Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrisch rolluik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Electrisch rolluik

Er is een rolluik van onze woonkamer dat geblokkeerd zit. En volgens mij is het niet de riem.
    Maar in feite waren we toch al zinnens om hier een motor in te steken, dus electrische bekabeling en contactdoos zijn reeds voorzien.

Kan iemand ons wat raad geven inzake merken en firma's die plaatsen ?
    Liefst omgeving Leuven.

En op hoeveel moeten we rekenen voor een raam van 2,50 m breed ?

Behouden ze het rolluik, of vernieuwen ze dat ook ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Electrisch rolluik

http://www.winsol.be/ Zij hebben indertijd de rolluiken bij mijn ouders geautomatiseerd.
    Heeft altijd naar alle tevredenheid gewerkt.

De oorspronkelijke rolluiken waren zware houten modellen, dus die werden inderdaad vervangen.

Ze hebben in heel België toonzalen en je krijgt er goed uitleg. Voor de rest is het zoals altijd : ogen en oren open houden zodat je ook dat krijgt wat je echt wil en je niks laten aanpraten door gladde verkoopsjongens
    Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Hangt er van af welk rolluik er nu hangt (gewicht).
      Hangt er van af welk type as er nu aanwezig is. Nog een houten van lang geleden of reeds een metalen (hol).

Is er een holle metalen buis en een recente lichtgewicht rolluik dan is het best mogelijk van enkel maar de aandrijving (asmotor) te plaatsen en uiteraard de schakelaar, desgevallend verbonden met een voelsysteem welke het rolluik automatisch bediend.
      Last edited by Franciskine; 26 februari 2012, 11:16.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Het zijn kunstof rolluiken, dus geen houten.

Maar je weet hoe dat gaat hé, als je bouwt: in het begin moet je op de centjes zien, want je verzuipt in de kosten. Gelukkig hebben we dus al de elecktrische leidingen voorzien.

Dus ik hoop dat er niet al te veek kap-en-breekwerk aan te pas komt.

Het zijn ook rolluiken met een kast binnenshuis.

Comment

Zoals Perman inderdaad aangaf zou het wel eens heel goed kunnen meevallen met de werken die uitgevoerd moeten worden.
          Zelf bij mijn ouders deze zomer een rolluik elektrisch laten aandrijven (het enige die dat nog niet was) en het rolluik had een holle alu as. Daar de motor ingeschoven en klaar.
          Elektrisch moet je de motorkabel dan naar een bedieningspunt brengen waar en 2*230V ter beschikking is. Een rolluikschakelaar kopen, aansluiten en aan het plezante werkje van inregelen beginnen (wanneer die moet stoppen bij het neerlaten en stoppen bij het omhoog gaan).

EDIT: als het nog met schroeven door het deksel is van de kast kan je dit beter laten aanpassen. Door een lat te schroeven op het deksel kan je dan het deksel vertikaal vastschroeven in de "bak" van de gordijnen). Zo blijven de schroeven verborgen en is er ook minder schade wanneer je dit deksel nog eens wil verwijderen.

Comment

Bedankt voor de reacties. We zullen ons licht eens gaan opsteken in een paar winkels.

Comment

Zelf installeren, is helemaal niet moeilijk. Somfy of Mac motoren zijn van de betere , zullen ergens tussen de 100 en 120 euro kosten. Je moet natuurlijk ook een holle as hebben zitten, bij oudere systemen zal je nogal eens een houten zeskantas hebben, dus je moet deze vervangen in dat geval.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oppervlakte van de rol doorgeven aan de winkel,zij weten welke motor er voor nodig is.
                En misschien zelf erin steken,is in feite niks aan als je wat handig bent.Ik heb er laatstleden nog eentje gemonteerd en die heeft mij 130€ gekost(motor en schakelaar)
                Oppervlakte van de rol was 4meter op 2 meter dus 8m².Ik ben de motor gaan halen bij Trentels te Mechelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Zelf installeren, is helemaal niet moeilijk.
                  Voor mij wel . . .

Comment

Hier vorig weekend 2 chamberlains geplaatst in nog geen 2 uur tijd zelf, is echt poepsimpel zelfs voor iemand die er geen fluit van kent! Je moet de doorsnee van je holle buis kennen want daar zijn blijkbaar twee maten in die vaak voorkomen, het plaatsen van die motor is makkelijk zeker al de stroom er al ligt en de bediening kan op aftand met zendertje Wij hebben er nu 2 op chamberlain en 1 op somfy, die eerste zijn een stuk beter en stiller (bij ons toch)!
                    Webstek in opbouw

Comment

Vorig jaar zelf een nieuwe buis en motor gestoken was heel gemakkelijk ( heb wel een linker en rechterhand )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Voor mij wel . . .

Twee linker jufhandjes, oeioei..........

Zelf een electrisch rolluik monteren is eigenlijk een fluitje van een cent, en heeft nadien vele voordelen, nooit geen lint meer vervangen, natuurlijk gemakkelijke bediening, maar ook een veel rustigere behandeling van het rolluik zelf, waardoor de kans op schade kleiner wordt, zorg er wel voor, dat je ter hoogte van de motor geen te lange vijzen gebruikt om je rolluik aan de holle buis te bevestigen, maar dat kan bij sommige ook met staalbandjes zijn die je in de rol moet haken, dus zonder vijsjes.

Comment

Afhankelijk van welke motor je koopt zijn er nu ook die je niet meer moet afregelen, en zelf stoppen als ze helemaan afgerold zijn. Inderdaac niet zo moeilijk te installeren.
                          Verder kan ik alle voorgaande beamen: kijken welke as aanwezig, en opp rolluik doorgeven.
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Working...
                          X