Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat niet alle elektrische wagens schoendozen zijn. [emoji6]
    Niet alle schoendozen zijn dan ook elektrisch
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Niet alle schoendozen zijn dan ook elektrisch
      Maar die Porsche wel en dat is niet echt een schoendoos. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Wat ik me afvraag….gaan electrische wagens in ondergrondse parkings mogen laden ? Bv. Mensen die in een appartement wonen en wiens wagen in een ondergrondse parking staat ?
        Afgezien van het feit dat dit massaal veel stroom zal onttrekken is er ook nog het brandgevaar …
        Lijkt mij minstens even gevaarlijk als CNG….die mogen toch ook niet in ondergrondse parkings dacht ik ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Wat ik me afvraag….gaan electrische wagens in ondergrondse parkings mogen laden ? Bv. Mensen die in een appartement wonen en wiens wagen in een ondergrondse parking staat ?
          Afgezien van het feit dat dit massaal veel stroom zal onttrekken is er ook nog het brandgevaar …
          Lijkt mij minstens even gevaarlijk als CNG….die mogen toch ook niet in ondergrondse parkings dacht ik ?
          Als men dat zou verbieden, dan heeft men in 2028 een enorm groot probleem wat parking betreft.
          Maar een probleem komt er in elk geval, wat als men in een appartementsgebouw met 50 wooneenheden elk zijn elektrische wagen heeft?
          Om nog niet te spreken van twee wagens per gezin.

          Hetgeen men wel wil verplichten is een put aan elk appartementsgebouw om eventueel een brandende wagen in te duwen en te laten vollopen met water.
          Al zal dat ook niet veel helpen, ik durf te veronderstellen dat net als met andere wagens er steeds meer dan één voertuig in brand zal vliegen indien kort bij elkaar geparkeerd.

          Bijkomend, wat zegt het intern reglement erover?
          Kan men in geen vereisten opleggen in gemeenschappelijke delen?

          In elk geval zijn er al ondergrondse parkings genoeg met laadpalen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als men dat zou verbieden, dan heeft men in 2028 een enorm groot probleem wat parking betreft.
            Maar een probleem komt er in elk geval, wat als men in een appartementsgebouw met 50 wooneenheden elk zijn elektrische wagen heeft?
            Om nog niet te spreken van twee wagens per gezin.

            Hetgeen men wel wil verplichten is een put aan elk appartementsgebouw om eventueel een brandende wagen in te duwen en te laten vollopen met water.
            Al zal dat ook niet veel helpen, ik durf te veronderstellen dat net als met andere wagens er steeds meer dan één voertuig in brand zal vliegen indien kort bij elkaar geparkeerd.

            Bijkomend, wat zegt het intern reglement erover?
            Kan men in geen vereisten opleggen in gemeenschappelijke delen?

            In elk geval zijn er al ondergrondse parkings genoeg met laadpalen.
            Ja zo'n put lijkt me in alle geval nodig. Zal inderdaad nog niet zo simpel worden.
            Ik wist niet dat er al ondergrondse parkings met laadpalen bestonden.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Wat ik me afvraag….gaan electrische wagens in ondergrondse parkings mogen laden ? Bv. Mensen die in een appartement wonen en wiens wagen in een ondergrondse parking staat ?
              Afgezien van het feit dat dit massaal veel stroom zal onttrekken is er ook nog het brandgevaar …
              Lijkt mij minstens even gevaarlijk als CNG….die mogen toch ook niet in ondergrondse parkings dacht ik ?
              Brugge parking onder het Zand kunnen er twintig naast elkaar staan om op te laden. In een appartementsgebouw zal de aanvraag moeten goedgekeurd worden op de algemene vergadering van mede eigenaars.

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Brugge parking onder het Zand kunnen er twintig naast elkaar staan om op te laden. In een appartementsgebouw zal de aanvraag moeten goedgekeurd worden op de algemene vergadering van mede eigenaars.
                Toekomstproof. Maar wat gaan ze doen als er eentje vuur vat ?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Dat elektrische wagens snel in brand schieten blijkt hoe langer hoe meer onzin te zijn. De cijfers spreken voor zich. Maar als er een Tesla in brand staat, heb je de dag erna er wel een foto van op sociale en andere media.
                  Vaak wordt gedacht dat het risico op brand aanzienlijk hoger is bij een elektrische auto. Maar is dit echt zo? De verzekeraar Auto Insurance EZ heeft een onderzoek uitgevoerd en de resultaten geven iets helemaal anders aan.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Als ze dan boven de ondergrondse blusput een boiler hangen van 6mx2,5 hebben ze in het appartementsgebouw gelijk 2 dagen warm water en gratis verwarming...
                    Wie zegt dat elektrisch rijden niet kan renderen?

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Hybride wagens branden in verhouding meer dan andere wagens.
                      De accu van een plug in hybride wordt eigenlijk heel erg zwaar belast, die wordt op heel korte tijd leeg gereden (minder dan een uur), en daarna wordt die dezelfde dag (of zelfs 2 keer per dag als die op het werk terug aan de lader gaat) weer geladen.
                      Als zo'n accu twee keer per dag volledig wordt geladen en terug ontladen (tijdens de rit naar het werk, en later op de dag tijdens de rit terug naar huis), dan krijgt die op een jaar tijd heel veel laadbeurten te verwerken, en dat wordt dan nog gecombineerd met een heel zware belasting. Op die manier is er een heel grote kans dat zo'n accu vrij snel defect raakt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Goed om weten.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Toekomstproof. Maar wat gaan ze doen als er eentje vuur vat ?
                          Wat doen ze nu als er een benzine- of dieselwagen vuur vat terwijl niemand het meteen ziet?
                          Het is niet omdat het moeilijker te blussen valt dat het daarom zoveel meer of minder gebeurt met elektrische wagens.
                          Het komt natuurlijk wat sneller in de media.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                            Er staat vermoedelijk ook een en ander in dat niet meteen klopt.
                            Verzekeringen kunnen in theorie enkel iets uitsluiten als het in de voorwaarden staat, wat niet opgenomen staat als uitzondering is in theorie verzekerd voor zolang het in of op uw woning gemonteerd is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                              Ja, en eigen aan hln vol, en na reclame ! En slapende honden, enz
                              https://ggpics.be/

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Omdat het in HLN staat is het zever in pakjes?
                                Reageer je dan ook maar even af op een meer serieuze krant

                                Comment

                                Working...
                                X