Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Natuurlijk kunnen zij dat Felix, het afhandelen gebeurt wel via
    een gemeentelijk ambtenaar en niet via een strafrechtelijke procedure.

Uit het reglement van de stad Brugge:

https://www.brugge.be/folder-gemeent...tieve-sancties
    Is dat niet enkel voor de gemeentelijke politie?
    Federale politie gaat toch zo niet samenwerken met de gemeente?
    Heb gelezen dat gemeenten GAS boetes kunnen opleggen maar voor kleine verkeersinbreuken moet de minimum heden blijkbaar ook 58€ zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Vandaag weer een phishing mail van 'Vlaanderen', omdat mijn Corona certificaat zou moeten geactiveerd worden. WTF! Ik heb drie vaccinaties gehad, en mijn CST wordt overal aanvaard.
      Als je dan naar de afzender gaat kijken, of de link waarop je moet klikken om een en ander te activeren, dan ziet dat er toch niet echt koosher uit. Doorgestuurd naar Safeonweb uiteraard, maar je krijgt enkel een standaardantwoord terug.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Och, ik werd dit weekend door de politie aangeschreven voor "verduistering van minderjarigen". Bij mijn weten heb ik nergens het licht uitgedaan als er nog minderjarigen in het gebouw waren. En safeonweb.... dweilen met de kraan open. Ik moet elke dag bijna 2-3 domeinen of afzenders in mijn filter zetten. Nog een beetje en ik denk dat ik enkel nog post op een witte briefkaart ga toestaan en email opgeven.

Comment

De meeste instanties aanvaarden meestal geen papieren mail meer of die gaat verloren zodat ge het alsnog via elektronische weg moet doen...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Geld aftroggelen er zijn er, die er geen moeite mee hebben.
            https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Inderdaad.
              " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Sommigen doen het op een andere manier: https://www.demorgen.be/nieuws/gemee...ngen~b6b664dd/
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mijn naam Elisabeth Gmuer uit Zwitserland Ik was vorige week in Beguim toen ik een brief ontving van mevrouw Ursula von der Leyen, voorzitter van de Europese Unie, dat ik € 3.000.000,00 voor compensatie van de Europese Unie heb gewonnen. Ik was zo verrast, dus ik ging erheen om te bevestigen en het was waar, ik zag je naam naast mijn naam en e-mail ook op de lijst met compensatiewinnaars. heeft u uw vergoeding al geïnd? Ik verwacht je antwoord snel Elisabeth Gmuer
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Jij ook al.
                    Ik stond ook op de lijst.
                    Hopelijk gaat het bedrag niet moeten verdeeld worden onder al diegene die op de lijst staan.😁
                    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Er is hier geen pakje onderweg met dat trackingnummer, en ik vermoed dat een officiële mail van de douane toch ergens wat logo's heeft, en dat ze dan mijn naam schrijven in plaats van " Chèr(e) client(e)".
                      De links van bpost zien er wel normaal uit, maar ik vermoed dat ze proberen om je geld af te pakken via de "paysafecard" waar je waarschijnlijk al je bankgegevens moet doorgeven.
                      Volgens mij zal de douane ook niet op deze manier werken, en voor het bedrag van 50 euro staat er ook geen uitleg bij hoe ze daar aan komen.
                      En als de douane mij wil contacteren, dan moeten ze dat maar in het Nederlands doen..

BD0338BE

Comment

Ik krijg al een paar keer een telefoonoproep van het nummer 055-890690. Als ik dan terugbel blijkt het nummer onbestaande.
                        Dan maar ineens geblokkeerd.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Vandaag op één dag, zowel een teruggave van de belastingen gekregen (1521 euro),
                          een waardebon van Jumbo (500 euro),
                          en een voucher van Bol.com (500 euro)
                          Het eigenaardige is dat de afzender van de FOD financiën een email adres heeft met het woord "australie" in.
                          Misschien werkt die van thuis?
                          DPaul
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                            ...................
                            Het eigenaardige is dat de afzender van de FOD financiën een email adres heeft met het woord "australie" in.
                            Misschien werkt die van thuis?
                            .............
                            Die werkt alleszins ondersteboven.
                            Maar de "plaats" van die adressen is niet veelzeggend over de plaats vanwaar ze het versturen.
                            Last edited by Skitch; 17 februari 2022, 21:00.
                            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Vandaag een bericht van Belfius. Ben ik niet eens klant van, why should I? Weet iemand nog waar die vandaan komen? Een hint: Dexia.
                              Maar m'n mailprogramma toont meteen ook het afzendadres:

Denk het niet dat ik daarop ga klikken.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ling Chan heeft nog wat geld teveel:

Mijn naam is Ling Chan, ik ben een senior staf met een openbare bank hier in Wing Hang Bank, Hong Kong en ik hebben $ 18.991.674. dat wil ik trek het land uit.Ik heb een goede partner nodig, iemand die ik kan vertrouwen. Het is risicovrij en legaal. Antwoord op mijn e-mail: lingchan0992@outlook.com voor meer informatie: Meneer Ling Chan
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X