Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: waarom een smartphone?

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Maar met Base-0 heb je ook niets inbegrepen.
    Al je verbruik wordt afzonderlijk gefactureerd. Terwijl bij het TN abonnement je niet extra moet betalen voor je telefoongesprekken of sms'en, tenzij je over je limiet gaat en vb meer dan 10 000 sms'jes per maand verstuurd natuurlijk.

Stuur als voorbeeld eens 9 999 sms'jes, vergelijk dan je factuur van Base-0 met dat van Telenet, dan betaal je bij Telenet 15 euro, en bij Base-0 betaal je 999,9 euro.

't is maar hoe je het bekijkt.
    Ik ga geen duur abo nemen en mijn GSMgebruik veranderen natuurlijk. Laatste SMS die ik stuurde is zeker 6 manden geleden. Telefoon ook al een paar maanden. Ik hou het bij data only.
    10000 SMSjes daar doe ik minstens 5000 jaar over.

Ik bedoelde alleen maar dat je de prijs van wat je NU betaald moet vergelijken met wat je zou betalen om die smartphone aan 1 Euro te krijgen.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

ik heb de smartphone hoofdzakelijk om te voorkomen dat ik nog dubbele boeken koop. Met 3400 titels in een bestand weet controleer je voor aankoop even of het boek al niet in je verzameling zit. En natuurlijk is de navigatiefunctie ook meegenomen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Intussen heeft Telenet weer solden, en gooien ze die dingen voor € 1 naar je hoofd. Luxegadgets waar anderen ooit € 800 voor uitgegeven hebben.
        Je hebt er wel een abonnement mee te betalen, maar dat heb je natuurlijk anders ook.

Echter, de vraag blijft of het wel nodig is. Door die ene euro neer te tellen doe je weer mee met de consumptiemaatschappij, én je creëert weer een behoefte die je anders niet had.

En eerlijk, zijn mensen met een smartphone dan gelukkiger dan voorheen?
        Wordt hun geluk door materialisme bepaald?

Een leuk speeltje, waar sommigen bereikbaarheidsverslaafd van worden, of social-media-verslaafd?
        Of zoals deze persoon die probeert af te kicken:

Dan ben je toch niet meer gelukkig, en dan sta je niet meer bewust in het echte leven?
        Aanbod eens goed bekijken Bovenop het gewone abonnement dient een maandelijks bedrag bijbetaald te worden. De nieuwste Apple toestellen betaal je gewoon de volle pot

En zo betuttelend over dat geluk?

Ik vind mijn smartphone vooral een leuk hulpmiddel voor:
        SMS + bellen.
        Surfen.
        Gezinsagenda bijhouden.
        Foto's nemen.
        Foto's doorsturen via Gmail.
        UPNP muziek besturing thuis.
        Afstandsbediening voor mediaspeler.
        Bluetooth muziek in de auto.
        Netwerk beheren thuis (gastaccount + parental control)
        GPS Navigatie binnen Belgie
        Spordisch Yelo TV kijken.

Ik gebruik 'm zeker NIET voor gaming en sociale netwerking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          De nieuwste Apple toestellen betaal je gewoon de volle pot
          Dat komt omdat je aan Apple altijd je broek zal scheuren.
          Als je het lijstje bekijkt zie je dat andere fabrikanten zoals Samsung, Sony en Huawei wel tot goeie deals te vinden zijn. Apple denkt enkel aan de kassa mij dunkt.
          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          En zo betuttelend over dat geluk?
          Zitten we niet allemaal in met jouw geluk, Frank.

Wat die foto's betreft, daar kan ik inkomen. Dat zou nog zowat het enige zijn in het verlengde van mijn hobby. Ook met de Flickr App en Instagram en andere dingen.
          Het zou dan enkel zijn omdat ik op de fiets niet altijd een zware DSLR moet meezeulen en het compact in mijn jaszak kan dragen... Maar daar tegenover staat dat er heel wat goeie compact fototoestelletjes bestaan, waarmee je meer kan, een betere lens, zoomen, RAW bestanden, manuele instellingen zoals sluitertijd en diafragma,... en dat zou ik enorm missen op een smartphone.

Comment

Dan ben je toch niet meer gelukkig
            Geld maakt ook niet gelukkig, maar het laat je wel toe om op een comfortabele manier ongelukkig te zijn...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als je het lijstje bekijkt zie je dat andere fabrikanten zoals Samsung, Sony en Huawei wel tot goeie deals te vinden zijn. Apple denkt enkel aan de kassa mij dunkt.
              Apple is een heel goed bedrijf: zij vragen véél geld voor hun producten en hun klanten zijn massaal bereid dat te geven, dus zou het als bedrijf zéér dom zijn om hun prijzen te laten zakken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Apple is een heel goed bedrijf: zij vragen véél geld voor hun producten en hun klanten zijn massaal bereid dat te geven, dus zou het als bedrijf zéér dom zijn om hun prijzen te laten zakken.
                zolang de kwaliteit goed is zal er een publiek zijn.
                Je kan ze ook niet verplichten met weggeefacties mee te doen. Als Samsung en co een deal met TN willen maken is dat hun keuze, zal wel een marketingstrategie achter zitten.

Comment

Noem nu eens 1 bedrijf die niet aan de kassa denkt. Je zal heel lang moeten zoeken denk ik.
                  Apple kan je misschien nog het best vergelijken met merken van exclusieve sportwagens. Die geven ook geen kortingen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Veel geld of te veel geld? En zou het bedrijf dom zijn, of zijn de klanten dom/blind?

Lees dit artikel er eens goed op na:

Vergelijk het eens met een redelijk dure smartphone zoals de Fairphone.
                    De Fairphone is duur omwille van de reden dat ze eerlijke lonen betalen aan gezonde en veilige arbeidsvoorwaarden, gecontroleerde grondstoffen gebruiken, kwaliteit bieden en naar de behoeften van de consument luisteren, en noem maar op.

Wel, de iPhones van Apple zijn minstens dubbel zo duur als die Fairphone, en wel zonder etische waarden of normen te hebben, het draait enkel om geld te verwerven.

Omdat de verkoop van Apple zo drastisch gekelderd is, proberen ze alsnog hun prijzen hoog te houden, waardoor er nog minder verkoop zal zijn. Als ze hun prijs eens laten zakken zoals hun Zuid-Koreaanse concurrent, dan zouden ze veel meer omzet hebben.
                    Maar dat kan de klant, aka Apple-fan, niet schelen, integendeel, ze willen maar al te graag dat het duur blijft, zodat ze met een overprijsd, doch evenwaardig product, kunnen opscheppen dat ze met een i-Whatever rondlopen.

Comment

-----
                      Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 08:19.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gaan we weer aan Apple-bashing doen, ja?
                        Ik zou me bijna schuldig voelen met een iphone en een Apple laptop

Als iemand een Apple verkiest boven bv Sony of Samsung, wie ben jij dan om er over te oordelen? Je bent toch vrij om te kopen wat je wil, en zelfs vrij om te kopen überhaupt?

Comment

-----
                          Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 08:19.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                            Als iemand een Apple verkiest boven bv Sony of Samsung, wie ben jij dan om er over te oordelen? Je bent toch vrij om te kopen wat je wil, en zelfs vrij om te kopen überhaupt?
                            Iedereen is vrij, niemand houdt je tegen. Ik veroordeel jou ook niet, persoonlijk.
                            Ik had het gewoon over de prijspolitiek van Apple en hoe ze hun klanten voor niks te veel aanrekenen en daardoor ook hun omzet aan hun neus zien voorbij gaan tov de concurrent.

Maar dezelfde consumenten moeten niet komen klagen dat hun toestel nooit in afslag staat, en ze veel betalen. De consument is ook vrij om de dure prijs te kiezen.
                            Last edited by anonymous; 9 januari 2015, 11:19.

Comment

Ik klaag ook niet, ik betaal graag meer voor het gebruiksgemak en het design . Wat er onder het deksel steekt is natuurlijk min of meer gelijk aan andere fabrikanten, alleen de verpakking vind ik beter.

Comment

V
                                Maar dat kan de klant, aka Apple-fan, niet schelen, integendeel, ze willen maar al te graag dat het duur blijft, zodat ze met een overprijsd, doch evenwaardig product, kunnen opscheppen dat ze met een i-Whatever rondlopen.
                                Juist en daar gaat het bij hen om: dat lees je ook al uit de boze reacties hier, bij enige kritiek op een merk vinden ze zich aangevallen alsof hun moeder beledigt wordt. Afgezien daarvan vind ik een smart phone -Apple of een ander merk- een nutteloos ding. Ik ben terug gegaan naar een eenvoudige telefoon en dat Smartding weggegeven aan een puistige puber: de doelgroep waar die wauwel dingen voor gemaakt zijn.

Comment

Working...
                                X