Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost weeral eens ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Bpost weeral eens ....

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hier zijn sommigen zo lui dat ze indien ze met 5 manoeuvres tot aan de mensen hun bus geraken zonder uit te stappen, dat ook zo doen.
    Over voetpaden, gras, bij de mensen binnen rijden in vooruit, achteruit, links van de baan, rotonde in omgekeerde richting, … ongelooflijk.
    Ooit, een 5-tal jaar terug, was er hier in de straat (sterk hellend, 1km en bochtig en niet te breed) nog krantenbedeling door een zelfstandige. Vanaf het kruispunt richting dorp, neerwaarts. De krantenbezorger stapte uit de wagen met een pak kranten in de hand en liet de wagen gewoon naar beneden bollen ....
    En dit ging tamelijk snel ... Onverantwoord (maar dit is nu off topic)
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • Re: Bpost weeral eens ....

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Pakjes die voorzien worden voor thuislevering en er is die dag enkel een fietsende postbode, dan steekt men een briefje in en moet men het zelf afhalen? [emoji848]
      Dat is straf en volgens mij onzin.
      Nog nooit geweten dat dit de regel is, tenzij weer een afwijkende plaatselijk zelf ingevoerde regeling tegen alle afspraken in.
      Normaal moeten ze dan een ronde doen met een wagen, laat staan de dag nadien als het niet anders kan.
      Als er een pakje moet geleverd worden, dan moeten ze dat ook brengen en die briefjes dienen enkel voor als het niet afgeleverd kan worden ten gevolge van de klant (bijvoorbeeld niet thuis).
      Heb ik niet geschreven, er staat KAN men het zelf afhalen (als je het eventueel dringend nodig hebt). Als je het dus de dag volgend op het briefje in je bus niet afhaalt (wegens niet dringend), dan wordt het natuurlijk nog geleverd, waarschijnlijk de dag erop.
      Hier in de regio doen ze niet elke dag alle straten met de auto, de meesten zijn met de bromfiets of met een (elektrische) fiets.

      En dat er niet meer met de fiets gereden wordt door de postbodes.... op de site waar Bpost 'reclame' maakt om bij hen te solliciteren schrijven ze zelf :

      De postronde zelf

      Als postbode ben je continu in beweging: te voet, per (elektrische) fiets, bromfiets of wagen ga je alle brievenbussen af om de zending bij de juiste ontvanger te krijgen.


      Het kan dus ook nog een niet elektrische fiets zijn, anders zouden ze het niet tussen haakjes schrijven .

      En dat het van regio tot regio kan verschillen, dat is nogal wiedes, sommige postmeesters hanteren hun eigen regeltjes, als het hen maar beter uitkomt.

      Comment


      • Re: Bpost weeral eens ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Ooit, een 5-tal jaar terug, was er hier in de straat (sterk hellend, 1km en bochtig en niet te breed) nog krantenbedeling door een zelfstandige. Vanaf het kruispunt richting dorp, neerwaarts. De krantenbezorger stapte uit de wagen met een pak kranten in de hand en liet de wagen gewoon naar beneden bollen ....
        En dit ging tamelijk snel ... Onverantwoord (maar dit is nu off topic)
        Hoe eindigde het, kwam hij nog tot stilstand.

        Comment


        • Bpost weeral eens ....

          Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
          Heb ik niet geschreven, er staat KAN men het zelf afhalen (als je het eventueel dringend nodig hebt). Als je het dus de dag volgend op het briefje in je bus niet afhaalt (wegens niet dringend), dan wordt het natuurlijk nog geleverd, waarschijnlijk de dag erop.
          Een briefje in de bus is enkel bedoeld als het ten gevolge van de klant niet afgeleverd kan worden.
          Die briefjes zijn niet bedoeld om te zeggen “wij komen vandaag niet”.
          Pakjes die bedoeld zijn om te leveren, die moeten ze sowieso leveren.
          Trouwens is er geen enkel nut om het zelf de dag nadien proberen af te halen zoals u aankaart want het pakje steekt dan al in de bestelwagen van de postbode voordat het postkantoor opent.
          De postbode brengt pakjes hier standaard tussen 08:00 en 08:30, dus is die al veel vroeger vertrokken wanneer het postkantoor nog gesloten is. [emoji848]
          Van waar of van wie uw info komt weet ik niet zeker, maar het zijn alvast grotendeels fabeltjes dat dit een standaard regeling zou zijn.

          Hier in de regio doen ze niet elke dag alle straten met de auto, de meesten zijn met de bromfiets of met een (elektrische) fiets.
          Dat is dan net het omgekeerde van wat Bpost normaal doet, standaard post leveren ze binnen de drie werkdagen uitgezonderd Prior en pakjes alle dagen.







          En dat er niet meer met de fiets gereden wordt door de postbodes.... op de site waar Bpost 'reclame' maakt om bij hen te solliciteren schrijven ze zelf :

          De postronde zelf

          Als postbode ben je continu in beweging: te voet, per (elektrische) fiets, bromfiets of wagen ga je alle brievenbussen af om de zending bij de juiste ontvanger te krijgen.


          Het kan dus ook nog een niet elektrische fiets zijn, anders zouden ze het niet tussen haakjes schrijven .

          En dat het van regio tot regio kan verschillen, dat is nogal wiedes, sommige postmeesters hanteren hun eigen regeltjes, als het hen maar beter uitkomt.
          Ja en?
          Schreef ik ergens dat ze nergens in België met de fiets komen? [emoji848]
          Ik heb het enkel gehad hoe ze het hier doen en hoe het lang geleden al bij mijn ouders was (andere gemeente).
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Bpost weeral eens ....

            PostNL slaat weer toe. Gisteren een email dat ze vandaag (zaterdag) tussen 10h45 en 14h45 zouden langskomen. Is een levering van Nederland en het was bij hun eerste email al aangegeven dat het uit 2 pakjes zou bestaan.

            Ik volg dus de track en trace wat op en zie nu dat ze om 11h22 het in de brievenbus gestoken hebben. Gezien wat ik besteld heb (onder andere een kop voor de draaibank) weinig waarschijnlijk dat dat in de brievenbus past. Zit dus inderdaad 1 envelop in met een groot fluo etiket er op dat de zending uit meerdere pakketten bestaat. Daarin 1 onderdeeltje dat ik besteld had. De rest?

            We weten weer wat doen dinsdag...

            Comment

            Working...
            X