Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
    @ts jij en de zaakvoerder/ober zijn in de fout, je gaat ergens zitten waar geen sticker hangt(heb je niet gezegd) dat er niet mag gerookt worden ook ben je nog strafbaar , er mag geen eten opgediend worden in plaatsen waar er gerookt mag worden.
    Zie de wetgeving link hieronder op antwoord
    Dat is de ongewijzigde wet op het rookverbod. ik zei toch dat het moeilijk is via het internet: Bijna alle wetten zijn namelijk één of meerdere malen gewijzigd.
    Bovendien heeft jouw interpretatie voor zover ik weet geen jurispredentie, en geldt dus nog altijd de uitleg van de minister die in februari van dit jaar werd gegeven, en die stelt dat de wet waarmee gij hier afkomt, bij gebrek aan een wand, niet van toepassing is:

"Mevrouw de voorzitter, de wet van
    22 december 2009 betreffende een algemene regeling van rookvrije
    gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming
    van werknemers tegen tabaksrook, definieert wat men onder een
    gesloten plaats moet verstaan. De toelating om al dan niet te roken is
    dus met dat begrip verbonden.
    Artikel 2 van deze wet definieert een
    gesloten plaats als een plaats door wanden afgesloten van de
    omgeving en voorzien van een plafond of zoldering.
    ...
    Bij gebrek aan plafond of een wand kan men niet langer van een
    gesloten plaats spreken en valt de plaats of het terras in kwestie niet
    langer onder de wet op het rookverbod en is het roken er dus
    toegestaan."
    De jongste datum die ik bij jouw teksten kan vinden is een half jaar ouder dan deze uitspraak.
    De ts is -de vanzelfsprekendheid zelve- nooit strafbaar conform wetten die niet van toepassing zijn.
    De rechter houdt voor zover die gegeven is rekening met de algemene interpretatie van de wetgever, in dit geval vertegenwoordigd door de genaamde Onkelinx, minister van dienst.
    Dit alles ervan uitgaand dat de ts met 'buiten' bedoelt dat er minstens één wand ontbreekt.
    Last edited by Poza; 8 augustus 2012, 11:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Je hoeft het niet zo ver te gaan zoeken, zelfs in Oostenrijk strooien ze geen pekel maar kiezels op de openbare wegen tijdens de wintermaanden en niet uitsluitend omdat het daar
      veel te koud is maar voor 80% uit milieuvriendelijke overwegingen.

En de chauffeur van de strooi dienst trekt zijn sigaretje vol voldoening naar binnen...
      .................................................. ...........................

Maar laat hem dan in godsnaam niet voor mijn raam parkeren, zodat hij mij met zijn auto het beetje licht en uitzicht ontneemt. Er zijn toch nog andere parkeerplaatsen genoeg in de buurt en bovendien staan er ook nog borden dat het niet mag......

Maar voor een sigaretje, waar ik geen last van heb en anderen wel, tellen andere regels.
      Nu ben ik boos en jaloers! Omdat ik aan deze niet gedacht heb
      Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        dan wel zonder sigaretten, of iedereen gaat naar huis met gaten in de kleren
        Die gaten komen er toch hoor ... roker of niet ... je wordt toch afgeschoten als je lang genoeg op BD blijft hangen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Die gaten komen er toch hoor ... roker of niet ... je wordt toch afgeschoten als je lang genoeg op BD blijft hangen.
          Persoonlijke aanvallen kan je melden aan de mods. Gewoonlijk verwijderen die dan de aanval, nadat het kwaad reeds is geschied, en ondernemen ze geen voor het slachtoffer zichtbare acties die een volgende aanval van dezelfde doorgaans anonieme persoon zou verhinderen. Dat kan frusterender zijn dan de aanval zelf, want het houdt een signaal in dat hier alles mag zolang er lezers zijn. De aanvaller wordt niet verplicht zich bij aanwezigheid van iedere lezer te verontschuldigen, of anderszins gevierendeeld of zichtbaar gestraft: in tegendeel, het slachtoffer deelt in de blauwe opmerkingen meestal in de schuld. Die schuld lijkt er inderdaad vaak in te bestaan dat je hier bleef hangen.

Comment

Een nieuw element : GSMen aan tafel, liefst met luide stem, zo luid dat je eigenlijk geen GSM nodig hebt. Dat stoort mij vreselijk, en daar is (nog) geen wet tegen.

Maar roken op een aan één zijde volledig open terras is inderdaad bij wet toegestaan (tenzij de uitbater dat verbiedt), ook als er gegeten wordt. Een eenzijdig open terras wordt beschouwd als "buiten". Waarom één zijde? Omdat terrassen dikwijls naast elkaar gebouwd zijn (denk aan de kust en een aantal grote (markt)pleinen, dus achteraan is het gebouw, links en rechts gemeenschappelijke wanden met andere terrassen, enkel vooraan kan open zijn. Als daar een afscheiding is, op tafelhoogte bijvoorbeeld, dan is het terras niet volledig open aan die zijde, en mag er niet gerookt worden. Wat wel kan, is de afsluiting van de voorzijde onder de vorm van tentdoekgordijnen die aan de zijkanten geschoven zijn.
            Ik denk dat dit de vraag van TS afdoende beantwoordt.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              Een nieuw element : GSMen aan tafel, liefst met luide stem, zo luid dat je eigenlijk geen GSM nodig hebt. Dat stoort mij vreselijk, en daar is (nog) geen wet tegen.
              Ik heb wel weet van een persoon die manu militari uit de trein werd gezet, nadat ze met haar onaflatend luidkeels getelefoneer het leven van de passagiers en controleurs onmogelijk had gemaakt. De trein zou -volgens de gazet- daarvoor zelfs gestopt zijn op een plaats waar geen halte was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Je doelt naar alle waarschijnlijkheid op mij,
                maar ik heb je niet afgeschoten...
                Ik heb geen verwijten toegeslingerd?

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Persoonlijke aanvallen kan je melden aan de mods. Gewoonlijk verwijderen die dan de aanval, nadat het kwaad reeds is geschied, en ondernemen ze geen voor het slachtoffer zichtbare acties die een volgende aanval van dezelfde doorgaans anonieme persoon zou verhinderen. Dat kan frusterender zijn dan de aanval zelf, want het houdt een signaal in dat hier alles mag zolang er lezers zijn. De aanvaller wordt niet verplicht zich bij aanwezigheid van iedere lezer te verontschuldigen, of anderszins gevierendeeld of zichtbaar gestraft: in tegendeel, het slachtoffer deelt in de blauwe opmerkingen meestal in de schuld. Die schuld lijkt er inderdaad vaak in te bestaan dat je hier bleef hangen.
                Feit, voor zeikerd uitgescholden worden is niet fijn...
                Last edited by Koeno; 8 augustus 2012, 12:16. Reden: Schrijffout weggewerkt (jij->je)
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Feit, voor zeikerd uitgescholden worden is niet fijn...
                    Bovendien is, iemand bij herhaling, uitsluitend en rechtstreeks voor zeikerd uitschelden, met als enig doel kwade reacties uit te lokken, en dus zonder inhoudelijk in te gaan op de geciteerde tekst, én zonder daar iets, om het even waar op dit forum, ter zake aan toe te voegen, volgens mij een persoonlijke aanval zoals die waarvan in onze reglementen, die ik niet lees, wordt gezegd dat dit niet gewenst is.
                    Consequenties heeft dit echter niet.
                    Geen.
                    Of toch heel weinig.
                    Hoop en al krijgen aanvaller én slachtoffer (!) het advies buiten te gaan spelen.
                    Moet ik nog zeggen dat daar mag gerookt worden?
                    Last edited by Poza; 8 augustus 2012, 16:39. Reden: leesteken

Comment

Daarnet in het nieuws : fijn stof = groter gevaar dan passief roken. Hart- en vaatziekten, kankers, athma etc...
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Daarnet in het nieuws : fijn stof = groter gevaar dan passief roken. Hart- en vaatziekten, kankers, athma etc...
                        Is dat nieuws? Wat was er nieuw aan? Waar is je link?
                        Aan fijn stof kan je op sommige plaatsen moeilijker ontsnappen dan aan rokers, dat is al heel lang geweten. Moeten ze dat nu ook honderduizend keer herhalen voor het bij een enkeling doordringt? Of is er vandaag speciaal veel misschien? Zo ja, hoeveel meer? Zo nee, wat is de norm? En wat zegt wie uitdrukkelijk over die norm en dat nieuws?
                        Geen van beide afzonderlijk is schadelijker dan het gecumudingest effect.
                        Last edited by Poza; 8 augustus 2012, 13:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Nu we toch bezig zijn met bladvulling in de pruimentijd, nog een nieuw element.
                          Mensen die kauwen met hun mond open. Dat stoort mij ook vreselijk.

Comment

Niet het kauwen zelf, maar de orale penetratie van een minderjarige in publiek is strafbaar.
                            Hou daar maar mee op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Er worden dan ook maatregelen getroffen om het fijn stof te beperken. Nadeel voor ons is wel dat we een transferland zijn en we dus veel fijn stof krijgen van doorgaand verkeer. Verschil met roken is wel dat het verkeer (transport) een functie heeft en roken niet (tenzij in het hoofd van de roker).
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Er worden dan ook maatregelen getroffen om het fijn stof te beperken. Nadeel voor ons is wel dat we een transferland zijn en we dus veel fijn stof krijgen van doorgaand verkeer. Verschil met roken is wel dat het verkeer (transport) een functie heeft en roken niet (tenzij in het hoofd van de roker).
                                Als er al maatregelen zouden getroffen zijn ivm het verkeer dan moet men ook dringend iets gaan doen aan het aantal dieselsmotoren (in het bijzonder dan privévoertuigen) die hier onfunctioneel rondrijden.
                                En dat het verkeer een transportfunctie heeft is geen verzachtende omstandigheid voor de aanslag op de gezondheid van de burger.
                                En vergeet ook niet dat roken nog altijd een grote industrie is die tal van mensen aan het werk zet. Ik ben geen verdediger van de rokers aangezien ik het zelf niet doe, maar ik zie wel de realiteit achter het probleem. Bovendien ben ik nog steeds een fervente aanhanger van de vrijheid, wat niet wil zeggen dat je een ander zijn vrijheid moet in het gedrang brengen. Als je rookt, doe het met respect voor de niet-roker, meer kan je toch niet doen zeker. En als je je eigen lichaam schade berokkent moet je daarvan dan maar de gevolgen dragen, evenals de alcoholieker dat maar moet doen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X