Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost weeral eens ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Bpost weeral eens ....

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je een pakje krijgt met tracking, dan kan je toch de gegevens ervan op hun website of in de app raadplegen?
    Tenzij het een phishing mail is natuurlijk want er gaan ook veel valse mails rond.
    Neen, dat is juist de grap. Het is een echte email, ik heb enkele zaken besteld, afzender klopt, inhoud ook. Maar ik heb geen enkele tracking van de verzender. En tegenwoordig komt alles van Aliexpress van een "postbus 60", hun verzendplek hier in België in Charleroi. Dat is wat het zo idioot maakt. Die kogellagers van duitsland heb ik ook niets van gezien, nochtans ook Bpost.

    De ene keer wel, de andere keer niet. Je kan er geen lijn in trekken. Allé, ik toch niet.

    Comment


    • #77
      Bpost weeral eens ....

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Neen, dat is juist de grap. Het is een echte email, ik heb enkele zaken besteld, afzender klopt, inhoud ook. Maar ik heb geen enkele tracking van de verzender. En tegenwoordig komt alles van Aliexpress van een "postbus 60", hun verzendplek hier in België in Charleroi. Dat is wat het zo idioot maakt. Die kogellagers van duitsland heb ik ook niets van gezien, nochtans ook Bpost.

      De ene keer wel, de andere keer niet. Je kan er geen lijn in trekken. Allé, ik toch niet.
      Als er effectief een tracking is, dan verloopt het meeste van alle pakjes (98%) hier redelijk vlot.
      Bij ALI of enkele andere verkopers is er inderdaad niet altijd een tracking, de opvolging is dan uiteraard iets minder gedetailleerd wat begrijpelijk is mits er dan ook niet voor de service betaald werd.
      Maar zelfs zonder tracking mogen we hier niet klagen.
      Maar we hebben dan ook een grote pakjesbus.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Bpost weeral eens ....

        Zie #29. Soms wordt er blijkbaar een tracking code bezorgd aan de verkoper voor een pakje via briefpost...
        Die code ingeven gaf dan wel steeds een error.
        Last edited by nete; 1 maart 2023, 18:05.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #79
          Bpost weeral eens ....

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Zie #29. Soms wordt er blijkbaar een tracking code bezorgd aan de verkoper voor een pakje via briefpost...
          Die code ingeven gaf dan wel steeds een error.
          Heb ik ook al meermaals gehad, maar dat kwam door de verkoper en niet door een fout bij Bpost.
          De verkoper voorziet een verzending van het pakje en geeft al een trackingcode, maar dan beslist die dat het via gewone brief post kan en de trackingcode van dat pakket wordt dus nooit verder geactiveerd en dan krijgt men een melding dat het pakket (tracking nummer) niet gevonden kan worden (eigenlijk geannuleerd door de verzender).
          Men kan daar ook info van vinden op de website van Bpost: https://www.bpost.be/nl/faq/vanaf-wa...en-track-trace
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Bpost weeral eens ....

            Vandaag is dat pakje toegekomen. Dat die tracking in het honderd loopt is geen verrassing...

            Ik heb dus op 1 avond bij vier verschillende shops bij Aliexpress elektronische onderdeeltjes gekocht. Vandaag heet dus Bpost 1 (één) dikke envelop in de bus gestoken met daarin vier aparte enveloppen. Elk van die enveloppen was dus verstuurd door een webshop in China. In china is er over elk van die etiketten een nieuw etiket geplakt met mijn adres erop. En die vier envloppen zin dan in België in 1 grotere envelop gestoken en verzonden.

            Die 4 berichten van de webshops linken aan 1 Bpost zending, dat dat niet goed komt lijkt me normaal.

            Comment


            • #81
              Re: Bpost weeral eens ....

              Gisterennamiddag klein pakket besteld bij Mediamarkt; deze morgen al geleverd om 8u door BPost.
              Ik weet niet hoe ik hier zou kunnen klagen, ik heb zelfs nooit gekeken naar de Tracking.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #82
                Re: Bpost weeral eens ....

                Hier om 8:15 levering.
                Steeds correct en zeer vriendelijk. Ze doen echt de moeite om aan te bellen. En als we niet thuis zijn is er een pakjesbus. Het is echt uiterst zelden dat we nog naar het postkantoor zijn moeten gaan om achteraf een pakje op te halen. Je kan op hun site trouwens ook 2 foto’s van een voor jou veilige plaats uploaden. Waar ze dan het pakje mogen achterlaten. ( stel dat het te groot is voor de pakjesbus of je hebt geen pakjesbus :
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #83
                  Re: Bpost weeral eens ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Het is echt uiterst zelden dat we nog naar het postkantoor zijn moeten gaan om achteraf een pakje op te halen.
                  Ik denk niet dat wij dit de laatste 10 jaar nog hebben moeten doen. [emoji57]
                  Als men zelf de levering gemakkelijk maakt, dan loopt dat allemaal redelijk vlot.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Bpost weeral eens ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik denk niet dat wij dit de laatste 10 jaar nog hebben moeten doen. [emoji57]
                    Als men zelf de levering gemakkelijk maakt, dan loopt dat allemaal redelijk vlot.
                    Ik kies zo mogelijk wel voor afhaling, dan laat ik de postbode of koerier mijn tijdsbesteding niet bepalen.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Bpost weeral eens ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Ik kies zo mogelijk wel voor afhaling, dan laat ik de postbode of koerier mijn tijdsbesteding niet bepalen.
                      Ik heb een pakjesbus waar redelijk wat in kan en anders zetten ze het wel op een veilige plaats mocht niemand thuis zijn.
                      En verder is er vaak ook iemand thuis mits zowel ik als mijn vrouw ook recht hebben op (deels) thuiswerk.
                      En de koeriers komen hier altijd rond hetzelfde uur, dus geen probleem. [emoji57]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Bpost weeral eens ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik heb een pakjesbus waar redelijk wat in kan en anders zetten ze het wel op een veilige plaats mocht niemand thuis zijn.
                        En verder is er vaak ook iemand thuis mits zowel ik als mijn vrouw ook recht hebben op (deels) thuiswerk.
                        En de koeriers komen hier altijd rond hetzelfde uur, dus geen probleem. [emoji57]
                        In een rijwoning van 1930 is er niet direct plaats voor een pakjesbus, laat staan een veilige plaats om weg te zetten.
                        Anderzijds zijn het postkantoor en de afhaaldepots niet zo ver weg .

                        Trouwens, wanneer al die koerierdiensten eens samen ipv tegen mekaar zouden werken, kan dat waarschijnlijk voor iedereen gemakkelijker geregeld worden.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Bpost weeral eens ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                          Trouwens, wanneer al die koerierdiensten eens samen ipv tegen mekaar zouden werken, kan dat waarschijnlijk voor iedereen gemakkelijker geregeld worden.
                          Dan moet er al een voordeel in zijn, anders gaat dat nooit lukken, en dat geld voor veel !
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #88
                            Re: Bpost weeral eens ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Trouwens, wanneer al die koerierdiensten eens samen ipv tegen mekaar zouden werken, kan dat waarschijnlijk voor iedereen gemakkelijker geregeld worden.
                            Klopt misschien wel, maar dan zou het met veel zaken handiger zijn mochten ze allen samenwerken … maar één provider, maar één verzekeraar, maar één automerk … of tenminste dat ze overal alle merken zouden behandelen.
                            Ik denk dat het voor ons allen toch beter is dat er een beetje concurrentie is, anders zou de prijs ook snel omhoog gaan en zou de service overal beteren of overal slechter worden? [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Bpost weeral eens ....

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik denk dat het voor ons allen toch beter is dat er een beetje concurrentie is
                              Dat klopt, maar helaas is de doorsnee Belg super behoudsgezind en werkt concurrentie nauwelijks. Zeker bij banken en GSM/internet providers.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #90
                                Re: Bpost weeral eens ....

                                Om het nu eens over een andere dienst dan Bpost te hebben. Ik heb iets besteld in China. Dat is vandaag daar verstuurd met DHL. Ten eerste is de taks en kosten 7.20 euro, geen 15 zoals Bpost rekent. En ik weet nu al dat dit pak dinsdag 21/03 zal worden aangeboden en dat er een handtekening nodig is.

                                Niet dezelfde dag 's morgens. Een hele week op voorhand.

                                Comment

                                Working...
                                X