Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolwegen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tolwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk ook de meest voorkomende bij het poolen:
    ...
    Is nog één keer gebeurd, daarna niet meer. :-)
    Zeg je nou dat het meest voorkomende probleem 2 keer is voorgekomen?

    Dus de minder voorkomende problemen zijn 1 keer of minder voorgekomen?
    Last edited by anonymous; 12 februari 2014, 09:23.

    Comment


    • Re: Tolwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      - spoorwegen voor personenvervoer werken niet meer.
      "Ze werken niet meer", makkelijk gezegd, ze rijden nogthans.
      Bovendien, ik ben nog geen enkele keer te laat geweest op het werk dit jaar. Nog geen enkele keer dat mijn trein zelfs vertraging heeft opgelopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Mijn vrouw heeft enige tijd gewerkt op ongeveer 8 km van thuis. Een half uurtje met de fiets, 2 uur met de bus (bussen, want zij moest overstappen).
      Maar na een half uurtje fietsen is ze toch al op haar bestemming hoop ik, dan moet ze toch geen 2 bussen meer nemen? ... Of fietst ze achteruit?
      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Het is gemakkelijk de fout te leggen bij de mensen die zich moeten verplaatsen, maar waarom moeten we ons verplaatsen? Omdat het werk niet is waar de mensen wonen. En andersom natuurlijk. Ikzelf heb in de loop der jaren in verscheidene steden en gemeenten gewerkt, minstens 7. Als ik iedere keer had moeten verhuizen ...

      Ik heb ook al op meer dan 10 plaatsen gewerkt, zonder te verhuizen.
      Heb tevoren al uitgelegd hoe ik dat deed, je moet maar eens enkele pagina's teruggaan.
      Jij wil het graag steken op andere factoren, maar het is nog steeds de mens die zich ergens naar verplaatst, en niet omgekeerd.

      Comment


      • Re: Tolwegen

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Maar na een half uurtje fietsen is ze toch al op haar bestemming hoop ik, dan moet ze toch geen 2 bussen meer nemen? ... Of fietst ze achteruit?
        Lezen, kunst, zijn.
        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        maar het is nog steeds de mens die zich ergens naar verplaatst, en niet omgekeerd.
        Inderdaad! Ik heb nog nooit een verplaatsing zich zien vermensen...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • Re: Tolwegen

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          op deze manier wordt niet het bezit, maar het gebruik van de wagen belast.
          goed idee.
          grt,bouk.
          Vorige week had iemand die veel km doet, uitgerekend dat het hem 2300 euro per jaar meer zou kosten.

          Ik vind het gewoon pesten. Op den duur is een auto niet meer haalbaar voor de gewone werkmens.

          Ik zie niet in hoe ik met de trein of bus naar t werk zou moeten gaan, zeker gezien de asociale werkuren die ik heb. En moest ik met de bus gaan, ben ik (enkel) 2 uur onderweg ipv 20 minuten. Dan is de keuze snel gemaakt.

          In mijn vrije tijd probeer ik wel zoveel mogelijk de trein te nemen.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • Re: Tolwegen

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht


            Maar na een half uurtje fietsen is ze toch al op haar bestemming hoop ik, dan moet ze toch geen 2 bussen meer nemen? ... Of fietst ze achteruit?
            Moeilijk van begrip? Of steek je er de draak mee?


            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Ik heb ook al op meer dan 10 plaatsen gewerkt, zonder te verhuizen.
            Heb tevoren al uitgelegd hoe ik dat deed, je moet maar eens enkele pagina's teruggaan.
            Jij wil het graag steken op andere factoren, maar het is nog steeds de mens die zich ergens naar verplaatst, en niet omgekeerd.
            En de mens achter de werkgever dan?
            Kijk, ik heb begrip voor je standpunt, maar niet voor je oogkleppen.

            Comment


            • Re: Tolwegen

              30 jaar lang 40km per dag gefietst naar het werk (ik vind fietsen leuk, niet onbelangrijk)
              Nu sinds 6 jaar 24 km per dag fietsen naar het werk. 4 dagen in de week en de 5de dag de auto op vrijdag want het weekeinde kan niet vroeg genoeg beginnen.

              Verschillen in tijd:
              Fiets: plm 35 minuten per rit
              Auto: 10 minuten per rit
              Openbaar vervoer(bus): 35 minuten per rit plus aan het begin en einde van de reis 15 minuten lopen.

              Boodschappen altijd op de fiets als er niet te veel gehaald moet worden anders met de auto.
              Daarbij veel aankopen via internet (is dat "groen" of juist niet?). Ik kan ook thuis werken maar liever niet.

              Op 5 minuten loopafstand bevindt zich een treinstation. Maar ik vind het openbaar vervoer onaangenaam, smerig en niet comfortabel. Plus dat ik mijn medemens niet altijd zo leuk vind dat ik al zijn buitengewoon interessante gesprekken wil meebeleven.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • Re: Tolwegen

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Bovendien, ik ben nog geen enkele keer te laat geweest op het werk dit jaar. Nog geen enkele keer dat mijn trein zelfs vertraging heeft opgelopen.
                Ik dit jaar ook niet, maar ik heb dit jaar ook nog geen trein genomen.
                Maar de mensen die ik ken die wel de trein nemen zijn nog niet op tijd geweest. Of misschien één of twee keer. Moeten toch wel andere treinen zijn dan die van jou

                Comment


                • Re: Tolwegen

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Moeilijk van begrip? Of steek je er de draak mee?

                  Kijk, ik heb begrip voor je standpunt, maar niet voor je oogkleppen.
                  Een draak graag, en dat gaat er niet op verbeteren zolang anderen hier een draak met 'de groenen' blijven steken.
                  Er zijn er maar genoeg die hier met absoluut flauwe excuses kwamen aandraven om toch maar geen duim breed te moeten wijken van hun luxeleventje, zoals Kirsten het enkele pagina's terug mooi had verwoord.
                  Dat is net het probleem waar we vandaag tegenop kijken, niet enkel de overbevolking, maar ook de onnodig grote consumptiedrang die er ook mee gepaard gaat. De gemakzucht.
                  Als je stelt dat we allen een stap terug moeten zetten, maken anderen meteen een karikatuur van alsof je terug naar het stenen tijdperk gaat. Kijk, ik maak er ook graag verder een lolletje van, maar ik zal er de wegentol niet voor betalen.

                  Oogkleppen, die ga ik met veel plezier meer opzetten tegenover anderen die je uitlachen omdat je toevallig een fiets neemt ipv een auto. Ik ken er genoeg in het echte leven die verstokt autogebruiker zijn en die me scheef bekijken wanneer ik de fiets neem. Allez, precies alsof je niet anders kan.
                  Soit, ik heb al genoeg watertjes doorzwommen om er ervaring mee te hebben, ken al genoeg mensen die het zonder doen, en hun leven er ook naar richten. Het is een switch die je moet willen maken natuurlijk. Dus zwijg me gerust van oogkleppen.
                  Last edited by anonymous; 12 februari 2014, 10:31.

                  Comment


                  • Re: Tolwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Ik dit jaar ook niet, maar ik heb dit jaar ook nog geen trein genomen.
                    Maar de mensen die ik ken die wel de trein nemen zijn nog niet op tijd geweest. Of misschien één of twee keer. Moeten toch wel andere treinen zijn dan die van jou
                    Vraag hun eens naar welke trein nummers, uren en data, ik wil écht wel graag een overzichtje zien.
                    Want dit jaar heb ik er écht nog geen last van gehad hoor.
                    Mensen hebben altijd makkelijk klagen over het spoor.

                    In de afgelopen 10 jaar heb ik er -op enkele stakingsdagen en sneeuwdagen na- enkel nog maar een handvol keer last van gehad.
                    Stel dat je ergens om 9u moet zijn, komt je trein niet toe om 9u hé, dan heb je een trein genomen die ervoor toekomt zodat je een marge hebt. Ook toen ik aan de andere kant van Brussel werkte en een connectie te nemen had, ben ik maar 1 keer te laat geweest in die twee jaar, net omdat ik ervoor zorgde dat ik op tijd was. Wie zorgt dat hij net nipt op tijd op het werk is, kan altijd wat voorhebben.
                    Iemand die met de wagen komt tijdens de file-spits, en geen rekening houdt dat er file kan zijn, komt ook te laat hé. Je moet die marge wat incalculeren.
                    Last edited by anonymous; 12 februari 2014, 10:30.

                    Comment


                    • Re: Tolwegen

                      Als ik s avonds naar n optreden in Brussel ga, zet ik de wagen in Mechelen en dan de trein. Beter kan je het niet hebben ! Ik moet er niet aan denken om op n weekdag s avonds met de auto in Brussel of op de brusselse ring te moeten rijden.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • Re: Tolwegen

                        's avonds na 19h ben ik op 25 minuten van Mechelen in Brussel, en na 22h is er van files geen sprake, en wordt het al verdomd moeilijk om nog een trein te vinden.

                        Parkeren kan iets moeilijker zijn in Brussel, maar dat is in Mechelen ook geen evidentie meer.

                        Comment


                        • Re: Tolwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik vind het gewoon pesten. Op den duur is een auto niet meer haalbaar voor de gewone werkmens.
                          Maar het IS pesten. Dat is net de bedoeling.

                          Net zoals dure betaalparkings, parkeerboetes, bewonerskaarten zodat mensen die niet meer voor hun eigen deur kunnen staan.
                          Allemaal in de hoop dat ze de auto ooit zullen opgeven.
                          Die kilometerheffing zal niet de laatste stok zijn waarmee ze je zullen slaan, wees daar maar zeker van.

                          Als ik s avonds naar n optreden in Brussel ga, zet ik de wagen in Mechelen en dan de trein. Beter kan je het niet hebben ! Ik moet er niet aan denken om op n weekdag s avonds met de auto in Brussel of op de brusselse ring te moeten rijden.
                          Gelukkig zijn de meeste concerten op een degelijk uur gedaan in Brussel dat je nog verbindingen hebt naar elders in het land.
                          Maar Brussel met de auto, daar denken wij ook niet meer aan. Ze hebben al eens een ruit ingeslaan in mijn vrouw haar auto, zonder iets te stelen, omdat er niets in lag. Een bewakingscamera in die straat en een vingerafdruk op de spiegel waren geen motivatie voor de politie om iets te gaan onderzoeken. Neen, mijn vrouw gaat ook enkel nog met trein naar de hoofdstad.
                          Last edited by anonymous; 12 februari 2014, 11:27.

                          Comment


                          • Re: Tolwegen

                            Oh ja, nog vergeten gisteren: dat ze alle verkeerswisselaars van de jaren '70-'80 eens aanpassen aan het verkeer van 2030. Deze ondingen zijn berekend in de jaren '60 met het verkeer van toen zonder reserve. Ik denk daarbij vooral aan de aansluitingen van de E40 met de Brusselse ring, Leonard, 4-Armen, Zwijnaarde...

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Vraag hun eens naar welke trein nummers, uren en data, ik wil écht wel graag een overzichtje zien.
                            Want dit jaar heb ik er écht nog geen last van gehad hoor.
                            Mensen hebben altijd makkelijk klagen over het spoor.
                            Begin eens met de trein van 7h25 in Sint-agatha-Berchem naar Brussel centraal. Die is minstens 3x in de week te laat (meer dan 10 minuten) en zeker 1x in de week "afgeschaft" (dus meer dan 20 minuten te laat). Het is met de bus van De Lijn 214/213 zo erg dat mijn zus die niet meer neemt maar te voet naar het station gaat, veel sneller.

                            Heb zelf 8 jaar lang elke (werk)dag de trein Brussel-Leuven genomen en die waren zelden op tijd toen. Als het regent zijn ze direct 5-10 minuten te laat. Denk niet dat het beter geworden is.

                            Trouwens heel die zever over "geen reserve" bij het spoor is ook sterk overtrokken en een excuus om geen investeringen te moeten doen. De Brusselse Noord-Zuid verbinding is het drukste stukje spoor ter wereld. Daar gaan per dag 1200 treinen over 4 sporen. Vroeger waren dat er 6 maar er zijn er nu 2 gereserveerd voor de tgv (nog een idiote beslissing, maar technisch moeilijk te vermijden). De meeste lijnen gaan 2-4 treinen per uur over. De capaciteit is enkel bereikt omdat er niet genoeg rollend materieel is en dat de seininfrastructuur uit de jaren '60 dateert en nooit aangepast is. En nu is er geen geld uiteraard. Het potje van de sindicale problemen en "politieke plaatsjesvullerij" zullen we maar dichtlaten zeker?

                            Als ik je reactie over de treinen lees dan lijkt het er sterk op dat je nog nooit de trein genomen hebt.

                            Comment


                            • Re: Tolwegen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Trouwens heel die zever over "geen reserve" bij het spoor is ook sterk overtrokken en een excuus om geen investeringen te moeten doen.
                              Denken we nog maar aan de ETCS die de NMBS al 4 miljard euro heeft gekost. Dat waren noodzakelijke kosten die men sinds Buizingen wel moést invoeren. Men had wat gehoord als men dit had nagelaten.
                              Wat kwam prioritair: de veiligheid of de stiptheid van de reiziger?
                              Soit, dat is nog maar een klein onderdeel van de kosten bij NMBS, maar goed. Ik wil maar zeggen dat niet al het geld opgesoepeerd wordt aan rollendmaterieel of "politieke plaatsjesvullerij".
                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Als ik je reactie over de treinen lees dan lijkt het er sterk op dat je nog nooit de trein genomen.
                              Neen, ik heb nog nooit een trein genomen.

                              Comment


                              • Re: Tolwegen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Oh ja, nog vergeten gisteren: dat ze alle verkeerswisselaars van de jaren '70-'80 eens aanpassen aan het verkeer van 2030. Deze ondingen zijn berekend in de jaren '60 met het verkeer van toen zonder reserve. Ik denk daarbij vooral aan de aansluitingen van de E40 met de Brusselse ring, Leonard, 4-Armen, Zwijnaarde...



                                Begin eens met de trein van 7h25 in Sint-agatha-Berchem naar Brussel centraal. Die is minstens 3x in de week te laat (meer dan 10 minuten) en zeker 1x in de week "afgeschaft" (dus meer dan 20 minuten te laat). Het is met de bus van De Lijn 214/213 zo erg dat mijn zus die niet meer neemt maar te voet naar het station gaat, veel sneller.

                                Heb zelf 8 jaar lang elke (werk)dag de trein Brussel-Leuven genomen en die waren zelden op tijd toen. Als het regent zijn ze direct 5-10 minuten te laat. Denk niet dat het beter geworden is.

                                Trouwens heel die zever over "geen reserve" bij het spoor is ook sterk overtrokken en een excuus om geen investeringen te moeten doen. De Brusselse Noord-Zuid verbinding is het drukste stukje spoor ter wereld. Daar gaan per dag 1200 treinen over 4 sporen. Vroeger waren dat er 6 maar er zijn er nu 2 gereserveerd voor de tgv (nog een idiote beslissing, maar technisch moeilijk te vermijden). De meeste lijnen gaan 2-4 treinen per uur over. De capaciteit is enkel bereikt omdat er niet genoeg rollend materieel is en dat de seininfrastructuur uit de jaren '60 dateert en nooit aangepast is. En nu is er geen geld uiteraard. Het potje van de sindicale problemen en "politieke plaatsjesvullerij" zullen we maar dichtlaten zeker?

                                Als ik je reactie over de treinen lees dan lijkt het er sterk op dat je nog nooit de trein genomen hebt.
                                Ik zal hier geen relaas schrijven, maar stap gewoon eens op een spitsuur de seinpost van Leuven binnen als dat tenminste kan.
                                Dan ga je de NMBS met andere ogen bekijken. Meer zeg ik niet.
                                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X