Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolwegen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tolwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Als Nederlander die vaak in België komt ook meegedaan
    Bedankt voor de solidariteit.
    Kan je misschien voor dit ook een petitie opstarten?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • Re: Tolwegen

      Ben er ook categoriek tegen. Dus ook nee voor mij. Referendum a.u.b. Komt wel op een goed moment want partijen die voor zijn sch*ten nu al in hun broek na het succes van de petities.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Tolwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Bedankt voor de solidariteit.
        Kan je misschien voor dit ook een petitie opstarten?
        Is inderdaad te zot voor woorden: €700.000 voor programmagegevens?

        Maar voorlopig iets gebruiken als http://www.tvgids.nl/
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • Re: Tolwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Als Nederlander die vaak in België komt ook meegedaan
          Das fijn.
          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Tolwegen

            Deze persoon heeft ook meegedaan : zie n° 84714



            Ik ben niet helemaal mee
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Tolwegen

              Weer zo'n typische politieke oplossing. Er is een probleem, maar in plaats van dit op te lossen gaan we er munt uitslaan zodat we geld hebben om door ramen en deuren te smijten.

              Openbaar vervoer is geen oplossing. Ik kan met het openbaar vervoer naar het werk, 5 minuten te voet en dan zet de tram mij vlak aan de deur van het werk af. Reistijd: 1h15 voor een 10-tal km. Je zit dan opeengeperst als sardienen, koud in de winter. Met de auto in de file op de brusselse ring duurt het 20-45 minuten. Zou met de trein ook kunnen gaan (2x overstappen) 2h reistijd. Dat is ook trouwens enkel haalbaar als je niet meer dan je boterhammen mee moet nemen. En we zwijgen nog over de prijs. Maar een technieker bij ons heeft al snel een halve koffer vol om ook maar iets te kunnen doen bij de klant.

              Wat ze ook vergeten is dat de hele samenleving is afgestemd op individueel vervoer. Beeld je in dat je 2 kinderen hebt en je moet alles met de bus doen. Winkelen voor 4 voor een hele week mee de bus in? Diepvriesproducten kan je vergeten. Een bak bier vanachter op de fiets als student dat lukt nog maar is toch niet realistisch voor bvb een 70-tiger.

              Comment


              • Re: Tolwegen

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Zal het gaan ja?
                'k Ben dat domme egoïsme van de "groenen" kotsbeu.
                Die "groenen" flaneren en ikke met pakken en zakken van de winkel tot thuis te voet sleuren.
                We krijgen hier al zo moeilijk bezoek over de vloer... wegens parkeerproblemen
                Leuk dat je dit ironisch bedoelt.
                Het egoïsme van Koning Automobilist, die overal tot voor de deur moet kunnen parkeren met zijn eigen 5 persoonswagen waar hij alleen in zit.
                Ik ga trouwens ook met pakken en zakken van de winkel tot thuis te voet sleuren.

                Zet een fietsenstalling voor je deur, dan is je parkeerprobleem toch opgelost voor als er bezoek moet komen
                60 jaar terug kon het wél zonder die auto.

                Comment


                • Re: Tolwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Beeld je in dat je 2 kinderen hebt en je moet alles met de bus doen.
                  Beeld het je in, jong. Zelfs mét een bus, hoe onmenselijk...
                  Zeker vergeten hoe je grootouders dat vroeger zónder bus deden?

                  Soms vraag ik me af hoe je de mensen met hun luxeproblemen van tegenwoordig naar het front zou kunnen sturen, moesten we nu in de tijd van WO 1 leven.
                  Of moeten we nu allen toegeven dat we pussy's geworden zijn?

                  Comment


                  • Re: Tolwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    60 jaar terug kon het wél zonder die auto.
                    Ik ben er zeker van dat jij niet wil leven als 60 jaar geleden.
                    Waarom ga jij er van uit Skitch zijn bezoekers met de fiets KUNNEN komen? Weet jij misschien hoe ver ze uit de buurt wonen, of ze fysisch in staat zijn om zon verplaatsing te maken?

                    Als je maar met weinig genoeg rekening houdt kan het leven toch gemakkelijk zijn, hé.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • Re: Tolwegen

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Ik ben er zeker van dat jij niet wil leven als 60 jaar geleden.
                      Waarom ga jij er van uit Skitch zijn bezoekers met de fiets KUNNEN komen? Weet jij misschien hoe ver ze uit de buurt wonen, of ze fysisch in staat zijn om zon verplaatsing te maken?

                      Als je maar met weinig genoeg rekening houdt kan het leven toch gemakkelijk zijn, hé.
                      Kijk, neem mijn voorbeeld als extreem uiterste (had je wellicht door), hopelijk komen we ooit uit op een gulden middenweg, waar we allen naartoe moeten.
                      Maar als mensen echter geen meter breed willen wijken... dan kom je nergens.

                      Het is een voorbeeld dat je in een andere tijdsgeest moet plaatsen.
                      De mensen gingen toen bij wijze van spreken niet verder dan hun dorp. Iedereen woonde om de hoek, en kon toen ook met de fiets komen.
                      Intussen, 60 jaar later, is iedereen uit zijn dorp weggevlucht, getrouwd met iemand aan de andere kant van 't land, en automatisch moet je je elke keer x-kilometer verplaatsen wanneer je je familie wil gaan opzoeken. Waar ligt dan het probleem denk je?
                      Je zou nog kunnen opperen dat mensen net verhuisd zijn om dicht bij hun werk te gaan wonen, maar dat is ook niet het geval, want ze klagen dat ze altijd zo ver en lang moeten pendelen. Net omdat ze nu ook een auto hebben, kúnnen ze verder van hun werk wonen, waar je vroeger de arbeiderswijken net rondom de fabriek had liggen.
                      Ik kan heus nog heel wat factoren mee in rekening brengen, dat wijdt het bericht enkel uit, en brengt ons nergens.

                      Comment


                      • Re: Tolwegen

                        Gewist. Privacy redenen.
                        Last edited by Skitch; 12 februari 2014, 12:29.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Tolwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Beeld het je in, jong. Zelfs mét een bus, hoe onmenselijk...
                          Zeker vergeten hoe je grootouders dat vroeger zónder bus deden?

                          Soms vraag ik me af hoe je de mensen met hun luxeproblemen van tegenwoordig naar het front zou kunnen sturen, moesten we nu in de tijd van WO 1 leven.
                          Of moeten we nu allen toegeven dat we pussy's geworden zijn?
                          Gooi je GSM en computer ook maar weg... En ga terug fotograferen met filmpkes.
                          Je stookt waarschijnlijk nog met kolen.

                          Kan allemaal, maar we gaan een beetje met onze tijd mee he.
                          Vroeger kwam de bakker, brouwer en melkboer aan huis, en moeder aan de haard om thuis te zijn als die langskwamen, want er waren nog geen supermarkten.

                          Ga toch slapen man. Met een gezin in de stad wonen waar een autoniet geraakt veriest een serieus aanpassingsvermogen!

                          Comment


                          • Re: Tolwegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            600 jaar geleden ook niet.
                            Pfwwwwww.........
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Kan allemaal, maar we gaan een beetje met onze tijd mee he.
                            Maar als je in deze tijd kijkt, en je ziet dat 10% van de kinderen in kansarme gezinnen opgroeit, anno 2014, in een welvarend land als België.
                            Dan moet je de bedenking maken dat zij geen auto hebben, en het ook allemaal moeten bolwerken. In hun geval uit noodzaak, maar ze doen het toch maar.
                            Wij zijn rijk, kunnen een auto en alle luxe permitteren... maar klagen dat we kunnen omdat we ons luxe-autootje even niet voor de deur kunnen parkeren.

                            Comment


                            • Re: Tolwegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Kan allemaal, maar we gaan een beetje met onze tijd mee he.
                              Vroeger kwam de bakker, brouwer en melkboer aan huis, en moeder aan de haard om thuis te zijn als die langskwamen, want er waren nog geen supermarkten.
                              Het is nog maar de vraag of we allen moesten aanpassen omdat het een andere tijd was.
                              Want sinds dat iedereen met hun auto naar die supermarkten gaat, zijn er al heel wat bakkers moeten stoppen.
                              In de gemeente waar ik woon, is de bakker moeten stoppen, de slager heeft ook de deuren gesloten vorige maand, en de kruidenierszaak enkele jaren terug.
                              Dat is allemaal net te wijten aan het feit dat iedereen met zijn auto naar een grote supermarkt gaat.
                              Niemand die om die mensen kraait.
                              Maar de café's die sluiten omwille van het rookverbod, da's een ramp eh

                              Trouwens, die moeder (of nieuwe man) thuis aan de haard: da's toch geen probleem.
                              In Finland zijn er heel wat mannen die tegenwoordig thuis blijven om voor de kinderen te zorgen: minder kosten aan kinderopvang. Fiscaal gezien komt het voordeliger uit als je ook minder werkt, heb het thuis ook getest via taxonweb: we trekken veel meer terug als 1 van ons 2 thuis zou blijven. Bovendien heb je ook geen tweede auto meer nodig, reken alle kosten maar eens uit. De tweede in het gezin zou enkel nog gaan werken om bovenstaande kosten te kunnen dekken.
                              Last edited by anonymous; 10 februari 2014, 08:54.

                              Comment


                              • Re: Tolwegen

                                Hier is de moeder aan de haard, maar ideaal is het niet, en ik wil het mijn kinderen zeker niet aanraden.

                                Waar sta je als man (of vrouw), als je niet werkt, en het huwelijk loopt spaak...
                                Begin op je 40e maar eens aan de opbouw van een loopbaan en inkomen als je 10-15 jaar niet gewerkt hebt.

                                En wat je berekening op taxonweb betreft, dat is onzin hé.
                                Je moet nooit kijken naar wat je 'terugtrekt', maar naar het totaal wat je betaalt.

                                Ik kan je verzekeren, het is véél voordeliger om 2 keer een jaarinkomen van 35.000€ te hebben dan één inkomen van 70.000€.

                                In ons dorp zitten we op 2 km van een hypermarkt, en toch zijn onze bakker en beenhouwer zéér succesvol.

                                Feit is: de kilometerheffing is alweer een taks op werken. Als dat niet afdoende gecompenseerd wordt, dan is dit gewoon een platte belastingsverhoging.
                                Als de nederlanders hun files hebben kunnen verminderen, waarom kunnen ze dat in Vlaanderen niet zonder rekeningrijden.

                                Comment

                                Working...
                                X