Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waarom een smartphone?

    eens een andere vraag dan gebruikelijk hier

    Waarom gebruiken jullie je smartphone? Wat is het nut ervan? Of: welk excuus moet ik bedenken om er ook eentje aan te schaffen?

  • #2
    Re: waarom een smartphone?

    Iets opzoeken op locatie (internet), foto's tonen aan anderen, mail bekijken (zeker handig op reis), navigatie (mijn gsm heeft mijn tomtom vervangen), office documenten bekijken en aanpassen,...
    Dat is het hoofdzakelijke, af en toe een game, maar ik speel liever op het grote scherm met een xbox of een pc.
    Mijn smartphone heeft mijn laptop vervangen in het buitenland, ik heb overal al mijn documenten ter beschikking (skydrive), kan m'n mails lezen en kan overal naartoe rijden zonder (een veel te dure) tomtom mee te nemen.

    Comment


    • #3
      Re: waarom een smartphone?

      Je kan er véél meer mee doen dan met een klassieke, simpele GSM: o.a internetten, email, calender, agenda, webbanking, gps, social media, fotos/videos maken, games, ... O ja, je kan er ook nog mee bellen . Als je de hardware specs van de huidige smartphones nagaat (dualcore of quadcore cpu, 1 tot 2 GB Ram, en tot 64G storage, wifi, gps, cameras, ...), dan zijn het eigenlijk kleine laptops, maar dan in een veel kleiner formaat, wat ze dan weer handig maakt om mee te nemen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: waarom een smartphone?

        Agenda staat altijd ter beschikking via een widget.
        Dienstregelingen NMBS en De Lijn.
        Mails raadplegen.
        Nu en dan Wordfeud spelen (Scrabble) via internet.
        Uitgavenstaat kredietkaarten bijhouden.
        Krantenoverzichten raadplegen.
        Teletekst raadplegen.
        Telefoneren.
        In het buitenland spotgoedkoop via VOIP bellen of Skypen. (op momenten dat je WiFi hebt)
        Last edited by nete; 6 juli 2013, 22:07.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: waarom een smartphone?

          Het is vooral handig om de economie aan te zwengelen.
          Noem mij maar oud LOL maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van een smartphone tov een gsm.
          Een gsm is handig omdat je overal bereikbaar bent, en die dingen zijn nog klein ook (+ met 1 batterijlading kan je meerdere dagen verder)
          De meeste modelen hebben ook nog een camera aan boord waarmee je een foto kan nemen (handig als je een ongeval hebt om bewijslast te vergaren)

          Een smartphone is alles wat een gsm niet is.
          Het zit vol dingen die je niet nodig hebt, het ding is log en zwaar en de batterij gaat als je geluk hebt 1 dag mee.
          De gps functie is niet eens een echte gps maar a-gps (en dat is iets totaal anders dan een echte gps)

          Waarom zou je het kopen?
          Omdat je wil meelopen met de meute zeker?

          Comment


          • #6
            Re: waarom een smartphone?

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Het is vooral handig om de economie aan te zwengelen.
            Noem mij maar oud LOL maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van een smartphone tov een gsm.
            Een gsm is handig omdat je overal bereikbaar bent, en die dingen zijn nog klein ook (+ met 1 batterijlading kan je meerdere dagen verder)
            De meeste modelen hebben ook nog een camera aan boord waarmee je een foto kan nemen (handig als je een ongeval hebt om bewijslast te vergaren)

            Een smartphone is alles wat een gsm niet is.
            Het zit vol dingen die je niet nodig hebt, het ding is log en zwaar en de batterij gaat als je geluk hebt 1 dag mee.
            De gps functie is niet eens een echte gps maar a-gps (en dat is iets totaal anders dan een echte gps)

            Waarom zou je het kopen?
            Omdat je wil meelopen met de meute zeker?
            Je hebt voor een deel gelijk, een smartphone is niet onmisbaar, maar toch denk ik dat op termijn de gewone GSM ten dode is opgeschreven, of je dat nu leuk vindt of niet.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: waarom een smartphone?

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Het is vooral handig om de economie aan te zwengelen.
              Noem mij maar oud LOL maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van een smartphone tov een gsm.
              Een gsm is handig omdat je overal bereikbaar bent, en die dingen zijn nog klein ook (+ met 1 batterijlading kan je meerdere dagen verder)
              De meeste modelen hebben ook nog een camera aan boord waarmee je een foto kan nemen (handig als je een ongeval hebt om bewijslast te vergaren)

              Een smartphone is alles wat een gsm niet is.
              Het zit vol dingen die je niet nodig hebt, het ding is log en zwaar en de batterij gaat als je geluk hebt 1 dag mee.
              De gps functie is niet eens een echte gps maar a-gps (en dat is iets totaal anders dan een echte gps)

              Waarom zou je het kopen?
              Omdat je wil meelopen met de meute zeker?
              Toch ene met verstand
              En dan moet je de kostprijs eens bekijken van zo'n ding.
              Een beetje tekst intikken is niet te doen.
              Ik wil niet overal bereikbaar zijn maar ik wel alles kunnen bereiken indien nodig.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: waarom een smartphone?

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Toch ene met verstand
                En dan moet je de kostprijs eens bekijken van zo'n ding.
                .
                Niemand verplicht je een Iphone/Samsung/HTC/... van 600€ te kopen hé. Voor heel wat minder centjes heb je ook al deftig spul hoor.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: waarom een smartphone?

                  Voor mezelf de reden voor het hebben van een smartphone:
                  - Email
                  - Agenda
                  - En door de email account (een exchange) ook onmisbaar dat ik de contacten heb waar en wanneer ik wil met eender welk toestel (ja, je kan hetzelfde bereiken met een Gmail, ...)

                  Comment


                  • #10
                    Re: waarom een smartphone?

                    Als je wat ouder wordt dan krijg je vanzelf een aantal zaken, zoals een te hoge
                    bloeddruk, cholesterol, grijs haar, en een smartphone.
                    Waar is de tijd dat we in ons klein dorp nog bij de dokter in de rij stonden om
                    te mogen telefoneren? Naar de dokter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: waarom een smartphone?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      ....... welk excuus moet ik bedenken om er ook eentje aan te schaffen?
                      om een hebbedingetje te hebben.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: waarom een smartphone?

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Waar is de tijd dat we in ons klein dorp nog bij de dokter in de rij stonden om te mogen telefoneren?
                        Inderdaad Louis, bij ons was dat 50 jaar geleden bij een buurman, (een zelfstandig brandglazen maker).
                        En ik meen mij te herinneren dat we toen 2 frank moesten betalen om te mogen telefoneren.
                        50 jaar geleden was dat véél geld.

                        Comment


                        • #13
                          Re: waarom een smartphone?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          om een hebbedingetje te hebben.
                          grt,bouk.
                          Neem eens al die hebbedingetjes weg Bouk......
                          Bij ons zijn dat auto's, computers, fototoestellen, kofiemachine, TV's, toilet met duur spoelwater, telefoons allerhande,
                          alles wat energie vreet, en zo kunnen we blijven doorgaan, verwarming zouden we niet meer nodig hebben,
                          want we zouden in koude periodes in warme landen kunnen vertoeven, badend in luxe die we thuis niet gewoon zijn,
                          want we zouden op dat moment eens kunnen doen wat "rijke mensen" doen, uitkijkend naar een volgende vakantie zonder zorgen.
                          Denk daar eens goed over na, en je zal mij gelijk geven.......
                          En ja, wij kennen er allen nog die zo leven........

                          "Verzonden vanaf mijn Iphone" ...
                          Last edited by Guest42; 7 juli 2013, 06:30.

                          Comment


                          • #14
                            Re: waarom een smartphone?

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Toch ene met verstand
                            En dan moet je de kostprijs eens bekijken van zo'n ding.
                            Een beetje tekst intikken is niet te doen.
                            Ik wil niet overal bereikbaar zijn maar ik wil wel alles kunnen bereiken indien nodig.
                            Dus Theo.........

                            Je volgende aankoop wordt een...... ???
                            Last edited by Guest42; 7 juli 2013, 06:27.

                            Comment


                            • #15
                              Re: waarom een smartphone?

                              Ik zou niet zonder kunnen. Ben 4 dagen per week van huis en gebruik hem om mijn mail af te handelen, afspraken te beheren (Exchange), m'n todo lijst te beheren, m'n autokosten te registreren, m'n kilometers bij te houden (GPS), om te navigeren in plaatsen waar ik niet bekend ben (Google Maps), de treintijden/perrons/verstoringen te checken en om het parkeren te betalen. Oh ja, en af en toe bel ik er ook nog eens mee

                              Misschien ben ik wel een echte 'road warrior' geworden, maar ik kan niet meer zonder zo'n ding. Het is voor mij een heel belangrijk stuk dagelijks gereedschap geworden dat een laptop voor een heel groot deel vervangt doordat het klein, handig en mobiel is. De aanschaf is voor mij zakelijk dus het bedrag lig ik geen moment wakker van. Het apparaat helpt mij om m'n werk te kunnen doen en in contact te blijven met de wereld als ik 's avonds in het hotel zit.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X