Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    We moeten de Grieken helpen omdat de Grieken in nood zijn, niet omdat we daar profijt uit zouden kunnen halen.
    Ben ik volledig mee akkoord, solidariteit mag en moet er zijn, maar dat zal tzt moeten gepaard gaan met een mentaliteitsverandering van de Grieken zelf. Gedachten als : "water wordt hier niet betaald want het komt toch uit de lucht vallen" is een idee dat in de huidige context wel ver verleden tijd zou moeten zijn.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Trouwens hebben de Grieken zichzelf en Europa in nesten gewerkt.
      dat is maar gedeeltelijk waar. Griekenland was economisch niet sterk en verzwakt door de crisis. Het waren niet de Griekse burgers die de crisis veroorzaakten, noch Griekse burgers die aan het speculeren sloegen met Grieks staatspapier waardoor het probleem enkel erger werd en ook waren het geen Griekse burgers die de rente almaar bleven verhogen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Volgens mij zijn het een aantal Europese politici die met de vinger gewezen moeten gewezen worden, goed wetende dat Griekenland bij de toetreding niet voldeed aan de normen omwille van valse cijfers. Ik hoor Verhofstadt nog zeggen :"Momenteel voldoen ze niet, maar dat komt wel goed". Dit werd recent nog bevestigd door Reynders.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ondertussen kleuren de beurzen in Europa weer overal rood. De zalvingen van de politieke leiders doen blijkbaar maar weinig ter zake.
          Ondertussen zijn Reynders en zijn Franse collega aan het onderhandelen om Dexia te redden. Een goeie zaak allicht voor de spaarder. Maar hopelijk zullen de centen van de brave Vlaming hiermee ook niet blijven dienen om Franse gemeentes te sponseren waarvan men niet weet of ze goed besteedt worden.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een afstraffing van formaat is die van Bekaert. Hoogste stand dit jaar, bijna 88€, nu nog rond de 30€. Dat kan tellen. De waarde van dit bedrijf daalt hiermee zo maar eventjes met meer dan 3 miljaard euro.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Een afstraffing van formaat is die van Bekaert. Hoogste stand dit jaar, bijna 88€, nu nog rond de 30€. Dat kan tellen. De waarde van dit bedrijf daalt hiermee zo maar eventjes met meer dan 3 miljaard euro.
              hoeveel invloed heeft dat eigenlijk op de dagdagelijkse werking van zo'n bedrijf? Ik vermoed dat hun solvabiliteit en liquiditeit daar sterk onder kan leiden.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

hoeveel invloed heeft dat eigenlijk op de dagdagelijkse werking van zo'n bedrijf? Ik vermoed dat hun solvabiliteit en liquiditeit daar sterk onder kan leiden.
                De splitsing van het aandeel in drie gelijke delen is nog geen jaar geleden. Het divident is wel teruggelopen tot slechts iets meer dan wat je op een spaarboekje krijgt. Het jaar voordien kon je nog rekenen op 5,6%, wat een normale waarde was.
                Ze krijgen ons geld dus goedkoper.
                Je bent m.i. al dan niet solvabel voor de contracten die je ondertekent.

Comment

Ik zou dit eigenlijk ook niet weten.Maar het kan toch niet anders dat dit nefast is voor het bedrijf.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Het wordt een stuk goedkoper om Bekaert over te nemen.
                    Maar als je vandaag vertrouwen hebt in Bekaert lijkt het me een koopje. Als ze evenveel,dividend kunnen betalen, dan is je rendement een stuk hoger. Hetzelfde geldt voor Colruyt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Het wordt een stuk goedkoper om Bekaert over te nemen.
                      Maar als je vandaag vertrouwen hebt in Bekaert lijkt het me een koopje. Als ze evenveel,dividend kunnen betalen, dan is je rendement een stuk hoger. Hetzelfde geldt voor Colruyt...
                      Het is al een tijdje mijn denkpiste dat er wel eens kapers op de kust zouden zitten ivm Bekaert. Maar voor zover ik kan inschatten zal dat wel bij een illusie blijven.
                      Last edited by enero; 1 oktober 2011, 21:15.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Solvabiliteit en liquiditeit hebben niet direct te maken met de beurskoers, tenzij het bedrijf veel eigen aandelen in portefeuille zou hebben. Net zomin als een hoge beurswaarde direct verbonden is met een hoge boekwaarde. Het zal echter wel een invloed hebben op de perceptie van het bedrijf door zijn handelspartners.

Of Bekaert ondertussen een mooie overnameprooi is geworden durf ik te betwijfelen. Bekaert is marktleider in zijn voornaamste produkten, dus zijn meeste concurrenten zijn kleiner. Een evt. overnemer zou eerder een investeringsfonds zijn maar ik vermoed dat die hun interesses in andere sektoren liggen. Bekaert heeft een free float van 65% van de aandelen, niet zo simpel om daar een absolute meerderheid mee te halen, dan zouden al enkele van de "vaste" aandeelhouders moeten meegaan.

De afstraffing van Bekaert heeft alles te maken met de lagere verkoop van zonnepanelen wereldwijd wat de behoefte aan de snijdraad van Bekaert zal verminderen. Daarop had Bekaert hoge marges, die ook al verminderd zijn door de concurrentie uit China.

Beleggers verliezen uit het oog dat Bekaert zoveel meer is dan een fabrikant van snijdraad. Zo gaat dat in een periode dat enkel naar slecht nieuws wordt geluisterd. En het management is en blijft top en is gekend om snel te reageren op veranderende omstandigheden. Ze zijn wel niet bekend om de transparantie en goede communicatie naar de beleggers.

De koers mag van mij nog een beetje dalen, dan begin ik stilaan in te stappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                          De koers mag van mij nog een beetje dalen, dan begin ik stilaan in te stappen.
                          Koersbodem Bekaert middel-lange, lange termijn : 12.6 à 12.9 euro.
                          Last edited by enero; 3 oktober 2011, 11:07.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En vandaag weerom al Griekenland wat de klok slaat.
                            Vorige week nog een goeie gehoord op de radio :
                            - Griekse schuld 350.000.000.000 €
                            - Bezittingen Griekse orthodoxe kerk : 700.000.000.000 €
                            Een kerk die zijn volgelingen laat creperen.
                            Wie gelooft dit ?
                            Ik dacht dat Bill Gates de rijkste man ter wereld was... (40.000.000.000 €)
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

net gehoord : er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan in belgie als vorige maand , je hoort alleen onze regering ( interim of niet ) zeggen dat alles goed gaat
                              Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
                                net gehoord : er zijn nog nooit zoveel bedrijven failliet gegaan in belgie als vorige maand , je hoort alleen onze regering ( interim of niet ) zeggen dat alles goed gaat
                                Jawel, maar dat is nu éénmaal één van de eigenschappen van politici. Brand in het achterhuis en toch blijven schreeuwen op de stoep dat er niks aan de hand is.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X