Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanpassing forumreglement en forumstructuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Misschien moeten we gewoon bij het nieuwe jaar de vzw-lidgelden niet meer innen en er gewoon mee stoppen
    Boeken toe, stekker eruit en laat diegene die het steeds beter weten en altijd maar kritiek hebben zelf maar een forum uit de grond stampen.

    Ik werk nu al bijna 4 jaar vrijwillig voor BD en zijn leden (ja inderdaad voor jullie).
    Ik spendeer elke dag bijna 4 uur van mijn vrije tijd in BD (7 op 7) en om de zoveel weken moet ik soms 100 km rijden om een vergadering gaan bij te wonen (allemaal belangeloos en gratis) net als vele anderen van de medewerkers.
    Als de appreciatie die wij dan terugkrijgen niets meer is dan altijd weer kritiek en ongenoegen dan kan ik best begrijpen dat sommige zeggen "waar doe ik het eigenlijk voor, en is het nog wel de moeite"

    Als dit zo blijft doorgaan krijgen we een tweede maart 2007, maar dit keer definitief vrees ik.
    Een ouwe dooddoener en een drukkingsmiddel ...
    1) Je kan een VZW niet zomaar opdoeken ... Noch RvB, noch mod's kunnen dit niet !
    2) Ik spendeer ook al enkele jaren mijn vrije tijd op of denk je nu werkelijk dat SD's organiseren, ... geen inzet vergen ? Als dat toch geen tijd vergt hoe komt het dan dat ze moeilijk uit de startblokken gaan ? En denken jullie nu echt dat dit gratis is en dat ik daar geen kosten aan heb ? Heb ik daar al ooit één frank voor gevraagd ? In tegendeel.
    3) Ook anderen spenderen tijd voor BD ook al zitten ze niet op de troon van RvB, of mod of ... en daar hebben we allemaal best respect voor.
    4) Maar de boodschap is duidelijk. We doen onze vrije wil en je gaat akkoord of we stoppen ermee. Schrijf dat dan ook eerlijk bij de forumregels en je zal dan geen aanvallen meer hebben want dan weet iedereen het objectief. Simpel als bonjour.
    5) de vraagstelling waar doe ik het voor is er één die bij alle kampen geldt. Ik meen dat iedereen wel het verbeteren voor ziich houdt maar helaas stampt men daar soms wel eens ernstig tegen de benen. Het is helaas niet allemaal rozengeur en zonneschijn. Het mes snijdt altijd aan twee kanten, bot of scherp, maar het snijdt.

    Wil je kwantiteit tegen kwaliteit, ook geen probleem, maar schrijf dat duidelijk op.
    Wil je geen tegenspraak ? Mij ook goed, maar organiseer dan geen poll's en vraag nog minder naar een mening of schrijf de antwoorden direct bij de vraagstelling. Heb ik ook geen probleem mee, maar dan weet ik tenminste waar het naar toe gaat en moet.
    Draai gewoon niet rond te pot, niet meer niet min.
    Last edited by Wim.Vanmaele; 6 december 2009, 10:21.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

      Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
      Een ouwe dooddoener en een drukkingsmiddel ...
      1) Je kan een VZW niet zomaar opdoeken ... Noch RvB, noch mod's kunnen dit niet !
      2) Ik spendeer ook al enkele jaren mijn vrije tijd op of denk je nu werkelijk dat SD's organiseren, ... geen inzet vergen ? Als dat toch geen tijd vergt hoe komt het dan dat ze moeilijk uit de startblokken gaan ? En denken jullie nu echt dat dit gratis is en dat ik daar geen kosten aan heb ? Heb ik daar al ooit één frank voor gevraagd ? In tegendeel.
      3) Ook anderen spenderen tijd voor BD ook al zitten ze niet op de troon van RvB, of mod of ... en daar hebben we allemaal best respect voor.
      4) Maar de boodschap is duidelijk. We doen onze vrije wil en je gaat akkoord of we stoppen ermee. Schrijf dat dan ook eerlijk bij de forumregels en je zal dan geen aanvallen meer hebben want dan weet iedereen het objectief. Simpel als bonjour.
      5) de vraagstelling waar doe ik het voor is er één die bij alle kampen geldt. Ik meen dat iedereen wel het verbeteren voor ziich houdt maar helaas stampt men daar soms wel eens ernstig tegen de benen. Het is helaas niet allemaal rozengeur en zonneschijn. Het mes snijdt altijd aan twee kanten, bot of scherp, maar het snijdt.

      Wil je kwantiteit tegen kwaliteit, ook geen probleem, maar schrijf dat duidelijk op.
      Wil je geen tegenspraak ? Mij ook goed, maar organiseer dan geen poll's en vraag nog minder naar een mening of schrijf de antwoorden direct bij de vraagstelling. Heb ik ook geen probleem mee, maar dan weet ik tenminste waar het naar toe gaat en moet.
      Draai gewoon niet rond te pot, niet meer niet min.
      1)De VZW word automatisch ontbonden als het aantal bestuursleden onder de 3 komt
      Elke VZW kan (net als elk bedrijf trouwens) vereffend worden.

      2) als jij niet anders te slikken krijgt als kritiek dan hou jij op gegeven moment er ook mee op.

      3)We proberen ons best om voor zoveel mogelijk mensen het beste te doen, maar meestal moet het naar de goesting zijn van een paar harde roepers of het is niet goed blijkbaar.

      4) Lees hoofdstuk 1 van de forumregels

      5) Ik doe het enkel nog voor diegene die BD wel appreciëren en niet voor diegene wiens het levenswerk het is geworden om BD naar hun goesting te willen vervormen (wat trouwens niet wil zeggen naar het wel van alle leden) en als dat niet snel gebeurt alles maar bekritiseren en afbreken alvorens het er is of nog maar gestart is.

      6) jullie doen maar, ik bekijk het (al dan niet tijdelijk) wel vanop een afstand
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #48
        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

        Hey juppekes

        Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
        Bootjes

        Comment


        • #49
          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

          ah..gelukkig hersteld--------
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #50
            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            2) als jij niet anders te slikken krijgt als kritiek dan hou jij op gegeven moment er ook mee op.
            Waar vind je nu weer zoiets ? Ik heb wel al geschreven dat ik ermee ophoud om "erkende" SD's te organiseren als dit het is wat je bedoelt. Is wel iets anders ... maar dit is off-topic
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #51
              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

              Ik vraag me af wat die zeveraars die hier constant op BD liggen te kappen, hier nog doen, als het jullie niet aanstaat, blijf dan gewoon weg of ga op een ander je gal spuwen, het zijn steeds dezelfde 4 of 5 namen die altijd terugkomen, veel leden zijn dat kotsbeu.
              Begin je eigen forum zoals sommigen anderen dat al gedaan hebben . . . met zeer weinig succes. Ik begrijp niet de de forumleiding jullie gewoon nog niet geband heeft, opgeruimd staat netjes.

              Comment


              • #52
                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                In maart 2007 struikelden we over het feit dat er onvoldoende verzekering was voor SD's.
                Dat is toen verbeterd en in orde gebracht met de verz. en naar onze leden via het Draaiboek.
                En hoeveel discussies zijn er nu al geweest omwille van die verzekering?
                Purlut, als je wil doorgaan met je SD zonder erkenning en dus zonder onze verzekering, dan doe je maar. Veel geluk en kom niet klagen bij ongeluk!

                Comment


                • #53
                  Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                  Er kan hier nogal een stukske gezeverd worden.

                  Laat ik, nog maar eens een keer, beginnen met mijn waardering uit te spreken voor al die mensen die dit systeem, voor zover ik weet belangeloos, in stand houden, er veel vrije tijd in steken, al dit commentaar over zich heen laten komen en dan toch maar weer doorgaan.
                  Zonder al deze mensen bestond deze site helemaal niet en moesten we elkaars kunstwerken ergens anders gaan bekijken.
                  Ik betaal met het grootste plezier mijn lidgeld en zal dat volgend jaar zeker weer doen.

                  Een kleine poll over een kleine onderwerp? Altijd nog beter dan geen poll over geen onderwerp.
                  Ik kan me ook wel wat zaken voorstellen die ik graag veranderd zou zien en die komen hier niet aan bod (heb ik ook nog nooit vermeld omdat ik het niet belangrijk genoeg vind) maar langzaam vooruit is ook vooruit. Misschien komen volgend jaar nog andere zaken in aanmerking voor verandering.

                  Dus, nogmaals, dank aan de BD vrijwilligers. Ga zo door en houd de moed erin.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    1)De VZW word automatisch ontbonden als het aantal bestuursleden onder de 3 komt
                    Elke VZW kan (net als elk bedrijf trouwens) vereffend worden.
                    Oeps, dan toch nog maar even de statuten nalezen, Zunoel . De AV (en niemand anders) kan beslissen over ontbinding of vereffening van een vzw

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    2) als jij niet anders te slikken krijgt als kritiek dan hou jij op gegeven moment er ook mee op.
                    3)We proberen ons best om voor zoveel mogelijk mensen het beste te doen, maar meestal moet het naar de goesting zijn van een paar harde roepers of het is niet goed blijkbaar.
                    Tja, dat is jouw interpretatie. Als het voor jou pas goed is, wanneer er geen harde roepers meer overblijven, dan vrees ik dat het nooit goed gaat zijn. Met dwarsliggers moet je als bestuurslid mee leren leven en omgaan.

                    Als een vereniging draait op, laat ons zeggen, 90% tevreden leden dan is die helemaal niet slecht bezig. Alleen kan je binnen BD dat héél moeilijk meten.

                    Probeer tussen de regels van het geroep en het getier af en toe een opbouwend voorstel mee te nemen (en die zijn er, al is dat soms effe zoeken) .

                    Groetjes
                    K@rel
                    Is this the real life? Is this just fantasy?
                    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Ik sta met 100% zekerheid op iedereen van het bestuur zijn negeerlijst..... (knip) ... Ik heb 't hier inmiddels al zo'n 20 keren neergepend... (knip)
                      ... dus misschien hoog tijd om eens van strategie te veranderen?

                      Groetjes
                      K@rel
                      Is this the real life? Is this just fantasy?
                      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                      Comment


                      • #56
                        Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                        Jongens, geef elkaar toch eens niet zoveel stress Gezonde discussies, ga ervoor, maar zoals het nu een vaart kent, gaat het toch wel een beetje erover hoor.

                        Ik ben geen lid van de RvB en wil ook niet in die hoedanigheid wat dan ook zeggen, maar geef het allemaal een beetje een kans.
                        Wacht even met te zeggen "het nieuwe forumreglement is een lege doos" tot je effectief het nieuwe reglement hebt gezien. Er is naar de forumgebruikers geluisterd en er zullen zaken aangepast zijn die gevraagd zijn geworden. Maar er moet toch niet over elk ding een poll gedaan worden, of zie ik dat verkeerd? Moet er echt een poll over het feit dat foto's misschien groter dan 400kb mogen zijn of niet? Moet Jan en alleman nu echt gaan zeggen of hij wil dat je maar 1 foto per 24 uur mag plaatsen, of 1 foto per datum?

                        Ja, er is 6 uur vergaderd geworden. Gedurende die 6 uur is er ook een tijd gespendeerd met de uitleg van het nieuwe ticketsysteem voor moderators (daar waar jullie kwalijke berichten terechtkomen), de helpdesk (iets wat velen jammer genoeg weinig gebruiken) is bekeken en uitgelegd en besproken, er zijn enkele moderatorspecifieke dingen besproken,...

                        Er gaat inderdaad een langere tijd voorbij dan velen (ik ook) hadden verwacht, maar blijkbaar zijn er ook wettelijke zaken die moeten nagekeken worden. Wie is waarvoor verantwoordelijk, aansprakelijk,...
                        Het is niet omdat jullie foto's plaatsen dat BD zich nergens iets van moet aantrekken. (En nu geen wet-discussie aub!!)

                        Mag ik ook nog eens vragen om niet te vergeten... moderators is niet gelijk aan het bestuur van BD. De meesten onders ons zijn vrijwilligers die helemaal niets te maken hebben met de RvB, maar graag even meehelpen denken met hen en met jullie.
                        Als ik dan zie hoe er op (sommige) moderators hun kap wordt gezeten, het respect nog minder is dan voor een deurmat, dan vraag ik mijn eigen af (en ik ben niet alleen) waarom ik nog probeer om jullie te helpen (met modereren, met antwoorden te geven, met oplossingen hoe banaal ook te zoeken,...)

                        Stop je energie in het trekken van foto's, het geven van (positieve en nuttige) commentaar op foto's en het helpen van mensen

                        Comment


                        • #57
                          Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                          Jongens en Meisjes toch!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #58
                            Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                            Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                            ... dus misschien hoog tijd om eens van strategie te veranderen?

                            Groetjes
                            K@rel
                            Is bij deze gebeurd. Dit is mijn laatste post buiten de fotohoek.
                            Ongelofelijk hoeveel verloren tijd ik gestoken heb in constructieve voorstellen en het duiden van hoe het ook kan. Ik verlies er geen tijd meer aan. Ergens koesterde ik nog hoop om niet op dovemansoren te stuiten, maar helaas, niets blijkt minder waar. Na vandaag zullen er echter weer nieuwe mensen komen, met dezelfde voorstellen en dezelfde grieven. Misschien worden zij wel gehoord, maar ik denk het niet, want de evolutie blijkt zich hier constant te herhalen.
                            Bij deze...

                            "THE END"

                            Mvg

                            Chris

                            Comment


                            • #59
                              Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                              In maart 2007 struikelden we over het feit dat er onvoldoende verzekering was voor SD's.
                              Dat is toen verbeterd en in orde gebracht met de verz. en naar onze leden via het Draaiboek.
                              En hoeveel discussies zijn er nu al geweest omwille van die verzekering?
                              Purlut, als je wil doorgaan met je SD zonder erkenning en dus zonder onze verzekering, dan doe je maar. Veel geluk en kom niet klagen bij ongeluk!
                              Lut, ik dacht dat alleen de azijnzeikers, mierenneukers, ... zoals de hofheren, dames het zo graag zeggen en aanhalen, in herhaling vallen ...
                              Ik heb nergens verwezen naar 2007 ivb met enige verzekering hoe dan ook.
                              Je weet evengoed als de club dat ik met het stoppen van erkende sd's wel weet waarover ik spreek. Als je het echt niet weet, en hierover nog meer verduidelijking moet, stel gewoon de vraag. Niets gemeengoed met verzekering of wat dan ook.
                              En juist ik heb het item verzekering aangehaald in andere topics omdat daar inderdaad het niet duidelijk gesteld werd ... maar dit is off-topic, niet ter zake en evenals jou antwoord zouden beide alvolgens de forumregels moeten verwijderd worden.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment


                              • #60
                                Re: Aanpassing forumreglement en forumstructuur

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                                Als ik dan zie hoe er op (sommige) moderators hun kap wordt gezeten, het respect nog minder is dan voor een deurmat, dan vraag ik mijn eigen af (en ik ben niet alleen) waarom ik nog probeer om jullie te helpen (met modereren, met antwoorden te geven, met oplossingen hoe banaal ook te zoeken,...)
                                Zolang een moderator een topic kan openen en in dat topic ook kan modereren (en dus ook berichten van anderen kan verwijderen) is er een zeer groot probleem van onpartijdigheid, zo'n moderator trekt de reputatie van alle moderatoren naar de verdoemenis.

                                In de voorgaande berichten heb ik dan ook al zeer zinnige dingen gelezen (en opbouwend bedoeld voor wie het wil verstaan), van onder meer Purlut en Festinalente, trouwens al wie in deze draad 'kan' schrijven is betalend lid, ook zoiets waar binnen BD weinig respect voor bestaat, wie niet respecteert zal zelden veel respect krijgen.

                                Zolang het systeem van het aantal postings bepaalt wat er naast je naam staat (junior , member, senior en wat weet ik nog allemaal) in stand blijft zal je discussies en polemieken blijven krijgen, want men wil zoveel mogelijk berichten aanmaken.

                                Zolang er een chitchat bestaat zal je maatschappelijke discussies hebben, en dan, laat zo'n chitchat ongemoeid of laat het verdwijnen ipv op een onmogelijk ogenblik in te grijpen (het is altijd een slecht moment voor iemand).

                                Zolang vrije meningsuiting voor moderatoren afzonderlijk iets anders betekent en ze onderling die discussie nog niet gevoerd hebben (want de ene is veel strenger dan de andere) zal hun positie aanvechtbaar blijven.

                                Trouwens een interventie van een moderator in het begin van een topic werkt alleen maar storend, sluit de topic en pm de TS, en de kalmte blijft in heel BD bestaan. Op geen forum zijn moderators zo prominent aanwezig als BD, rode lap en stier...

                                PS: ban mij gerust, heb dat al meegemaakt, van mijn kant was er geen kwalijk opzet, en natuurlijk waren de regeltjes aan de kant van de banners. Dat het lomp en onbeleefd werd gedaan, dat staat niet in de regels, dus kwamen alle stenen mijn richting uit.

                                Comment

                                Working...
                                X