Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost weeral eens ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Bpost weeral eens ....

    @Wim.Vanmaele : raar verhaal, het is maar wat je er van maakt...
    1) dat het pakje 's anderendaags vanaf 11 uur in het postkantoor, hier 3 km verderop, ter beschikking zal zijn (maar gaat het daarom?)
    2) Ik heb inderdaad pakje 's anderendaags afgehaald.
    3) Ik dacht dat ik geschreven had dat ik naast de brievenbus zat, en de postbode al voorbij fietsend het briefje ingestoken had.
    4) inderdaad pakje in zakformaat maar wegens dikte past niet in brievenbus.

    Met de klantendienst ook geen probleem, behalve als ik 2 klachten heb voor één levering, waarin ik specifiek over de postbode klaag die ik in een flits zien voorbij rijden heb, en dan achteraf nog een enquête krijg om te vragen of hij wel vriendelijk was...

    Maar zoals gezegd er zijn ergere dingen in de wereld

    Overigens maak ik mij er ook niet druk over : er zijn ergere dingen in de wereld. Ik vraag mij alleen af waarom die postbode zijn werk niet correct doet : niet genoeg betaald, ruzie met zijn vrouw, ...
    Ik heb ook geen probleem met lange levertijden (dit pakje was 10 dagen onderweg) maar wel met service -thuislevering - waar iemand (in dit geval leverancier) voor betaald en die dan niet geleverd word.
    PS. Ik hoop dat je jouw pakje al ontvangen hebt van DPD: Ik vind dat eigenlijk ook maar een raar verhaal.

    En dan nog een stupide enquête krijgen, na 2 klachten bij de klantendienst over een postbode die voorbij geflitst is, of hij wel vriendelijk.
    Maar zoals gezegd, er zijn ergere dingen in de wereld.

    Comment


    • Bpost weeral eens ....

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Zelf heb ik een pakje dat via DPD zou worden aangeleverd. Dinsdagmorgen vertrokken bij verkoper, pas donderdagmiddag ontvangen door DPD en nu onderweg ... Dus al niet veel beter, maar daar maak ik me niet druk in. Er zijn ergere zaken in de wereld.
      Vaak is het ook zo dat verkopers zendingen melden als verzonden, maar ze op een later tijdstip pas overhandigen aan het transportbedrijf.
      In feite staat er dan al verzonden van zodra ze een verzendlabel aanmaken of de goederen inpakken.
      Uit besparing groeperen ze heden meer en meer de zendingen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Bpost weeral eens ....

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Vaak is het ook zo dat verkopers zendingen melden als verzonden, maar ze op een later tijdstip pas overhandigen aan het transportbedrijf.
        In feite staat er dan al verzonden van zodra ze een verzendlabel aanmaken of de goederen inpakken.
        Uit besparing groeperen ze heden meer en meer de zendingen.
        Klopt, en ik maak me er ook niet druk om. Ik wou maar duiden op feiten waar velen opzij leggen wanneer het niet om Bpost gaat.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • Re: Bpost weeral eens ....

          Bedankt voor de aanvullende informatie.

          Of de postbode nu correct of er zijn broek aan veegde is een uitspraak die jij doet. Indien je nu echt weet hoe de workflow en de pakjesronde, brievenronde ... er in een postkantoor (achter de schermen) uit ziet, welke dienstorders die dag gegeven zijn heb je recht van spreken indien hij een klooier is of niet. Heb je die kennis niet, dan zwijgen we beter.


          Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
          @Wim.Vanmaele : raar verhaal, het is maar wat je er van maakt...
          1) dat het pakje 's anderendaags vanaf 11 uur in het postkantoor, hier 3 km verderop, ter beschikking zal zijn (maar gaat het daarom?)
          2) Ik heb inderdaad pakje 's anderendaags afgehaald.
          3) Ik dacht dat ik geschreven had dat ik naast de brievenbus zat, en de postbode al voorbij fietsend het briefje ingestoken had.
          4) inderdaad pakje in zakformaat maar wegens dikte past niet in brievenbus.

          Met de klantendienst ook geen probleem, behalve als ik 2 klachten heb voor één levering, waarin ik specifiek over de postbode klaag die ik in een flits zien voorbij rijden heb, en dan achteraf nog een enquête krijg om te vragen of hij wel vriendelijk was...

          Maar zoals gezegd er zijn ergere dingen in de wereld

          Overigens maak ik mij er ook niet druk over : er zijn ergere dingen in de wereld. Ik vraag mij alleen af waarom die postbode zijn werk niet correct doet : niet genoeg betaald, ruzie met zijn vrouw, ...
          Ik heb ook geen probleem met lange levertijden (dit pakje was 10 dagen onderweg) maar wel met service -thuislevering - waar iemand (in dit geval leverancier) voor betaald en die dan niet geleverd word.
          PS. Ik hoop dat je jouw pakje al ontvangen hebt van DPD: Ik vind dat eigenlijk ook maar een raar verhaal.

          En dan nog een stupide enquête krijgen, na 2 klachten bij de klantendienst over een postbode die voorbij geflitst is, of hij wel vriendelijk.
          Maar zoals gezegd, er zijn ergere dingen in de wereld.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • Re: Bpost weeral eens ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Bedankt voor de aanvullende informatie.

            Of de postbode nu correct of er zijn broek aan veegde is een uitspraak die jij doet. Indien je nu echt weet hoe de workflow en de pakjesronde, brievenronde ... er in een postkantoor (achter de schermen) uit ziet, welke dienstorders die dag gegeven zijn heb je recht van spreken indien hij een klooier is of niet. Heb je die kennis niet, dan zwijgen we beter.

            Waarom verdraai jij nu weer alles? De kennis is er, jij wil niet lezen of begrijpen wat er staat. Een postbode die een pakje moet afleveren (dus bellen en een redelijke tijd wachten tot iemand komt opendoen) heeft zijn werk niet gedaan want hij heeft NIET gebeld en NIET gewacht. Hij heeft gewoon een afwezigheidsbriefje ingestoken en is doorgefietst.

            En dat is niet een alleenstaand geval, ik maak dat zelf ook regelmatig mee. Alleen komt die van mij met de auto. En een pak afwezigheidsbriefjes, al ingevuld die hij gewoon overal insteekt. Hij stapt uit met een handvol briefjes, gaat in straat rond en is weg.

            Comment


            • Re: Bpost weeral eens ....

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Waarom verdraai jij nu weer alles? De kennis is er, jij wil niet lezen of begrijpen wat er staat. Een postbode die een pakje moet afleveren (dus bellen en een redelijke tijd wachten tot iemand komt opendoen) heeft zijn werk niet gedaan want hij heeft NIET gebeld en NIET gewacht. Hij heeft gewoon een afwezigheidsbriefje ingestoken en is doorgefietst.

              En dat is niet een alleenstaand geval, ik maak dat zelf ook regelmatig mee. Alleen komt die van mij met de auto. En een pak afwezigheidsbriefjes, al ingevuld die hij gewoon overal insteekt. Hij stapt uit met een handvol briefjes, gaat in straat rond en is weg.
              Als duidelijk is dat het pakje te groot is, neemt de fietsende postbode dat niet mee. In jouw geval heb je gelijk. Euh, ik meen wel te mogen beweren dat ik wel eet heb op interne werking in het postkantoor. En dat niet alles correct verloopt weet ik ook en geef ik niet de onschuld. Maar soit. We zijn blijkbaar zo ingesteld dat ik altijd gelijk moet hebben en steeds alles verkeerd gewild lees.
              Zand erover. De postbode is de schuldige. Simpel.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • Re: Bpost weeral eens ....

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Als duidelijk is dat het pakje te groot is, neemt de fietsende postbode dat niet mee. In jouw geval heb je gelijk. Euh, ik meen wel te mogen beweren dat ik wel eet heb op interne werking in het postkantoor. En dat niet alles correct verloopt weet ik ook en geef ik niet de onschuld. Maar soit. We zijn blijkbaar zo ingesteld dat ik altijd gelijk moet hebben en steeds alles verkeerd gewild lees.
                Zand erover. De postbode is de schuldige. Simpel.
                Je eerste zin klopt volledig. Gisteren nog een familielid (verantwoordelijke van Bpost voor onze regio) gesproken en het klopt alleszins, voor onze regio tenminste, dat pakjes niet met de fietsende postbode worden meegegeven, tenzij heel klein en die in de brievenbus kunnen gestopt worden.

                Als er diezelfde dag nog een ronde voorzien is met de auto van Bpost dan zal die het afleveren. Is er geen autoronde voorzien, dan krijgt de postbode briefjes om in de bussen te stoppen. Als het dringend is dan kan je pakje 's anderendaags afhalen, aangezien je verwittigd bent.

                Hier nog nooit (en wij krijgen wel wekelijks pakjes) problemen gehad met Bpost of met PostNl. Het moet lukken dat er vandaag wél een probleempje was bij een levering, nu ja, een écht probleempje was het nu ook weer niet.

                Ik kreeg de melding op de smartphone dat er een pakje geleverd was om 10u59. Echter niemand gehoord of gezien, geen aanbellen, niks. Ik ga kijken aan de brievenbus, aan het tuinhuis, rond de woning, en ontdekt het pakje. De man of vrouw had het gewoon over het gesloten poortje naast de woning gegooid.
                Gelukkig geen regen vandaag, en had het geregend, dan zat het geleverde toch in een harde PVC bus, dus het zou ook nog geen probleem geweest zijn.

                Alleen betrof het een levering via GLS....

                Comment


                • Bpost weeral eens ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                  Je eerste zin klopt volledig. Gisteren nog een familielid (verantwoordelijke van Bpost voor onze regio) gesproken en het klopt alleszins, voor onze regio tenminste, dat pakjes niet met de fietsende postbode worden meegegeven, tenzij heel klein en die in de brievenbus kunnen gestopt worden.

                  Als er diezelfde dag nog een ronde voorzien is met de auto van Bpost dan zal die het afleveren. Is er geen autoronde voorzien, dan krijgt de postbode briefjes om in de bussen te stoppen. Als het dringend is dan kan je pakje 's anderendaags afhalen, aangezien je verwittigd bent.
                  Pakjes die voorzien worden voor thuislevering en er is die dag enkel een fietsende postbode, dan steekt men een briefje in en moet men het zelf afhalen? [emoji848]
                  Dat is straf en volgens mij onzin.
                  Nog nooit geweten dat dit de regel is, tenzij weer een afwijkende plaatselijk zelf ingevoerde regeling tegen alle afspraken in.
                  Normaal moeten ze dan een ronde doen met een wagen, laat staan de dag nadien als het niet anders kan.
                  Als er een pakje moet geleverd worden, dan moeten ze dat ook brengen en die briefjes dienen enkel voor als het niet afgeleverd kan worden ten gevolge van de klant (bijvoorbeeld niet thuis).
                  Last edited by VerSeg; 27 maart 2023, 15:48.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Bpost weeral eens ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                    Is er geen autoronde voorzien, dan krijgt de postbode briefjes om in de bussen te stoppen. Als het dringend is dan kan je pakje 's anderendaags afhalen, aangezien je verwittigd bent.
                    Als dat waar is, is het inderdaad absoluut niet volgens de regels.

                    Comment


                    • Re: Bpost weeral eens ....

                      Bovendien is een pakje direct op het postkantoor (of in een cubee) afleveren goedkoper.
                      De afzender betaalt meer terwijl de ontvanger het toch moet gaan afhalen.

                      Ik laat bij voorkeur naar het postkantoor verzenden, dan moet ik er niet voor thuisblijven (of mij ergeren zoals hier beschreven).

                      Comment


                      • Re: Bpost weeral eens ....

                        Regel is dat een fietsende postbode GEEN pakjes mee neemt die een bepaalde grootte overschrijden. Logisch. Stel je nu eens voor dat er 4 mensen op zijn ronde zijn die een TV hebben gekocht ... en op die dag in het kantoor komen om verdeeld te worden.
                        Een pakjesronde met de wagen die je huis aan doet is steeds voorzien, maar dat is niet noodzakelijk dezelfde dag, of iedere dag.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Pakjes die voorzien worden voor thuislevering en er is die dag enkel een fietsende postbode, dan steekt men een briefje in en moet men het zelf afhalen? [emoji848]
                        Dat is straf en volgens mij onzin.
                        Nog nooit geweten dat dit de regel is Is inderdaad nog nooit een regel geweest, tenzij weer een afwijkende plaatselijk zelf ingevoerde regeling tegen alle afspraken in Dit kan eventueel bij heirmacht, maar dat kan nooit en is nooit blijvend of veelvuldig voorkomend. Heirmacht is wel niet een dekmantel om dit te pas en te onpas doen..
                        Normaal moeten ze dan een ronde doen met een wagen, laat staan de dag nadien als het niet anders kan.
                        Als er een pakje moet geleverd worden, dan moeten ze dat ook brengen en die briefjes dienen enkel voor als het niet afgeleverd kan worden ten gevolge van de klant (bijvoorbeeld niet thuis).
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Bpost weeral eens ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Regel is dat een fietsende postbode GEEN pakjes mee neemt die een bepaalde grootte overschrijden. Logisch. Stel je nu eens voor dat er 4 mensen op zijn ronde zijn die een TV hebben gekocht ... en op die dag in het kantoor komen om verdeeld te worden.
                          Een pakjesronde met de wagen die je huis aan doet is steeds voorzien, maar dat is niet noodzakelijk dezelfde dag, of iedere dag.
                          Klopt, heb ook niets anders beweerd. [emoji6]
                          Ik schreef enkel dat het niet is omdat de postbode per fiets komt, dat ze het pakje niet moeten leveren.
                          In elk geval worden hier pakjes elke dag geleverd, vaak zelfs door de postbode en later,op de dag nog eens door deze dat enkel pakjes doet.
                          Maar hier komt de gewone postbode ook al jaren met de wagen en die heeft de meeste pakjes al bij.
                          Met de fiets is al zeker 35 jaar geleden, dan met bromfiets en nu al zeker 10 jaar met de wagen.
                          Bij mijn ouders kwamen ze al sinds eind jaren 70 niet meer met de fiets maar met een brommer. [emoji6]
                          Last edited by VerSeg; 27 maart 2023, 18:12. Reden: Typfout en aanvulling
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Bpost weeral eens ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Regel is dat een fietsende postbode GEEN pakjes mee neemt die een bepaalde grootte overschrijden. Logisch. Stel je nu eens voor dat er 4 mensen op zijn ronde zijn die een TV hebben gekocht ... en op die dag in het kantoor komen om verdeeld te worden.
                            Een pakjesronde met de wagen die je huis aan doet is steeds voorzien, maar dat is niet noodzakelijk dezelfde dag, of iedere dag.
                            Kan goed zijn, maar dan steekt die toch geen briefje in de bus dat er niemand thuis was toen hij aanbelde. Dan gaat dat pakje mee met de ronde met de auto of bromfiets. Dat een postbode op de fiets enkel briefjes insteekt dat niemand thuis is daar geloof ik geen bal van.

                            Comment


                            • Re: Bpost weeral eens ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Klopt, heb ook niets anders beweerd. [emoji6]
                              Ik schreef enkel dat het niet is omdat de postbode per fiets komt, dat ze het pakje niet moeten leveren.
                              In elk geval worden hier pakjes elke dag geleverd, vaak zelfs door de postbode en later,op de dag nog eens door deze dat enkel pakjes doet.
                              Maar hier komt de gewone postbode ook al jaren met de wagen en die heeft de meeste pakjes al bij.
                              Met de fiets is al zeker 35 jaar geleden, dan met bromfiets en nu al zeker 10 jaar met de wagen.
                              Bij mijn ouders kwamen ze al sinds eind jaren 70 niet meer met de fiets maar met een brommer. [emoji6]
                              Hier allemaal terug met de fiets, hoor, behalve de grote pakken uiteraard.

                              Comment


                              • Bpost weeral eens ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Hier allemaal terug met de fiets, hoor, behalve de grote pakken uiteraard.
                                Hier zijn sommigen zo lui dat ze indien ze met 5 manoeuvres tot aan de mensen hun bus geraken zonder uit te stappen, dat ook zo doen.
                                Over voetpaden, gras, bij de mensen binnen rijden in vooruit, achteruit, links van de baan, rotonde in omgekeerde richting, … ongelooflijk.
                                Uiteindelijk zetten ze er dan langer over dan te voet.
                                Gelukkig zijn er ook wat betere … die nemen post van enkele huizen en dan rijden ze verder tot de volgende reeks.
                                Maar als de post al correct geleverd wordt, dat is het belangrijkste. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X