Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Als er niets staat en er is geen witte stippelijn in het midden van de weg, dan kan je die boete toch aanvechten Luc,
    over parkeren is de wegcode toch wel redelijk duidelijk, bovendien moet een boete van de politie ALTIJD het artikel
    van overtreding vermelden en een boete van 50€ bestaat niet, een politie parkeerboete kost vastgestelt bij wet 58€.
    Ik weet toch wel zeker hoeveel ik betaald heb, wat is me dat nu?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ofwel jaren geleden ofwel parkeertarief.
      Tenzij ze het met een GAS regelen, dan kan het tarief afwijken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ofwel jaren geleden ofwel parkeertarief.
        Tenzij ze het met een GAS regelen, dan kan het tarief afwijken.
        Ik weet niet welk tarief ze hebben gehanteerd, maar ik ben er 100% zeker van dat het € 50,-- was.
        Is dat nu echt een discussie waard? Het is was wat het was, punt uit.
        En ik heef het eerlijk toe, ik draag de politie niet in mijn hart.

In diezelfde straat (de Hangaarstraat in Mol) stond daar een camionet geparkeerd van een aannemer die verbouwingen aan een huis aan het doen was.
        Die heeft daar dagen gestaan en er werd nooit iets uit die camionette gehaald, er stond materiaal in en dat was alle dagen hetzelfde.
        Die diende enkel voor een paar werknemers af te zetten.
        Die heeft nooit een boete gehad, nochtans passeren de "broederkes van liefde" daar meermaals per dag.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Is dat nu echt een discussie waard?
          Het is niet omdat iemand aan een gesprek iets toevoegt, dat dit een “discussie” is hé. [emoji6]
          In diezelfde straat (de Hangaarstraat in Mol) stond daar een camionet geparkeerd van een aannemer die verbouwingen aan een huis aan het doen was.
          Die heeft daar dagen gestaan en er werd nooit iets uit die camionette gehaald, er stond materiaal in en dat was alle dagen hetzelfde.
          Misschien dat die een toelating gevraagd hebben?
          Is de straat er even breed, zijn de parkeervoorwaarden overal in de straat hetzelfde, … er is zoveel dat een rol kan spelen. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Misschien dat die een toelating gevraagd hebben?
            Is de straat er even breed, zijn de parkeervoorwaarden overal in de straat hetzelfde, … er is zoveel dat een rol kan spelen. [emoji6]
            Jaja,als je verbouwingen doet aan uw huis heb je toch een vergunning nodig, of niet?
            Als daar een toelating hebt om daar te blijven staan (en het verkeer hinderen) moet die dan niet op hun vooruit staan?
            Als er Federale broederkes van liefde passeren en ze zien geen toelating wat zou er dan gebeuren?
            En die straat is van begin tot waar het stopt omdat het voor het station eenrichting verkeer is, is die overal hetzelfde; overal even breed, nergens geel gestreepte lijnen en geen enkel gebodsteken.
            Maar een kort eindje voor het station hebben ze er eenrichting van gemaakt en dat waarschijnlijk omdat ze voor de ingang van het station een autoparking voor och arme 6 auto's hebben aangelegd.

Comment

• Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Ik zwijg al Luc, wilde je er enkel maar op wijzen dat je in zo
              een geval bezwaar kan indienen.
              Zelf hebben wij iets dergelijks meegemaakt en ik zou voor mijn
              kop niet betalen, heb het in handen van mijn DAS rechtsbijstand
              gestoken en het geval was twee dagen later reeds als
              verbeurd verklaard, ze hadden geen poot om op te staan.

Een paar jaar geleden (toen ze de GAS boetes hebben uitgevonden....)
              was er in Staden ook zo een "over" ijverige politie agent, om een lang verhaal
              kort te maken, hij schreef een gasboete aan een Stadenaar omdat zijn afneembare
              trekhaak op zijn auto stond zonder dat er iets achter hing, volgens meneer de agent
              mocht dat niet, waar hij dat haalde.....
              Maar hij had zich misrekend, de eigenaar van de auto kende zijn weg......
              Het is maar dat ik wil zeggen dat wanneer het om een "politie boete" gaat,
              dan moeten ze dat staven volgens een wettelijk artikel en niet zomaar klakkeloos
              er een GAS boete van maken als ze er geen wettelijk artikel kunnen van maken.
              Onder artikel 23.... in het Belgisch wetboek sinds 1975.

“Is dat nu echt een discussie waard?”
              Neen, maar”U”bent er over begonnen, schuif je frustraties
              aan de kant Luc, je zal je veel gelukkiger voelen.
              Last edited by Guest42; 4 december 2021, 10:15.

Comment

Waarom kom jij altijd af met frustraties?
                Ik wind me dar niks aan op.
                Een boete van een Federale luitenant, wat ga je daartegen beginnen.
                Heb er wil over gesproken met onze wijkagent en hij gaf die pipo gelijk, wet is wet.

Comment

Als daar een toelating hebt om daar te blijven staan (en het verkeer hinderen) moet die dan niet op hun vooruit staan?
                  Als er Federale broederkes van liefde passeren en ze zien geen toelating wat zou er dan gebeuren?
                  Dan nog heeft een agent het recht een inschatting te maken van de situatie en een verschil te maken volgens de aard van mogelijke inbreuk.
                  En Federale zal niet veel parkeerboetes geven, dat komt van de Gemeentelijke politie. [emoji23]

En die straat is van begin tot waar het stopt omdat het voor het station eenrichting verkeer is, is die overal hetzelfde; overal even breed, nergens geel gestreepte lijnen en geen enkel gebodsteken.
                  Maar niet in de volledige straat geldt blijkbaar dezelfde parkeerregeling. (Volgens website gemeente).
                  Misschien ook daarmee iets te maken?
                  U geeft niet op om welk artikel u beboet werd … hinderlijk geparkeerd, verkeerde kant van de weg, parkeerkaart niet gebruikt, … er zijn zoveel mogelijke inbreuken op parkeren. [emoji6]
                  Maar je hoeft dat ook niet te zeggen, gaat one niets aan.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Freddy, als je die boete leest dan staat daar klaar en duidelijk in wie ze uitgeschreven heeft.
                    En het was zeker niet Pol Pollepel van de gemeentelijke politie maar een luitenant van de federale politie. Volgens mij had diene pipo een meter bij zich en heeft hij de straat opgemeten.
                    Zo goed nu?
                    Of moet je nog meer inlichtingen hebben?

Comment

Freddy, als je die boete leest dan staat daar klaar en duidelijk in wie ze uitgeschreven heeft.
                      En het was zeker niet Pol Pollepel van de gemeentelijke politie maar een luitenant van de federale politie. Volgens mij had diene pipo een meter bij zich en heeft hij de straat opgemeten.
                      Zo goed nu?
                      Of moet je nog meer inlichtingen hebben?
                      Neen Luc, ik moet helemaal niks hebben maar dan komen we terug op hetzelfde terecht.
                      Niemand kan betwisten dat je een boete kreeg en dat je 50€ betaalde, maar het komt gewoon niet overeen met de actualiteit.
                      Dus ofwel is de boete al van enkele jaren geleden ofwel hebben ze u mogelijks bij uw pietje gehad. [emoji6]

Federale politie dat zich bezig houdt met verkeersinbreuken op een gemeenteweg is al uitzonderlijk en zoals eerder gemeld door Demeyereg zijn de tarieven al een hele tijd zeker geen 50€ voor een kleine overtreding, de minimum is heden 58€.
                      In 2006 was een eerstegraads overtreding 50€, dat is dus al enige tijd geleden.

Parkeren waardoor de vrije doorgang minder dan 3 meter is, dat wordt zelfs een tweedegraads overtreding en zou heden niet 58 maar 116€ kosten.
                      Tarieven: https://wegcode.be/strafbepalingen

Nog wat vroeg, maar voor 2022 wens ik u alvast een boetevrij jaar. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ach zo, ja die is al een heel tijdje geleden uitgeschreven, dat klopt dus; maar ik weet niet meer in welk jaar dit was.
                        Trouwens hebben ze nu over de totale lengte van de straat de borduren geel/grijs geschilderd.
                        Euh, nog nooit een boete gehad voor te snel te rijden, zelfs niet toen ik nog een zware voet had (puur sjanse hebben zeker?).

Comment

Een boete van een Federale luitenant,
                          Vraagje waar ik geen duidelijke info over kan vinden. Kan de Federale Politie een GAS boete uitschrijven. Het is toch een Gemeentelijke administratieve sanctie. Dus kan verschillen per gemeente dus en niets met Federaal te maken denk ik.
                          Over het bedrag van €50 heb ik het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Vraagje waar ik geen duidelijke info over kan vinden. Kan de Federale Politie een GAS boete uitschrijven. Het is toch een Gemeentelijke administratieve sanctie.
                            Natuurlijk kunnen zij dat Felix, het afhandelen gebeurt wel via
                            een gemeentelijk ambtenaar en niet via een strafrechtelijke procedure.

Uit het reglement van de stad Brugge:

Comment

Ach zo, ja die is al een heel tijdje geleden uitgeschreven, dat klopt dus; maar ik weet niet meer in welk jaar dit was.
                              Trouwens hebben ze nu over de totale lengte van de straat de borduren geel/grijs geschilderd.
                              Euh, nog nooit een boete gehad voor te snel te rijden, zelfs niet toen ik nog een zware voet had (puur sjanse hebben zeker?).
                              Boven de 300 km/h kunnen ze je blijkbaar niet flitsen.
                              Wel heel zware voet dat je hebt zeker!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Boven de 300 km/h kunnen ze je blijkbaar niet flitsen.
                                Wel heel zware voet dat je hebt zeker!!!!!
                                Daar heb je ook een heel dure wagen voor nodig.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X