Dat in een land als Noorwegen veel EV zijn, dat mag. Maar het is niet een must voor andere landen.
Laat het mij zo stellen - in de Aziatische landen eet met voor 99% met stokjes. Maar hier in Europa amper.
Om een passend situatie te creëren zijn er verschillende factoren nodig.
Bv in Duitsland rijden de mensen vaker grotere afstanden met hoger snelheden. Vaak omdat de familie verder weg woont. Zo iets is een hindernis voor de aankoop van een EV onder anderen.
Het stroomnet in België is niet overal op de stand van de toekomsttechniek. Aalter bv is enkel met een lijn verbonden van het verdeelcentrum van Eeklo. Hierdoor is de capaciteit beperkt. Zelf de regio Meetjesland heeft sterke beperkingen, zo dat bij aanvraag van een Wallbox door de studiebureau die voor Fluvius werkt vaak negatieve adviezen bekomt. En toch moet men dan voor deze studie betalen.
In Nederland ondervind men problemen van het leveren van stroom voor de industrieparken in de regio zuidelijk van Utrecht tot aan Gouda. Men lost dit probleem intussen op door zware dieselgeneratoren te plaatsen voor de energieverzorging.
Althans zou Nederland en België ideaal zijn voor EV omdat er hier niet zo grote afstanden gereden worden. In Duitsland, Frankrijk, Spanje of Italië zijn de afstanden duidelijk groter.
Ook de verschillenden prijzen aan de laadpalen en de bijhorende abonnenten zijn tegenwerkend.
Positief is, dat in Frankrijk, volgends Elektrovers App, de prijzen aan de laadpalen langs de autosnelwegen bijna overal 39 cent / kw zijn.
Dat is in de Benelux zeker anders, zo als ook in Duitsland. Hier heb je vaak fantasieprijzen voor het laden.
Dus het kan me niet schelen dat de Aziaten met stokjes eten, omdat ik hier, niet mijn biefstuk mee kan snijden. Ik heb mes en vork nodig.
Laat het mij zo stellen - in de Aziatische landen eet met voor 99% met stokjes. Maar hier in Europa amper.
Om een passend situatie te creëren zijn er verschillende factoren nodig.
Bv in Duitsland rijden de mensen vaker grotere afstanden met hoger snelheden. Vaak omdat de familie verder weg woont. Zo iets is een hindernis voor de aankoop van een EV onder anderen.
Het stroomnet in België is niet overal op de stand van de toekomsttechniek. Aalter bv is enkel met een lijn verbonden van het verdeelcentrum van Eeklo. Hierdoor is de capaciteit beperkt. Zelf de regio Meetjesland heeft sterke beperkingen, zo dat bij aanvraag van een Wallbox door de studiebureau die voor Fluvius werkt vaak negatieve adviezen bekomt. En toch moet men dan voor deze studie betalen.
In Nederland ondervind men problemen van het leveren van stroom voor de industrieparken in de regio zuidelijk van Utrecht tot aan Gouda. Men lost dit probleem intussen op door zware dieselgeneratoren te plaatsen voor de energieverzorging.
Althans zou Nederland en België ideaal zijn voor EV omdat er hier niet zo grote afstanden gereden worden. In Duitsland, Frankrijk, Spanje of Italië zijn de afstanden duidelijk groter.
Ook de verschillenden prijzen aan de laadpalen en de bijhorende abonnenten zijn tegenwerkend.
Positief is, dat in Frankrijk, volgends Elektrovers App, de prijzen aan de laadpalen langs de autosnelwegen bijna overal 39 cent / kw zijn.
Dat is in de Benelux zeker anders, zo als ook in Duitsland. Hier heb je vaak fantasieprijzen voor het laden.
Dus het kan me niet schelen dat de Aziaten met stokjes eten, omdat ik hier, niet mijn biefstuk mee kan snijden. Ik heb mes en vork nodig.
Comment