Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Tegenwoordig waarschuwen de fraudeurs zelf tegen raude

Geachte relatie,
    Op dit moment maakt u gebruik van een KBC betaalkaart, KBC is nu bezig met het vervangen van Uw huidige betaalpas.
    De voordelen van het nieuwe pas is het "STOP Fraude Systeem" die de kaart tijdelijk beperkt tot het gebruik maken en opnemen bij een of meerdere verdachte transactie(s). Met het moderne verbeterde betaalpas is zorgeloos en efficiënt gebruik maken van de KBC-diensten voorop.
    Als klant van de KBC bent u genoodzaakt zich daarvan te voorzien. Echter betekend dit ook dat uw betaalpas eerder komt te vervallen dan de aangegeven datum op uw huidige betaalpas. Als uw betaalpas ontvangen wordt voor 11/06/2021 ontvangt u kosteloos de nieuwe pas. Mocht u later dan de aangegeven datum uw betaalkaart inleveren worden er kosten in rekening gebracht en komt u met een vervallen pas te zitten. Regel het daarom zo spoedig mogelijk via de KBC-link:
    "Mijn betaalpas kosteloos vervangen''
    De link hierboven zal u doorverwijzen naar uw unieke formulier.
    Vul uw gegevens correct in.

Met vriendelijke groet,
    Janneke Boersma
    Afdeling Particulieren/Zakelijk

Comment

Geachte heer/mevrouw ,
      Wij hebben recent een vernieuwde versie van de Itsme®-app geintroduceerd.

Deze versie voldoet aan de nieuwste soort technologie om gegevens van gebruikers anoniem te houden en betaal gemak te verbeteren. Itsme gebruikers dienen hun rekening opnieuw te koppelen aan het account wat geregistreerd staat in onze database. Wij vragen u dit voor 10 juni te hebben voltooi om blokkade(s) op uw account te voorkomen.

U kunt dit gemakkelijk doen door naar uw persoonlijke link te gaan: Itsme.be/applicatieupdate

Dank voor uw medewerking

Fijne dag,

Het itsme team

afzender is info@effenaardezon.email

Comment

Ik kreeg vandaag een e-mail van een "deurwaarder"...

HERINNERING
        Woensdag 11 Augustus
        Uw referentie: BE42910

Geachte heer/mevrouw,

Eerder gisteren heb ik u tevergeefs proberen te bereiken omwille het openstaande bedrag ter hoogte van €490,70 inzake dossiernummer BE42910.

Aangezien het bedrag ondanks eerdere sommaties nog steeds niet betaald is, wil ik u met dit bericht persoonlijk informeren oftewel waarschuwen voor de gevolgen en procedures die DONDERDAG (12 AUGUSTUS) van start zullen gaan. Zowel onze opdrachtgever als de beslagrechter hebben eind afgelopen week besloten u geen uitstel van betaling meer te geven. Omdat u niet betaald, zijn wij genoodzaakt om deze gerechtelijke procedure te starten, waarbij beslag gelegd kan worden op zaken als uw inboedel, inkomen en/of woning.

Wij zullen u vanwege de opstart van de gerechtelijke procedure na deze mail ook verder niet meer benaderen of herinneren aan bovenstaande vordering. Wilt u het beslag en extra kosten donderdag voorkomen? Betaal dan zo spoedig mogelijk de openstaande vordering van €490,70.

Dit doet u op ons rekeningnummer: BE31 9740 8712 9655 ter attentie van BRACKEVA (Kamer Van Gerechtsdeurwaarders). Vergeet niet om daarbij uw referentie BE42910 te vermelden. Tevens ontvangen wij graag een betaalbewijs van u per mail, zodat we de geplande procedure en maatregelen tijdig kunnen tegenhouden. (brackevabetalingen@hotmail.com)

Als u niet kunt betalen of wij uw betaalbewijs niet zo spoedig mogelijk ontvangen, gaan wij aanstaande donderdag direct over tot het geplande beslag op uw inboedel. Wij verwachten hierbij dan ook uw volledige medewerking, wat dus inhoudt dat wij u tussen het aangegeven tijdstip (17:00) thuis verwachten. Bij een beslaglegging is er overigens altijd een slotenmaker aanwezig, die bij uw afwezigheid de deur mag openen. Dit zodat wij de gerechtelijke inspectie uit kunnen voeren. Aangezien het inschakelen van een slotenmaker ook extra kosten met zich meebrengt, wil ik u graag vragen donderdag toch aanwezig te zijn.

Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking en een fijne dag toegewenst.

Hoogachtend,

Marc brackeva

Grétrystraat 29

2018 Antwerpen
        tel. 0032.(0)3.208.18.00
        fax. 0032.(0)3.210.08.89

KBO nr. 0899.578.889
        kantooruren: 9-16u
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Zo jij betaald je rekeningen niet

Wel plezant om die tekst te lezen.
          En een deurwaarder met een hotmail adres?!

mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

En nog eentje van itsme.
            Ik ben geen itsme gebruiker, maar als dat wel zo was, dan zou ik nog niet op dit bericht reageren.

Geachte Itsme Gebruiker,
            Wij hebben recent een vernieuwde versie van de Itsme®-app geintroduceerd.

Deze versie voldoet aan de nieuwste soort technologie om gegevens van gebruikers anoniem te houden en betaal gemak te verbeteren. Itsme gebruikers dienen hun rekening opnieuw te koppelen aan het account wat geregistreerd staat in onze database. Wij vragen u dit voor 15 augustus te bewerkstelligen om uw huidige account gekoppeld aan emailadres: [....mijn e-mail adres verwijderd.......] te behouden

U kunt dit gemakkelijk doen door naar uw persoonlijke link te gaan: Itsme.be/applicatieupdate

Dank voor uw medewerking

Fijne dag,

Het itsme team
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht

Wel plezant om die tekst te lezen.
              En een deurwaarder met een hotmail adres?!

mvg
              Dat zag ik ook meteen, een deurwaarder zal zeker geen hotmail adres gebruiken.
              Normaalgezien beginnen ze zo'n mail ook niet met "Geachte heer/mevrouw", en bovendien moet er eerst een aangetekende brief komen vooraleer een deurwaarder verdere stappen mag ondernemen (de inboedel komen opschrijven bijvoorbeeld).
              Moet ik morgen om 17u iets achter de deur klaar leggen om mij te verdedigen?
              Ik heb dit wel doorgestuurd naar safeonweb.be .
              BD0338BE

Comment

Zo een van Itsme heb ik ook al gehad. Ze hebben gezien dat mijn mobiel systeem (een desktop die net onder het bureau kan) nog een oude versie gebruikt.... Email adres is "itsme_at_dienstverlening-online.email". Ook een geloofwaardig adres voor zo'n dienst.

Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Niet lachen, tegenwoordig is dat de normale vervoeging... Vandaag in het systeem voor problemen te melden van het werk zitten lezen en meer dan 50% schrijft zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik kreeg vandaag een e-mail van een "deurwaarder"...

HERINNERING
                  Woensdag 11 Augustus
                  Uw referentie: BE42910

Geachte heer/mevrouw,

Eerder gisteren heb ik u tevergeefs proberen te bereiken omwille het openstaande bedrag ter hoogte van €490,70 inzake dossiernummer BE42910.

Aangezien het bedrag ondanks eerdere sommaties nog steeds niet betaald is, wil ik u met dit bericht persoonlijk informeren oftewel waarschuwen voor de gevolgen en procedures die DONDERDAG (12 AUGUSTUS) van start zullen gaan. Zowel onze opdrachtgever als de beslagrechter hebben eind afgelopen week besloten u geen uitstel van betaling meer te geven. Omdat u niet betaald, zijn wij genoodzaakt om deze gerechtelijke procedure te starten, waarbij beslag gelegd kan worden op zaken als uw inboedel, inkomen en/of woning.

Wij zullen u vanwege de opstart van de gerechtelijke procedure na deze mail ook verder niet meer benaderen of herinneren aan bovenstaande vordering. Wilt u het beslag en extra kosten donderdag voorkomen? Betaal dan zo spoedig mogelijk de openstaande vordering van €490,70.

Dit doet u op ons rekeningnummer: BE31 9740 8712 9655 ter attentie van BRACKEVA (Kamer Van Gerechtsdeurwaarders). Vergeet niet om daarbij uw referentie BE42910 te vermelden. Tevens ontvangen wij graag een betaalbewijs van u per mail, zodat we de geplande procedure en maatregelen tijdig kunnen tegenhouden. (brackevabetalingen@hotmail.com)

Als u niet kunt betalen of wij uw betaalbewijs niet zo spoedig mogelijk ontvangen, gaan wij aanstaande donderdag direct over tot het geplande beslag op uw inboedel. Wij verwachten hierbij dan ook uw volledige medewerking, wat dus inhoudt dat wij u tussen het aangegeven tijdstip (17:00) thuis verwachten. Bij een beslaglegging is er overigens altijd een slotenmaker aanwezig, die bij uw afwezigheid de deur mag openen. Dit zodat wij de gerechtelijke inspectie uit kunnen voeren. Aangezien het inschakelen van een slotenmaker ook extra kosten met zich meebrengt, wil ik u graag vragen donderdag toch aanwezig te zijn.

Bij voorbaat bedankt voor uw medewerking en een fijne dag toegewenst.

Hoogachtend,

Marc brackeva

Grétrystraat 29

2018 Antwerpen
                  tel. 0032.(0)3.208.18.00
                  fax. 0032.(0)3.210.08.89

KBO nr. 0899.578.889
                  kantooruren: 9-16u
                  Telefoonnummer klopt dus ook niet.

Comment

Stuur die Brackeva een copie van die mail. Hij kan dan een klacht indienen.
                    " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik moet mijn maandelijkse bijdrage betalen van Luminus, echter, ik ben daar geen klant 🙄
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Het kantoor heeft deze waarschuwing geplaatst https://www.brackeva.be/
                        https://ggpics.be/

Comment

Vandaag deze ontvangen.

De tekst gaat vooraf met een heel groot itsme afbeelding

Je opnieuw identificeren bij itsme!

Hi, itsme gebruiker
                          De app itsme is een initiatief van Belgian Mobile ID, een samenwerking tussen vier Belgische banken en Belgische telecomproviders omdat we een financiele instelling zijn verplicht de "WWFT" ons om extra inspanning te verrichten om er zeker van te zijn dat de opgegeven identiteit correct is

Het (her)identificatieproces is eenvoudig en duurt niet lang en is er simpelweg zodat wij een veilige service kunnen aanbieden aan onze klanten. Je kunt het proces doorlopen waar en wanneer je maar wilt. Je hoeft niet langs te komen bij ons op kantoor.

Wat vragen we?
                          Om je opnieuw te identificeren vragen wij u om via de onderstaande knop uwzelf opnieuw te identificeren. Daarnaast zijn een aantal acties vereist om er zeker van te zijn dat de opgegeven identiteit correct is.

Identificeren

Wat is de deadline?
                          Na ontvangst van de e-mail heb je 48 uur de tijd om je opnieuw te identificeren. Doe je dit niet? Dan kun je na deze periode niet meer in de itsme-App.
                          Als je daarna nog steeds niet reageert, zullen wij uw account blokkeren en vervolgens opschorten.

Prettige dag,

Het itsme team
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Vandaag iets van Doccle, moet naar mijn e-box gaan, nu, die is geeneens geactiveerd ...
                            Last edited by toerist; 19 augustus 2021, 13:08.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

Comment

@jee vanhoof

Ik krijg er zo’n 2 per dag, al gebruik ik itsme niet……

Comment

Weer iets anders:

Ik heb niet op de link geklikt, maar ik ben wel naar "mijn ebox" gaan kijken en daar is niets te zien van een verkeersboete.
                                Onder de "ga naar mijn ebox" link zit ook een andere webpagina die niets te maken heeft met my ebox. (dit is een print-screen zodat de links onbruikbaar zijn).

Onder "Contacteer ons" zit wel een eigenaardige link: //apps.digital.belgium.be/forms/show/bosa/support-ebox?
                                (https weggelaten en een stuk van de link gehaald)

Ik zie ook net dat ik dat bericht kan inkijken tot 22/08/21, ik ben dus al te laat... (die mail is vandaag aangekomen).
                                Last edited by Black B@ndit; 24 augustus 2021, 17:19.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X