Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost weeral eens ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bpost weeral eens ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Mij hebben ze daarvoor een forfait aangerekend van 21€ op een pakje dat als gift verstuurd was door de fabrikant.
    Bpost blijft steeds maar dezelfde boodschap naar mij sturen dat er op elke "aankoop" buiten de EU inklaringskosten moeten betaald worden.
    Het is helemaal geen aankoop geweest.

    Dus blijf ik bij mijn zelfde conclusie, Bpost zijn profiteurs, bedriegers en dieven die dingen doen hier die in andere landen niet door de beugel zouden kunnen.
    Dat blijkt misschien zo voor u, maar Bpost doet gewoon wat hun opgedragen wordt en wettelijk geregeld is.
    Ook een gift moet op een correcte manier opgegeven worden door de handelaar en als de handelaar dat niet correct doet, dan moet Bpost de,inklaring doen, ook met een nulwaarde of met een geschatte waarde als er nergens een waarde genoteerd staat.
    Zoals eerder geschreven, de administratieve taak voor Bpost blijft hetzelfde of dat nu 0€, 0,5€ of 50€ is en voor die administratie betaalt men een forfait.
    Enkel zeggen dat het een gift is, dat is niet voldoende, het moet ook zo correct aangegeven worden.
    Of dat effectief correct gebeurde, dat kunnen we uiteraard niet met een glazen bol zien. [emoji6]

    Aangezien ze hier het rijk voor zichzelf hebben doen ze maar wat op, ze weten verdomd goed dat als mensen een pakketje verwachten dat ze deze dan ook nodig hebben.
    Het zijn gewoon bedriegers en zolang er geen deftige controle op komt vullen ze hun zakken met onterechte "kosten", noem het maar extra bonusjes.
    Dat is een bepaalde visie dat u daarop heeft, maar zij volgen ook de regels die opgelegd worden.

    Zo weet ik zeker dat ze bij mijn pakketje totaal geen kosten eraan gehad hebben, het was briefpost verzend als gift.
    Ze hebben deze tegengehouden, een fototje van gemaakt en mij 21€ kosten aangerekend, zoals gezegd een gift die als ik het zou moeten betaald hebben een paar eurocentjes gekost hebben. Spijtig genoeg was dat stukje hier niet te krijgen
    Als ze dit een paar tienduizenden keer per dag doen dan is het niet te verwonderen dat hun zaakjes goed draaien, binnenshuis
    grts
    Sieg
    Dat is ook altijd het grote probleem, niemand kan uitmaken of iemand correct handelt tenzij alle administratie volledig in orde is.
    Is de administratie niet in orde, dan volgt de standaard procedure.
    De oorzaak ligt dan eigenlijk niet bij Bpost maar bij de verkoper, tenzij er ergens anders een vergissing gebeurde of een technisch probleem aan de oorzaak ligt, maar dat valt normaal steeds wel te achterhalen.

    Neem nu de trein, koop vooraf aan een automaat een ticket maar verlies het of laat het thuis liggen … neem dan de trein zonder ticket op zak en krijg een controle, wat gaat er gebeuren denk je?
    Of ga naar de technische controle met je wagen zonder het inschrijvingsbewijs mee te nemen, ook al heb je een nummerplaat en verzekering, toch ga je een extra kost mogen betalen voor herkeuring.

    Of we dat allemaal eerlijk vinden of niet, wij hebben de regeltjes niet gemaakt en de overheid wil overal waar kan geld verdienen.
    Nogmaals, ik begrijp uw frustratie maar ik vrees dat ze naar de verkeerde geuit wordt. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Bpost weeral eens ....

      Ik denk dat vooral het bedrag van het "forfait" Sieg (een beetje terecht) frustreert. (plus het tot in den treure zinloos reageren op een mail met uitleg van het "slachtoffer")
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #33
        Re: Bpost weeral eens ....

        In tegenstelling tot wat Sieg beweert - sorry maar research is niet zijn sterkste kant - gaan de zaakjes van Bpost helemaal niet goed.

        Comment


        • #34
          Re: Bpost weeral eens ....

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          In tegenstelling tot wat Sieg beweert - sorry maar research is niet zijn sterkste kant - gaan de zaakjes van Bpost helemaal niet goed.
          Lees mijn bericht nog eens goed vooraleer U weeral eens mensen aanvalt
          Begrijpend lezen is nooit je sterkste kant geweest hé

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #35
            Re: Bpost weeral eens ....

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat blijkt misschien zo voor u, maar Bpost doet gewoon wat hun opgedragen wordt en wettelijk geregeld is.
            Ook een gift moet op een correcte manier opgegeven worden door de handelaar en als de handelaar dat niet correct doet, dan moet Bpost de,inklaring doen, ook met een nulwaarde of met een geschatte waarde als er nergens een waarde genoteerd staat.
            Zoals eerder geschreven, de administratieve taak voor Bpost blijft hetzelfde of dat nu 0€, 0,5€ of 50€ is en voor die administratie betaalt men een forfait.
            Enkel zeggen dat het een gift is, dat is niet voldoende, het moet ook zo correct aangegeven worden.
            Of dat effectief correct gebeurde, dat kunnen we uiteraard niet met een glazen bol zien. [emoji6]

            Dat is een bepaalde visie dat u daarop heeft, maar zij volgen ook de regels die opgelegd worden.

            Dat is ook altijd het grote probleem, niemand kan uitmaken of iemand correct handelt tenzij alle administratie volledig in orde is.
            Is de administratie niet in orde, dan volgt de standaard procedure.
            De oorzaak ligt dan eigenlijk niet bij Bpost maar bij de verkoper, tenzij er ergens anders een vergissing gebeurde of een technisch probleem aan de oorzaak ligt, maar dat valt normaal steeds wel te achterhalen.

            Neem nu de trein, koop vooraf aan een automaat een ticket maar verlies het of laat het thuis liggen … neem dan de trein zonder ticket op zak en krijg een controle, wat gaat er gebeuren denk je?
            Of ga naar de technische controle met je wagen zonder het inschrijvingsbewijs mee te nemen, ook al heb je een nummerplaat en verzekering, toch ga je een extra kost mogen betalen voor herkeuring.

            Of we dat allemaal eerlijk vinden of niet, wij hebben de regeltjes niet gemaakt en de overheid wil overal waar kan geld verdienen.
            Nogmaals, ik begrijp uw frustratie maar ik vrees dat ze naar de verkeerde geuit wordt. [emoji6]
            Mooie uitleg, zoals gewoonlijk, maar bekijk gewoon eens de kosten in het buitenland van een postbedrijf
            Trouwens, het pakketje was perfect opgemaakt door de verzender, de bewijzen heb ik opgestuurd naar Bpost
            Maar zij blijven spreken van een aankoop en voor de rest reageren ze nergens op behalve voor de 8ste keer met datzelfde zinnetje.
            In ieder geval liggen hun kosten om mij steeds te beantwoorden nu al een heel pak hoger dan die 21€ die ze me ten onrechte hebben aangerekend

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #36
              Re: Bpost weeral eens ....

              Het heeft een hele tijd goed gegaan met Bpost tot gisteren.
              Eergisteren heeft een verkoper een pakje voor mij afgeleverd in zijn plaatselijk postkantoor.
              Ik kreeg een T & T dat dit gisteren ging geleverd worden, de T & T ging twee streepjes ver en dan niks meer.
              Geen postbode en geen pakje gezien.
              Gisteren een email gekregen dat het vandaag zou geleverd worden tussen hun begin uur en 17u00.
              In de loop van de voormiddag veranderde hun T & T dat het geleverd zou worden tussen 09:47 en 14:17.
              Wie hebben we weeral niet gezien? Juist ja, Bpost.
              Van mij krijgen ze nooit nog vijf sterren.
              Ik ben het nu poepzat met dat str.... bedrijf.
              En de T & T blijft onveranderd.
              Wedden dat ze het pakje kwijt zijn?

              Dit staat er nu op de T & T:

              Je pakje kon niet geleverd worden door de postbode vandaag om 12:17. De levering was niet mogelijk wegens sluitingsdag. Hij probeert je pakje de volgende werkdag opnieuw aan te bieden.
              Last edited by Red Falcon; 24 februari 2023, 14:33.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #37
                Re: Bpost weeral eens ....

                Red Falcon … “Gesloten op vrijdag” hangt er aan uw deur. [emoji23]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Bpost weeral eens ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

                  Je pakje kon niet geleverd worden door de postbode vandaag om 12:17. De levering was niet mogelijk wegens sluitingsdag. Hij probeert je pakje de volgende werkdag opnieuw aan te bieden.
                  Of het zoveelste failliet van hun T&T "wonder".
                  Mijn "briefpost" pakje is intussen geleverd in de brievenbus, voor het waarom dat "alle kabels" een tracking nummer kreeg dat achteraf totaal nutteloos was voor iets dat via de brievenpost geleverd word...
                  Nu weer dit bij Red Falcon: in feite foute mededeling: de postbode heeft het nog niet "aangeboden", maar hij gaat het de volgende werkdag toch al "opnieuw" aanbieden.
                  Terwijl ze allicht gisteren al wel wisten dat het vandaag een sluitingsdag was.
                  Ik blijf er bij: als alles (zoals meestal) normaal verloopt is er vrijwel nooit een probleem en moet je zelfs de beroemde "tussen 8 en 17 uur" niet volgen (hier altijd rond de middag) en vrijwel altijd op de dag dat ook de verkopers je beloven. Dus, de T&T weinig toegevoegde waarde.
                  Maar o wee, als er iets fout loopt, dan gaat de T&T meestal ook voor 100% de mist in en heb je er weinig of niks aan. Trouwens, ze zijn gesloten en passen eerst het uur van levering aan en later de melding dat het niet voor vandaag zal zijn. Hoogst merkwaardig.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #39
                    Bpost weeral eens ....

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Of het zoveelste failliet van hun T&T "wonder".
                    …/…
                    Maar o wee, als er iets fout loopt, dan gaat de T&T meestal ook voor 100% de mist in en heb je er weinig of niks aan.
                    We weten ondertussen al wel dat kafferen op T&T een sport is voor u, maar er even bij stil staan dat die T&T enkel maar weergeeft wat er door iemand wordt ingegeven zou beter zijn.
                    Het is niet de tracking (software) dat iets anders weergeeft dan wat men wenst te zien, maar hetgeen een persoon (vaak de postbode) opgeeft in de tool.
                    Buiten dit zijn er ook de uitzonderlijke sluitingsdagen van de post en ook de dagen met beperkte bedeling, staat allemaal wel op hun website maar 99% van de mensen gaan daar niet specifiek naar kijken.
                    Ik ben er trouwens ook pas nu naar gaan kijken, al heeft de post hier wel correct pakjes geleverd vandaag.
                    Had er verder geen weet van dat 24 februari voor hun een speciale dag was. [emoji6]
                    Net als andere bedrijven is bpost gesloten op 10 wettelijke feestdagen in 2022. Daarnaast past het zijn dienstverlening aan op ander dagen. Lees er alles over.


                    Edit: Wat pakjes betreft waren ze dus eigenlijk,officieel niet gesloten, als het als pakje verstuurd werd dan zou het ook moeten geleverd zijn.
                    Het valt wel vaker voor dat postbodes dan geen zin hebben om enkel voor een paar pakjes een ronde te doen … net als dat er bij echt rot weer vaak ook geen postbode te bespeuren valt.
                    Last edited by VerSeg; 25 februari 2023, 01:15.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Bpost weeral eens ....

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Red Falcon … “Gesloten op vrijdag” hangt er aan uw deur. [emoji23]
                      Jij gelooft mij niet?

                      PS: Ben juist terug van boodschappen te doen in de Colruyt en heb onderweg een bestelwagen van Bpost tegengekomen en hier op de wijk een Bpost camionette.
                      Maar mijn pakje er niet bij natuurlijk.

                      PS: Ik heb een plaknotitie genomen van hun laatste T&T, niet te geloven met welke foefel ze voor de dag komen. Als je mij niet gelooft wil ik de moeite doen om die online te zetten.
                      Last edited by Red Falcon; 25 februari 2023, 08:40. Reden: PS
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #41
                        Bpost weeral eens ....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Jij gelooft mij niet?
                        Jawel, maar ge moet ook eens kunnen lachen in het leven.
                        Met sluitingsdag kwam het niet zo duidelijk over bij wie … al was het bij hun en dan nog alleen voor gewone brieven.

                        PS: Ben juist terug van boodschappen te doen in de Colruyt en heb onderweg een bestelwagen van Bpost tegengekomen en hier op de wijk een Bpost camionette.
                        Maar mijn pakje er niet bij natuurlijk.
                        Hier vandaag net als gisteren geen probleem met levering van pakjes.
                        Gewone briefwisseling kan ik niet zeggen want we krijgen er niet dagelijks, zelfs niet wekelijks.
                        Werd uw pakje misschien als brief verzonden waardoor het bij de gewone post geraakt is?
                        Dan is de eerstvolgende bedeling op een werkdag.
                        Ik zeg niet dat het zo is hé, het is maar een mogelijke redenering.
                        Een echt pakje hadden ze vrijdag dus wel moeten leveren want enkel gewone briefwisseling werd niet verwerkt.

                        PS: Ik heb een plaknotitie genomen van hun laatste T&T, niet te geloven met welke foefel ze voor de dag komen.
                        Ik heb hier een screenshot en link naar hun website gepost waaruit blijkt dat ze inderdaad deels gesloten waren, dat is geen gefoefel.
                        Enkel hebben ze daar hoogstens misbruik van gemaakt (geen goesting) en dus ook de pakjes niet bedeeld.

                        Als je mij niet gelooft wil ik de moeite doen om die online te zetten.
                        Heb ik ergens geschreven dat ik je niet geloof?
                        Integendeel, ik heb de info gegeven in een reactie en er zelfs bij vermeld dat ze mogelijks geen goesting hadden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Bpost weeral eens ....

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Integendeel, ik heb de info gegeven in een reactie en er zelfs bij vermeld dat ze mogelijks geen goesting hadden.
                          Dus het nut van de Bpost T&T ? Juist, ja...
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #43
                            Re: Bpost weeral eens ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Dus het nut van de Bpost T&T ? Juist, ja...
                            Neen nete, het foutief gebruik door sommige van de vele postbedienden.
                            Het zal dan toch regio gebonden zijn mits het hier bijna altijd correct loopt.
                            Als er op 100 pakjes eens 1 of 2 wat trager komen, dan gaan we daar geen rampenplan voor afkondigen. [emoji57]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Bpost weeral eens ....

                              Het is gewoon de verzenddienst die hun werk niet doen, de postbode als dusdanig heeft niks met de T&T te doen.
                              Als het pakje niet geladen wordt en/of het niet op zijn lijst van leveringen staat, kan hij het niet afleveren aan de klant.
                              Dus heeft nete gedeeltelijk gelijk wanneer hij stelt dat hun T&T niet goed werkt.
                              Op één en dezelfde dag
                              - eerste T&T: pakje zal vandaag geleverd worden, geen uur en slechts twee streepjes op hun T&T.
                              - tweede T&T: pakje zal geleverd worden tussen 9u47 en 12u17 en nog steeds twee streepjes op hun T&T.
                              - derde T&T: pakje kon niet geleverd worden zonder verdere uitleg. Nog steeds twee streepjes op hun T&T.
                              Gisteren weer twee T&T met zever want opeens veranderde hun T&T in wat ik eerder in het rood schreef.

                              Ik heb hun mail nu uit mijn outlook verwijderd.
                              Ik zie het wel als ze het maandag leveren of niet, het maakt mij niet meer uit.

                              En nee, geen briefpakket, ik had op 2de Hands zo'n vintage flitsertje gekocht, past moeilijk in een brief hé.
                              Maar vijf sterren voor Bpost mogen ze vanaf nu op hun buik schrijven.
                              Hun stomme kuren ben ik best beu nu. Als ontvanger hang je volledig af van hun goodwill, heb je een luilak die moet leveren heb je pech. Op het einde van de maand strijkt hij zijn pré op en voor de rest blijft de aarde maar ronddraaien.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Bpost weeral eens ....

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Het is gewoon de verzenddienst die hun werk niet doen, de postbode als dusdanig heeft niks met de T&T te doen.
                                Ik denk dat jij redelijk mis bent met uw redenering.
                                Als de status verandert naar onderweg voor levering, dan werd de zending ingescand bij het sorteren en laden van de bestelwagen, aks er staat afgeleverd, dan heeft de postbode de zending gescand en aangegeven als geleverd, … zo zijn er wel meerdere updates die door de postbode gedaan worden.

                                Als het pakje niet geladen wordt en/of het niet op zijn lijst van leveringen staat, kan hij het niet afleveren aan de klant.
                                En wie zou dat inladen denk je?
                                Hier doet de postbode dat alvast zelf … sorteren, inladen, scannen, …

                                Hun stomme kuren ben ik best beu nu. Als ontvanger hang je volledig af van hun goodwill, heb je een luilak die moet leveren heb je pech. Op het einde van de maand strijkt hij zijn pré op en voor de rest blijft de aarde maar ronddraaien.
                                Dat zijn maar vermoedens.
                                De post was vrijdag “aangekondigd” beperkt in dienstlevering, of diegene dat uw pakje moest brengen geen zin had of ziek was of pech had, dat zullen we nooit echt weten tenzij hij het zelf vertelt.
                                Dat men een werkdag langer moet wachten is hoogstens wat vervelend, maar volgens de beschreven inhoud niet levensbedreigend.
                                Als men geen vertrouwen heeft in hun diensten, dan kan men ook alles zelf afhalen. [emoji57]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X