Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolwegen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tolwegen

    Waarom zo afgeven op ' de ' groenen ?

    Ik dacht dat vlaams minister Hilde Crevits, die het proefprojekt mee lanceert, van CD&V was ?

    Houding van " de " groenen : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1869834

    Comment


    • Re: Tolwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Iedere, maar dan ook iedere reden is goed genoeg om Koning auto goed te (blijven) praten. Ik denk dat héél véél Belgen met een serieus luxe probleem verveeld zitten.
      Hmmm... gat in de markt; mensen begeleiden die verslaafd zijn aan hun "veel te dure" vierwieler.

      Het openbaar vervoer moet dit, het openbaar vervoer moet dat... wel, sta mij tot om jullie een suggestie te doen; ga naar één van de door ons omliggende landen wonen,
      daar rijdt het openbaar vervoer dag én nacht, tot voor de deur (woning, supermarkt, school, kerk, discotheek, restaurant, etc.) en je bent ginds sneller ter plaatse met de trein, tram, bus dan met de wagen.
      Verhuizen voor het openbaar vervoer.
      Jobs/sociale zekerheid/familie/vrienden... we gooien ze allemaal weg voor openbaar vervoer...

      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Tolwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
        Waarom zo afgeven op ' de ' groenen ?

        Ik dacht dat vlaams minister Hilde Crevits, die het proefprojekt mee lanceert, van CD&V was ?

        Houding van " de " groenen : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1869834
        Ja, het gaat hier wel om de groenen uit Wallonië en Brussel hé. Die langs de Vlaamse kant, zoals je leest in de laatste alinea zien het toch anders. Hun extreem karakter zou hen wel eens kunnen versmachten. Ze zijn al eens met de grond gelijk gemaakt enkele jaren terug. In de economische en financiële context waarin wij momenteel leven, houden ze zich beter wat koest. Blijkbaar hebben ze dat in Wallonië en Brussel iets sneller begrepen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Tolwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Verhuizen voor het openbaar vervoer.
          Jobs/sociale zekerheid/familie/vrienden... we gooien ze allemaal weg voor openbaar vervoer...

          Alsof je in de rest van Europa, buurlanden bijvoorbeeld, geen jobs of sociale zekerheid hebt.
          Vrienden kan je overigens overal maken.
          En familie kan je nog altijd bezoeken. Ik ken er die verhuisd zijn naar Australië en die sindsdien méér hun familie zien dan toen ze in dezelfde streek woonden (althans, dat beweren ze zelf). Toen zagen ze elkaar eens een halve dag met feestdagen, nu blijven ze enkele keren per jaar bij elkaar logeren voor een week. En dan heb je skype nog waarmee ze elkaar elke dag kunnen zien, wat ze vroeger niet gebruikten omdat het raar was als je in elkaars buurt woont.
          Last edited by anonymous; 11 februari 2014, 09:30.

          Comment


          • Re: Tolwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Iedere, maar dan ook iedere reden is goed genoeg om Koning auto goed te (blijven) praten. Ik denk dat héél véél Belgen met een serieus luxe probleem verveeld zitten.
            Hmmm... gat in de markt; mensen begeleiden die verslaafd zijn aan hun "veel te dure" vierwieler.

            Het openbaar vervoer moet dit, het openbaar vervoer moet dat... wel, sta mij tot om jullie een suggestie te doen; ga naar één van de door ons omliggende landen wonen,
            daar rijdt het openbaar vervoer dag én nacht, tot voor de deur (woning, supermarkt, school, kerk, discotheek, restaurant, etc.) en je bent ginds sneller ter plaatse met de trein, tram, bus dan met de wagen.
            Inderdaad. Waarom neemt men in België eens geen voorbeeld aan Freiburg, wanneer men een stad wil uitbreiden met nieuwe wijken. Het kán autoluw, duurzaam en ecologisch. Maar de wil is er niet.

            Comment


            • Re: Tolwegen

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Vermoeiend, ik vertel mijn persoonlijke situatie, jij de jouwe.
              En als het daar bij blijft is het geen discussieforum waar ideeën gewisseld kunnen worden.

              Hé, 't is helemaal mijn bedoeling niet om iemands rekening te maken.
              Maar als een kennis van mij een vakantiehuisje aan zee koopt, op 8 km van 't strand, en nadien komt klagen dat het strand er zo veraf ligt, tja... dan vraagt zoiets toch om een reactie
              Kijk, nu heb ik het eens niet over jou, maar over die kennis van mij, dus neem het niet persoonlijk

              Comment


              • Re: Tolwegen

                Van a naar b kan op vele manieren in tegenstelling tot België is de snorfiets en de elektrische fiets in Nederland populair.
                In de stad en omgeving (4 tot 10 km) ga ik te voet; met de fiets of met de snorfiets. De bus gebruik ik zelden, ook niet toen hij nog gratis was voor mensen tot 12 jaar en boven de 65 jaar.
                Je bent er met de fiets of snorfiets sneller dan met de auto en je hoeft niet opzoek naar een peperdure parkeergarage. Ga ik bij voorbeeld naar Amsterdam of Maastricht dan is dat immer met de trein die meestal goed op tijd rijden.
                De auto gebruiken we wanneer we veel fotospullen moeten meenemen en als we naar plaatsen en gebieden gaan die te ver weg zijn voor de fiets en slecht bereikbaar zijn met het openbaarvervoer.

                Comment


                • Re: Tolwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                  Waarom zo afgeven op ' de ' groenen ?
                  Omdat ze ondoordacht beslissingen nemen, zonder naar de toekomst te kijken.
                  Het mooiste voorbeeld zijn de fotovoltaïsche zonnepanelen. Een zeer mooi initiatief met subsidies voor de installatie en de certificaten.
                  Het gevolg was dat tussen 2008 en 2013 de elektriciteit 37% duurder werd. De elektriciteitsproducenten rekenden de certificaten gewoon door aan de consumenten.
                  Op een zonnige weekenddag is er nu een overproductie van elektriciteit. Daardoor hebben we reeds enkele malen op het nippertje van een nationale blackout gezeten. Het stroomoverschot moet dan noodgedwongen afgevoerd worden naar het buitenland. De afnemers betalen hier niet voor, maar profiteren van de situatie en vragen geld om het stroomoverschot af te nemen, tot het tienvoudige van de normale verkoopprijs.

                  Met het rekeningrijden zal de inflatie snel weer de hoogte ingaan. Alle distributiekosten zullen stijgen. Dit wordt doorgerekend aan de consument, terwijl de distributeurs het als aftrekpost doorgeven bij de belastingen.

                  Comment


                  • Re: Tolwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Omdat ze ondoordacht beslissingen nemen, zonder naar de toekomst te kijken.
                    Het mooiste voorbeeld zijn de fotovoltaïsche zonnepanelen. Een zeer mooi initiatief met subsidies voor de installatie en de certificaten.
                    Het gevolg was dat tussen 2008 en 2013 de elektriciteit 37% duurder werd.
                    Maar dat was toch geen beslissing van 'de groenen'?
                    Zeg me eens welke groene minister er toen verantwoordelijk was?
                    Hint: http://www.vlaanderen.be/servlet/Sat...ge/ArticlePMIN

                    Crevits leidde toen LNE en is bij CD&V.
                    Groen! heeft amper 1 jaartje in de coalitie gezeten tussen 2003-2004:


                    Ja, ook andere partijen moeten 'groene' en duurzame knopen doorhakken voor de toekomst, zonder dat ze altijd in een glazen bol kunnen zien wat de gevolgen zullen zijn.
                    't is niet omdat er groene maatregelen komen dat het elke keer een beslissing van de groenen is hé. Altijd makkelijk om anderen de schuld te geven die toevallig de naam 'Groen' dragen.

                    Comment


                    • Re: Tolwegen

                      Met "de groenen" bedoel ik niet specififiek die ene partij, zoniet had ik Groen met een hoofdletter geschreven.

                      Comment


                      • Re: Tolwegen

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Met "de groenen" bedoel ik niet specififiek die ene partij, zoniet had ik Groen met een hoofdletter geschreven.
                        Nóg makkelijker, een slechte beslissing, steek het op de groenen, ook al was het een andere partij. Om toch maar niet te moeten zeggen wie het was.
                        Zondebok een gelijkaardige naam geven, tsjevenstreek?

                        Comment


                        • Re: Tolwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Met "de groenen" bedoel ik niet specififiek die ene partij, zoniet had ik Groen met een hoofdletter geschreven.
                          Nóg makkelijker, een slechte beslissing, steek het op de groenen, ook al was het een andere partij. Om toch maar niet te moeten zeggen wie het was.
                          Zondebok een gelijkaardige naam geven, tsjevenstreek?
                          Om 'de groenen' weer eens een negatieve stempel te geven.

                          Comment


                          • Re: Tolwegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Want sinds dat iedereen met hun auto naar die supermarkten gaat, zijn er al heel wat bakkers moeten stoppen.
                            In de gemeente waar ik woon, is de bakker moeten stoppen, de slager heeft ook de deuren gesloten vorige maand, en de kruidenierszaak enkele jaren terug.
                            Dat is allemaal net te wijten aan het feit dat iedereen met zijn auto naar een grote supermarkt gaat.
                            Ik ga niet naar de supermarkt omdat ik per sé met de auto wil gaan. Mochten de bakker, slager en superette in 't dorp dezelfde prijzen hanteren als in de supermarkt, dan wil ik gerust 's avonds te voet of met de fiets de dagelijkse boodschappen doen in plaats van één keer per week naar de supermarkt...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • Re: Tolwegen

                              Blijkbaar zijn hier toch nogal wat "groenen" van allerhande partijen. Er zijn er zelfs die brood eten dat en week oud is. Liever oud brood vreten dan dagelijks vers brood halen bij de warme bakker om de hoek omdat het enkel eurocent duurder is. Ik denk dat er hier zelfs zijn die groen sch**ten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Tolwegen

                                Ja Pol, als ik brood van een week oud eet, dan schijt ik groen, en ik verlies minder tijd op het toilet.

                                Comment

                                Working...
                                X