Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door jazzer Bekijk bericht
    't is toch niet meer dan logisch dat de begroting wordt opgesteld door de in de steigers staande regering. Als zowat alle onderhandelaars vinden dat een akkoord nagenoeg rond is, lijkt me jouw communautair getinte uitspraak in 't beste geval gratuit.
    Moest er overeengekomen zijn dat de ontslagnemende regering de begroting zou opstellen, dan zou je (terecht) beweren dat edr vlucht voor zijn verantwoordelijkheid.
    Misschien ben je bang voor te sociaal geïnspireerde bezuinigingen en een nog ietsje minder rooskleurige "financiële toekomst" voor de rijken?
    Gratuit , tot nader inzicht voel ik mij nog steeds Belg, maar in de eerste plaats Vlaming.
    En ik ben ervan overtuigd dat iedereen zal moeten inleveren. De rijken waarbij u mij misschien onterecht bijrekent , maar ook alle anderen met minder riante inkomens. De tering zal eindelijk weer naar de nering moeten gezet worden zoals dit vroeger was en ikzelf nog gekend heb in de naoorlogse tijd. Allicht een tijd die u niet gekend hebt.
    Last edited by enero; 28 september 2011, 16:09.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      kunnen jullie ergens anders een draadje starten met communautair gekrakeel. Ik zou niet graag zien dat deze draad, die eigenlijk al een maatschappelijke discussie is, gesloten wordt.

mijn excuses als ik mij een Mod waan. Ik vind dit een interessant topic en zou graag zien dat het open blijft.
      Mijn bijdrage was inderdaad wat communautair getint, maar dat was even in de marge zonder dit topic in die zin te willen sturen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Mijn bijdrage was inderdaad wat communautair getint, maar dat was even in de marge zonder dit topic in die zin te willen sturen.
        t is je vergeven
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ondertussen gaat het weer maar minnetjes op de beurzen.
          Ondernemers vrezen een verdere terugval van hun activiteit voor 2012. Een kwart denkt zelf aan een diepe crisis.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Ondertussen gaat het weer maar minnetjes op de beurzen.
            Ondernemers vrezen een verdere terugval van hun activiteit voor 2012. Een kwart denkt zelf aan een diepe crisis.
            De Duitsers hebben vandaag het nieuwe reddingsscherm voor Griekenland goed gekeurd.
            Het zal dus wel weer even opflakkeren.

Gisteren weer een zeer interessante discussie gevolgd.... Duitse tv natuurlijk.
            "Als we Griekenland niet helpen zullen WIJ het nog slechter krijgen..."
            Dus nu hebben we het goed?
            Bij ons hier gaat het nog maar de Duitse bevolking heeft totaal niks om mee te lachen.
            Ik wil zwijgen van de Grieken.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Comment

Het medeleven met de gevolgen voor de eigen banken scoort toch niet echt hoog op mijn eq-schaal.
                Waren het trouwens niet vooral de Franse banken die zwaar in Griekenland hadden geeinvesteerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Het medeleven met de gevolgen voor de eigen banken scoort toch niet echt hoog op mijn eq-schaal.
                  Waren het trouwens niet vooral de Franse banken die zwaar in Griekenland hadden geeinvesteerd?
                  banken zijn geen mensen he. De traders zitten ook vast in hun eigen structuur zoals een pad die een veilig holleke in een rots vond waar wat regenwater bleef staan en regelmatig een kevertje passeerde tot hij zo vet werd dat hij er niet meer uit kon en gedreven door wat hij kent maar door blijft eten van die lekkere kevertjes. Hoe vaak denk je dat ze een bepaald bestuurder van een bepaalde bank die ooit nog eens in de politiek was al hebben moeten loswrikken?

Comment

Hoe vaak denk je dat ze een bepaald bestuurder van een bepaalde bank die ooit nog eens in de politiek was al hebben moeten loswrikken?
                    Geklemd geraakt in zijn fauteuil?
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

De Duitsers hebben vandaag het nieuwe reddingsscherm voor Griekenland goed gekeurd.
                      Het zal dus wel weer even opflakkeren.

Gisteren weer een zeer interessante discussie gevolgd.... Duitse tv natuurlijk.
                      Dus nu hebben we het goed?
                      Bij ons hier gaat het nog maar de Duitse bevolking heeft totaal niks om mee te lachen.
                      Ik wil zwijgen van de Grieken.
                      Goe lezen he Theo
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                        Goe lezen he Theo
                        Die "dus" verwijst niet naar de vorige zin, maar vat de richting samen waarin het hier ff leek uit te gaan.
                        Er werd in deze draad namelijk gesuggereerd dat we het voorbeeld van het grote Duitsland moesten volgen. Theo geeft een bijkomende bron om zijn argument dat niet te doen, kracht bij te zetten.
                        Er werd door anderen ook al gezegd dat Duitsland bijna een ontwikkelingsland is, omdat men er kan tewerkstellen aan 1€/uur. Sommigen zouden er een soort uitkering krijgen, plus fooi, wat neerkomt op een totaal van 6€/uur. In een aantal bedrijven werd deze categorie van werknemers zelfs gestigmatiseerd, door ze een andere kleur van overall te laten dragen
                        Last edited by Poza; 30 september 2011, 07:58.

Comment

We moeten de Grieken helpen omdat de Grieken in nood zijn, niet omdat we daar profijt uit zouden kunnen halen.

Comment

We moeten de Grieken helpen omdat de Grieken in nood zijn, niet omdat we daar profijt uit zouden kunnen halen.
                            Ondertussen lenen we hun daadwerkelijk geld dat we zelf goedkoper kregen, toch puur om van hun miserie te profiteren.

Comment

Nobele gedachte, maar ik geloof toch niet meer in Sinterklaas hoor.
                              Trouwens hebben de Grieken zichzelf en Europa in nesten gewerkt.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

banken zijn geen mensen he. De traders zitten ook vast in hun eigen structuur
                                De door Europa voorgestelde buurstaks, zou slechts voor 32 miljard ontraden op de dagmarkt te spelen. Lijkt me geen drastische maatregel.

Comment

Working...
                                X