Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Veel te vroeg om al met pensioen te gaan. Wij zullen het waarschijnlijk tot 67 of langer moeten uitzingen.
Wie weet heeft hij zoals zovelen beginnen werken aan zen 14 jaar... Mijn vader heeft sinds zen 14 beginnen werken en 42 jaar lang dag en nacht gewerkt als visser, zowel in de zomer als in de winter in zee...
Verdiend om nu op pensioen te gaan toch?
Zelf werk ik in de ruwbouw, ik zie me niet meer aan men 65ste op stellingen klauteren ...
Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM
Veel te vroeg om al met pensioen te gaan. Wij zullen het waarschijnlijk tot 67 of langer moeten uitzingen.
Jey "jommie" ik ben wel van mijn 16 moeten gaan werken, en moest nog 1 jaar bij het leger ( onnozelste jaar ooit , en verloren jaar) heb dus wel 43 jaar en 8 maand gewerkt, en 1 jaar dienst aan een paar frank per dag. Van mij moogde gij dat ook na 42 jaar.
Kijk en het is om zo'n uitspraken, dat ik me rechtvaardig, als ze iets zien om iets te kunnen.., dan is den belg nr 1 of om die op het nieuws daarstraks, verslaggever aan automobilist :" en denkt u dat dit files gaat oplossen" ik hoop het" en gaat gij je dan ook aanpassen " " een klein antwoord : "NEEN" (op het nieuws om 13 uur vandaag.) Alleman uit de weg, want ik ben op de baan.
Ik heb het ook gezien, dat is waarschijnlijk iemand die geld genoeg heeft om die kilometerheffing te betalen, en die liever al die andere automobilisten (die toch maar in de weg rijden) van de baan ziet verdwijnen.
Hij hoopt dus dat het rekeningrijden voor die anderen te duur uitvalt waardoor die dagelijks enkel uren langer onderweg zijn van en naar het werk met het openbaar vervoer (dan kan hij vlot doorrijden).
Ze hebben zijn auto niet laten zien, maar ik vermoed dat het zeker geen Dacia zal zijn...
Ik heb ooit ook iemand zo'n uitspraken horen doen over rekeningrijden, die persoon reed met een zware Duitse wagen, en hij heeft ook geen enkel probleem om die kilometerheffing te betalen.
Jey "jommie" ik ben wel van mijn 16 moeten gaan werken, en moest nog 1 jaar bij het leger ( onnozelste jaar ooit , en verloren jaar) heb dus wel 43 jaar en 8 maand gewerkt, en 1 jaar dienst aan een paar frank per dag. Van mij moogde gij dat ook na 42 jaar.
Als ik totmijn 67e mag werken, zal dat 45 jaar werken zijn. En dan een pensioen van 1800€, als de potten dan nog niet leeg zijn....
Hoe lang is Bouk al met pensioen? Aan zijn bijdragen te lezen al langer dan een jaar of 4...
Dus 45 jaar heeft die niet gewerkt, of is hij begonnen aan 12 jaar?
Rekeningrijden zal dubbel zo duur zijn tussen 7 en 9, en van 16-18h.
Voor velen wordt dat dus vertrekken voor 6h30, en dan werken tot 18h minstens....
dat gaan de tijden zijn voor de kinderen die naar school gaan (van 8 tot 18.00)
voor de werkenden (voor de gewone mensen) zal terug naar de 50 uren week gaan.
en op pensioen, naar duitse normen op 75 als je het haalt.
dus ze hoeven genen chip in je kont te steken om te zien waar je zit, je bent gewoon op je werk !!!
je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad www.korandoke.be
je mist wel het stuk waar scherpie vrijwillig en chip in je nek wilt planten...
btw je vergeet je gsm nog, waardoor ze tot op 1 meter precies je lokaliseren...
ben zo ooit gebeld door politie voor een moordonderzoek, omdat mijn gsm binnen 1meter van plaats delict actief was...
Dat die chip nu in je gsm zit of in je nek. Ze hebben je nu toch al gevonden blijkbaar.
Wat is het verschil nog voor jou?
Dat die chip in je nek vrijwillig is, en die in je gsm er standaard in zit?
Kan je net als al je andere excuses ook zeggen dat je ook niet verplicht bent een gsm te hebben. Jawel, ik ken een dertiger die nog steeds geen gsm heeft.
Dat die chip nu in je gsm zit of in je nek. Ze hebben je nu toch al gevonden blijkbaar.
Wat is het verschil nog voor jou?
Dat die chip in je nek vrijwillig is, en die in je gsm er standaard in zit?
Kan je net als al je andere excuses ook zeggen dat je ook niet verplicht bent een gsm te hebben. Jawel, ik ken een dertiger die nog steeds geen gsm heeft.
Als ze mijn gsm gaan gebruiken om te controleren waar ik altijd naartoe ga, dan zullen ze zien dat ik bijna altijd thuis ben (ik neem mijn gsm bijna nooit mee).
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Als ze mijn gsm gaan gebruiken om te controleren waar ik altijd naartoe ga, dan zullen ze zien dat ik bijna altijd thuis ben (ik neem mijn gsm bijna nooit mee).
Tja, kan je even goed een vaste telefoon nemen.
Ik gebruik mijn GSM bijna nooit thuis.
Tja, kan je even goed een vaste telefoon nemen.
Ik gebruik mijn GSM bijna nooit thuis.
Ik heb ook een vaste telefoon, die is inbegrepen in het pakket van Scarlet (tv, internet, vaste telefoon en gsm), als ik er niet mee telefoneer, dan moet ik er ook niets extra voor betalen (maar ik gebruik die wel geregeld, vooral om sms'jes te versturen).
Iedereen is blijkbaar niet vooruit aan het kijken naar de toekomst en het waarom ze dat willen invoeren.
Ten eerste vind ik het persoonlijk het meest democratische dat er is, wie veel de weg gebruikt zal veel betalen (logisch toch? nee?)
Wel moeten ze dan natuurlijk de wegentax afschaffen. De BIV mag ook weg of beperkt worden tot de reele kost van de inschrijving en het produceren van de platen.
Maar ben wel voorstander om de zware wagens (de dikkenekkekarren) ook hard aan te pakken. Dus ze mogen gerust voor mij de co last er in verrekenen in de km-heffing.
Ook mogen ze van mij een extra heffing doen op het aantal wagens dat er per gezin in gebruik zijn.
Hier in mijn (kleine) straat zijn er al 3 gezinnen die met 3 tot 5 autos rijden per gezin!! Geef toe, dit is echt niet normaal.
Anyway, de kern van het verhaal is allemaal op lange termijn te zoeken.
1) er zijn teveel files en die moeten belast worden. mensen moeten terug dichter bij hun werk gaan wonen.
Deze die klagen zijn vooral deze die in Brussel goed aan hun brood komen maar thuis aan de kust snel 1000 euro per maand minder zouden verdienen.
2) de elektrische auto komt er aan. voorlopig is het ding nog grote rommel maar verbetering zal er wel komen. en die dingen rijden nu eenmaal op relatief zeer goedkope "brandstof". om net die wagens eerlijk te belasten in functie van het weggebruik zit er niets anders op dan km-heffing.
3) er zijn teveel autos in omloop in Belgie. 500.000 bedrijfswagens waarvoor de meeste er nog een auto prive op nahouden. Dit is een grote overlast en die moeten weg want er zijn geen parkeerplaatsen genoeg meer.
Ook zie ik in dit draadje veel argumenten langs komen die nog kant nog wal raken.
Zo is er iemand die komt te vertellen dat hij zijn kinderen dan later van school moet halen, maar is dat nu net niet wat je vandaag al doet door uren in de file te staan?
De waarheid en oplossing zal wel ergens in het midden liggen maar we moeten inzien dat zoals het nu is het niet verder meer kan.
100 jaar geleden reden we met paard en kar en het ging ook.
Comment