Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht

Heb ook cliënten gehad die beter gewoon zelfstandig waren gebleven ipv hun aktiviteiten in een vennootschap onder te brengen - is helemaal niet altijd beter.
    En misbruiken vind je overal, in alle geledingen van de maatschappij.
    En weeral was ik de duppe toen de aannemer niet voldoende bedrijfskapitaal had om hem te beboeten, en ook niet tegen zijn fouten was verzekerd.
    Maar wel met ne dikke bak rondrijden.
    Hopelijk doet Elio daar wat aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Als een mens niets heeft dan enkel zijn werk en zijn loon.
      Ik heb eerst een krot gekocht voor de prijs van een middenklasse auto.
      Met een kolenkot, een fornuis onder enkel glas, en een gat in wat voor een tuintje moest doorgaan, om door te kakken.
      Ook stroom moeten leggen, ramen, deuren gestoken.. en een goede premie gekregen voor een badkamer.
      Dan het geluk gehad van twee kopers die het prachtig vonden.
      Houten ramen, ge moet er voor zijn, he.

Comment

't Is oud nieuws maar.
        Jaren geleden deden banken ook al ongeoorloofde praktijken.
        Het ging over beleggen zonder risico waarbij het kapitaal totaal risico-vrij was.
        (was iets in die aard)
        En na de affaire waren de mensen toch alles kwijt.
        Ging over de KBC tijdens een uitzending op tv bij Jan Van Rompaey
        En ondertussen roept Christine Lagarde op tot herkapitaliseren van de zwaktste Europese banken. Alé.., het Europese noodfonds zal niet enkel meer moeten dienen om landen uit de **** te helpen, nu gaan ze de banken ook nog een handje toesteken. Om onze spaarcenten te beschermen misschien een maatregel die op het eerste zicht goed is, maar waar hebben wij dat ook al gehoord. Is er sedertdien iets verbeterd ? Het wordt integendeel als maar slechter.
        En hierdoor het vertrouwen in de banken terughalen zal allicht al een beetje te laat zijn.
        Zou het niet beter zijn eerst een te gaan nadenken over wie nog welke producten mag verkopen. Vroeger bestonden er spaarbanken. Investeringen en spaargelden zijn hoe langer hoe meer in elkaar gevloeid. Dat blijkt nu geen goeie zaak te zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Dat geloof ik zomaar niet… als je verzekerd bent voor grote & kleine risico's… en geen kamersuite genomen hebt… of gehospitaliseerd was in de Brusselse luxe kliniek Edith Cavel… Bedoelt u niet het aandeel mutualiteit ? Het aandeel patiënt is te recupereren via een hospitalisatie al naargelang de onderschreven modaliteiten maar kan moeilijk 6.400 € bedragen.
          Een nachtje ziekenhuis kost al snel zo'n €1200 en dan komen de medische kosten er nog bij, een chirugische ingreep loopt al snel in de 10.000 euro's!
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
            Een nachtje ziekenhuis kost al snel zo'n €1200 en dan komen de medische kosten er nog bij, een chirugische ingreep loopt al snel in de 10.000 euro's!
            Het ging over het aandeel van de patiënt, niet over de totale kost
            Nikon D5100 + 18-105mm VR
            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              Hangt af voor wat je er bent.
              Een operatie aan de pols heeft me aan persoonlijke bijdrage net 27 Euro gekost, een operatie aan de ogen was al snel meer dan 8000 Euro.
              Uiteindelijk heeft dat eerste mij meer gekost dan het tweede.
              Eerste is te weinig om aan te geven aan de hospitalisatieverzekering en tweede werd volledig terugbetaald.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het is juist daarom dat ik totaal niets tegen vrachtwagenchauffeurs heb.
                De baas is de baas en is de baas.
                Dat is toch nog anders.
                Een verkoper kan u iets proberen verkopen maar jij kan dit nog weigeren.
                Een vrachtwagenbestuurder dat te veel uren klopt, verkeersreglementen aan zijn laars lapt en gevaarlijk rijdt omdat zijn baas hem opjaagt, dat kunt ge niet tegenhouden tenzij je onder zijn wielen steekt.
                Er is toch nog een groot verschil tussen eventueel financiëel bedot zijn of dood zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Het kritieke punt bij een lening zijn de eerste 5 jaren.
                  Nadien is meestal je inkomen wat gestegen, en knaagt de inflatie aan je schuld.
                  Of omgekeerd ... de laatste jaren gaan de lonen bijna niet omhoog maar lopen de vaste onkosten torenhoog op, uw financiële toestand verergert dan met de jaren.
                  Wat hebben we gehad, een index van 2% maar wel een verhoging van +- 30% op de uitgaven! Verzekeringen zijn bij de laatste afrekening meer dan 18% in een keer omhoog gegaan, nutsvoorzieningen durf ik bijna niet zeggen.
                  Vroeger klopte uw redenering wel maar de gouden jaren zijn gedaan, toch voor de meeste bedienden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is toch nog anders.
                    Een verkoper kan u iets proberen verkopen maar jij kan dit nog weigeren.
                    Een vrachtwagenbestuurder dat te veel uren klopt, verkeersreglementen aan zijn laars lapt en gevaarlijk rijdt omdat zijn baas hem opjaagt, dat kunt ge niet tegenhouden tenzij je onder zijn wielen steekt.
                    Er is toch nog een groot verschil tussen eventueel financiëel bedot zijn of dood zijn.
                    Die baas moet tegengehouden worden én aangepakt.

Het personeel van banken kan ik ook niet veel verwijten tenzij ze mensen bedriegen
                    waar ze bijstaan en dit in opdracht van de baas.
                    Wel een ideale job als je geen geweten hebt en zonder scrupules bent.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Of omgekeerd ... de laatste jaren gaan de lonen bijna niet omhoog maar lopen de vaste onkosten torenhoog op, uw financiële toestand verergert dan met de jaren.
                      Wat hebben we gehad, een index van 2% maar wel een verhoging van +- 30% op de uitgaven! Verzekeringen zijn bij de laatste afrekening meer dan 18% in een keer omhoog gegaan, nutsvoorzieningen durf ik bijna niet zeggen.
                      Vroeger klopte uw redenering wel maar de gouden jaren zijn gedaan, toch voor de meeste bedienden.
                      30% hogere uitgaven.... Ge zijn met spek aan het schieten.
                      Mijn verzekeringen zijn stabiel, electriciteit en gas zijn niet te vergelijken door de zonnepanelen, en de huur van het kot van mijn zoon is NIET omhoog gegaan.
                      Dus, ik heb die 30% niet gezien op het grootste deel van mijn budget.

Er zitten natuurlijk wel stevige verhogingen op benzine en diesel.

En TV's zijn serieus gedaald, maar wat doen we dan. In plaats van een 32' kopen we dan een 42' en geven evenveel uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        30% hogere uitgaven.... Ge zijn met spek aan het schieten.
                        Mijn verzekeringen zijn stabiel, electriciteit en gas zijn niet te vergelijken door de zonnepanelen, en de huur van het kot van mijn zoon is NIET omhoog gegaan.
                        Dus, ik heb die 30% niet gezien op het grootste deel van mijn budget.

Er zitten natuurlijk wel stevige verhogingen op benzine en diesel.

En TV's zijn serieus gedaald, maar wat doen we dan. In plaats van een 32' kopen we dan een 42' en geven evenveel uit.
                        De auto is een zware kost Tommie als je alles zelf moet betalen.
                        En dan denk ik ook aan al die bedrijfswagens die op ons kosten rondrijden.

Mijn kosten op de energiefactuur zijn gedaald.... maar ja, daar heb ik zelf voor gezorgd.

Wat Testaankoop heeft voorgesteld daar ben ik radicaal tegen....
                        Het probleem dat aan basis ligt wordt niet aangepakt.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

De auto is een zware kost Tommie als je alles zelf moet betalen.
                          En dan denk ik ook aan al die bedrijfswagens die op ons kosten rondrijden.
                          Mijn dochter en zoon hebben allebei een wagen van het werk. Die wordt om de vier jaar vervangen, maar daar wordt rekening mee gehouden bij het bepalen van hun loon, wees gerust Theo. Naargelang hun functie hebben ze recht op een bepaald niveau van wagen. En ik heb helemaal niet de indruk dat ik voor hun auto help mee betalen.
                          Maar dat dit een grote hap vertegenwoordigt in hun maandelijkse kosten zal wel zijn zeker. Als de jonge gasten heden ten dage op sollicitatie gaan is het eerste wat in hun achterhoofd spookt : welke wagen ga ik kunnen versieren ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Mijn dochter en zoon hebben allebei een wagen van het werk. Die wordt om de vier jaar vervangen, maar daar wordt rekening mee gehouden bij het bepalen van hun loon, wees gerust Theo. Naargelang hun functie hebben ze recht op een bepaald niveau van wagen. En ik heb helemaal niet de indruk dat ik voor hun auto help mee betalen.
                            Maar dat dit een grote hap vertegenwoordigt in hun maandelijkse kosten zal wel zijn zeker. Als de jonge gasten heden ten dage op sollicitatie gaan is het eerste wat in hun achterhoofd spookt : welke wagen ga ik kunnen versieren ?
                            Ok Pol
                            Al die voordelen die ze NU hebben is wel fijn maar hoe zit dat later met hun pensioen
                            alhoewel jong mensen daar niet van wakker liggen (?)
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Ok Pol
                              Al die voordelen die ze NU hebben is wel fijn maar hoe zit dat later met hun pensioen
                              alhoewel jong mensen daar niet van wakker liggen (?)
                              Ook daar hebben we onderzoeksgegevens van. Meer dan 65% van de jongeren vindt dat de pensioenen van mensen die een heel leven gewerkt hebben in een slecht betaalde job flink omhoog moeten en zelf maken ze zich bij werkloosheid in de eerste jaren na het afstuderen zorgen over hun loopbaanjaren in functie van hun pensioen.

Misschien moet onze studiedienst maar lid worden van het forum
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                                Meer dan 65% van de jongeren vindt dat de pensioenen van mensen die een heel leven gewerkt hebben in een slecht betaalde job flink omhoog moeten en zelf maken ze zich bij werkloosheid in de eerste jaren na het afstuderen zorgen over hun loopbaanjaren in functie van hun pensioen.
                                Dan hadden er heel veel een slechtbetaalde job, wat volgens het Steunpunt tot bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting leefden in bijvoorbeeld 2006 maar liefs 23 % van de 65-plussers onder de armoedegrens; dat is dus van minder dan 893 euro per maand. Zelfs het gemiddeld pensioen is slechts 925 euro.
                                Precies 9 op 10 Belgische bejaarden hadden wel een eigen huis. In Nederland was dat minder dan de helft, en in Duitsland ook noch geen 60%. Frankrijk:76%.
                                De laagste invaliditeitsuitkering is iets van een 700 euro, dacht ik. Dat is voor hen die nooit een fatsoenlijk loon hebben kunnen bedingen. Hoe zieker, des te lager ook de ziekteuitkering, dus. De hoogste uitkering is veel hoger dan een leefbaar minimumloon: De bedoeling is blijkbaar dat de redelijk verdieners snel ziek worden, terwijl het de suggelaars wordt ontraden op een manier die ze echt voelen.
                                Last edited by Poza; 30 augustus 2011, 11:52.

Comment

Working...
                                X