Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanpassing forumreglement en forumstructuur

    Het forum is een dynamisch geheel, dat net als de gebruikers ervan voortdurend evolueert. Bovendien telt het forum steeds meer gebruikers, met een breder spectrum aan interesses en opinies. Dat betekent dat vroegere werkwijzen en eerder gemaakte afspraken af en toe kritisch geëvalueerd moeten worden, en waar nodig aangepast aan de huidige behoeften.

    Forumreglement

    In de voorbije maanden werden in verschillende topics op het forum onduidelijkheden en onvolkomenheden in het reglement naar voor gebracht. Onze dank aan de gebruikers die langs deze weg hun vragen en bezorgdheden kenbaar maakten, en vooral aan diegenen die constructieve voorstellen aanbrachten met respect voor de meningen en rechten van anderen. Het is om praktische redenen niet steeds mogelijk om concreet op elk punt in elke discussie te reageren, maar dat betekent nog niet dat degelijke opmerkingen in dovemansoren vallen…

    Tijdens een recente vergadering met het moderatorteam en enkele RvB-leden zijn heel wat knopen doorgehakt. Vervolgens hebben we in detail onderzocht of de weerhouden voorstellen ook praktisch haalbaar zijn, niet alleen voor wat betreft forumstructuur en eventuele technische aanpassingen, maar ook naar duidelijkheid in gebruik en eenvoud van moderatie. Hierbij zijn helaas maar niet geheel onverwacht enkele prima ideeën - althans voorlopig – niet haalbaar bevonden.

    Ten slotte werken we ijverig aan een algemene herformulering van het reglement. Dat is in het verleden immers stap voor stap meegegroeid met de opeenvolgende uitbreidingen van het forum, en daarbij blijken éénduidigheid en volledigheid niet altijd optimaal behouden. Heel binnenkort wordt het vernieuwde forumreglement als één geheel gepubliceerd, in het desbetreffende forumonderdeel en in de 'sticky's' verspreid over de andere delen.

    Aanpassingen structuur Fotohoek

    Het laten zien aan en beoordelen door andere forumgebruikers van je foto's blijft één van de essentiële doelstellingen van dit forum. Beginnershoek, Fotobeoordeling en Showcase richten zich daarbij elk naar specifieke groepen van beginnende tot meer ervaren fotografen.

    'Mensen & Modellen' blijft het meest populaire onderdeel van de Fotohoek, met het grootste aantal nieuwe topics en lezers.

    Om makkelijker je weg te vinden tussen het grote aanbod, is er besloten dit forumdeel binnenkort te splitsen in twee nieuwe onderdelen: 'Model, Studio & Glamour' en 'Mensen & Straatfotografie'.

    Er is verder uitgebreid nagedacht over de opdeling binnen het geheel Fotobeoordeling en Showcase. De huidige structuur (met het onderwerp van de foto als hoofdindeling, en verdere opsplitsing in Fotobeoordeling en Showcase per onderwerp) heeft als voordeel dat je zo makkelijker alle foto's met een thema dat je interesseert bij elkaar vindt:

    Architectuur
    Fotobeoordeling Architectuur
    Showcase Architectuur
    Dieren
    Fotobeoordeling Dieren
    Showcase Dieren
    enz.

    Sommigen zouden liever een alternatieve structuur zien (met een hoofdindeling volgens Fotobeoordeling en Showcase, telkens met een verdere onderverdeling per onderwerp): dit is eenvoudiger voor wie moeite wil doen om in Fotobeoordeling andere fotografen bij te staan met commentaren en tips, of voor wie eerder in het bekijken van de allerbeste foto’s in Showcase belang stelt:

    Fotobeoordeling
    Architectuur
    Dieren
    enz.
    Showcase
    Architectuur
    Dieren
    enz.

    Wij hebben ervoor gekozen om rond deze mogelijke aanpassing een poll te organiseren onder alle forumgebruikers. Jullie krijgen de kans tot donderdag 10 december 2009 om jullie voorkeur aan te geven. Stemmen kan bovenaan de pagina met dit bericht.

    Op basis van jullie inbreng kunnen we dan een weloverwogen beslissing nemen over een duurzame toekomstige opbouw van dit forumdeel.

    Met beste dank voor jullie bereidwillige medewerking!

    Forumleiding
    95
    Hoofdindeling volgens onderwerp (huidige structuur)
    0%
    61
    Indeling per onderwerp apart binnen elk onderdeel (alternatieve structuur)
    0%
    27
    Geen voorkeur
    0%
    7

    The poll is expired.


  • #2
    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

    Moeten we ons na het vernieuwen van het forumreglement terug akkoord verklaren ?
    De alternatieve optie die ons aangeboden word , heeft dat ook effect op de lay-out nl. de meest recente commentaar op showcase of beoordeling lopen nu gelijk in de alternatieve ook .
    blijf ook op mijn honger zitten wat betreft de lay out .
    Ps. er staan wel enkele taalfoutjes in jullie tekst .

    Comment


    • #3
      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

      Moet er een opsplitsing showcase en beoordeling zijn?
      Eerlijk gezegd kijk ik zelf daar nooit naar, meestal vraag ik naar de nieuwe berichten en of een foto dan in een van de 2 staat interesseert me niet.

      Ik vind de opsplitsing een beetje artificieel, mijn commentaren zijn er dan ook nooit naar gericht.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

        Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        Moeten we ons na het vernieuwen van het forumreglement terug akkoord verklaren ?
        Daar wordt inderdaad aan gedacht, ten gepasten tijde volgt een bericht over hoe en wanneer.

        Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        De alternatieve optie die ons aangeboden word , heeft dat ook effect op de lay-out nl. de meest recente commentaar op showcase of beoordeling lopen nu gelijk in de alternatieve ook .
        Kan je dit wat duidelijker formuleren, we zijn niet zeker dat we je goed begrijpen.

        Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        Ps. er staan wel enkele taalfoutjes in jullie tekst .
        Mensen is misselijk...

        Comment


        • #5
          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

          Oorspronkelijk geplaatst door Forumleiding Bekijk bericht

          Kan je dit wat duidelijker formuleren, we zijn niet zeker dat we je goed begrijpen.
          Momenteel zie ik op het forumoverzicht geen onderscheid tussen showcase en beoordeling(daar staat de laatste comment door iemand op een foto in showcase of beoordeling ) het is bij de volgende sheet dat er een onderscheid gemaakt word .
          De door jullie omschreven "alternatieve " oplossing bied die mogelijkheid niet meer daar er in blokken gewerkt word nl. blok beoordeling en een sub-onderverdeling (sport transport enz. ) en een blok showcase en zijn sub-onderdelen (sport ,transport enz.)

          Het zal waarschijnlijk te ver leiden als je de twee mogelijkheden iets mee uitwerkt met een nieuwe sheet hoe het er ongeveer zou moeten uitzien .
          Het maakt de keuze mogelijkheden iets plastischer en gemakkelijker om het in de juiste context te duiden .

          mensen zijn lastige wezens omdat ze het beste me U voorhebben .

          Comment


          • #6
            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

            De huidige indeling kun je bekijken op de front.

            De nieuwe zou dan zijn:

            FORUM
            ----------------------------
            Mededelingen
            Forumreglement

            ------------------------------
            Camera & Accesoires
            -----------------------------
            Camera
            Objectieven
            Accessoires

            ---------------------------------
            Fotografisch technisch
            ---------------------------------
            Fotobewerking
            ---
            ---
            ---
            ---

            ------------------------------
            Fotohoek algemeen
            ------------------------------
            Hall of fame
            Beginnershoek
            Fotofun
            Fotoverhalen

            --------------------------------
            Fotohoek fotobeoordeling
            --------------------------------
            Fotobeoordeling Arichitectuur
            Fotobeoordeling Dieren
            Fotobeoordeling Macro & close up
            fotobeoordeling----
            ----
            ----
            ---

            ----------------------------------
            Fotohoek Showcase
            ---------------------------------
            Showcase Architectuur
            Showcase Dieren
            Showcase Macro & close up
            Showcase---
            ----
            ----
            ----

            -----------------------------------
            Shooting Days
            ----------------------------------
            Shootingdays
            ----
            ---


            Enz
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

              Maakt mij niet zoveel uit. Al zie ik meer heil in het alternatief.

              @ Micka ook in jouw repliek staan schrijffoutjes.
              Moeten we ons na het vernieuwen van het forumreglement terug akkoord verklaren ?
              De alternatieve optie die ons aangeboden word , heeft dat ook effect op de lay-out nl. de meest recente commentaar op showcase of beoordeling lopen nu gelijk in de alternatieve ook .
              blijf ook op mijn honger zitten wat betreft de lay out .
              Ps. er staan wel enkele taalfoutjes in jullie tekst .


              Moeten we ons na het vernieuwen van het forumreglement terug akkoord verklaren?
              De alternatieve optie die ons aangeboden word, heeft dat ook effect op de lay-out nl. de meest recente commentaar op showcase of beoordeling lopen nu gelijk in de alternatieve ook.
              Blijf ook op mijn honger zitten wat betreft de lay-out.
              Ps. er staan wel enkele taalfoutjes in jullie tekst.
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #8
                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                Hey juppekes

                Zou er ook nog een rubriekje kunnen zijn voor foto's die spectaculair zijn maar foto technisch niet echt in orde zijn

                Zoiets zoals fotofun, daar speelt de kwaliteit van de foto ook niet echt een rol, als het maar grappig is
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                  bigfoot kijk eens naar mijn handtekening

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                    zunoel , dus nog meer gescroll ,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      zunoel , dus nog meer gescroll ,
                      inderdaad. Omdat zo een herindeling natuurlijk ook zijn nadelen heeft willen we dus eerst de mening van de gebruikers kennen voor we iets wijzigen.

                      Nu, delen die je weinig interessant vind kun je natuurlijk sluiten (pijltje rechts in de balk van het forumonderdeel).
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                        Even voor de goede orde dat ik het ook begrijp . Na al die weken , na een hele dag - waar iedereen vrij voor moest nemen maar uiteindelijk toch niet iedereen kon komen - vergaderen , na dagen degene die niet konden aanwezig zijn op de hoogte brengen, na al die weken is dit wat er uit gekomen is ? Een simpele herschikking waar we uit een keuze kunnen maken ? De rest valt onder ' prima ideeen voorlopig helaas niet haalbaar bevonden' ? Met andere woorden: this is it, is it?

                        Lolroflmao nou heel veel succes hier mee hoor .

                        een beetje teleurtellend maar geheel naar verwachting

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                          williamg versta u grieven , maar het is nu eenmaal een heel log en duur gegeven iets te veranderen , mag ik u vertellen dat de huidige lay out nog geen jaren uit is denk een 18 tal maanden .
                          Als je bedenkt dat er hier heel wat mensen bij betrokken zijn , rvb (die het liefst zo weinig mogelijk wil veranderen ) de mod (die het geheel vanuit hun leefwereld interpreteren ) en wij (die liefst een totaal andere lay out willen om maar te zwijgen van extra topics )
                          Zoals je ziet is het op een slappe koord lopen .
                          Neem daarbij dat er nog andere vrijwilligers hun zeg over doen , technische beperkingen en zo .

                          Deze summiere poll is alvast een kleine toegeving aan een opener karakter tov. van de leden .
                          Zou zeggen maak u grieven nu kenbaar voor het te laat is , eens veranderd zullen we nog veel geduld moeten hebben .
                          Vandaar dat het onbegrijpelijk is dat er slecht 42 hebben gestemd .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                            Sorry micka, maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel als WilliamG.
                            OK er zijn wel nog wat andere dingen beslist maar laat me toch wat lachen () met die groots aangekondigde Poll.
                            Ik kan dat heel goed verstaan dat er niet meer mensen hierop stemmen, ik denk ook niet dat ik die moeite ga doen
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                              Deze summiere poll is alvast een kleine toegeving aan een opener karakter tov. van de leden ..
                              Awel het siert u dat u nog een lichtpuntje heeft kunnen ontdekken.
                              Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                              Vandaar dat het onbegrijpelijk is dat er slecht 42 hebben gestemd .
                              Na heel veel klachten, na vele suggesties, na ingestelde werk groepen verleden jaren en nu weken van overleg is dit het enige waar men mee komen kan ?

                              Ik voorspel u dat velen het al op gegeven hebben en niet aan zo'n foppoll gaan zullen meewerken . Misschien komen er nog wel 500 stemmen voor de 10e maar de mensen die hun best hebben gedaan zullen gaan afwezig zijn.

                              Ik voorspel u dan ook dat het gemekker hier nog wel even gaat doorgaan.

                              Comment

                              Working...
                              X