Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
Bekijk bericht
Die WLTP gegevens waren van die persoon zijn wagen.
Zoals redelijk veel aangekaart, geeft WLTP 350 km op voor onze EV en onlangs voor de allereerste keer eens 303 km gezien bij 100 procent geladen.
In de winter en op snelweg ligt de gemiddeld autonomie rond de 256 km.
Hierbij de betreffende gegevens.
In de reactie waarnaar je linkt heb ik ook een eigen voorbeeld toegevoegd en daar staat inderdaad met drie screenshots aangegeven dat de ene rit de andere niet is en daar staat informatief bij dat dezelfde rit ene keer aan 40,7 kWh per 100 km is door een heel andere verkeerssituatie als de andere keer waar dezelfde rit aan 24,9 kWh per 100 km is door enkel een andere situatie.
Wie de pech heeft alle dagen zo de op en af naar zijn werk te moeten doen, die zal een nog veel extremer verbruik hebben.
Dat het langetermijn verbruik anders is, dat lijkt me nogal normaal, omdat gelukkig niet elke rit voor ons zo catastrofaal is wat verbruik betreft.
Voor wie ook vaak secundaire wegen doet, is een gemiddelde snelheid meestal echt niet zo hoog als men zou verwachten.
Ik reed vroeger elke werkdag naar Mons en dat was van hier tot ginder snelweg met een twintigtal van de honderd kilometer zeer druk verkeer, mijn gemiddelde snelheid was toen 37 km per 100 km.
Speciaal nog eens het actuele resultaat bekeken se.
De langetermijn gegevens.
En kortetermijngegevens van steeds dezelfde rit.
Ondertussen hebben ze bij de actuele versie een update gedaan en kreeg die iets zuinigere motoren en een update van de batterij, maar de prijs hebben ze uiteraard ook een forse update gegeven, een nog veel grotere zelfs.
Comment