Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: waarom een smartphone?


    Wilde eigenlijk zeggen dat ik alles en iedereen wil bereiken via een telefoon, of dat nu een gsm of een smartphone is.
    Die mogelijkheid wil ik graag hebben. Zie het maar als een soort van veiligheid of direct kunnen geholpen worden in geval van nood ed., vooral als ik op de baan ben.
    Mijn volgende aankoop is al gebeurd gisteren.
    De auto volgepropt met voeding en drank van de Colruyt gezien de kortingen

    Een smartphone met basisfuncties vind ik wel aanvaardbaar.
    Maar dan is het nog omwille van het grotere scherm.
    De kopers of de gebruikers van i- en andere padden ga ik niet afbreken, als die zoiets graag hebben en daar
    graag mee bezig zijn dan is het opgelost he.

    Een tijdje terug was mijn buurman hier met een tablet en we hebben die wat getest ed.
    Het was voor zijn werk, niet voor eigen gebruik.
    In mijn ogen is dat speelgoed
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: waarom een smartphone?

      Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
      Ik zou niet zonder kunnen. Ben 4 dagen per week van huis en gebruik hem om mijn mail af te handelen, afspraken te beheren (Exchange), m'n todo lijst te beheren, m'n autokosten te registreren, m'n kilometers bij te houden (GPS), om te navigeren in plaatsen waar ik niet bekend ben (Google Maps), de treintijden/perrons/verstoringen te checken en om het parkeren te betalen. Oh ja, en af en toe bel ik er ook nog eens mee

      Misschien ben ik wel een echte 'road warrior' geworden, maar ik kan niet meer zonder zo'n ding. Het is voor mij een heel belangrijk stuk dagelijks gereedschap geworden dat een laptop voor een heel groot deel vervangt doordat het klein, handig en mobiel is. De aanschaf is voor mij zakelijk dus het bedrag lig ik geen moment wakker van. Het apparaat helpt mij om m'n werk te kunnen doen en in contact te blijven met de wereld als ik 's avonds in het hotel zit.
      Wel dit is dus nuttig in gebruik en ook nog voor het werk.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: waarom een smartphone?

        waar is de gezelligheid gebleven op de terrasjes en in het openbaar vervoer..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: waarom een smartphone?

          Een smartphone is voor mij ook weggegooid geld. Ikzelf heb een recente smartphone van 200€ maar gebruik die alleen om te bellen en sms'en. Al de rest is gewoon onhandig op zo een klein scherm. Navigeren met de garmin, filmpje kijken op de tv of pc, muziek in mijn auto met subwoofer, internet op pc en tablet, foto's met de rx100, ...
          Wat ik wel handig vind is dat je een wifihotspot kan aanmaken om te verbinden met mijn nexus 7 als ik op stap ben. Zo heb ik altijd internet.
          En 600/700€ voor een smartphone is echt wel veel, daar koop je een 47" (smart tv ) voor. Dus misschien een volgend topic, nut van een smart tv, daar heb je ook verschillende meningen over.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #20
            Re: waarom een smartphone?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            waar is de gezelligheid gebleven op de terrasjes en in het openbaar vervoer..?
            grt,bouk.
            Dat ligt eraan bouk: met wie en waar
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #21
              Re: waarom een smartphone?

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Een smartphone is voor mij ook weggegooid geld. Ikzelf heb een recente smartphone van 200€ maar gebruik die alleen om te bellen en sms'en. Al de rest is gewoon onhandig op zo een klein scherm. Navigeren met de garmin, filmpje kijken op de tv of pc, muziek in mijn auto met subwoofer, internet op pc en tablet, foto's met de rx100, ...
              Wat ik wel handig vind is dat je een wifihotspot kan aanmaken om te verbinden met mijn nexus 7 als ik op stap ben. Zo heb ik altijd internet.
              En 600/700€ voor een smartphone is echt wel veel, daar koop je een 47" (smart tv ) voor. Dus misschien een volgend topic, nut van een smart tv, daar heb je ook verschillende meningen over.
              Ik ken je leeftijd niet Alex maar ik moet een leesbril dragen om goed alles te kunnen zien op zo'n smartphone
              Maar desondanks vind het scherm te klein en voor mij dus niet zo handig.

              Een smart-tv heb ik
              Maar dat smartgedoe kan ik ook missen, ik gebruik het niet.
              Puntje was om een goede tv in huis te halen en die smart zit er dan gewoon bij he.
              (Samsung UE46ES8000 > prachtig klaar en scherp beeld).
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: waarom een smartphone?

                Ik heb hier drie Nokia's 3310 liggen, allemaal effen grijs. De afgedankte rommel van mijn vrouw en zoon en dochter. Af en toe doet er één "piep", die moet dan opgeladen worden. In één ervan zit een kaart, dat is die waarmee ik me uit de miserie moet kunnen werken als ik op Urbex ben. Dat is ooit eens gebeurd nadat een deur toe sloeg. Ik bel mijn vrouw op (meestal heb ik dat ding niet bij) en wat bleek : mijn kaart was verlopen
                112 leek me niet zo'n goed idee toen.
                Meestal heb ik dat ding zelfs niet eens bij.
                Ik heb zo'n aantal oer-ideeën waaronder : een horloge moet je betrouwbaar de juiste tijd kunnen geven, een GPS de juiste coördinaten, een radio is om naar te luisteren en een tv is om naar te kijken, een GSM is om tegen te praten en met een camera maak je kwalitatieve goede foto's. Gisterenavond op de BBQ : wat was de naam van de auteur die de rol speelde in Cocodile dundee 1. Ik heb een speciaal geheugen en wat geluk, dat was Paul Hogan, hetgeen Cesar (als ingenieur) na 2 minuten ook uit zijn smartphone wist te halen? Wie maakt dat nu slimmer en wie maakt dat nu dommer ? Ik weet het niet.
                Maar het feit dat iedereen zijn wetenschap en informatie tegenwoordig uit 'the cloud" meent te moeten halen geeft me een angstvallig gevoel in de mate van : wie heeft er nu die intellectuele autoriteit om alles in "the cloud" te moeten plaatsen

                Comment


                • #23
                  Re: waarom een smartphone?

                  Voor mij is mijn smartphone echt wel bijna onmisbaar geworden, vooral om van dingen verwittigd te worden die ik anders misschien zou vergeten, maw, de alarmfunctie van de agenda is voor mij echt heel belangrijk.
                  De chrono functie gebruik ik ook dagelijks en om nota's te nemen is dit ook een stuk handiger dan papier.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: waarom een smartphone?

                    Bij deze discussie over al of niet een smartphone wil ik ook graag mijn mening is geven.
                    En bij mij gaat het niet zozeer over hoeveel gebruik je dat, al gebruik ik mijn iPhone 4s meerdere
                    keren per dag, ik sta der mee op en ik ga der mee slapen, ik bel niet veel, en ik stuur ook ni veel
                    SMS berichten, maar der is nog zoiets als genieten van High Tech spullen.

                    Ik geniet der van dat ik dit op mijn 60 jaar nog kan beleven, ik, en mijn leeftijdsgenoten wij hebben
                    de opkomst van de computer beleefd, van maand op maand, van dag op dag. Ik heb de eerste Tandy TRS 80
                    weten verschijnen, toen enorm duur en buiten mijn bereik. Ik heb de Commodore 64 meegemaakt, had na het opladen
                    van het operating systeem 39 kilobyte aan geheugen. Ik heb de 51/4 floppy's meegemaakt met een opslag van 150 kilobyte.
                    Ik heb mijn eerste PC gekocht, met een harde schijf van 40 megabyte, ik heb monochrome monitors gehad, Ik heb ooit is een
                    dot matrixprinter gekocht voor toen 23 000 Belgische franken (wat veel was)
                    En nu heb ik een iPhone 4s waarbij al het bovenstaande meer als 1000X overtroffen is, ik heb 750 Euro gegeven aan een toestel
                    dat vele malen krachtiger is, ik in mijn bovenzakje van mijn hemd draag, waar ik overal mee op het internet kan, waar ik digitale
                    foto's mee kan maken van 8 megapixels, die foto's bijna onmiddellijk kan verzenden over de hele wereld. Ik kan der de weg op vinden
                    ik kan der TV op kijken, ik kan der mee filmen, en zo kunne we nog een tijdje doorgaan.

                    Is het dan vreemd dat je daar kan van genieten, je moet alles niet zo strikt zien als "heb ik dat nodig", ik weet nog goed wat mijn leraar
                    natuurkunde zei, het is niet omdat je steeds de laatste mode draagt aan kleding, dat je modern bent, je moet je bezig houden met de
                    technologie van de huidige tijd.

                    Ik geniet dus van mijn SmartPhone, en weet je wat het strafste is..... Ge kunt der ook mee telefoneren !

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #25
                      Re: waarom een smartphone?

                      Waarvoor ik hem meest gebruik: email en facebook, contact houden met andere mensen.
                      Meer praktische zaken: als agenda om alles in op te slaan.

                      Qua fotografie is het best een handig hulpmiddel.
                      Je hebt gps / kaarten.
                      Sterrenbeelden identificeren. Tijdstip van zonsopkomst en -ondergang, weerberichten (gewone voorspellingen en ook de buienradar: wat valt er het komende uur).
                      Dof-calculator. En 't is een fototoestel dat je altijd op zak hebt
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #26
                        Re: waarom een smartphone?

                        veel gebruiken zo,n ding dus als agenda, maar als er wat mis gaat (error) heb ik het toch liever op papier.
                        of ben ik ouderwets..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: waarom een smartphone?

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          veel gebruiken zo,n ding dus als agenda, maar als er wat mis gaat (error) heb ik het toch liever op papier.
                          of ben ik ouderwets..?
                          Je bent ouderwets

                          Ik gebruik mijn smartphone steeds minder. Mijn tablet gaat overal mee. Mijn smartphone is mijn auto GPS en er staan een paar tooljes op die ik regelmatig gebruik. Het is nog een oude HTC met windows mobile 6.5. Bellen en SMS doe ik haast nooit en als het wel moet dan kan dat via VOIP op de tablet. Mijn SIM kaartje zit daar trouwens in dus ik kan niet bellen zonder kaartwissel
                          Even vlug op internet doe ik wel met de tablet...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: waarom een smartphone?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            veel gebruiken zo,n ding dus als agenda, maar als er wat mis gaat (error) heb ik het toch liever op papier.
                            of ben ik ouderwets..?
                            grt,bouk.
                            Ouderwets Bouk.... ten eerste, papier verwittigt je niet als je iets niet mag vergeten en met een smartphone, tenminste bij mij toch, wordt alles direct automatisch online ook geregistreerd, dubbel dus.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: waarom een smartphone?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ouderwets Bouk.... ten eerste, papier verwittigt je niet als je iets niet mag vergeten en met een smartphone, tenminste bij mij toch, wordt alles direct automatisch online ook geregistreerd, dubbel dus.
                              Dat klopt ook.
                              Synchronisatie vind ik belangrijk, in geheel het systeem.
                              Dat iedereen weet waar, wanneer en om hoe laat
                              Het delen van de agenda en de afspraken, omdat ik vroeger daar eigenlijk veel tijd mee verloor dus voor de huidige techniek er was.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #30
                                Re: waarom een smartphone?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                veel gebruiken zo,n ding dus als agenda, maar als er wat mis gaat (error) heb ik het toch liever op papier.
                                of ben ik ouderwets..?
                                grt,bouk.
                                Smartphone als agenda Wat doe je als iemand je belt om een afspraak te maken

                                Jan

                                Comment

                                Working...
                                X