Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Eén der hoofdproblemen was en is het niet-betreken van de leden en het ontbreken aan communicatie ..
    Het laatste wordt mondjesmaat ingevuld en het eerste kan ik invullen van ja, MAAR
    Als ik alle grieven op een rijtje zet die ik hier de laatste dagen, weken, maanden, jaren heb de revue zien passeren, kan ik enkel concluderen dat voor de zoveelste keer het gevolg wordt bekeken en niet de oorsprong. Spijtig.
    Ik kan je nu al duidelijk zeggen dat we tussen hier een een paar maanden weer met de neus tegen de problemen zullen geduwd worden en dat voor de zoveelste keer als opmerking zullen krijgen, Is nu weer niet goed, we hebben toch ...
    Wordt wel eens tijd om alles eens ten gronde aan te pakken, sorry. Ik heb hier ook geen wow-gevoel noch een goed gevoel bij maar ik ben dan ook een heel moeilijke. En antwoorden op een poll zal ik al evenmn doen omdat een poll al evengoed als evenslecht is ... Dus, opnieuw gemiste kansen en meer wil ik er niet over kwijt.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

De meesten zouden hier waarschijnlijk een poll willen hebben zien over de 18+ foto's.
      18+ enkel voor forumleden, of een apart forum of whatever. Niet over de hoofdindeling van het forum. Was dit namelijk niet het meest recente topic waarover veel onvrede is geuit?
      Er zijn ook wel grieven over het al dan niet en hoe reageren op foto's maar dat is iets waar de leden zelf het meeste aan kunnen veranderen.
      Deze poll is een poll van pappen en nathouden zoals purlut ook al aangaf.

Gr. X.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
        williamg versta u grieven , maar het is nu eenmaal een heel log en duur gegeven iets te veranderen , mag ik u vertellen dat de huidige lay out nog geen jaren uit is denk een 18 tal maanden .
        De huidige layout, de toekomstige layout, de layout uit het verleden... het is niet een layout die problemen zal oplossen. Jammer dat men na "enkele dagen" met enkel een wijziging van "de layout" op de proppen komt.

Mag ik even herinneren dat in het onderdeel VZW-leden er in het verleden al polls geweest zijn. Op 18/1/2009 werd er een poll gestart door Sugar, over showcase...
        De resultaten van die poll waren, dat een meerderheid (43 van de 114 deelnemers) een beperking van het aantal posts in showcase wou, en dat een grote groep (31) wou wachten op de werkgroep forumstructuur. Slechts 9 mensen spraken zich uit voor geen veranderingen... Zij, die 9, zijn de meerderheid gebleken. De overigen van de 114 spraken zich uit voor andere wijzigingen.
        Of leden zich nu uitspreken of niet, zolang men de resultaten naast zich neerlegt, wanneer ze niet stroken, met hoe men er zelf over denkt, verandert er niets.

Mvg

Chris
        Last edited by FestinaLente; 4 december 2009, 11:36.

Comment

• 18+ content afschermen voor 18- en al wie het niet wil zien. (technisch perfect mogelijk, goedkoop ook, zie vzw-forum)
          • Forumregel 8.1 (intussen gewijzigd, maar ten goede?)
          • Showcase die meer gebruikt wordt dan beoordeling (Eveneens: goedkoop: beperking instellen, dus gewoon reglement aanpassen)
          • Communicatie en inspraak
          • ...

Oplossing: een poll over de forumstructuur.

Denk eens na, kan dat? Nee toch. Tuurlijk niet! Dit is gewoon het begin. Eerst gaan ze dit kleinigheidje aanpakken en daarop bouwen ze dan verder om de andere problemen aan te pakken! Kan niet anders!
          Toch?
          Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb
            <knip> Dit is gewoon het begin. Toch? <knip>
            En daar blijft het bij . Want volgend jaar is deze oplossing namelijk weer het begin .

Gr. X.

NB Voor alle duidelijkheid voor degenen die me niet zo goed kennen .... geloof me, ik spreek uit ervaring of er moet ineens iets heeeeeeeel erg gaan veranderen achter de schermen maar daar heb ik de afgelopen jaren niet veel van gemerkt jammergnoeg. Het zij zo, ik heb mijn best gedaan. Ik ga me er verder ook niet meer druk over maken .

Comment

Het opsplitsen van mensen & modellen vind ik wel een goed idee...
              Verder van de rest mag het forum blijven bestaan zoals het is.
              Misschien iets om over na te denken, men post idd nogal snel bij showcase en de foto's worden soms ook te groot weergegeven, enz... zou het dan niet wenselijker zijn dat men bij registeren niet een volledig blad krijgt te zien voor men effectief geregistreerd is, maw een soort van akkoordverklaring? . Zou misschien al een pak minder ergernissen opleveren

Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
              De meesten zouden hier waarschijnlijk een poll willen hebben zien over de 18+ foto's.
              18+ enkel voor forumleden, of een apart forum of whatever. Niet over de hoofdindeling van het forum. Was dit namelijk niet het meest recente topic waarover veel onvrede is geuit?
              Goh, hier kan je op dit forum blijven over kankeren, als het zo zou zijn dat het bij wijze zou verboden worden of enkel toegang voor betalende leden vind ik het zeer jammer en kinderachtig.
              Ik zit zo ook op nog andere forums zoals in Nederland, Engeland, Verenigde Staten en Duitsland... daar doet men niet zo moeilijk en kinderlijk!

Ofwel maak je daar zo ook een afzonderlijk onderdeel voor bij mensen & modellen en niet enkel voor betalende leden maar voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zoomb Bekijk bericht
                [list][*]18+ content afschermen voor 18- en al wie het niet wil zien. (technisch perfect mogelijk, goedkoop ook, zie vzw-forum)
                Dat kan, maar dan mogen er ook geen naaktfoto's meer gepost worden in de Albums of kunnen er ook geen meer genomineerd worden voor de HOF (en maken ze ook geen kans meer voor het BOF) omdat deze dan buiten deze beschermde omgeving vallen.

Wij willen ook niet preuts doen hé, artistiek naakt is een categorie van modelfotografie, en zolang dat die binnen de regels vallen vinden wij ook dat deze door iedereen mogen gezien worden.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik ben eerlijk gezegd ook ontgoocheld. De ingrepen zijn te weinig drastisch, geen duidelijk kader, geen oplossing voor het +18, ...
                  Waarom zou een +18 niet in de HOF of BOF mogen? In pakweg de Flair of Feeling kom je foto's tegen die hier gecensureerd zouden worden.

Het is naar mijn mening een ferm gemiste kans dit forum klaar te maken voor 2010.
                  Meer kan en wil ik er niet over schijven, spijtig dit te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Ik ben eerlijk gezegd ook ontgoocheld. De ingrepen zijn te weinig drastisch, geen duidelijk kader, geen oplossing voor het +18, ...
                    Waarom zou een +18 niet in de HOF of BOF mogen? In pakweg de Flair of Feeling kom je foto's tegen die hier gecensureerd zouden worden.

Het is naar mijn mening een ferm gemiste kans dit forum klaar te maken voor 2010.
                    Meer kan en wil ik er niet over schijven, spijtig dit te zien.
                    Wat is het 18+ probleem volgens jou?
                    Moeten we expliciete foto's van geslachtsdelen dan toelaten?

Artistiek naakt kan binnen de huidige regels (kijk maar eens goed rond op BD naar de foto's die er nu al staan (deze vallen allemaal binnen de regels).
                    We willen enkel deze niet in een afgeschermde omgeving gaan plaatsen want dan zijn we genoodzaakt ervoor te zorgen dat er nergens buiten deze afgeschermde omgeving nog naakt voorkomt (dus ook niet in HOF en BOF).

waar zit dan de gemiste kans?
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      waar zit dan de gemiste kans?
                      De gemiste kans zit 'm toch daar in dat men blijkbaar niet in staat is alle opbouwende kritiek gedurende lange tijd over allerhande kwesties om te zetten in een goed en doordacht voorstel.

Tiens , deze poll na (blijkbaar) zo vreselijk veel overleg is toch gewoon een lachertje na alle opmerkingen van vele leden?

Er is hier dringend nood aan leiderschap . Zonder de juiste kwaliteiten kunt ge geen bedrijf runnen , zelfs geen uit de hand gelopen hobby als bd.

Zie eens naar de posts waarin werd aangekondigd 11november een vergadering te houden. Hoeveel tijd is daar nu over heen gegaan . met als enig resltaat een variatie op de volgorde van sub forums en nog onbekende regels.

Comment

We zoeken inderdaad nog mensen met ideale kwaliteiten die alles kunnen en nog zoveel meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          We zoeken inderdaad nog mensen met ideale kwaliteiten die alles kunnen en nog zoveel meer!
                          da is niet waar he. mensen met een andere mening dan die van de elite worden hier niet op prijs gesteld en rap buiten gesmeten of het werk onmogelijk gemaakt . Voorbeelden ?

Comment

Ik sta met 100% zekerheid op iedereen van het bestuur zijn negeerlijst, maar kan iemand mij nu eens verduidelijken hoe DEZE POLL iets gaan oplossen ?
                            Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat deze poll louter en alleen uitgevonden is omdat hij aangekondigd is. Het heeft TWEE WEKEN geduurd om deze poll te verzinnen, over een wijziging van de layout van het forum, en dus geen structurele wijziging.
                            Ik zie nu al waar het naartoe gaat... we pisten een plas en alles bleef zoals het was. Dat kan uiteindelijk het enige resultaat zijn van deze poll.

Waarom wordt hier eigenlijk nog iets gevraagd aan de leden ? UIteindelijk doen jullie toch jullie zin. Er zijn al polls geweest en ongeveer 10.000 voorstellen. Er is nog NIETS mee gedaan. Waarom geven jullie niet toe dat men gewoon in het bestuur moet komen om iets gedaan te krijgen ?

Jullie hebben zelf mensen GEKOZEN om in het bestuur te komen, of mensen hebben dit zelf beslist. Ik weet 100% zeker, dat als ik me morgen kandidaat stel, dat NIEMAND van het bestuur er blij mee is.
                            Iedereen is er vrijwillig. Doe jullie werk en gewoon niet minder. Dit is gewoon een belachelijke opmerking, typisch aan mensen die spartelen, omdat ze het niet meer weten.

Kom hier a.u.b. geen aankondigingen maken over inspraak en polls, en dan afkomen met een poll met een vraag over de layout. Lees a.u.b. eens terug waarom deze poll er komt, en wat deze poll moet oplossen.

Ik heb 't hier inmiddels al zo'n 20 keren neergepend... bekijk eens wat de aangebrachte problemen zijn, en bekijk eens OF het effectief problemen zijn, ga dan eens na wat er aan oplossingen al aangereikt is, en maak dan een poll. Sorry... mijn geloof in dit bestuur is VER zoek.
                            Jullie kiezen je eigen mensen. Jullie bepalen ook zelf wie er in de werkgroepen zit en wat er daar gebeurt. Mensen met te veel noten op hun zang worden geweigerd of op een discrete manier buitenspel gezet. UIteindelijk doen jullie, het bestuur, gewoon jullie eigen zin.

Zwijg dan over democratie en zeg gewoon... ALLES BLIJFT ZOALS HET IS, want WIJ vinden het goed, en hou mensen geen inspraakgordijn voor de ogen.

Mvg

Chris
                            Last edited by FestinaLente; 6 december 2009, 08:50.

Comment

oke laten we het proberen over een andere boeg te gooien , misschien de denktank ledigen die aangebracht werd tijdens de vergadering , een verslag van die vergadering , de ideeën en de verdeeldheid of aanbevelingen op die ideeën .
                              In een open cultuur moet dit kunnen .
                              Let wel dat ik enkel over dat onderdeel van de vergadering een verslagje wens .
                              Zo kunnen diegene die het er moeilijk mee hebben , dat er bepaalde dingen ergens bij de leiding moeilijk liggen , tenminste weten welke piste er bewandeld is geworden .
                              Vraag die ik me stel is : werd er een opsomming gemaakt van alle aanbevelingen die is verschillende topics aangebracht zijn .
                              Werd van daaruit naar oplossingen gezocht of werd er een andere piste gevolgd .
                              ps Xander , een beetje opzoekingswerk verricht , en toch raar gevonden dat net jij die opmerking maakt , in een groep mensen weet jij als geen ander dat je niet alle grieven binnen kan halen .
                              ps lut , veel mensen in veel werkgroepen die veel tijd in een forum willen steken willen resultaten waar veel forumgebruikers zich goed bij voelen t'is een utopie .
                              Weinig mensen die veel tijd steken in een forum kunnen resultaten boeken omdat de concensus makkelijker is .
                              veel mensen daar kijkt het gezegde "verdeel en heers " om de hoek .

Comment

Misschien allemaal nog eens de oorspronkelijke post nalezen

Er komt een bijgewerkte versie van het forumreglement. Daarin zijn heel wat aanpassingen allerhande verwerkt, vrijwel uitsluitend op basis van suggesties van forumgebruikers. Omdat enkelen hier zo graag een reglement kritisch en positief nalezen, wordt deze keer heel veel aandacht aan besteed aan een duidelijke formulering én aan de mogelijke consequenties van elke aanpassing, en dat vraagt tijd. Al hebben sommigen hier alvast besloten dat dit alles niets zal bijbrengen, nog voor de tekst gepubliceerd is...

Er zijn ook een aantal suggesties gegeven betreffende de forumopbouw. Eén ervan - Mensen & Modellen splitsen - lijkt algemeen ondersteund en zal dus worden uitgevoerd. Over een ander idee - de organisatie van Fotobeoordeling vs. Showcase - zijn de meningen meer verdeeld, en komt er dus deze poll onder alle forumgebruikers.

De originele post zegt, belooft of verzwijgt niet meer en niet minder.
                                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Working...
                                X