Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Zelfs op ISO100 is onder sommige omstandigheden al ruis te zien.
Als de ruis te erg is kun je best in RAW mode schieten en de ruis met software (bv. Noiseware) weghalen. Dat geeft doorgaans betere resultaten dan de ingebouwde ruisonderdrukking van de camera.
Zo krijg ik op ISO6400 nog bruikbare plaatjes met mijn 500D.
Ik vind het jammer dat in elke post het woord 'jammer' staat. Wat een gejammer, zeg.
[Mod]Op deze pagina komt "jammer" alleen voor (wel 3x in jouw post).
Maar als je eens een andere jeremiade over "jammer" wilt lezen, dan kan ik je dit draadje aanbevelen. Anderhalf jaar oud, maar nog fris! [/Mod]
Heb sinds half mei een Canon 7D (voorheen 10D>20D>40D). Bemerk dat ik, en zeker in lowlight situaties, heel wat minder scherpe foto's heb. AF lijkt af en toe serieus de mist in te gaan. Heb al raad gevraagd op bekende fora maar meestal krijg je terug de kritiek in de zin van 'het is de fotograaf', 'het is de lens', 'het is de camera'. Is in elk geval weinig 'lijn' in te krijgen. Heb ook al testjes gedaan met bijv de batterij-test (paar batterijtjes op een lijn achter elkaar) en zelfs dan zit de AF er soms bal naast (alhoewel het in de viewfinder ok lijkt).
Kan best zijn dat ik de camera nog moet leren gebruiken, maar tot nu toe moet ik eerlijk zeggen dat ik niet gigantisch onder de indruk ben tov mijn 40D. Camera heeft natuurlijk heel wat voordelen ook en kan zijn dat ik de AF nog moet leren kennen, of het kan zijn dat er toch iets scheelt aan de camera/lens (al laat ik dat liever tot allerlaatste conclusie).
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Ja maar zoals ik reeds heb aangehaald daar, krijg ik zeer inconsistente af problemen. Het is dus niet altijd front of back focus, af zit er gewoon af en toe heel sterk naast. Maar ik wil nog beetje testen of het niet aan mezelf ligt.
Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8
Ja maar zoals ik reeds heb aangehaald daar, krijg ik zeer inconsistente af problemen. Het is dus niet altijd front of back focus, af zit er gewoon af en toe heel sterk naast. Maar ik wil nog beetje testen of het niet aan mezelf ligt.
Inconsistente AF problemen liggen eigenlijk altijd aan de gebruiker. Als het toestel of de lens niet goed is dan kun je dat reproduceren. Nu is de AF functie van de 7D een stuk geavanceerder dan jouw vorige toestel. Dus denk dat je inderdaad even opnieuw goed moet inlezen en proberen.. Succes..
Ik vrees dat je daar de bal toch een beetje mis slaat... Als je wat online forums afzoekt (jaja, ook dit hier) zal je zien dat er meer 7D's zijn die problemen vertonen, ook in handen van professioneel fotografen, die al digitaal werken sinds de eerste DSLR's er waren... Dan is er toch echt wel iets anders mis...
Comment