Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
    De poll is ook enkel omdat er net over dit gedeelte geen algemene concensus was.
    De rest is al besproken en goedgekeurd.

    Hans

    Kijk, en dan is men verwonderd dat het dondert en bliksemt
    De TS heeft het in de titel over Aanpassing forumreglement en forumstructuur waar het uiteindelijk gaat om een poll over een forumsturctuuraanpassing.
    Er wordt kritiek gegeven op die poll die heel zwak is met argumenten voor en tegen ...
    Er wordt diverse malen geduid op gebrek aan correcte communicatie en ontbreken van inmenging van de leden (rekening houden met) ...

    Nu zijn we 90 post verder of 4 pagina's en nu plots komt men tot het besef dat al de rest al besproken werd en werd goedgekeurd .... en wordt dit 'sec' medegedeeld.
    Heel rare constructie van openheid naar de leden, samenwerking met de leden en lusiteren en rekening houden met de leden.
    Ik veronderstel dat er een agenda is geweest en een planning ! Dus daarover best geen inmenging van leden, enkel maar het finale besluit.

    De uitspraak "De rest is al besproken en goedgekeurd." is inderdaad een vlag die alle ladingen dekt. Gelukkig of spijtig bestaat rest maar uit vier karakters. Of is het de lege doos en dat zijn er 2 keer ook 4

    Een van mijn grootste ergenissen (en die heb ik al meermaals doorgegeven waar al meermaals werd gemeld dat dit inderdaad beter kon, kan en moet) is het totaal ontbreken van doorzichtige en correcte informatie naar de spelers toe. Ik merk dat dit steeds weer blijft verder tollen. Maak daar nu eindelijk eens werk van en dan zullen topics zoals deze hier een heel andere opvolging, invulling en benadering hebben.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #92
      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

      Purlut,

      Maak nu ook eens een onderscheid tussen moderatoren en RvB he. Het is niet omdat een moderator zegt dat over alles consensus was dat dat op RvB niveau ook zo is.

      Het is al meerdere malen gezegd geweest, maar blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk en dat kan ik ook niemand kwalijk nemen, want het is niet altijd even transparant.
      Moderatoren en RvB zijn 2 aparte dingen. Sommige RvB-leden zijn ook moderator maar lang niet alle moderatoren zijn RvB.
      Moderatoren proberen alleen te zorgen voor het goede verloop van het forum en verder niks. De meeting van 11 november stond dus ook alleen in het teken van het forum en niets anders.
      En hoewel ik die dag niet aanwezig was (ondertussen ben ik ex-moderator), veronderstel ik dat, als Hans zo'n opmerking maakt als moderator, hij dit ook doet vanuit de moderator-groep. Vanuit de moderator-groep bestond er consensus over een hoop voorstellen en die zijn nu verder voorgelegd aan de RvB, om het verder te bekrachtigen en uit te voeren (het gaat hier immers over het reglement en nog een aantal andere zaken).

      De opmerkingen die jij maakt zijn richting RvB, maar de laatste mededeling van de RvB die ik gezien heb, is van baloo een aantal posts terug.

      In ieder geval, er is een onderscheid tussen moderatoren en RvB.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • #93
        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

        [QUOTE=Photoclix;2493993Het is niet omdat een moderator zegt dat over alles consensus was dat dat op RvB niveau ook zo is.[/QUOTE]Huh

        Ik geloof in de goede bedoelingen van CHP en Photoclix maar ik denk niet dat het er nu duidelijker op wordt .

        wie heeft nu wat besloten , wat komt er nog aan en waarover krijgen we nog zeggenschap ? Waarom niet wat meer glasnost ?

        handelt de forumleiding van wie dit topic afkomstig is , onafhankelijk van goedkeuring van de rvb ?

        Comment


        • #94
          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

          De poll loopt ten einde op 10 Dec.
          Naar verwachting zal er dus een statement zijn van de RvB vanaf 11 Dec.
          Kunnen we nu even 2 dagen...de gemoederen bedaren?
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #95
            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

            Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
            De poll loopt ten einde op 10 Dec.
            Naar verwachting zal er dus een statement zijn van de RvB vanaf 11 Dec.
            Kunnen we nu even 2 dagen...de gemoederen bedaren?
            Dan kunnen we vanaf 11 dec. as. terug beginnen met het geheel af te schieten

            Comment


            • #96
              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
              Dan kunnen we vanaf 11 dec. as. terug beginnen met het geheel af te schieten
              9.8. Smiley-gebruik
              Smilies zijn leuk en vaak ook nuttig om emoties weer te geven, iets wat anders vrij moeilijk is via een medium als het internet. Gebruik ze echter wel met mate, 10 smilies achter elkaar is nergens goed voor. Let hier dus voor op. Ook is het belangrijk de juiste smilies te gebruiken. Verkeerd smiliegebruik zorgt er al gauw voor dat je verkeerd begrepen wordt.
              Als je niet vertrouwd bent met smilies, gebruik ze dan niet.
              grt,bouk
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #97
                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                Comment


                • #98
                  Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                  Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                  Purlut,

                  Maak nu ook eens een onderscheid tussen moderatoren en RvB he. Het is niet omdat een moderator zegt dat over alles consensus was dat dat op RvB niveau ook zo is.

                  Het is al meerdere malen gezegd geweest, maar blijkbaar is het nog steeds niet duidelijk en dat kan ik ook niemand kwalijk nemen, want het is niet altijd even transparant.
                  Moderatoren en RvB zijn 2 aparte dingen. Sommige RvB-leden zijn ook moderator maar lang niet alle moderatoren zijn RvB.
                  Moderatoren proberen alleen te zorgen voor het goede verloop van het forum en verder niks. De meeting van 11 november stond dus ook alleen in het teken van het forum en niets anders.
                  En hoewel ik die dag niet aanwezig was (ondertussen ben ik ex-moderator), veronderstel ik dat, als Hans zo'n opmerking maakt als moderator, hij dit ook doet vanuit de moderator-groep. Vanuit de moderator-groep bestond er consensus over een hoop voorstellen en die zijn nu verder voorgelegd aan de RvB, om het verder te bekrachtigen en uit te voeren (het gaat hier immers over het reglement en nog een aantal andere zaken).

                  De opmerkingen die jij maakt zijn richting RvB, maar de laatste mededeling van de RvB die ik gezien heb, is van baloo een aantal posts terug.

                  In ieder geval, er is een onderscheid tussen moderatoren en RvB.
                  Best mogelijk, maar als buitenstaander bekijk ik het forum en wie dan bepaalt wie wat en hoe wat wie doet kan en mag normaal geen invloed hebben.
                  Indien men dan toch duidelijk scheiding wil wat volgens mij echt niet moet want hoe je het ook draait of keert, RvB en mod's moeten onder één stempel draaien, dan zou de poll dan moeten voor ? RvB of voor de Mod's ? of voor de werkgroep(en) ??

                  Ik kan me nu niet van de indruk ontdoen dat de poll er komt op vraag van de mod's ? over iets wat zij voorstellen en waar dan mee naar een hoger niveau wordt gestapt om daar nog eens de zegen of de afkeuring te krijgen. Het moeras wordt nog dieper, groter en gevaarlijker dan het nu al is.

                  jouw zin: "Maak nu ook eens een onderscheid tussen moderatoren en RvB he. Het is niet omdat een moderator zegt dat over alles consensus was dat dat op RvB niveau ook zo is" wordt inderdaad nog holler bij je opmerking dat er leden zijn die zowel in de RvB zitten en als Mod fungeren ...
                  Persoonlijk, maar dat is een eigen visie, zou er wat 'leiding' (eerder verkeerd als woord) betreft GEEN onderscheid dienen gemaakt tussen RvB-Mod-werkgroepleden als het over 'herstructurering', vormgeving, inhoud gaat. Voor buitenstaanders moet dit transparant zijn, en komt die 'leiding' dan als één geheel blok naar voren.
                  RvB delegeert een aantal taken naar de werkgroepen, mod's, die uitmonden in vergaderingen met voorstellen en tegenstellen. Uiteindelijk verzamelt zij dan de resultaten en giet die desnoods in een sluitend leesbaar, geheel en dat wordt dan aangeboden. De discusies, uitewerking vinden dan normaal plaats op het lagere niveau.
                  Zoals ik het hier nu zie is het onderliggende niveau er één die wel wat bespreekt, voorstelt, maar uiteindelijk zal de top dan zelf wel beslissen wat er over gehouden wordt om daar dan nog eens over te dwarsbomen (onderling) en te zien wat kan, niet kan. Als dit de gewenste werkwijze is, mij goed, maar dit vergt veel verloren tijd.... en zorgt voor veel hilariteit
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 9 december 2009, 09:44.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #99
                    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                    Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                    ja..zo kan het ook)(
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      9.8. Smiley-gebruik
                      smilies zijn leuk en vaak ook nuttig om emoties weer te geven, iets wat anders vrij moeilijk is via een medium als het internet. Gebruik ze echter wel met mate, 10 smilies achter elkaar is nergens goed voor. Let hier dus voor op. Ook is het belangrijk de juiste smilies te gebruiken. Verkeerd smiliegebruik zorgt er al gauw voor dat je verkeerd begrepen wordt.
                      Als je niet vertrouwd bent met smilies, gebruik ze dan niet.
                      Grt,bouk
                      rofl

                      Comment


                      • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                        Kunnen we nu even 2 dagen...de gemoederen bedaren?
                        Knock knock knock. Hello? Anybody home? Hello?

                        Comment


                        • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                          Vanaf maandag morgen kan u hier meer over lezen.

                          Comment


                          • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            Vanaf maandag morgen kan u hier meer over lezen.
                            Die paar dagen kunnen er nog wel bij.

                            Vergeet niet in de regelementen op te nemen vanaf welk moment we niet meer geacht worden op oude topics te reageren , zoals hier http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2496959

                            Dat is helemaal nieuw voor mij nooit geweten !

                            Comment


                            • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                              Ik denk niet dat zoiets in een forumregel te vatten is. In het Dommel-geval is het klaar en duidelijk dat de topic dicht moest.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                              Comment


                              • Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                                Ik denk niet dat zoiets in een forumregel te vatten is. In het Dommel-geval is het klaar en duidelijk dat de topic dicht moest.
                                mss niet zo slim dan om 2007 als argument te gebruiken .

                                Iemand zei eens : contra principia negantem disputari non potest

                                Comment

                                Working...
                                X