Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: waarom een smartphone?

    Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

    Heb een doodgewoon mobieltje dat eigenlijk veel geld kost in gebruik (abonnement) want wordt enkel af en toe gebruikt.
    In feite beetje OT: hoeft helemaal niet veel geld te kosten: http://www.simyo.be/nl/home of http://telenet.be/nl/gsm-abonnement/...lgens-verbruik
    Je moet wel verder willen kijken dan je neus lang is hé. Samengevat: als je héél weinig belt en/of SMS't neem je best GEEN abbonement.
    Mijn vrouw zit bij Simyo, ik denk dat we hooguit voor 20 euro bijladen per jaar.
    Last edited by nete; 9 juli 2013, 07:53.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: waarom een smartphone?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar al die met een iPhone, Galaxy S3, S4 of wat dan ook van redelijke smartphone hebben al 600, 700 of 800€ uitgegeven voor ze beginnen bellen ... als je dan vergelijkt met een gewone gsm van 100€ dan kan je héél lang bellen voordat je "zo goed als gratis bellen" goedkoop begint te worden, da's het enige dat ik wou aanhalen.
      En da's geen verwijt hé, ik behoor ook tot de klik met zo'n speeltje.

      Een smartphone kopen om goedkoop te kunnen bellen is een zeverexcuus als je het mij vraagt, je belt eventueel goedkoper omdat je de smartphone hebt.
      Geef toe dat de meesten het eerder kochten omdat het een leuk speeltje is.
      Ik heb een Iphone 4s VerSeg, ouder wordende mannen mogen toch ook hun speeltje hebben zeker.......
      In ieder geval, ik vind het een handig ding, ik bedien er zelfs mijn camera mee.
      Iedereen doet daar toch van wat hij wil hé, ik ken mensen die voor een kapitaal aan racefietsen hebben staan
      om op zondagvoormiddag 30 Km te gaan fietsen, is toch hun zaak hé.
      Zo kan je alles wat je zelf niet interesseert afbreken, ja, eigenlijk kunnen we dat allemaal wel missen,
      het enige wat ik jammer vind in onze maatschapij, is dat sommige mensen dat kopen zonder dat ze het echt
      gemakkelijk kunnen betalen, verder niets aan de hand met die dingen, het verkoop succes bewijst het.

      Comment


      • #63
        Re: waarom een smartphone?

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Eigenlijk heeft het totaal niets te maken met wat je hier schrijft. Sommige mensen denken steeds dat datgene wat zij correct vinden, voor iedereen geldt. Ze vergeten dat niet iedereen dezelfde interesses en noden heeft.
        Wat voor de ene belangrijk is kan voor de andere belachelijk in de oren klinken en omgekeerd.
        Niks meute lopen dus, gewoon verscheidenheid en evolutie, niet meer, niet minder,
        Interesses en noden
        We gaan al een tijdje mee Francis.
        Weet je nog toen Windows 95 op de markt kwam?
        Vooral de Amerikanen waren zo dol gedraaid door de marketing van Microsoft dat ze een "doos" kochten
        Er waren mensen bij die thuis zelfs géén computer hadden.

        Mensen enthousiast maken tegenwoordig kan alleen nog Apple.
        Een paar jaar terug verscheen hun eerste toestel met alles- in- één.
        Je weet wel, die computers met verschillende kleuren.
        In de USA werd die massaal gekocht door de vrouwen

        Microsoft heeft dat één keer meegemaakt bij de lancering van Windows 95, waarbij dus klanten
        in rijen stonden aan te schuiven.
        Apple heeft dat bij de lancering van bijna al hun producten.
        Ik zie dat nooit bij Samsung of Nokia bijv.
        Wat zijn dan die verschillen in noden, interesses of behoeften.
        imo denk ik dat de voornaamste behoefte het willen hebben is
        En dat mag natuurlijk.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #64
          Re: waarom een smartphone?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Scan for WiFi ... standaard functie van elke smartphone dacht ik.
          Klopt, maar met Wififinder kan je op een kaartje zien waar er zich gratis Wifi's bevinden zonder dat je ze ontvangt op de plaats waar je bent.
          Als er geen is in de buurt van waar je bent, kan je dus bvb. zien, dat je 2 km of 20 km moet rijden naar eentje.
          Met Scan for Wifi vindt je enkel deze die daadwerkelijk op je huidige plaats ontvangt ?
          Mvrgr.

          Comment


          • #65
            Re: waarom een smartphone?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Je hebt ook Wifi Analyzer, veel uitgebreider.

            Ga ik direct eens proberen zie.
            Thanks.
            Mvrgr.

            Comment


            • #66
              Re: waarom een smartphone?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Selectief lezen/quoten is wel je specialiteit, hé.
              Tegen wie zeg je het
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #67
                Re: waarom een smartphone?

                Ik heb er nog geen momenteel. Ik ben er niet tégen, begrijp me niet verkeerd.

                Ik heb ook pas mijn eerste GSM gekocht toen ik 21 was, terwijl mijn vrienden er al een hadden toen ik 14 was.

                Mijn huidige gsm heb ik nu al bijna 6 jaar, en waarom zou ik hem in de wegwerpmaatschappijprullenmand gooien als hij nog niet kapot is?
                De batterij gaat nog steeds bijna een week mee. En net dát wil ik ook met een smartphone, ik wil die niet elke dag moeten opladen.

                Momenteel heb je al smartphones vanaf 70 euro zie ik... dus goedkoper dan wat ik ooit mijn huidige gsm heb betaald.

                Wanneer mijn gsm de geest geeft, zullen er wellicht geen gsm's meer zijn en zal een smartphone standaard zijn, en dan zal ik een smartphone onder de 100 euro kopen, die momenteel nog +600 euro staan.

                Bovendien wil ik ook niet constant en overal bereikbaar zijn. Dat moét tegenwoordig precies, hè.
                Je krijgt dan situaties als:

                -"Heb je mijn mail niet gelezen?"
                -... euh neen, wanneer is die verstuurd?
                -"een half uur geleden"
                -ik zal vanavond eens kijken als mijn pc op staat.

                Of

                -"ik kan je al heel de dag niet bereiken op je gsm"
                -oh, hij stond op stil, maar ik was thuis... je kon toch gewoon aanbellen aan mijn voordeur?
                -"ja maar..."
                -je woont op 5 minuten te voet van mijn deur... was je even langsgeweest deze voormiddag dan zat ik nu niet met 20 gemiste oproepen.

                Een fototoestel in mijn gsm, of in de toekomst in mijn smarphone, is handig. Maar momenteel kan ik daar nog geen lenzen op wisselen en raw bestanden mee trekken, maar dat komt ongetwijfeld nog in de toekomst, neem ik aan, de evolutie kennende.

                Comment


                • #68
                  Re: waarom een smartphone?

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Het is vooral handig om de economie aan te zwengelen.
                  Noem mij maar oud LOL maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van een smartphone tov een gsm.
                  Een gsm is handig omdat je overal bereikbaar bent, en die dingen zijn nog klein ook (+ met 1 batterijlading kan je meerdere dagen verder)
                  De meeste modelen hebben ook nog een camera aan boord waarmee je een foto kan nemen (handig als je een ongeval hebt om bewijslast te vergaren)

                  Een smartphone is alles wat een gsm niet is.
                  Het zit vol dingen die je niet nodig hebt, het ding is log en zwaar en de batterij gaat als je geluk hebt 1 dag mee.
                  De gps functie is niet eens een echte gps maar a-gps (en dat is iets totaal anders dan een echte gps)

                  Waarom zou je het kopen?
                  Omdat je wil meelopen met de meute zeker?
                  GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                  AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: waarom een smartphone?

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    .............. maar dat komt ongetwijfeld nog in de toekomst, neem ik aan, de evolutie kennende.
                    Van evolutie gesproken, waar is de tijd dat ik een nieuwe wagen kocht en nog een meerprijs diende te betalen voor een vijfde versnelling en voor een servostuur .
                    En neen, toen was er nog geen sprake van elektrisch bediende ruiten, airco, gps, parkeersensoren....... enz, allemaal zaken die nu bijna standaard geworden zijn.
                    Maar ik heb wel een smartphone, en op het ogenblik dat je enkel nog smartphones zal kunnen kopen, zal ik er toch reeds een hele tijd de voordelen van gehad hebben .
                    Dat je hem elke nacht moet opladen is geen probleem, dan slaap ik en heb ik geen gsm of smartphone nodig.
                    Ik ben er misschien wel altijd te rap bij voor die nieuwe dingen (betaalde ooit nog 1.500 euro voor een losse gps in de auto - maar die werkt nog steeds perfect), maar als je het niet doet dan hink je altijd jaaaren achterop.
                    Sommigen hebben geen behoefte aan een smartphone, maar wel aan het nieuwste op gebied van fotografie...... dus iedereen zal wel iets hebben waar hij graag bij de tijd mee is.
                    Ik heb reeds een voordeur beginnend met het cijfer 6, maar ik ben nog altijd graag een beetje 'mee met de tijd'.
                    Mvrgr.

                    Comment


                    • #70
                      Re: waarom een smartphone?

                      Ik ken trouwens iemand die nog steeds geen gsm heeft. Een dertiger uit mijn vriendenkring.
                      En je kan er perfect mee afspreken: je gaat naar hem toe en je vraagt wat je wil weten. Of je belt op zijn vaste telefoon, of je belt naar zijn vrouw en die geeft hem haar gsm door.

                      En het is een man van zijn woord: een afspraak is een afspraak. Veel mensen met wie ik vraag om af te spreken zeggen: "misschien" (wat neen betekent) of "ik kom", en sturen nadien een makkelijk sms'je met een flauw excuus dat ze "iets anders gepland hadden." Tegenwoordig kan je niet meer zo goed afspreken met mensen heb ik de indruk. En dat is door de gemakkelijkse weg te kiezen? Of de gemakkelijkheids-app op de smarphone?
                      Sinds er een rekenmachine is, kunnen mensen niet meer hoofdrekenen merk ik. Ondanks er een woordenboek in de smarphone zit, kunnen mensen nog steeds geen bericht zonder taalfouten schrijven. Ik erger me er mateloos aan. Gebruik dat woordenboek dan toch...


                      Jawel, sommigen kunnen overleven zonder gsm. En hij heeft geen notablokje, wekker, fototoestel, videocamera, zaklamp, woordenboek, radio, gps of rekenmachine bij hem... zoals in die afbeelding hierboven. Dus die afbeelding is helemaal geen argument. Dat heeft hij toch niet nodig als hij in zijn tuin staat te werken, of als hij onderweg is naar zijn werk, of...

                      Hij is ook een mens die enorm rustig is en geen dagelijkse stress kent.
                      Ja, je kan best jaloers zijn op hem, of op anderen die het zonder kunnen.

                      Comment


                      • #71
                        Re: waarom een smartphone?

                        Niet beter dan een goede kleine gsm zonder de snufjes.
                        Gewoon eentje die je zonder problemen langer dan vijf jaar kan gebruiken.
                        Waar is den tijd met de Nokia 5110, Ericson t18. ...

                        Wil je een smartphone? Koop hem direct via China, voor 40dollar heb je eentje die je bij ons 200 zou kunnen betalen.
                        Ze worden tenslotte toch daar gemaakt. Ik heb die van mij nu ongeveer zes maanden, nog geen probleem gehad.
                        Kwam met extra cover, tweede batterij en een screencover. Er zit een 8mp camera in, Wifi, Android 4.3 (geloof ik) en heeft een geheugen dan uit te breiden is.
                        Ik weet nog hoe vroeger negatief gereageerd werd op een Huwaei, nu verkopen ze dat zelf in de Mobistar centers.

                        Comment


                        • #72
                          Re: waarom een smartphone?

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          of je belt naar zijn vrouw en die geeft hem haar gsm door.
                          .
                          dus hij heeft wel een gsm, maar laat die beantwoorden door zijn vrouw
                          das beetje vals spelen he...

                          ik heb ook geen gsm nodig, of alarm of kalender of andere dingen,
                          als mijn vriendin dat heeft en mij voor alles komt waarschuwen of doorgeven, lukt het wel...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #73
                            Re: waarom een smartphone?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                            Maar ik heb wel een smartphone, en op het ogenblik dat je enkel nog smartphones zal kunnen kopen, zal ik er toch reeds een hele tijd de voordelen van gehad hebben .
                            Dat is waar, maar ik heb het geld nog niet uitgegeven. Mensen die elk jaar 600 euro aan een smartphone uitgeven, zo ken ik er, kunnen dat geld niet gebruiken om andere dingen te doen: dvd-serietjes kopen/huren, abonnement in de sportclub, een paar maand gas/electriciteit betalen, een paar keer goed gaan uit eten, weekendje weg, een duurdere USB kabel, ....
                            't is maar hoe je het bekijkt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                            ... maar als je het niet doet dan hink je altijd jaaaren achterop.
                            Ik heb zonet het nieuwe espressotoestel in huis gehaald; terwijl jij nu JAAAREN achterop hinkt.
                            Hoe voelt dat, man?

                            Allez, nu kan je niet meer mee met de kudde

                            Voelt men zich gelukkiger als men dat nieuwste toestel heeft? Of ongelukkig als men het niet heeft?
                            Ik heb de behoefte niet, ik ben gelukkig zonder.

                            (ps: dat espressotoestel was een fictief voorbeeld)

                            Comment


                            • #74
                              Re: waarom een smartphone?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              dus hij heeft wel een gsm, maar laat die beantwoorden door zijn vrouw
                              das beetje vals spelen he...
                              Neen, hijzelf heeft er geen, zijn vrouw heeft er een.
                              Dat is het verschil.
                              Bij vele koppels moeten ze er allebei 1 hebben.

                              Comment


                              • #75
                                Re: waarom een smartphone?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Eigenlijk heeft het totaal niets te maken met wat je hier schrijft. Sommige mensen denken steeds dat datgene wat zij correct vinden, voor iedereen geldt. Ze vergeten dat niet iedereen dezelfde interesses en noden heeft.
                                Wat voor de ene belangrijk is kan voor de andere belachelijk in de oren klinken en omgekeerd.
                                Niks meute lopen dus, gewoon verscheidenheid en evolutie, niet meer, niet minder,
                                Evolutie is goed maar in veel gevallen ook weer niet en zelfs het tegendeel. Kijk maar naar recente enquêtes; daaruit blijkt dat ons geheugen steeds minder vaak gebruikt wordt en dat we meer en meer automatisch zaken, die we niet meteen weten, opzoeken via internet. Terwijl we daar vroeger langer over nadachten.

                                En niks wordt uitgevonden, alles is er op vraag van de consument.

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                In feite beetje OT: hoeft helemaal niet veel geld te kosten: http://www.simyo.be/nl/home of http://telenet.be/nl/gsm-abonnement/...lgens-verbruik
                                Je moet wel verder willen kijken dan je neus lang is hé. Samengevat: als je héél weinig belt en/of SMS't neem je best GEEN abbonement.
                                Mijn vrouw zit bij Simyo, ik denk dat we hooguit voor 20 euro bijladen per jaar.
                                Ik heb een Pack waarin digitale televisie, internet en mobiele telefonie zit. Alle diensten samengebundeld komt een pak voordeliger uit hoor.

                                Maar ga het zeker eens bekijken, merci voor de tip !
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X