Re: Rookverbod
Dat is de ongewijzigde wet op het rookverbod. ik zei toch dat het moeilijk is via het internet: Bijna alle wetten zijn namelijk één of meerdere malen gewijzigd.
Bovendien heeft jouw interpretatie voor zover ik weet geen jurispredentie, en geldt dus nog altijd de uitleg van de minister die in februari van dit jaar werd gegeven, en die stelt dat de wet waarmee gij hier afkomt, bij gebrek aan een wand, niet van toepassing is:
"Mevrouw de voorzitter, de wet van
22 december 2009 betreffende een algemene regeling van rookvrije
gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming
van werknemers tegen tabaksrook, definieert wat men onder een
gesloten plaats moet verstaan. De toelating om al dan niet te roken is
dus met dat begrip verbonden.
Artikel 2 van deze wet definieert een
gesloten plaats als een plaats door wanden afgesloten van de
omgeving en voorzien van een plafond of zoldering.
...
Bij gebrek aan plafond of een wand kan men niet langer van een
gesloten plaats spreken en valt de plaats of het terras in kwestie niet
langer onder de wet op het rookverbod en is het roken er dus
toegestaan."
De jongste datum die ik bij jouw teksten kan vinden is een half jaar ouder dan deze uitspraak.
De ts is -de vanzelfsprekendheid zelve- nooit strafbaar conform wetten die niet van toepassing zijn.
De rechter houdt voor zover die gegeven is rekening met de algemene interpretatie van de wetgever, in dit geval vertegenwoordigd door de genaamde Onkelinx, minister van dienst.
Dit alles ervan uitgaand dat de ts met 'buiten' bedoelt dat er minstens één wand ontbreekt.
Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun
Bekijk bericht
Bovendien heeft jouw interpretatie voor zover ik weet geen jurispredentie, en geldt dus nog altijd de uitleg van de minister die in februari van dit jaar werd gegeven, en die stelt dat de wet waarmee gij hier afkomt, bij gebrek aan een wand, niet van toepassing is:
"Mevrouw de voorzitter, de wet van
22 december 2009 betreffende een algemene regeling van rookvrije
gesloten plaatsen toegankelijk voor het publiek en ter bescherming
van werknemers tegen tabaksrook, definieert wat men onder een
gesloten plaats moet verstaan. De toelating om al dan niet te roken is
dus met dat begrip verbonden.
Artikel 2 van deze wet definieert een
gesloten plaats als een plaats door wanden afgesloten van de
omgeving en voorzien van een plafond of zoldering.
...
Bij gebrek aan plafond of een wand kan men niet langer van een
gesloten plaats spreken en valt de plaats of het terras in kwestie niet
langer onder de wet op het rookverbod en is het roken er dus
toegestaan."
De jongste datum die ik bij jouw teksten kan vinden is een half jaar ouder dan deze uitspraak.
De ts is -de vanzelfsprekendheid zelve- nooit strafbaar conform wetten die niet van toepassing zijn.
De rechter houdt voor zover die gegeven is rekening met de algemene interpretatie van de wetgever, in dit geval vertegenwoordigd door de genaamde Onkelinx, minister van dienst.
Dit alles ervan uitgaand dat de ts met 'buiten' bedoelt dat er minstens één wand ontbreekt.
Comment