Re: Tolwegen
Dit van een 3 weken geleden: http://www.vandaag.be/binnenland/143...-een-ramp.html
Waar komt het op neer volgens dit verslag:
* de treinen worden onterecht gesubsidieerd want kunnen nu al geen extra passagiers aan (dus ik lees: ons spoornet kan geen uitbreiding meer aan en draait om zijn maximum)
* de auto wordt onterecht gesubsidieerd want dat spoort mensen aan hun ijzeren ros te blijven gebruiken en file te veroorzaken (hier lees ik dat de auto moet verdwijnen maar ook dat dure auto's nog te weinig betalen, gaan die dan gewoon een minder dure auto kopen om zo minder te moeten betalen maar zijn we nog steeds met evenveel auto's op de weg?)
* wat als we iedereen in de bus duwen? Nu veel te weinig bussen, ik wil niet rechtstaan op een rit van 30min dus graag véél meer bussen (wie gaat dat betalen?). Toen ik in '94 naar Zweden ging nam ik op een zaterdagavond de bus naar Kalmar voor een avondje uit. De bus: de kwaliteit die wij enkel kennen van touroperators. Diezelfde bussen vertrekken van 02h.15 (alles sluit dan) naar de verschillende dorpen omheen de stad en weer met dezelfde bus. Perfect, absoluut perfect maar voor ons Belgenlandje zie ik al enkele problemen opduiken:
- Wie gaat naar pakweg de Carré met de bus (ego)
- Waar gaat men de buschauffeurs vinden?
- De natte droom van de vakbonden, een ultiem middel om het land te gijzelen mochten de Vlamingen toch massaal op de bus zijn overgestapt.
Dit van een 3 weken geleden: http://www.vandaag.be/binnenland/143...-een-ramp.html
Waar komt het op neer volgens dit verslag:
* de treinen worden onterecht gesubsidieerd want kunnen nu al geen extra passagiers aan (dus ik lees: ons spoornet kan geen uitbreiding meer aan en draait om zijn maximum)
* de auto wordt onterecht gesubsidieerd want dat spoort mensen aan hun ijzeren ros te blijven gebruiken en file te veroorzaken (hier lees ik dat de auto moet verdwijnen maar ook dat dure auto's nog te weinig betalen, gaan die dan gewoon een minder dure auto kopen om zo minder te moeten betalen maar zijn we nog steeds met evenveel auto's op de weg?)
* wat als we iedereen in de bus duwen? Nu veel te weinig bussen, ik wil niet rechtstaan op een rit van 30min dus graag véél meer bussen (wie gaat dat betalen?). Toen ik in '94 naar Zweden ging nam ik op een zaterdagavond de bus naar Kalmar voor een avondje uit. De bus: de kwaliteit die wij enkel kennen van touroperators. Diezelfde bussen vertrekken van 02h.15 (alles sluit dan) naar de verschillende dorpen omheen de stad en weer met dezelfde bus. Perfect, absoluut perfect maar voor ons Belgenlandje zie ik al enkele problemen opduiken:
- Wie gaat naar pakweg de Carré met de bus (ego)
- Waar gaat men de buschauffeurs vinden?
- De natte droom van de vakbonden, een ultiem middel om het land te gijzelen mochten de Vlamingen toch massaal op de bus zijn overgestapt.
Comment