Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom een smartphone?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Dat is grotendeels een bewuste keuze hoor.

Goh, ik doe niet álles te voet natuurlijk, ik neem geregeld de trein of ander openbaar vervoer.
    En soms doe ik ook beroep op iemand met een auto. Naar Ikea gaan om grote spullen te halen, is niet handig met openbaar vervoer. Maar daarom moet je natuurlijk zélf nog geen auto hebben. Ik ken veel mensen die "noodzakelijk" een auto nodig hebben, om hem dan heel zelden eens te bezigen... terwijl ze makkelijk alternatieven hebben, maar die moeten ze willen gebruiken natuurlijk. Denk ook maar aan Cambio autodelen.

Zelf ben ik wel bewust in de buurt van een station gaan wonen, met winkel op wandelafstand enzo, dát wel.
    En ik heb ook bewust elke keer al een job gezocht waar ik met het openbaar vervoer naartoe kon.
    Dus inkopen voor een gezin doe je te voet?
    moet plezant zijn,

brood + 6 flessen plat water + 6 flessen bruiswater + zakje aardappelen (tmag een kleintje zijn) + wat beleg + wat vlees voor bij de patatjes + wat groentjes (patat met vlees is zo droog).
    (ik vergeet vast nog wat frisdrank/bier/snoepgoed/de gazet/en deo -> want na dit alles te verslepen kan je mss wat zweten).

en je vrouw verandert telkens van werk? (zodat haar werk ook dichtbij is? )
    en de kinderen telkens van school? (zodat ook zij geen auto nodig hebben? )
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Dus inkopen voor een gezin doe je te voet?
      moet plezant zijn,

brood + 6 flessen plat water + 6 flessen bruiswater + zakje aardappelen (tmag een kleintje zijn) + wat beleg + wat vlees voor bij de patatjes + wat groentjes (patat met vlees is zo droog).
      (ik vergeet vast nog wat frisdrank/bier/snoepgoed/de gazet/en deo -> want na dit alles te verslepen kan je mss wat zweten).
      Een kinderwagen, daar kan serieus wat gerief in, ik draag dat niet hoor

Enfin ja, als mijn vrouw met de wagen van haar werk komt, passeert ze weleens langs een winkel waar ze grote dingen kan meedoen, dat geef ik gerust toe. Maar dat is ook niet elke keer... Maar daarom moet ik geen auto nodig hebben. Er zijn zoveel gezinnen die noodzakelijk 2 of soms meer wagens nodig hebben. Je moet echt al in de middle of nowhere wonen om... Toen ik in Nevada was begreep ik dat. Maar in België?

en je vrouw verandert telkens van werk? (zodat haar werk ook dichtbij is? )
      en de kinderen telkens van school? (zodat ook zij geen auto nodig hebben? )
      Waarom zou mijn vrouw van werk moeten veranderen?
      Ze werkt op 5km van huis.... En ik ben bij haar gaan inwonen toen ze er al werkte. Dus ze moet niet veranderen.
      Ze is trouwens sneller met de fiets op haar werk... dat heb ik al gechronometreerd voor haar, maar ik kan er haar niet goed van overtuigen precies. Een kwartiertje fiets, kom zeg.

En de kinderen naar school doen? Er is een school in de straat achter ons...
      Waarom maak je de dingen zo ingewikkeld, Koeno?
      Last edited by anonymous; 10 juli 2013, 09:40.

Comment

Een kinderwagen, daar kan serieus wat gerief in, ik draag dat niet hoor

Enfin ja, als mijn vrouw met de wagen van haar werk komt, passeert ze weleens langs een winkel waar ze grote dingen kan meedoen, dat geef ik gerust toe. Maar dat is ook niet elke keer... Maar daarom moet ik geen auto nodig hebben. Er zijn zoveel gezinnen die noodzakelijk 2 of soms meer wagens nodig hebben. Je moet echt al in de middle of nowhere wonen om... Toen ik in Nevada was begreep ik dat. Maar in België?

Waarom zou mijn vrouw van werk moeten veranderen?
        Ze werkt op 5km van huis.... En ik ben bij haar gaan inwonen toen ze er al werkte. Dus ze moet niet veranderen.
        Ze is trouwens sneller met de fiets op haar werk... dat heb ik al gechronometreerd voor haar, maar ik kan er haar niet goed van overtuigen precies. Een kwartiertje fiets, kom zeg.

En de kinderen naar school doen? Er is een school in de straat achter ons...
        Waarom maak je de dingen zo ingewikkeld, Koeno?
        Omdat jij het te simpel maakt...
        en halve waarheiden vertelt.

vergelijk het gedeelte in Bold met volgende uitspraak:
        Zelf ben ik wel bewust in de buurt van een station gaan wonen,

Je hebt je vrouw gekozen op locatie?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Zelf ben ik wel bewust in de buurt van een station gaan wonen,

Je hebt je vrouw gekozen op locatie?
          Exactly.
          Ik had ooit eens een vriendin die op den buiten woonde, waar ik niet geraakte, zelfs bussen reden er 1 keer per dag naartoe... dat heeft niet lang geduurd.
          Een rationele keuze, ja.

Mijn vrouw en ik hadden indertijd beiden een excelleke met criteria waar een goeie partner aan moest voldoen.
          Haar criteria voor mij waren: "het mag geen gamer zijn, geen voetballiefhebber, geen roker, en ook niet naar techno luisteren,...."

Kijk, het is mijn leven, ik leef maar 1 keer. Ik kies niet voor een ingewikkeld leven als ik het makkelijker kan maken.
          En die mogelijkheid om het makkelijk te maken hébben we nu eenmaal.
          (Ik heb het nu niet over uitzonderingen zoals mensen die minder mobiel zijn.)
          Last edited by anonymous; 10 juli 2013, 10:05.

Comment

...... waar een goeie partner aan moest voldoen.
            Haar criteria voor mij waren: "het mag geen gamer zijn, geen voetballiefhebber, geen roker, en ook niet naar techno luisteren,...."
            wat saai..
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Smartphone gelukkigen zijn ongelukkigen mensen waarvan je de kleur van hun ogen moet raden, want die zie je nooit. Een contactgestoorde meute wiens blik 90% van de dag gericht is op dat kleine schermpje en mondeling tot geen enkele communicatie in staat zijn en hulpeloos verdwaasd worden wanneer de batterij leeg raakt. Een plakje silicium dat hun leven beheerst en pas merken dat hun omgeving dood en begraven is als hun smarty het heeft begeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                wat saai..
                Basketbal en ijshockey zijn zeker niet saaier dan voetbal.
                En heavy metal is ook niet saaier dan techno.
                ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  wiens blik 90% van de dag gericht is op dat kleine schermpje en mondeling tot geen enkele communicatie in staat zijn
                  Niets zo irritant als een mop of een verhaal proberen te vertellen op een terrasje, terwijl de rest noodzakelijk om de 20 seconden een of andere app moet checken op hun mobiel, en dan weer helemaal niet meer mee zijn met je verhaal.
                  Ik vertel het niet opnieuw hoor. Die tijd is voorbij ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Smartphone gelukkigen zijn ongelukkigen mensen waarvan je de kleur van hun ogen moet raden, want die zie je nooit. Een contactgestoorde meute wiens blik 90% van de dag gericht is op dat kleine schermpje en mondeling tot geen enkele communicatie in staat zijn en hulpeloos verdwaasd worden wanneer de batterij leeg raakt. Een plakje silicium dat hun leven beheerst en pas merken dat hun omgeving dood en begraven is als hun smarty het heeft begeven.
                    Wauw, de belachelijkste reactie
                    tijd om je computer weg te gooien, want je zou contactgestoord kunnen worden door je groot schermpje

Comment

• Re: waarom een smartphone?

Het omgekeerde kan ook. Ik ken werkelijk een koppel, die woonden ideaal, een school in de buurt, station in de buurt, oprit naar snelweg in de buurt...

Maar, eens die kleine er was, zijn ze verhuist, nu wonen ze in een buurt waar ze zonder auto niet naar een opvang of school kunnen. Ze hebben geen openbaar vervoer in de buurt en de snelweg is ook een eindje rijden... Intussen is 1 van die 2 van werk veranderd: guess what: nog verder van huis...
                      Ik bedoel gewoon: sommige mensen maken het zichzelf moeilijk. Een keuze.
                      Last edited by anonymous; 10 juli 2013, 11:21.

Comment

Het omgekeerde kan ook. Ik ken werkelijk een koppel, die woonden ideaal, een school in de buurt, station in de buurt, oprit naar snelweg in de buurt...

Ze moesten noodzakelijk aan een kind beginnen met als redenen: "omdat dat toch de logische volgende stap is?" en "omdat ze dan kunnen samen spelen met jullie kinderen" en "omdat al mijn vriendinnen ook aan kinderen beginnen".
                        Maar niét als hoofdreden omdat ze graag kinderen wilden en ze die iets willen bijbrengen in opvoeding etc... Enfin, doet eigenlijk niet ter zake. Ieder zijn ding.

Maar, eens die kleine er was, zijn ze verhuist, nu wonen ze in een buurt waar ze zonder auto niet naar een opvang of school kunnen. Ze hebben geen openbaar vervoer in de buurt en de snelweg is ook een eindje rijden... Intussen is 1 van die 2 van werk veranderd: guess what: nog verder van huis...
                        Ik bedoel gewoon: sommige mensen maken het zichzelf moeilijk. Een keuze.
                        Misschien, zeer misschien, hebben ze andere voordelen?
                        ik hoorde ooit iemand zeggen: ouders die ver van huis werken, kunnen nooit goed opgevoede kinderen hebben...

ik stond even verbaasd te kijken... blijkbaar ben ik niet opgevoed....
                        want beide ouders werkten 70km van huis... (zelfde bedrijf).
                        En toch heb ik manieren, ken ik het nut van een vuilnisbak, weet ik wat sociaal contact is, kan ik belotten.

Zoals hierboven staat ik heb een smartphone, dus ik moet een asociale typ zijn zonder meer.
                        toch bereken ik tijdens de verbouwing alles uit het hoofd, en zit ik af en toe met wat kameraden op cafe...

Ach, het is makkelijk om mensen te veroordelen, of te gaan zeggen hoe het moet...

Comment

... nu wonen ze in een buurt waar ze zonder auto niet naar een opvang of school kunnen. Ze hebben geen openbaar vervoer in de buurt en de snelweg is ook een eindje rijden...
                          zo wil iedereen wel wonen.
                          maar voor de meeste van ons te duur.
                          grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zo wil iedereen wel wonen.
                            maar voor de meeste van ons te duur.
                            Ik spreek er mij niet over uit dat iedereen zo wil wonen, want zelf wil ik dat niet

Comment

Ik spreek er mij niet over uit dat iedereen zo wil wonen, want zelf wil ik dat niet
                              OK..op jou na dan.
                              grt,bouk.

Comment

Wauw, de belachelijkste reactie
                                tijd om je computer weg te gooien, want je zou contactgestoord kunnen worden door je groot schermpje
                                Dat is appels met peren vergelijken:
                                Ik zit niet met mijn PC op een terras of in een supermarkt. Ik onderbreek geen gesprek met iemand om een Smart Phone berichtje voorrang te geven. Al mijn beeldschermen thuis ook die van de TV gaan op zwart wanneer we bezoek krijgen.
                                Ik ga liever een gesprek aan met iemand die ik in de ogen kan kijken en die niet met zijn minicomputer bezig is. Een gesprek aangaan in de trein met medereizigers is haast onmogelijk terwijl daar ooit veel forensen hun partner of goede vrienden hebben ontmoet. Nee tegenwoordig zijn ze met virtuele ‘vrienden’ bezig maar zijn in werkelijkheid Oo zo eenzaam. Vandaar dat sommigen zich gefrustreerd op fora’s met scheldpartijen afreageren op overheidsdienaren; politici: klasgenoten (pesterijen) of ieder ander die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt, want dat twittert zo lekker weg. Meegemaakt tijdens een familiefeest in een partycentrum dat de helft (jongelui) met hun smartys en tablets bezig zijn, waarbij ze de grappen van de leukste oom ontgaan.
                                Men mag gerust boos op mij worden als sommigen zich in deze 'belachelijke' reactie mochten herkennen, maar beter is om in therapie te gaan.

Comment

Working...
                                X