Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    We komen aardig in de buurt van 28€ !
    Wat is in de buurt. Zie juist op het nieuws dat het aandeel nog 1,01 € waard is.
    Of heb ik dat verkeerd gezien?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Wat is in de buurt. Zie juist op het nieuws dat het aandeel nog 1,01 € waard is.
      Ja
      't Is 1,008 ....

D'r zit ene slimmerik tussen Robert.
      Omega Pharma die zich gaat terug trekken van de beurs.
      (gedaan dus met die komedie)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        OK.
        Tot 100.000 euro (persoonlijk) spaargeld kan geen kwaad he.

In Ter Zake werd van de week een en ander uit de doeken gedaan.
        Ik weet niet alles meer maar Frankrijk komt er goedkoop van af en wij zitten met
        de rommel..
        In het slechtste geval zal België het moet oplossen...
        (maar Frankrijk en Luxemburg zijn er ook nog.... "aanwezig" he )
        ================================================== ===========
        Pascal, ik kreeg deze morgen in de bus een mooie brief van Dexia:
        "Ontdek uw nieuwe Dexia-kantoor".
        "Uw kantoor werd opnieuw ingericht. We wensen u een aangenaam bezoek!"

Gaan we samen?
        Vraag da maar aan Miss Spikke die denkt daar anders over momenteel omdat ze voor een deel afhankelijk is van deze crisis.....en dan overdrijf ik nog niet...
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Neen, het wordt hoog tijd dat men weer eens normaal gaat doen, zoals Hugo Camps
          vandaag schrijft...
          Men is het land en vooral de gewone man aan het "zuiveren" op een pauselijke puriteinse
          wijze waarbij zelfs de dames van het witte stadje Thorn zouden verbleken.

We hebben weer een premier nodig die dikke sigaren rookt en de tijd is er
          dat die dikke van Dexia een ferm sigaar krijgt, het figuur heeft die al.
          Dexia moet weer gered worden vanavond.
          Zou het lang duren voor ze op het lumineus idee komen om ons belastinggeld in Dexia te pompen?
          Of moeten ze eerst jouw gezondheid controleren: je mag niet roken, je mag geen vet,
          je mag niet drinken of 's maandags niet in je bed liggen te stinken.
          En dan pas mag je meedoen.

Hoe was het weer: "Als het probleem zich stelt...."
          Hier had hij geen probleem mee: klik en lees

Proficiat stad Gent.
          Toch één Vlaamse stad met een geweten.
          Bizar dat die dikke van Dexia in de tijd van Lernout en Hauspie ook een van de genodigden was die het glas hief op ???
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Veiligste spaarbank in oktober :
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Het ging wel over Bekaert.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hoe was het weer: "Als het probleem zich stelt...."
                Hier had hij geen probleem mee: klik en lees
                En dan zou je nog moeten weten hoeveel tijd die bestuurders in Dexia moeten steken (6 of 7 vergaderingen met alles erop en eraan - Dexia heeft de tweede beste wijnverzameling in België).
                Als ze die bedragen omrekenen in een uurloon sla je met stoel en al achterover.
                Van alle traditionele politieke partijen hebben politici aan de Dexia-vetpotten gezeten, bijvoorbeeld Karel de Gucht, Tony Van Parijs, Herman Van Rompuy, Serge Kubla, Wivina Demeester, Patrick Janssens en zelfs Elio di Rupo (en die hebben ze nog véél kostelijker cadeautjes moeten doen om hem te overhalen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  En dan zou je nog moeten weten hoeveel tijd die bestuurders in Dexia moeten steken (6 of 7 vergaderingen met alles erop en eraan - Dexia heeft de tweede beste wijnverzameling in België).
                  Als ze die bedragen omrekenen in een uurloon sla je met stoel en al achterover.
                  Van alle traditionele politieke partijen hebben politici aan de Dexia-vetpotten gezeten, bijvoorbeeld Karel de Gucht, Tony Van Parijs, Herman Van Rompuy, Serge Kubla, Wivina Demeester, Patrick Janssens en zelfs Elio di Rupo (en die hebben ze nog véél kostelijker cadeautjes moeten doen om hem te overhalen).
                  En niet te vergeten Steve Stevaert ...
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het ging wel over Bekaert.
                    Juist.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dat is pas "volksverlakkerij".
                      Trouwens, was Dexia enkele maanden geleden niet met glans geslaagd voor een stresstest?
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

En de stresstest ging er nog altijd vanuit dat Griekenland niet failliet zou gaan ...

Comment

Eenvoudige vraag van een financiële leek:
                          Bij de bank waar ik beleg, zie ik dat de koersen van aandelen- en obligatiefondsen flink gezakt zijn, maar dat de cashfondsen daarentegen gestegen zijn.
                          Is die tegengestelde beweging logisch te verklaren?
                          In dat geval is het om de risiko's te temperen, goed om van allebei de soorten fondsen wat in bezit te hebben?

Verklaring van de bank:
                          Fonds X (cash) blijft genieten van de gestegen kortetermijnrente. Met de economische terugval neemt de kans toe dat de Europese Centrale Bank de rente de komende weken verlaagt.
                          De zwakke aandelenmarkt zorgt voor een flinke terugval bij fonds Y (aandelen). Het economisch pessimisme duwde ook de industriële waarden lager.

Comment

Cashfondsen hebben een lager risico, en vallen volgens mij onder normaal beheer van een goede huisvader, als ze er tenminste iets voor geven. Wie op aandelen gokt hoopt daar stinkend rijk mee te worden,... maar dat is dan gokken volgens mijn erflater, die nog altijd op de kop van de tafel zit.
                            Ik heb ook nog een hypotheek met een zogezegd vaste rente, die de inflatie tempert. Mijn bank heeft ne goeie meeverdiend om die nog naar beneden te schroeven, maar dat hebben ze zelf niet voorgesteld.
                            Ik ga nooit in op hun belegingsvoorstellen, dat zullen ze ondertussen wel weten. En ik zeg hun ook lekker niet hoe ik hun vuile spellekes kon doorzien.
                            Last edited by Poza; 5 oktober 2011, 11:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              Eenvoudige vraag van een financiële leek:
                              Bij de bank waar ik beleg, zie ik dat de koersen van aandelen- en obligatiefondsen flink gezakt zijn, maar dat de cashfondsen daarentegen gestegen zijn.
                              Is die tegengestelde beweging logisch te verklaren?
                              In dat geval is het om de risiko's te temperen, goed om van allebei de soorten fondsen wat in bezit te hebben?

Verklaring van de bank:
                              Fonds X (cash) blijft genieten van de gestegen kortetermijnrente. Met de economische terugval neemt de kans toe dat de Europese Centrale Bank de rente de komende weken verlaagt.
                              De zwakke aandelenmarkt zorgt voor een flinke terugval bij fonds Y (aandelen). Het economisch pessimisme duwde ook de industriële waarden lager.

Last edited by enero; 5 oktober 2011, 10:58.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Persoonlijk het ik belegd in een een paar aandelenfondsen. Is goedkoper dan individuele aandelen en er is een spreiding over verschillende landen en sectoren. Natuurlijk loop je een groter risico dan met het klassieke sparen. Je maakt kans op een hoog, maar ook op een tegenvallend resultaat.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X