Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    aantal leden: 30.714.
    Actieve leden: 8.220,
    aantal stemmen: 83.
    wel iets wat leeft onder de leden hè???
    grt,bouk.
    Inderdaad Bouk, bovenstaande poll leeft niet bij de leden maar wel wat er gevraagd werd in verschillende draadjes. Zoals 18+, splitsing mensen en modellen, fotobeoordeling vs showcase, promo voor workshops etc.

    Comment


    • #77
      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      aantal leden: 30.714.
      Actieve leden: 8.220,
      aantal stemmen: 83.
      wel iets wat leeft onder de leden hè???
      grt,bouk.
      Dat is een gekende malaise evenals het aantal betalende VZW-leden dat dan ook nog eens tijd maakt om naar de AV te komen (hoeveel verontschuldigingen zijn er, volmachten ?) ook een lachertje als je naar enkel cijfers kijkt. Zoals altijd, met statistiek kan je alles en te zelfdertijde niets bewijzen.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #78
        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

        Als mensen niet willen stemmen hebben ze daar hun redenen voor ( geen interesse?, niet belangrijk genoeg?, de moeite niet waard? Dat is hun bewuste keuze), Cijfers zijn cijfers, die liegen niet, de waarde van statistieken hoef je dus echt niet te minimaliseren omdat dat je beter uitkomt.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #79
          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

          Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
          Het opsplitsen van mensen en modellen vind ik alvast een goeie zaak want ik hou mij ook altijd in, gelijk Monica, om de 'gewone' mens tussen de modellen te zetten. Voor de rest vind dit ik dit hier een fantastisch forum en zou iedereen van harte willen bedanken die zich hiervoor belangeloos inzet
          zeer terechte opmerking Lin

          Comment


          • #80
            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Als mensen niet willen stemmen hebben ze daar hun redenen voor ( geen interesse?, niet belangrijk genoeg?, de moeite niet waard? Dat is hun bewuste keuze), Cijfers zijn cijfers, die liegen niet, de waarde van statistieken hoef je dus echt niet te minimaliseren omdat dat je beter uitkomt.
            Francis, lees wat ik schrijf en niet wat je denkt te lezen ...
            Ik zeg gewoon dat cijfers alleen maar cijfers zijn. Niet meer niet min en ik zal die zeker nooit als waardemeter gebruiken want hoe je het ook draait of keert, poll's zijn alles behalve objectief. Ik denk hierbij aan de poll http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ar-286946.html waardoor gewoon al door de mededeling, geven van tussenstanden opgeroepen wordt om massaal te stemmen. Ja, massaal staat er wel niet in, maar de oproep zegt al genoeg. Kom nu niet spreken over objectieve waardemeters. En ik doe nu geen oordeel over het feit zelf.
            Maar, ik blijf erbij, ik gebruik dergelijke cijferwaarden niet als een maatstaf. Doe je dat wel, sluit geheel de boel en pas niets meer aan want 't interesseert toch niemand. Steek jullie tijd in iets anders, want zo zou je die cijfers ook kunnen lezen. En, euh het komt me heus niet beter of slechter uit hoor die cijferkes...
            Last edited by Wim.Vanmaele; 8 december 2009, 17:40.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #81
              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
              Zoals altijd, met statistiek kan je alles en te zelfdertijde niets bewijzen.
              Jij hebt de gewoonte iedereen op zijn woorden te pakken, nu doe ik dat dus ook, Ik lees wat ik lees, jij gebruikt duidelijk het woord statistiek in je hogergenoemde post, of lees ik dat ook verkeerd? Jij leest dus verkeerd, ik reageer niet op de poll wel op wat Bouk naar voor brengt en dat zijn volgens mij toch statistische gegevens?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #82
                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                De rubriek Modellen opsplitsen: prachtig.

                Maar we krijgen voor de rest enkel de keuze hoe de subforums zullen geklasseerd worden. Zonder dat er verder iets veranderd wordt? (Hier is de laatste maanden al genoeg over geschreven.) Sorry, zo'n poll hoeft voor mij niet!
                https://waltertalboom.be-
                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                Comment


                • #83
                  Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Jij hebt de gewoonte iedereen op zijn woorden te pakken, nu doe ik dat dus ook, Ik lees wat ik lees, jij gebruikt duidelijk het woord statistiek in je hogergenoemde post, of lees ik dat ook verkeerd? Jij leest dus verkeerd, ik reageer niet op de poll wel op wat Bouk naar voor brengt en dat zijn volgens mij toch statistische gegevens?
                  Correct Francis, en dat bedoel ik ook zo. Ik bekijk die getalllen niet als statisitek want dan bewijs ik alles ermee. Ik stel gewoon vast, niet meer niet min. 83 mensen reageren of meer want diegenen die niet stemmen en toch de poll bekeken hebben zitten er niet bij.
                  Ik heb gewoon gezegd dat het beoordelen van cijfers (= statistiek) dubbelzinnig kan zijn en dat die beoordeling veelal gekleurd is.
                  Zelf heb ik geen uitspraak gedaan en doe ik er ook geen
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #84
                    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                    Weeral een aardig aantal knee-jerk responses van de leiding

                    Enfin, de essentie staat er ook nog :

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    niet belangrijk genoeg?, de moeite niet waard?
                    dat is juist het punt he. De poll is geen weerslag van de veranderingen waar om hier al maanden gevraagd wordt . Niet meer dan logisch dat het geen hond interesseert.

                    Waarom geen volledige transparantie ? Waarom geen lijst met alle besproken punten met wat daarmee is gedaan en waarom niet ()









                    PS nog steeds geen pms

                    Comment


                    • #85
                      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
                      Zonder dat er verder iets veranderd wordt?
                      Wees gerust hoor, Walt, er verandert nog heel wat.

                      Over de meeste zaken is er een duidelijke consensus op het forum, kunnen we een (zo goed als) éénduidige regel formuleren, vonden we een werkbare oplossing voor de implementatie... Die zaken worden gewoon in het aangepaste reglement opgenomen.

                      Af en toe, zoals voor de structuur binnen Fotobeoordeling/Showcase, hoorden we eerder uiteenlopende meningen (op het forum én bij de BD-medewerkers), en dus houden we even een poll... Toch logisch, niet?
                      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                      Comment


                      • #86
                        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                        Wees gerust hoor, Walt, er verandert nog heel wat.

                        .... en dus houden we even een poll... Toch logisch, niet?
                        Dat er nog veel veranderd ... laat ons hopen. Stilstaan is achteruit gaan.
                        Ik besef ten volle dat een forum als BD stilaan een gigantisch groot ding begint te worden. Dat toch op een of andere manier moet beheerst en gemend worden. Dat niet iedereen over vorm en inhoud kan beslissen is duidelijk. Een werkgroep is tenslotte reeds maanden aan het ontwerp bezig. En voor de harde roepers: iedereen kon lid worden van de werkgroep.

                        Maar een poll over de bladschikking, terwijl er toch heel andere ideeën leven, dat vind ik er toch net over. Moest de poll nog gaan over inhoud ... prachtig. Maar een poll over de verpakking ??? sorry!
                        https://waltertalboom.be-
                        Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                        Comment


                        • #87
                          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                          * Maandenlang allerlei topics over verschillende pijnpunten op of met het forum.
                          * Creatie van de werkgroep Forumstructuur.
                          * Uit het verslag van de laatste AV (gepost 3 Nov):
                          - een aantal aanpassingen aan de forumstructuur worden verder overwogen en op hun haalbaarheid onderzocht; alle forumgebruikers zullen zich via een poll over de belangrijkste weerhouden voorstellen kunnen uitspreken;
                          * Belangrijke, lange, vergadering op een feestdag

                          En dit is die fameuze poll nu eindelijk???

                          En jullie vinden het nog raar ook dat jullie niet altijd serieus genomen worden

                          I rest my case
                          Groetjes,
                          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                          Comment


                          • #88
                            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                            Als je denkt dat deze poll het enige is, dan heb je niet goed gelezen.
                            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                            Comment


                            • #89
                              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                              Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                              Als je denkt dat deze poll het enige is, dan heb je niet goed gelezen.
                              Nee hoor, ik heb ook wel gelezen dat er nog een deel veranderingen gaan gebeuren (gelukkig) maar als er, met veel bombardie, een poll over de belangrijkste weerhouden voorstellen aangekondigd word verwacht ik (en denkelijk ben ik daarin niet alleen) toch iets anders.

                              Trouwens, wie heeft er ooit naar die poll gevraagd? Wat eerder wenselijk zou zijn (voor alle leden of enkel voor de vzw-leden) is een verslagje van die werkgroep en/of vergadering: een lijstje met alle voorstellen en een korte uitleg (weerhouden, technisch niet uitvoerbaar, ...) Dat voorkomt ook dat binnenkort, bij de volgende opflakkering, weer dezelfde dingen voorgesteld worden. Of dat deze tenminste direct kunnen weerlegd worden.
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment


                              • #90
                                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                                De poll is ook enkel omdat er net over dit gedeelte geen algemene concensus was.
                                De rest is al besproken en goedgekeurd.

                                Hans
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                                Comment

                                Working...
                                X