Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie zou er nu nog een diesel kopen ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtToyota moet bij meer dan 100.000 wagens de motor volledig vervangen. In de lage landen geen bericht van te bespeuren in de auto-pers of online magazines. Het is dan ook geen EV zeker?
nikon coolpix s9100
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
De wagens waar het om gaat zijn vnl. Tundra(s) waarvan er in België en bij uitbreiding in Europa weinig werden verkocht... daarenboven denk ik niet dat de motoren gaan vervangen worden indien bij nazicht blijkt dat er een goedkopere oplossing is.
Jaren geleden heeft een collega bij een niet nader te noemen Japans automerk de hele stock splinternieuwe auto-onderdelen inclusief complete motoren van enkele jaren oud gaan shredderen en stukpersen om te vermijden dat deze goedkoop terug in roulatie zouden gebracht worden, en dit onder toeziend oog van douane. Voor alle duidelijkheid, dat ging dus over grote hoeveelheden, dat was toch een paar weken werk.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Het zal voor Toyota worst wezen of die te repareren auto's in Europa dan wel in Amerika of Australië staan. Enkele modellen Lexus SUV zijn ook getroffen. Het zou ook effectief gaan om compleet nieuwe volledige motoren die in een krat aan de werkplaatsen geleverd worden, op YT zijn een aantal video's daarover te bekijken. Naar verluidt zou zo'n nieuwe motor voor de klant ongeveer 30.000$ kosten. Effectief voor de fabrikant pure kost zou slechts 3000 tot max 5000$ kosten. Uiteindelijk zal Toyota wel een kosten-baten analyse gemaakt hebben om de motoren gewoon te vervangen en ze te vernietigen/in-house te recycleren of herstellen indien voordeliger. En dan spelen ook meerdere zaken dan zuiver financieel.
Jaren geleden heeft een collega bij een niet nader te noemen Japans automerk de hele stock splinternieuwe auto-onderdelen inclusief complete motoren van enkele jaren oud gaan shredderen en stukpersen om te vermijden dat deze goedkoop terug in roulatie zouden gebracht worden, en dit onder toeziend oog van douane. Voor alle duidelijkheid, dat ging dus over grote hoeveelheden, dat was toch een paar weken werk.nikon coolpix s9100
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtToyota moet bij meer dan 100.000 wagens de motor volledig vervangen. In de lage landen geen bericht van te bespeuren in de auto-pers of online magazines. Het is dan ook geen EV zeker?
Het zijn inderdaad geen EV's !
Maar die modellen zijn NOOIT regulier in Europa verkocht geweest. Hier en daar vind je wel een enkele okkazie of privé import.
Daarom is het geen nieuws voor onze auto-pers.
Het gaat hem dan ook meestal over 5,7 liter V8 motoren. En die zie je hier niet op elke hoek van de straat.
Wees blij! Er rijden hier meer EV's rond dan 5,7 liter V8 diesels of benzine. Laat staan 6,4 liter V8 benzine slurpers.
Edit: Gelukkig is er de Ram Heavy Duty Rebel om de echte Amerikanen te plezieren.
Die is te krijgen met een 6,7 liter diesel 6 cyl. in lijn.
Ram 2500 Heavy Duty Rebel (2023) - pictures, information & specs (netcarshow.com)Last edited by Skitch; 29 juli 2024, 21:23." In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk berichtHombre,
Het zijn inderdaad geen EV's !
Maar die modellen zijn NOOIT regulier in Europa verkocht geweest. Hier en daar vind je wel een enkele okkazie of privé import.
Daarom is het geen nieuws voor onze auto-pers.
Het gaat hem dan ook meestal over 5,7 liter V8 motoren. En die zie je hier niet op elke hoek van de straat.
Wees blij! Er rijden hier meer EV's rond dan 5,7 liter V8 diesels of benzine. Laat staan 6,4 liter V8 benzine slurpers.
Edit: Gelukkig is er de Ram Heavy Duty Rebel om de echte Amerikanen te plezieren.
Die is te krijgen met een 6,7 liter diesel 6 cyl. in lijn.
Ram 2500 Heavy Duty Rebel (2023) - pictures, information & specs (netcarshow.com)
De terugroepactie is blijkbaar geen nieuws, maar de introductie van de modellen blijkbaar wél groot nieuws en dat lees je dan weer wel. Ik neem aan dat dergelijk nieuws over nieuwe modellen actief verspreid wordt door de autofabrikanten. Met zo'n terugroepactie pakken ze dan weer nooit groots uit, kwestie van imago zeker? Maar je kan je dingen gaan afvragen.
En het blijkbaar wel nieuws als eentje veel kilometers gereden heeft. (oud model 2007)
Hombre
Comment
-
-
Ik ga hier verder niet op ingaan...heb een ervaring van meer dan 25 jaar in de autowereld en dus is het beter dat ik zwijg....
Hombre
Comment
-
Er zijn wel meer automerken die motoren gebruiken waarbij er tijdens het ontwerpen ervan waarschijnlijk al duidelijk moet geweest zijn dat dat ontwerp vroeg of laat voor problemen zou kunnen zorgen.
Een paar voorbeelden:
Een distributieriem in de olie, waarbij de riem na enkele jaren begint uit elkaar te vallen waardoor de brokjes de oliekanalen verstoppen, of ervoor zorgen dat de vacuümpomp van de remmen het begeeft, of erger nog, dat de riem breekt...
Er zijn ook motoren waarbij er toch een distributieketting wordt gebruikt, maar waarbij de ingenieurs er om een of andere duistere reden voor hebben gekozen om de oliepomp dan toch maar aan te drijven met een riempje dat in de olie zit (dat zal wel een beslissing zijn die door de boekhouders is genomen, om een paar euro's of dollars uit te kunnen sparen ).
Zo zijn er nog motoren waarbij de waterpomp achter de distributieketting zit, het is dan niet alleen erg duur om die pomp te vervangen, maar als die lekt, dan wordt de koelvloeistof ook netjes gemengd met de olie .
En dan zijn er nog bepaalde motoren waarbij de distributieketting heel snel slijt (ik ken iemand die zo'n auto heeft gehad, dat was een héél dure reparatie waarvan de fabrikant toch nog een deeltje heeft terugbetaald), of motoren met zwakke krukaslagers die geregeld moeten worden vervangen, als daar te lang mee gewacht wordt, dan draait de hele motor in de soep omdat de oliedruk te laag wordt.
Of motoren met directe injectie waarbij de injector de oliefilm van cilinderwand spoelt waardoor er heel snel slijtage optreedt en waardoor de motor heel veel olie begint te verbruiken (ik ken iemand die dat heeft voorgehad, de motor is dan wel in garantie vervangen).
Er zullen nog wel meer van die voorbeelden zijn, maar omdat het hier voor een groot deel over elektrische auto's gaat, er zijn ook elektrische auto's verkocht waarvan de elektromotor soms ook heel snel stuk ging...
Ik heb hier bewust geen automerken vermeld (al zullen er hier wel zijn die aan de hand van de "fout" wel meteen weten over welk merken het gaat), de meeste merken zullen ooit wel een probleem hebben gehad met een "verbeterd" ontwerp van het motorblok en alles wat daar rond hangt.
Daarom is het soms geen slecht idee om wat te wachten als je een auto wil kopen die pas op de markt is gekomen met een "vernieuwd of verbeterd" motorblok...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Als tendentieuze berichtgeving kan dit ook wel tellen….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtnikon coolpix s9100
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk berichtAls tendentieuze berichtgeving kan dit ook wel tellen….
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/07...rische-auto-i/
Comment
-
-
triestige reactie...dat zeg ik toch helemaal niet...om duidelijker te zijn...ik wil hier verder geen woorden aan verspillen en niemand moet voor mij zwijgen...maar...ik volg dit draadje al een tijd van afstand en het moet me toch van het hart dat er een hoop onzin wordt verteld... zelfs in de video die U post aangaande de "motor replacement" wordt er meer dan eens het woord "might" gebruikt... maar misschien heeft dat voor U een andere betekenis als voor mij....
En terugroepacties zijn overal. Mijn zus is met haar Suzuki ooit moeten teruggaan voor een nieuwe veer van de ruitenwissers en ik heb vorige week een brief gekregen dat ik voor een software update binnen moet. Op het werk zijn ze zo ook motoren aan het vervangen van een bepaalde reeks. En als je denkt dat EV anders gaan zijn... we hebben hier overbrengingen voor elektrische aandrijvingen gehad waar de vertanding van de as weg was na enkele maanden, tandwiel zat los op de as.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
Wat is hier nu tendentieus aan?
Maar blijkbaar hebben ze dat intussen ook ingezien bij vrtnws en is het artikel aangepast.
Comment
-
Alleen de titel is aangepast.
Bovendien was dat helemaal niet tendentieus. Of het relevant is, is natuurlijk een andere zaak. Alleen hij die over het onderwerp van deze thread in de verdediging gaat zal dit ten onrechte als tendentieus ervaren.
Comment
Comment