Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Toch de e-service lijn vastgekregen: 0800-99974. Het wordt hilarisch.
    Mijn electronische aanvraag van gisteren om 15 uur is DEZE MORGEN goed ontvangen. Waarschijnlijk werken ze daar nog met een kruiwagen ?
    En de mevrouw wist me te vertellen dat de "techniekers" (hopelijk méér dan één ), nu reeds bezig zijn met de aanvragen van tijdens het weekend te verwerken. Hallucinant.
    Waarschijnlijk zit ik nu nog helemaal achteraan in hun "fichenbak".

En op de site maar reclame maken dat zo'n omschakeling binnen de 24 uur rond is. Misschien is dat wel zo vanaf dat ze na een week of zo uw "fiche" gevonden hebben ?

Nog hallucinanter: ik wil eens bellen naar de Belgacom boetiek in Gent om te vragen of zij iets aan het probleempje kunnen verhelpen als ik eens langskom, maar wat dacht je: geen telefoonnummer te vinden. Ik weet ook wel dat dat bewust is, anders krijgen die al die hopeloos wachtenden aan de lijn.
    Last edited by nete; 19 maart 2013, 11:20.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      De topicstarter heeft een serieus probleem en u komt met een godwin.
      Serieus is een groot woord, maar het is wel irritant. Voorlopig bellen we dan maar voort via VOIP op de data bundel. Maar omdat de kwaliteit niet altijd even goed is wou ik wat meer forfaitaire belminuten via het gewone netwerk.
      Ik kan ook nog geld op de Pay&Go bijplaatsen, resterende belwaarde wordt volgens de reclame afgetrokken van de eerste factuur. Toch maar niet riskeren, als dat even "vlot" verloopt als de rest...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        De topicstarter heeft een serieus probleem en u komt met een godwin.
        De topicstarter heeft inderdaad een serieus probleem, twee zelfs ... het "ik ben alleen" probleem en het "ik bekritiseer graag een ander" probleem.
        Ik kan nete wel verstaan dat wachten niet plezant is, ik maak dat ook regelmatig mee, maar het valt op dat nete heel graag kritiek geeft op operatoren.

Als ik me niet vergis had nete of de zoon ooit een winkel met pc materiaal, stel dat elke klant zou eisen "direct" geholpen te worden en nooit even zou willen wachten tot de vorige klant bediend was ... zou aan die eis voldaan geweest zijn?

Sorry maar als ik telkens zou klagen als ik in de winkel aan de kassa een kwartier moet wachten, dan zou het schoon zijn.
        Hoe dikwijls op een jaar bel je naar een provider? Is dat zo erg op een mensenleven om even geduld uit te oefenen?
        Bij Dommel moest ik telkens 8 maand wachten op een respons, dat is pas wachten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Toch de e-service lijn vastgekregen: 0800-99974. Het wordt hilarisch.
          Mijn electronische aanvraag van gisteren om 15 uur is DEZE MORGEN goed ontvangen. Waarschijnlijk werken ze daar nog met een kruiwagen ?
          En de mevrouw wist me te vertellen dat de "techniekers" (hopelijk méér dan één ), nu reeds bezig zijn met de aanvragen van tijdens het weekend te verwerken. Hallucinant.
          Waarschijnlijk zit ik nu nog helemaal achteraan in hun "fichenbak".
          Uw reacties worden belachelijk, sorry dat ik het zo zeg.
          U bent natuurlijk de enige klant dat iets vraagt of u bent uit het klantenbestand van een paar miljoen diegene met topprioriteit?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Vorige week naar Belgacom gebeld i.v.m. een vraag betreffende mijn veel te dure factuur; na zevenendertig keuzemenu's te hebben getrotseerd krijg ik melding dat de
            wachttijden iets langer zijn dan normaal vanwege de onvoorziene weersomstandigheden?! WTF?!!
            Ja er lag een beetje sneeuw in België en dan?

Ik heb vijftien (15) minuten geduldig aan de lijn gehangen en dan heb ik ingehaakt.

Uurtje of twee (2) later een nieuwe poging ondernomen, na nogmaals zevenendertig keuzemenu's te hebben getrotseerd had ik toch een medewerker te pakken.
            Sprak heel duidelijk met een typisch Hollands accent maar was wel heel behulpzaam en correct.

Het gebeurd tegenwoordig héél vaak dat je mensen met een andere moedertaal aan de lijn krijgt in het Belgacom callcenter.
            Soms krijg je Franstaligen aan de lijn die ik niet versta maar zij verstaan mij nog veel minder (of slechter).

Toch wel jammer voor een firma welke telecom diensten aanbied en daar bovenop nog flink aan verdiend ook.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Vorige week naar Belgacom gebeld i.v.m. een vraag betreffende mijn veel te dure factuur; na zevenendertig keuzemenu's te hebben getrotseerd krijg ik melding dat de
              wachttijden iets langer zijn dan normaal vanwege de onvoorziene weersomstandigheden?! WTF?!!
              Ja er lag een beetje sneeuw in België en dan?
              Omdat er geen winterbanden onder hun auto's lagen, is er minder personeel kunnen komen werken

Comment

2 maand geleden ben ik overgestapt van een pay and go generation naar abonnement generation mtv. Voor deze wijziging ben ik om 17.30 een belgacom winkel binnengestapt. Even wat administratie en de (vriendelijke) belgacom man wist mij te zeggen dat het de volgende morgen Ok zou zijn en dat ik een sms zou ontvangen. Om 18 uur kreeg ik een eerste sms dat mijn aanvraag in behandeling was. De dag nadien om 07.00 een sms ontvangen dat mijn abonnement actief was. Voila, zo rap kan het gaan. Mijn zoon wou ook overstappen naar een abonnement dus heb ik hem aangeraden om naar de belgacom winkel te gaan. Zelfde scenario met dat verschil dat hij smorgens naar dewinkel is gegaan en dat het smiddags al inorde was.
                Ik moet wel toegeven dat je soms geluk moet hebben wie je aan de lijn hebt als je naar 6000 belt.
                Ik zal enkel bellen naar 6000 als het niet anders kan, ga veel liever naar de winkel, indien er iets niet inorde is kan je bij dezelfde persoon verhaal gaan halen.
                I love my D500

Comment

Hier ook al enkele keren van abonnement verwisselt, eerst van proximus abonnement naar Mobile Vikings maar door hun ENORM trage internet en zeer slechte connectie teruggegaan naar Proximus abonnement en dan naar een beter abonnement van Proximus (meer internet, minder bellen, meer sms'jes). Deze laatste overschakeling heeft 3 minuten geduurd in de winkel en wanneer ik de winkel buitenkwam was het al in orde (ik kreeg een sms dat mijn nieuwe abonnement nu geldig was).

Comment

Het kan vervelend zijn, maar zoals ik het lees heeft de TS ook zeer weinig geduld:

Je zou beginnen twijfelen. Waar anderen meestal nu binnen ten hoogste een paar minuten antwoorden is het 6000 nummer van Proximus totaal onbereikbaar. Voor mij is drie keer bellen, eerste keer na 10 minuten toegelegd, tweede keer na 8 minuten en de derde keer na 5 minuten equivalent met TOTAAL ONBEREIKBAAR.
                    Een maximum wachttijd van 10 minuten, nog eens 8 minuten en dan nog eens 5 minuten, telkens door de TS zelf afgebroken, dit is inderdaad een wachttijd maar om dit totaal onbereikbaar te noemen is sterk overdreven.
                    Misschien ook niet duidelijk, maar als je het gesprek telkens afbreekt is 10+8+5 niet hetzelfde als een wachttijd van 23 minuten... Ok al heb je dan, door jouw eigen schuld, 23 minuten tijd verkwist.

In plaats van totaal onbereikbaar zou ik eerder spreken van totaal ongeduldig... Misschien volgende keer in de winkel ook maar alles terugzetten als er een paar personen voor jou aan de kassa staan.
                    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                      Het kan vervelend zijn, maar zoals ik het lees heeft de TS ook zeer weinig geduld:
                      Als jullie een half uur, een uur of nog langer aan de lijn hangen doodnormaal vinden, tja..... Voor mij is een call-center met ALTIJD wachttijden van méér dan vijf minuten (zoveel geduld wil ik nog wel hebben als ik weet dat het dan iets opbrengt, een opnemen van de telefoon dus), zéér slecht.
                      En ik ben trouwens aangenaam verrast tegenwoordig, dat bijna ALLE bedrijven sterk verbeterd zijn qua bereikbaarheid.
                      Belgacom volhardt in de boosheid, en dan op nagenoeg elk vlak: vrijdag dossier aangemaakt, is maandag gewoonweg verdwenen, maandag 15 uur terug van voorafaan begonnen, en dan horen dat ze dinsdagmorgen (20 uur later) mijn aanvraag goed ontvangen hebben en dat ze dinsdag al bezig zijn met de aanvragen van zaterdag en zondag te verwerken.

Dus Verseg om jou een plezier te doen: Proficiat Proximus, jullie verdienen de prijs "onderneming van het jaar".

Comment

Als jullie een half uur, een uur of nog langer aan de lijn hangen doodnormaal vinden, tja..... Voor mij is een call-center met ALTIJD wachttijden van méér dan vijf minuten (zoveel geduld wil ik nog wel hebben als ik weet dat het dan iets opbrengt, een opnemen van de telefoon dus), zéér slecht.
                        En ik ben trouwens aangenaam verrast tegenwoordig, dat bijna ALLE bedrijven sterk verbeterd zijn qua bereikbaarheid.
                        Belgacom volhardt in de boosheid, en dan op nagenoeg elk vlak: vrijdag dossier aangemaakt, is maandag gewoonweg verdwenen, maandag 15 uur terug van voorafaan begonnen, en dan horen dat ze dinsdagmorgen (20 uur later) mijn aanvraag goed ontvangen hebben en dat ze dinsdag al bezig zijn met de aanvragen van zaterdag en zondag te verwerken.

Dus Verseg om jou een plezier te doen: Proficiat Proximus, jullie verdienen de prijs "onderneming van het jaar".
                        Nete, dan heb jij toch wel pech in het kwadraat (gehad). 14 dagen geleden vastgesteld op vrijdag late namiddag dat mijn vaste telefoon defect was. Gebeld naar Belgacom zonder extra lange belijd en 's anderdaags (zaterdag) telefoon hersteld.
                        Heb ik andere vragen over mijn telefoon of GSM, ga ik naar de Belgacomwinkel of naar Essec. Altijd, met nadruk op altijd prima geholpen. Ik begrijp wel dat niet iedereen dat kan en afhangt van call-centers bevolkt met slaven opgejut door managers die hun "targets" en de daaraan verbonden bonus moeten halen.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

maandag 15 uur terug van voorafaan begonnen, en dan horen dat ze dinsdagmorgen (20 uur later) mijn aanvraag goed ontvangen hebben en dat ze dinsdag al bezig zijn met de aanvragen van zaterdag en zondag te verwerken.
                          U kent geen weekends?
                          Als ze alle aanvragen van het weekend op maandag en dinsdag al verwerken, dan vind ik dat helemaal geen slechte service.

Als ik bij u op een namiddag een pc bestel, heb ik die dan gegarandeerd de dag nadien om 08u30 thuis staan? Ik denk het niet.
                          En als je geluk hebt dat er die dag 20 klanten een pc bestellen, garandeer je het dan ... of laat staan zelfs nog een dagje later? Ik denk het nog veel minder.
                          En als je het eens drukker hebt omdat de verkoop wat meeviel, ga jij dan voor die korte periode mensen aanwerven, opleiden en terug ontslaan als het achter de rug is? Ik denk het ook niet.

Als je bij Telenet een aansluiting vraagt, dan staan ze de dag nadien toch ook niet aan uw deur?
                          Of ga je dan klagen dat ze na 20 uur nog niemand gestuurd hebben en enkel uw aanvraag kunnen bevestigen?
                          Ga je dan een topic starten om te melden dat Telenet te weinig installateurs heeft?

Leer wat geduld hebben in het leven, alsof het op vijf minuten komt om iets te laten aanpassen.
                          Moet jij wel een lastige klant zijn van online winkels ... als je daar bestelt krijg je bericht van verwerking (effectieve verwerking) ook pas de dag nadien of zelfs later.

En eerlijk gezegd, als ik vandaag iets online bestel, dan ga ik daar morgen al niet voor bellen om te vragen waar het blijft.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als ik bij u op een namiddag een pc bestel, heb ik die dan gegarandeerd de dag nadien om 08u30 thuis staan? Ik denk het niet.
                            Qua kromme redenering kan dat tellen. Als je naar de PC shop belt ga je dan 10 minuten wachten aan de lijn tot ze opnemen? Ik denk het niet.
                            Hoe zat het ook weer met de responsetijd die bedrijven gingen nastreven naar aanleiding van de Peeters en Pichal uitzending?

Ik heb lang geleden (een 2-tal jaar) de telefoon meer dan een uur op speaker laten open liggen toen ik BGC contacteerde. Normaal? Ja zeker. Dat je zelf veel geduld hebt is wel duidelijk aangezien je blijkbaar nog steeds bij Dommel bent

5 minuten is zowat de limiet om de telefoon op te nemen (daarom niet het probleem oplossen) Langer is onaanvaardbaar. Mijn laatste contact via chat bij EDPnet heb ik niet eens 2 min moeten wachten. De helpdesker heeft een uur contact gehouden en ondertussen tests uitgevoerd om de oorzaak van het probleem te vinden. Dat is een service zoals men die mag verwachten. (OT: een reset van de lijn bracht soelaas).
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

U kent geen weekends?
                              Als ze alle aanvragen van het weekend op maandag en dinsdag al verwerken, dan vind ik dat helemaal geen slechte service.

En als je geluk hebt dat er die dag 20 klanten een pc bestellen, garandeer je het dan ... of laat staan zelfs nog een dagje later? Ik denk het nog veel minder.
                              En als je het eens drukker hebt omdat de verkoop wat meeviel, ga jij dan voor die korte periode mensen aanwerven, opleiden en terug ontslaan als het achter de rug is? Ik denk het ook niet.

Als je bij Telenet een aansluiting vraagt, dan staan ze de dag nadien toch ook niet aan uw deur?
                              Of ga je dan klagen dat ze na 20 uur nog niemand gestuurd hebben en enkel uw aanvraag kunnen bevestigen?
                              Ga je dan een topic starten om te melden dat Telenet te weinig installateurs heeft?

Leer wat geduld hebben in het leven, alsof het op vijf minuten komt om iets te laten aanpassen.
                              Moet jij wel een lastige klant zijn van online winkels ... als je daar bestelt krijg je bericht van verwerking (effectieve verwerking) ook pas de dag nadien of zelfs later.

En eerlijk gezegd, als ik vandaag iets online bestel, dan ga ik daar morgen al niet voor bellen om te vragen waar het blijft.
                              Ok maar toch is dit de trend. Kijk maar naar Coolblue.
                              Waarom? Wat ze beloven doen ze: bestel voor 22:00 uur en 's anderendaags heb je de spullen in huis.
                              Dus? Je hoeft niet te bellen, het vertrouwen is er en beloftes worden nageleefd.

Het is geen sluitend noch een definitief antwoord voor het probleem dat nete stelt, dat besef ik ook.

Toch wil ik een lans(je) breken voor Belgacom.
                              Als ik de kans had dan ging ik vroeger naar hun voorstellingen. Soms kreeg je er ook te horen wat hun plannen waren enz. enz.
                              Nu, ik had het geluk dat ik op uitnodiging van een vriend, een zelfstandige, dit kon meemaken.
                              Achteraf, soms zelfs veel later, kon je dan toch vaststellen dat het wat langzamer ging dan eerder werd voorgesteld.
                              Punt is (altijd) dat Belgacom zeer goed materiaal gebruikt, bekwame mensen in dienst heeft maar het ging niet vooruit
                              plus er kwam concurrentie die efficiënter of sneller te werk ging.
                              Misschien kwam dit ook destijds door de mentaliteit van hun monopolie en het zal wel meespelen dat die mentaliteit
                              er moeilijk uit te krijgen is. Belgacom is ook geen zuivere privé-firma.
                              Het kan ook best nu zo zijn dat een generatie klanten deze zaken in hun achterhoofd heeft zitten
                              en dat zal ook wel meespelen.
                              Een andere factor is dat we vandaag de dag kunnen vergelijken alhoewel ik daar liever niet aan begin
                              omdat het soms onbegonnen werk is.

Mijn "zaak" werd opgelost binnen de vijf minuten.
                              Chris (Kris?) van het call-center(?) zag direct wat er scheelde en heeft het opgelost.
                              Het ging hierbij over de huur van mijn telefoontoestel omdat ik naar Telenet was overgestapt.
                              Dit was ook het eerste en laatste telefoontje dat ik met Belgacom had

Jammer en triestig is dat Belgacom een enorm potentieel had en nog heeft
                              maar enorme kansen heeft laten liggen.
                              Dat heeft zijn oorzaken of redenen maar daar wil ik hier niet verder op ingaan.
                              We leven in moeilijke tijden en als je dan de arrogantie van ceo Bellens ziet en leest
                              en toch vooral wat die man aan loon opstrijkt dan kan men daar moeilijk vrolijk van worden.
                              Doch mijn punt is dat het wordt toegelaten en een politieke beslissing is.
                              En daar wordt men nog minder vrolijk van.

Mijn ervaring met Belgacom is beperkt maar ze is wel goed
                              Hetzelfde geldt nu voor Telenet.
                              Waar hun call-centers zich bevinden weet ik niet.
                              Bulgarije schijnt het goed te doen
                              Last edited by theokus; 19 maart 2013, 22:48.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

U kent geen weekends?

Ik wil gerust tot volgende week wachten, desnoods tot volgende maand, maar als ik vraag wanneer de omschakeling zal gebeuren (het is dus geen nieuw contract hé, gewoon een omzetting, zelfde nummer, zelfde SIM) dan is het antwoord kort: meneer, je gaat OOIT een SMS krijgen en dan is het in orde...,maar wanneer, daar hebben wij geen enkel zicht op. Knappe service, inderdaad.

En voor de zesentachtigste keer: als de antwoordtijd NOOIT op iets trekt is er een probleem. Punt.

Comment

Working...
                                X