Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Dit zat vandaag in mijn mailbox.
    In dit geval is er zelfs geen moeite gedaan om het te laten lijken op een mail van een bank.
    Het was gewoon een tekstbericht met een link, waarschijnlijk naar de pagina waar je netjes al je gegevens invult zodat ze nadien je bankrekening kunnen leegmaken
    En het is ook weer een bericht dat zichzelf vernietigt, 48uur na ontvangst... (geen idee of dat klopt, ik verwijder het al veel eerder)

Geachte klant : (hier stond mijn e-mail adres in plaats van mijn naam)
    U heeft van ons een belangrijke bericht ontvangen in uw online klant omgeving,
    vanwege veiligheidsredenen zal dit bericht binnen 48uur na ontvangst worden vernietigd. Wij verzoeken je daarom zo snel mogelijk de veiligheidsnotificatie in het systeem in orde te brengen. Doe dit zeker voor 25 juni 2022.

Bekijk het bericht.

Hopend u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Christophe Tanghe.

uw Adviseur .

http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Niemand wou hem geloven!
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Zowel mijn echtgenote als ik hebben een verkeersboete gekregen in Nederland voor te hard te rijden.
        Ik, moest wegens nialatigheid en onkosten al € 282,00 betalen aan een INCASSU bedrijf ....................... rekeningnummer stond erbij en nog veel blabla.
        Die flikken in Nederland zeg, die willen zo rijk worden zeker?

Wel ze kunnen vierkant mijn Kleurpotloden kussen zie.
        Het moet zowat drie of vier jaar geleden zijn dat in nog in Nederland ben geweest.Ik reed aan 115km/h daar waar ik maar 100 Km/h mocht rijden.
        Ikke zo hard rijden? Ik zou dat nooit durven.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Niemand wou hem geloven!
          LOL! Zou zo eens waar moeten zijn. Zullen wel nigeriaanse dollars zijn of zo. Kan je een koffie mee bestellen (zonder koekje erbij).

Comment

Vandaag iets nieuws gekregen, maar ik moet mij geen zorgen maken:
            Uw e-mailaccount is meerdere keren gemeld als de verspreider van een Trojaans paard.
            Een aantal mensen heeft e-mails met geïnfecteerde software van uw e-mailadres ontvangen, wat betekent dat uw computer is blootgesteld aan malware en dat uw persoonlijke gegevens en apparaten niet zijn beschermd.
            U hoeft zich echter geen zorgen te maken - want Norton 360 Antivirus kan u helpen. Door een '360 scan' door Norton uit te laten voeren, wordt de malware gelokaliseerd en uw computer en inbox opgeschoond.
            Verleng nu uw abonnement en bespaar tot 80%.

Er staat zelfs een link bij om mijn PC onmiddellijk te scannen op malware.
            Doen!
            Paul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Dit ziet er weer heel betrouwbaar uit , ik vraag mij af of daar ooit iemand in trapt:

Mijn naam is Wing Ying, ik ben een openbare bankfunctionaris hier in WingHang Bank, Hong Kong en ik heb USD 18.991.674. die ik het land uit wil trekken.

Ik heb een goede partner nodig, iemand die ik kan vertrouwen. Het is risicovrij en legaal. Beantwoord mijn e-mail voor meer informatie: (e-mail van WinG Jing verwijderd, anders is er misschien iemand die met mijn geld gaat lopen)

Meneer Wing Ying
              BD0338BE

Comment

Dat is interessanter dan (een van) de laatste die ik kreeg: "Welcome to BLANK". En inderdaad, een volledig blanco email. Ik snap het niet. Waarschijnlijk ben ik niet zo slim als de straffe die dat stuurt.

Comment

• De laatste tijd zijn ze volgens mij weer heel actief met hun pogingen om geld af te pakken van mensen die alles geloven.
                  Deze week heb ik mails gehad van "Interpol" en een heleboel andere waarin ze proberen om mij op een of andere link te laten klikken waar ik dan mijn gegevens moet invullen zodat ze mijn geld van mijn rekening kunnen halen.
                  Als ik iets fout zou hebben gedaan waarvoor Interpol in actie zou komen, dan sturen die niet eerst een mail om mij te verwittigen, er zal dan volgens mij eerder iemand aan mijn deur staan om mij op te pakken (en die zal dan niet alleen komen, en er zullen dan wel blauwe knipperlichten te zien zijn).
                  De ene mail ziet er al wat "echter" uit dan de andere, maar er zijn altijd wel dingen die niet kloppen, bovendien klik ik nooit op een link die in zo'n mail zit.
                  En als ik dat per ongeluk wel zou gedaan hebben, dan zal ik er nooit privégegevens invullen.

Vandaag waren er 2 van "Scarlet" dat ik nog geld zou moeten betalen (2 verschillende afzenders en 2 verschillende bedragen), maar die mails zagen er al niet uit zoals de standaard mails van Scarlet, het e-mail adres van de afzender was niet hetzelfde als dat van de Scarlet mails van waar ik de maandelijkse afrekening krijg en mijn naam was er ook niet in vermeld. En bij Scarlet heb ik een abonnement van 50 euro per maand als ik de vaste telefoonlijn niet gebruik om er zelf iemand mee op te bellen.

En er was ook nog een mail van "Fluvius" met de melding dat ik geld terug krijg. Als ik van mijn elektriciteitsleverancier geld terug krijg, dan kan ik dat wel op hun website terugvinden, en ze kunnen dat dan ook op mijn rekening terugstorten zonder dat ik er zelf nog iets aan moet doen.
                  Voor Fluvius gebruik ik trouwens een ander e-mail adres, die komen niet via de Scarlet mailbox.
                  En het e-mail adres van de afzender eindigde op ".vn", dat moest ik even opzoeken, het is van Vietnam, ik vermoed dat echte mails van Fluvius nooit verstuurd worden vanuit Vietnam .

Dat soort mail stuur ik altijd door naar safeonweb.be , en daarna gaan ze naar de "ongewenste mail" , waarna ze meteen wonden verwijderd.
                  BD0338BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    En het e-mail adres van de afzender eindigde op ".vn", dat moest ik even opzoeken, het is van Vietnam, ik vermoed dat echte mails van Fluvius nooit verstuurd worden vanuit Vietnam .
                    Zeg nooit nooit hé, deze week nog in het nieuws over Belgische callcenters die in Barcelona zitten
                    Last edited by nete; 18 februari 2024, 23:52.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Zeg nooit nooit hé, deze week nog in het nieuws over Belgische callcenters die in Barcelona zitten
                      Die kunnen inderdaad overal zitten, maar als die werken voor een Belgisch bedrijf, dan gebruiken ze normaal wel e-mails met een .be domein als ze met klanten moeten communiceren in naam van dat bedrijf.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Die kunnen inderdaad overal zitten, maar als die werken voor een Belgisch bedrijf, dan gebruiken ze normaal wel e-mails met een .be domein als ze met klanten moeten communiceren in naam van dat bedrijf.
                        Ik zal er misschien nog enkele bijzetten .
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Vanmorgen kreeg ik een aanmaning van Proximus
                          verzonden vanaf adres:
                          ​​

Wat me toch een legitiem emailadres lijkt....

​​

Maar ik heb helemaal geen account bij Proximus! Wel... wij hebben een z.g. 'pak' voor internet, vastelijntelefoon, mobiele telefoons, maar dat staat op naam van mijn vrouw!
                          En dat wordt betaald via domiciliëring!
                          Heb het maar doorgegeven aan Safeonweb.
                          Last edited by LesC; 13 maart 2024, 09:43.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• De laatste die ik zo gekregen heb kwam van "noreply.service@...be". Heel grappig want bij de afrekening ervoor kreeg ik enkele euro terug. De echte facturen komen van een emailadres dat er erg op lijkt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Vanmorgen kreeg ik een aanmaning van Proximus
                              verzonden vanaf adres:
                              ​​

Wat me toch een legitiem emailadres lijkt....

Je kan best eens kijken in de e-mail headers voor de echte afzender te kennen. Zo'n "Van" kenmerk in een e-mail melding is niet helemaal betrouwbaar te noemen.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Je kan best eens kijken in de e-mail headers voor de echte afzender te kennen. Zo'n "Van" kenmerk in een e-mail melding is niet helemaal betrouwbaar te noemen.
                                Goeie tip, hoewel ik nog nooit zo'n header echt kunnen ontleden heb. Ik krijg namelijk een blad vol code en dat ziet er (da's ongeveer de helft!) zo uit:

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                                X