Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik vrees dat je bij Fluvius voor 150€ weinig zal krijgen.
    https://www.fluvius.be/sites/fluvius...it-fluvius.pdf
    Klopt Freddy als ik dat omzet van bef. naar € heeft mij dat voor een 22Kw drie maal 400 volt + N (32Amp)
    met keuring dik 1.500€ gekost.
    Is wel 30 jaar geleden, ondertussen in 2011 ook nog een andere 25 D60 meterkast en zwarte Teco vervangen door een automaat in die kast en opnieuw een keuring.

Comment

Ik vrees dat je bij Fluvius voor 150€ weinig zal krijgen.
      https://www.fluvius.be/sites/fluvius...it-fluvius.pdf
      Inderdaad, Fluvius heeft zijn tarieven aangepast. Vanzelfsprekend hangt een en ander af van de reeds bestaande situatie in de woning.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Klopt Freddy als ik dat omzet van bef. naar € heeft mij dat voor een 22Kw drie maal 400 volt + N (32Amp)
        met keuring dik 1.500€ gekost.
        Is wel 30 jaar geleden, ondertussen in 2011 ook nog een andere 25 D60 meterkast en zwarte Teco vervangen door een automaat in die kast en opnieuw een keuring.
        Voor een eerste aansluiting of een verzwaring van de aansluiting?
        Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Mooi van je om een namiddag links op te zoeken en het forum ermee te spammen.
          Saar ben jij mee begonnen met Toyota, of niet misschien en enkel met bedoeling ICE motoren in een slecht daglicht te brengen.

Om wat te bewijzen?
          Als je nu voor één keer eerlijk en correct zou willen lezen, dan heb ik enkel aangekaart dat problemen overal kunnen voorkomen en een correcte service naar de klant toe het belangrijkste is.

Natuurlijk zijn er ook terugroepacties voor EV's, of denk je dat hier idioten op het forum zitten?
          Soms denk ik dat wel ja, de vraag blijft waarom jij elke melding over EV afbreekt maar zelf voorbeelden over ICE aanhaalt?
          Dan nog voertuigen aankaarten die hier zo goed als niet vindbaar zijn en ICE dat u helemaal niet meer interesseert.
          Het is dan ook weer een totaal overdreven en totaal naast de kwestie reactie van je want daar ging het ook helemaal niet over.
          Wat denk dat het verschil is tussen een ICE waar ze een volledige motor van moeten vervangen of een EV waar het volledige batterij pack van vervangen moet worden?
          Kosten en werk zal in dezelfde lijn liggen.
          En als je nu uw voorgedefinieerde frustraties op mijn naam even langs de kant legt, dan zou je misschien ooit eens kunnen snappen dat ik nu net zowel voor ICE als EV aangekaart heb dat een probleem dat opgelost wordt net een goede service is naar de klant toe, hoe vervelend het oorspronkelijk ook mag zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Inderdaad, Fluvius heeft zijn tarieven aangepast. Vanzelfsprekend hangt een en ander af van de reeds bestaande situatie in de woning.
            Twee jaar geleden heeft een collega de monofase laten omzetten naar driefasig, hiervoor moest de teller en hoofdzekering vervangen worden, dat heeft 650€ gekost, uiteraard kreeg die tegelijk ook meteen een digitale teller.
            Schandalig eigenlijk want die teller hadden ze sowieso ooit gratis komen vervangen en eigenlijk heeft die nu voor dat werk ook bijbetaald.
            Wij hebben vorig jaar gevraagd om te verzwaren, hier is alles al 3x400V, enkel de zekering zou vervangen moeten worden.
            Was toen telefonisch en tenzij die zich vergist heeft, vroegen ze ook 650€.
            We hebben het nog uitgesteld omdat ze dan ook meteen de teller zouden veranderen naar een digitale en dat interesseert mij uiteraard niet.
            Men kan de digitale teller niet weigeren als ze andere werken aan uw installatie doen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Voor een eerste aansluiting of een verzwaring van de aansluiting?
              Verzwaring van 40 Amp 230 volt mono naar 3X400 volt 32 Amp (wat in eerste instantie 30Amp was met
              de zwarte Teco met plaatjes)

Comment

Saar ben jij mee begonnen met Toyota, of niet misschien en enkel met bedoeling ICE motoren in een slecht daglicht te brengen.

Als je nu voor één keer eerlijk en correct zou willen lezen, dan heb ik enkel aangekaart dat problemen overal kunnen voorkomen en een correcte service naar de klant toe het belangrijkste is.

Soms denk ik dat wel ja, de vraag blijft waarom jij elke melding over EV afbreekt maar zelf voorbeelden over ICE aanhaalt?
                Dan nog voertuigen aankaarten die hier zo goed als niet vindbaar zijn en ICE dat u helemaal niet meer interesseert.
                Wat denk dat het verschil is tussen een ICE waar ze een volledige motor van moeten vervangen of een EV waar het volledige batterij pack van vervangen moet worden?
                Kosten en werk zal in dezelfde lijn liggen.
                En als je nu uw voorgedefinieerde frustraties op mijn naam even langs de kant legt, dan zou je misschien ooit eens kunnen snappen dat ik nu net zowel voor ICE als EV aangekaart heb dat een probleem dat opgelost wordt net een goede service is naar de klant toe, hoe vervelend het oorspronkelijk ook mag zijn.
                Kijk, weer een hoop bla-bla-bla en veronderstellingen die nergens naar toe leiden.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen want voor u is begrijpend lezen niet het sterkste punt hé jongen.

Ik had enkel en alleen dit geschreven (plus de link):
                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Toyota moet bij meer dan 100.000 wagens de motor volledig vervangen. In de lage landen geen bericht van te bespeuren in de auto-pers of online magazines. Het is dan ook geen EV zeker?
                Lees de quote misschien nog eens, want het is moeilijk te begrijpen zonder tekening.

Het gaat me niet zozeer om Toyota. En al helemaal niet over een terugroepactie, dat is toch vrijwel voor ieder merk/model wel ooit eens geweest of zal nog komen. En ja, dat geldt ook voor EV's.
                Het gaat erover dat dit nieuwsfeit amper of niet in de Nederlandstalige online magazines/blogs te lezen was en nog minder in de FB groepen. En dat stel ik mij de vraag of dit te maken heeft met pro ICE berichtgeving en anti-EV nieuws. Want als er in pakweg Sidney Australië een vermoedelijke EV in de brand gaat door gelijk welke reden, staat men morgen wel te roepen in diezelfde online Nederlandstalige magazines en FB groepen. Gekleurde berichtgeving denk ik dan.

En daar mag jij en iedereen prima zijn mening over uitspuwen, je kan me gelijk geven of niet, maakt niet uit.

Maar begin niet te lùllen over service en ook EV's hebben defecten en terugroepacties want daar gaat het dus niet over.

En, van frustratie gesproken, als je die -verkeerde- uitleg dan toch wil doen, dan hoeven daar geen 11 links voor gegeven te worden. Alsof uw argument sterker wordt met het aantal vermeldingen op internet.

Hombre

Comment

Verzwaring van 40 Amp 230 volt mono naar 3X400 volt 32 Amp (wat in eerste instantie 30Amp was met
                  de zwarte Teco met plaatjes)
                  Wij hebben die exacte ombouw ook gedaan, nog maar een jaar of zes geleden schat ik. En dat heeft ons dan weer helemaal niets gekost omdat Fluvius in de hele omgeving alles van 3x240V naar 3x400V+N heeft gebracht.
                  Nu, opletten met vergelijkingen van 30 jaar terug. Toen was heel veel nog regionaal geregeld, nog geen Eandis of Fluvius. Bij de bouw van onze woning was de keuze driefase 40A of enkelfase gewoon een vinkje op het aanvraagformulier voor de nieuwe aansluiting. Er was enkel een kleine meerprijs voor de zwaardere zekering, kwestie van een goed honderd oude franken extra. Natuurlijk moest de installatie ook voorzien zijn en goedgekeurd, spreekt voor zich. Maar extra koste wat aansluiting betreft waren minimaal.

Hombre

Comment

Twee jaar geleden heeft een collega de monofase laten omzetten naar driefasig, hiervoor moest de teller en hoofdzekering vervangen worden, dat heeft 650€ gekost, uiteraard kreeg die tegelijk ook meteen een digitale teller.
                    Schandalig eigenlijk want die teller hadden ze sowieso ooit gratis komen vervangen en eigenlijk heeft die nu voor dat werk ook bijbetaald.
                    Wij hebben vorig jaar gevraagd om te verzwaren, hier is alles al 3x400V, enkel de zekering zou vervangen moeten worden.
                    Was toen telefonisch en tenzij die zich vergist heeft, vroegen ze ook 650€.
                    We hebben het nog uitgesteld omdat ze dan ook meteen de teller zouden veranderen naar een digitale en dat interesseert mij uiteraard niet.
                    Men kan de digitale teller niet weigeren als ze andere werken aan uw installatie doen.
                    De prijszetting bij Fluvius is ook niet altijd te begrijpen. Wie nu een monofase aansluiting heeft en graag naar driefase 400V en 25A gaat betaald 272.87€, meterwissel inbegrepen.
                    (dat was tot voor kort slechts 152€)
                    Wil je met een bestaande 3x400V van 25A naar 32A verzwaren dan ben je 425.89€ kwijt. Die kostprijs is blijkbaar ook quasi verdubbeld. Terwijl hier enkel de hoofdzekering moet vervangen worden en niet de complete meterkast. Natuurlijk, werkuren en verplaatsingen zijn ook niet goedkoop. De zekering 32A dan weer wel
                    Hombre

Comment

Wij hebben die exacte ombouw ook gedaan, nog maar een jaar of zes geleden schat ik. En dat heeft ons dan weer helemaal niets gekost omdat Fluvius in de hele omgeving alles van 3x240V naar 3x400V+N heeft gebracht.
                      Nu, opletten met vergelijkingen van 30 jaar terug. Toen was heel veel nog regionaal geregeld, nog geen Eandis of Fluvius. Bij de bouw van onze woning was de keuze driefase 40A of enkelfase gewoon een vinkje op het aanvraagformulier voor de nieuwe aansluiting. Er was enkel een kleine meerprijs voor de zwaardere zekering, kwestie van een goed honderd oude franken extra. Natuurlijk moest de installatie ook voorzien zijn en goedgekeurd, spreekt voor zich. Maar extra koste wat aansluiting betreft waren minimaal.
                      Was hier nog Gaselwest in die tijd, maar ik had een PBR Didactic draaibank gekocht
                      met een 5,5Kw motor en had dus drie fasen nodig, plus een beetje een moeilijke
                      persoon daar in Roeselare….. kortom niet zomaar gekregen, de ondergrondse
                      kabel lag nogthans tot ik de kast, maar die wilde wat moeilijk doen zeker…

Comment

Lees de quote misschien nog eens, want het is moeilijk te begrijpen zonder tekening.
                        …/…
                        Het gaat erover dat dit nieuwsfeit amper of niet in de Nederlandstalige online magazines/blogs te lezen was en nog minder in de FB groepen.
                        Lees misschien zelf ook eens alles voor je onzin post.
                        Het is duidelijk dat het niet de wagens zijn die hier (massaal) rondrijden, logisch dus dat er hier niets van te vinden valt.
                        Ten tweede, welk nut heeft het om dit in dit topic te posten welk helemaal niet over terugroepacties gaat?
                        Me dunkt dat gij alleenheerser wil zijn en er alleen iets mag gepost worden wat in uw gedachten past, dus zeker NOOIT iets waar maar een vermoeden van EV in staat.
                        Ten derde lees begrijpend, ik heb net aangekaart dat dergelijke acties positief zijn, ook de terugroepacties van EV's.
                        Als ik dan iets positiefs schrijf, dan is het ook weer niet goed.
                        Zeker dat je geen fles azijn gekocht hebt in plaats van water?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Was hier nog Gaselwest in die tijd, maar ik had een PBR Didactic draaibank gekocht
                          met een 5,5Kw motor en had dus drie fasen nodig, plus een beetje een moeilijke
                          persoon daar in Roeselare….. kortom niet zomaar gekregen, de ondergrondse
                          kabel lag nogthans tot ik de kast, maar die wilde wat moeilijk doen zeker…
                          Toen wij hier bouwden, moest men hemel en aarde verzetten om een driefasige aansluiting te krijgen.
                          Een driefasige kookplaat of zo, dat werd niet aanvaard als reden.
                          Je moest minstens één driefasig stopcontact hebben en een motor dat enkel op drie fasen kon werken, te bewijzen op de dag van aansluiting.
                          Maar ene slimme zei, huur er ergens ene voor een dag, nergens staat dat je eigenaar van het toestel moet zijn
                          Uiteindelijk zijn ze vroeger gekomen dan voorzien, had ik niks staan van toestel, maar werd de aansluiting gewoon gedaan zonder meer.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Wil je met een bestaande 3x400V van 25A naar 32A verzwaren dan ben je 425.89€ kwijt. Die kostprijs is blijkbaar ook quasi verdubbeld.
                            De kostprijs is vooral hoger dan de info die men kan vinden op de website.
                            Hier is het actueel 3x20A en dus soms wat nipt, al was dat meer dan 30 voldoende zonder EV.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Lees misschien zelf ook eens alles voor je onzin post.
                              Het is duidelijk dat het niet de wagens zijn die hier (massaal) rondrijden, logisch dus dat er hier niets van te vinden valt.
                              Ten tweede, welk nut heeft het om dit in dit topic te posten welk helemaal niet over terugroepacties gaat?
                              Me dunkt dat gij alleenheerser wil zijn en er alleen iets mag gepost worden wat in uw gedachten past, dus zeker NOOIT iets waar maar een vermoeden van EV in staat.
                              Ten derde lees begrijpend, ik heb net aangekaart dat dergelijke acties positief zijn, ook de terugroepacties van EV's.
                              Als ik dan iets positiefs schrijf, dan is het ook weer niet goed.
                              Zeker dat je geen fles azijn gekocht hebt in plaats van water?
                              Nee, hij is nog niet mee. Maar ik ga het hierbij laten rusten.
                              Hombre

Comment

Working...
                              X