Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Financieel onafhankelijk, wat is dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Financieel onafhankelijk, wat is dat?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Ik bedoel enkel maar dat er niet enkel hoogopgeleiden moeten zijn en dat niet alle jongeren moeten verder studeren om een goeie toekomst te hebben.
    Ik begrijp niet wat je bedoelt. Laat me ff raden:
    - Ben je een Nederlander, dan betaal je binnenkort 10 000 euro voor een bisjaar. Jongeren van rijke afkomst kunnen dan verder aanmodderen: Zo'n een studie kan hun gemiddeld slechts twintig uur per week boeien. Toen ik echter tegen verhoogd collegegeld ging betogen ging het over een intensieve begeleiding die 80 uren per week in beslag nam. De maatschappij kreeg later wel iets terug.
    - Volgens Belgische statistieken verhoogt een studie je kansen op de arbeidsmarkt. Indien je naam niet Vlaams klinkt geldt dat in mindere mate.

Zoiets?
    Last edited by Poza; 4 februari 2011, 20:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Ja, maar de dag dat je lening afbetaald is heb je wel een vorm van zekerheid die je niet hebt als je geen huis bezit hé, ook al heb je nergens/nooit een lening lopen. Maar ik heb alle respect voor je manier van denken hoor. Het is zelfs bewonderenswaardig in deze tijden van extreem materialisme
      Ik ben eerlijk gezegd nogal materialistisch, sorry ... ik heb een hekel aan de solden, omdat er toch nooit iets in mijn maat te vinden is ... maar mijn vrouwtje leeft zich dan echt uit hoor.

Trouwens, zodra ons huis is afbetaald kopen we een tweede huis waar we terug een hypotheek op nemen ... kwestie van dit in te kunnen brengen in de personenbelasting ... ik zou zelfs nu al een tweede woning durven kopen om deze dan te verhuren, deze inkomsten betalen ruimschoots de lening terug hoor.

Ik begrijp echt niet dat er mensen interesse hebben om te huren, je betaalt jaren aan een stuk bijna hetzelfde bedrag wat je aan een lening zou geven ... en op het einde van de rit heb je nog altijd niets, terwijl je in het andere geval eigenaar van een woning bent.

Maar ik begrijp de andere kant ook wel ... als je sober kunt leven ben je volgens mij veel gelukkiger ... ik heb altijd wel iets wat ik nog niet heb of kan betalen, dus werk ik harder om het te kunnen kopen ... eigenlijk zijn we gewoon slaaf van ons materialisme
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Ik begrijp niet wat je bedoelt. Laat me ff raden:
        - Ben je een Nederlander, dan betaal je binnenkort 10 000 euro voor een bisjaar. Jongeren van rijke afkomst kunnen dan verder aanmodderen: Zo'n een studie kan hun gemiddeld slechts twintig uur per week boeien. Toen ik echter tegen verhoogd collegegeld ging betogen ging het over een intensieve begeleiding die 80 uren per week in beslag nam. De maatschappij kreeg later wel iets terug.
        - Volgens Belgische statistieken verhoogt een studie je kansen op de arbeidsmarkt. Indien je naam niet Vlaams klinkt geldt dat in mindere mate.

Zoiets?
        Ik bedoel maar dat men alle jongeren aanraadt om verder te studeren, hoewel niet alle jongeren dat kunnen of willen. Verder komt er een overaanbod aan hogeropgeleiden die beneden hun diploma werken en zo de mensen zonder hoger diploma verdringen.

Ik heb zelf verder gestudeerd tot mijn 25 en mijn studies ind ing in het laatste jaar gestopt omdat ik het beu was. :-)

Ik had beter op mijn 18e bij de Nmbs begonnen ipv op mijn 29e.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Maar ik begrijp de andere kant ook wel ... als je sober kunt leven ben je volgens mij veel gelukkiger ... ik heb altijd wel iets wat ik nog niet heb of kan betalen, dus werk ik harder om het te kunnen kopen ... eigenlijk zijn we gewoon slaaf van ons materialisme
          Ik vind het eigenlijk wel knap dat je dat toegeeft en er voor uit komt zonder je in bochten te wringen!
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Gaan jullie dan allemaal tegen je zin werken?

En geloof me, er is eerder een tekort dan overschot aan hoog opgeleiden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

En geloof me, er is eerder een tekort dan overschot aan hoog opgeleiden.
              Ms in bepaalde sektoren, maar ik zou de licentiaten kunstgeschiedenis die als receptionist of secretaresse werken, de kost niet willen geven.

Ik doe mijn werk heel graag, ik had er zelfs liever op mijn 18 begonnen ipv dat mijn leraars mij aanpraatten om verder te studeren.

Als ik die uren dat ik gestudeerd had of op de schoolbanken had gezeten, had gewerkt, had ik wel wat meer geld gehad.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ms in bepaalde sektoren, maar ik zou de licentiaten kunstgeschiedenis die als receptionist of secretaresse werken, de kost niet willen geven.

Ik doe mijn werk heel graag, ik had er zelfs liever op mijn 18 begonnen ipv dat mijn leraars mij aanpraatten om verder te studeren.

Als ik die uren dat ik gestudeerd had of op de schoolbanken had gezeten, had gewerkt, had ik wel wat meer geld gehad.
                Ikke niet.

De voorbeelden hierboven zijn mensen met een ongevraagde kwalificatie die zich schikken in hun Situatie.
                Als jij je diploma ingenieur had gehaald, zou je misschien wel meer dan het dubbele verdiend hebben dan wat je nu krijgt.

Comment

.......... dan wat je nu krijgt.
                  ?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ?
                    grt,bouk.
                    Ik weet ongeveer wat de NMBS betaalt aan mensen zonder hoger diploma.
                    Trouwens, er staat ook misschien in mijn zin....

Comment

Ik geef het toe, maar dat is dan weer een andere discussie me dunkt

Comment

Ikke niet.

De voorbeelden hierboven zijn mensen met een ongevraagde kwalificatie die zich schikken in hun Situatie.
                        Als jij je diploma ingenieur had gehaald, zou je misschien wel meer dan het dubbele verdiend hebben dan wat je nu krijgt.
                        Op de lange duur volstaat zo'n diploma niet: Je moet onaflatend presteren. Ik ken een ingenieur die compleet is opgebrand door de hoge werkdruk, maar toch niet bij het spoor is gegaan.

Comment

Ik ken wel niet veel alleenstaandes met 3000 euro netto.
                          Ongeveer 80 % van alle winsten gaat naar 20% van degenen met een inbreng. Daarvan krijgen er echter maar een paar vrijwel alles. Hun adjudanten verdienen slechts een paar maal meer dan de gewone arbeiders Hooguit 50 maal meer.
                          Je hebt uitzonderingen: In Belgie is het bekenste geval een firma van 2,8 miljard euro WINST die haar directie (13 leden) 73 miljoen dollar uitkeerden (loon + bonussen). Dat was een opslag van 92%. Vervolgens gingen ze geld zoeken bij de gewone arbeiders, bedienden en kaders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                            Ongeveer 80 % van alle winsten gaat naar 20% van degenen met een inbreng. Daarvan krijgen er echter maar een paar vrijwel alles. Hun adjudanten verdienen slechts een paar maal meer dan de gewone arbeiders Hooguit 50 maal meer.
                            Je hebt uitzonderingen: In Belgie is het bekenste geval een firma van 2,8 miljard euro WINST die haar directie (13 leden) 73 miljoen dollar uitkeerden (loon + bonussen). Dat was een opslag van 92%. Vervolgens gingen ze geld zoeken bij de gewone arbeiders, bedienden en kaders.
                            Je maakt er hier een maatschappelijke discussie van. Sticht een partij en val het systeem aan, maar probeer ondertussen dit topic niet te kapen.

Comment

Je maakt er hier een maatschappelijke discussie van. Sticht een partij en val het systeem aan, maar probeer ondertussen dit topic niet te kapen.
                              Is dat je dank voor mijn antwoorden? Leer wat beleefdheid voor je een topic start.
                              Niet veel alleenstaanden hebben 3000 euro netto om van te sparen, of je dat nu graag hebt of niet..
                              Bovendien heb jij niets onder diefstal te classeren: daarvoor hebben we wetgevers en rechtbanken.
                              Last edited by Poza; 6 februari 2011, 03:15.

Comment

Waar lees jij het woord diefstal?

Comment

Working...
                                X