Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax on web - 2023

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tax on web - 2023

    Bericht gekregen dat het 'voorstel van vereenvoudigde aangifte' van onze belastingsaangifte beschikbaar is.
    Eens nagezien en alles schijnt te kloppen, maar als je op de knop 'berekenen van de belastingen' drukt vóór het verzenden, dan komt er geen berekening !?
    De vorige jaren kon je na de druk op de knop netjes zien hoeveel je moest bijbetalen of zou terugkrijgen.
    Nu komt er niks van berekening ?
    Nog mensen die dit vaststellen... misschien zie ik iets over het hoofd ?

    HEB HET REEDS GEVONDEN, JE MOET EERST GOEDKEURING GEVEN DAT ALLES WAT REEDS INGEVULD IS IN ORDE IS, EN PAS DAN KAN JE DE BEREKENING LATEN DOORGAAN.
    SORRY VOOR DE VRAAGSTELLING.
    Last edited by Guest49; 27 april 2023, 16:50.

  • #2
    Re: Tax on web - 2023

    Na wat zwoegen aangifte ingevuld gekregen en verstuurd. Ze mogen morgen de "aanslag" sturen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Tax on web - 2023

      Hier kreeg ik dadelijk mijn berekening te zien zonder ergens mee akkoord te moeten gaan ...
      En het was ook dit keer weer "terugtrekken"

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Tax on web - 2023

        Eerst moest ik ook aanduiden dat alles ingevuld was voordat ik kon laten berekenen.
        Op zich niets erg, maar men krijgt ook geen melding waarom het niet werkt, enkel een refresh van de pagina.
        Wie eerst iets ingevuld heeft, die zal dat logischerwijs niet zo ervaren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Tax on web - 2023

          tja en ik krijg weer een rekening....
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: Tax on web - 2023

            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
            tja en ik krijg weer een rekening....
            Zijt content!
            Dat betekent dat er te weinig vooraf ingehouden is . De staat heeft je dus eigenlijk een renteloze lening gegeven.
            Wie terugkrijgt heeft gedurende de afgelopen 12 maanden teveel betaald.

            Comment


            • #7
              Re: Tax on web - 2023

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Zijt content!
              Dat betekent dat er te weinig vooraf ingehouden is . De staat heeft je dus eigenlijk een renteloze lening gegeven.
              Wie terugkrijgt heeft gedurende de afgelopen 12 maanden teveel betaald.
              Ik ben niet mistevreden ... ik meld het enkel maar
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Tax on web - 2023

                Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Zijt content!
                Dat betekent dat er te weinig vooraf ingehouden is . De staat heeft je dus eigenlijk een renteloze lening gegeven.
                Wie terugkrijgt heeft gedurende de afgelopen 12 maanden teveel betaald.
                Het is maar hoe je het bekijkt, U bent nooit invalide geweest dan ?
                Men krijgt een niet te hoge vergoeding maar men moet dan ook nog eens enorm veel terug betalen en zo hou je als invalide amper iets over op het einde.
                Als het je eerste jaar als invalide is dan kom je daarna wel voor een enorme opdoffer te staan om alles terug te betalen !

                En dus ben je beter af dat ze het van in het begin afhouden, zo komt er minder miserie
                Het tweede jaar weet je dat wel al en hou je daar (logischerwijs) rekening mee

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 28 april 2023, 16:43. Reden: ps
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Tax on web - 2023

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Het is maar hoe je het bekijkt, U bent nooit invalide geweest dan ?
                  Men krijgt een niet te hoge vergoeding maar men moet dan ook nog eens enorm veel terug betalen en zo hou je als invalide amper iets over op het einde.
                  Als het je eerste jaar als invalide is dan kom je daarna wel voor een enorme opdoffer te staan om alles terug te betalen !

                  En dus ben je beter af dat ze het van in het begin afhouden, zo komt er minder miserie
                  Het tweede jaar weet je dat wel al en hou je daar (logischerwijs) rekening mee

                  grts
                  Sieg
                  Ik ben ook voor 66% invalide, maar mochten wij niet aan langetermijnsparen doen, dan moesten wij elk jaar nog bijbetalen.
                  Ondanks wij allebei gepensioneerd zijn, en mijn vrouw "bijna niks" van pensioen heeft, wegens te weinig jaren gewerkt.
                  Invaliden krijgen in ons landje wel het spreekwoordelijk duwtje in de rug, maar bij ons is het om ons in het ravijn te dumpen ipv ons te helpen.
                  Met dat langetermijnsparen trekken we nu normaal gezien terug.
                  Last edited by Guest49; 28 april 2023, 17:02.

                  Comment


                  • #10
                    T’is weer het moment, daar net eens gekeken en alles lijkt ok.
                    DAS staat netjes bij aftrekbaar, dus niets aan te passen.

                    Comment


                    • #11
                      Weer heel dik betalen, schandalig, elk jaar komt er bijna 1000€ bij dat ik extra moet betalen
                      Vorig jaar zat ik aan 6400€ te betalen, dit jaar nog hoger

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Weer heel dik betalen, schandalig, elk jaar komt er bijna 1000€ bij dat ik extra moet betalen
                        Vorig jaar zat ik aan 6400€ te betalen, dit jaar nog hoger

                        grts
                        Sieg
                        Als je veel moet betalen, dan heb je in principe ervoor ook veel ontvangen waar je onvoldoende op belast werd.
                        Er zijn er die moeten terugkrijgen omdat er maandelijks te veel afgehouden werd.
                        Eindresultaat is hetzelfde, zolang men er maar,tijdig rekening mee gehouden heeft.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X