Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Financieel onafhankelijk, wat is dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Financieel onafhankelijk, wat is dat?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    meen je dat nou...?
    grt,bouk.
    Of ik dat meen, en of...
    Weet je dat er meer en meer huurders zijn die van de ene flat naar de andere verhuizen, enkele maanden betalen en nadien niets meer van zich laten horen. Tegen de tijd dat je als eigenaar de huurder eruit krijgt zijn er weeral een aantal maanden verstreken. Schrijven met aanmaningen enz. Sommigen betalen je dan plots, als ze nattigheid voelen, weer een maand huishuur. Dan vredegerecht met de nodige avocaten en deurwaarderskosten. En wat zegt dan die vrederechter : "die persoon is toch van goeie wil, want hij heeft dat recent nog bewezen door een maand te betalen".
    Ach, en jullie maar dachten dat de verhuurder altijd aan het langste eind trekt.
    En als er dan weer een tijd niet meer betaald wordt kan je herbeginnen. En dan verdwijnen ze met de noorderzon. En dat van die 'kei' ken je toch ook hé, bij jullie in het noorden.
    Je kan momenteel zelfs voor een paar honderd euros per maand een adres openen waar je enkel een kameretje ter beschikking hebt. Als de wijkagent dat toelaat en je hem misschien ook iets toesteekt kan je dat bekomen. Zelf gehoord van iemand die dit doet. Maar wie verdient daar dan het meeste aan ? De melker hé.., de man die een oud pand omtovert in een 10-tal kamertjes. Ben je al mee ? Jullie kunnen ook goed tellen hé.
    En de huurders van dergelijke kamertjes zijn individuen die meestal iets te verbergen hebben zoals bvb. dit hierboven. Ze gaan dan misschien ook nog hun intrek nemen bij één of andere man of vrouw, waar ze voor een tijdje mee samenleven.. Ga ze dan maar opzoeken. De wereld is toch spitsvondig hé.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      http://fondsenensicavs.skynetblogs.b...tefeuille.html

Ik heb ondertussen deze website gevonden.
      Waar ik zeker wat geld ga insteken is Carmignac Patrimoine.
      Grote sterkte van dit fonds is dat het in 2008 bijna niet gedaald is, en op een termijn van 10 jaar toch goed was voor een jaarlijks rendement van 8%.

De man die deze blog opgezet heeft focust vooral op fondsen die in elke willekeurige periode van 5 jaar winst oplevert, en in crisisperiodes niet naar beneden donderen.

Blijkbaar zijn er hier weinig die durven investeren, buiten in glasbakken.
      Interessante site overigens.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Interessante site overigens.
        Akkoord!

Zelfs voor een absolute leek als ik.

Maar ik blijf toch nog met enorm veel vragen zitten. Zo bvb; welke online-broker of bank is 't beste? Lees; waar zadelt men je met het minste kosten op? En wat zijn deze kosten da precies?
        Mvg,

J.
        http://www.theafricabug.com

Comment

Keytrade, Rabobank, Binckbank...

Die zitten allemaal rond dezelfde kosten, namelijk ca 10€ per transactie.
          Ik heb al gezien dat ik bij mijn grootbank niks kan doen, want ze bieden alleen hun eigen fondsen aan.

Comment

We zaten laatst met wat collega's wat te zeveren.

Welke droom wouden we binnen een dikke 10 - 15 jaar realiseren.... (de meeste zijn jonge en minder jonge veertigers...)

Er waren er een paar die "financieel onafhankelijk " wouden worden.

Dan was de vraag natuurlijk hoeveel je naast je eigen huis nodig hebt daarvoor.
            Hoe beleg je het, en hoe haal je daar een inkomen uit.

Persoonlijk zag ik een vastgoedbelegging niet direct zitten, omdat je als eigenaar zo veel miserie kan hebben met onvermogende huurders.

Iemand suggesties, we zitten binnenkort terug samen, en dan dromen we verder.
            Meestal zijnde bedragen zo hoog dat we beseffen dat we nog efkes moeten doorwerken.
            Wat dat is ?

Win for Live > 2000 euro per maand.
            of
            Willen en kunnen leven zonder geld
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Als vader van 4 kids waarvan er in September 2 op kot zullen zitten, en een jaar later 3 is 2000€ per maand ontoereikend.

Ik investeer met heel veel plezier in de opleiding van mijn kinderen, dat weten ze, en ze apprecieren het ook door zich in te zetten.
              Daar gebruik ik met plezier wat spaarcenten voor.

Comment

Als vader van 4 kids waarvan er in September 2 op kot zullen zitten, en een jaar later 3 is 2000€ per maand ontoereikend.

Ik investeer met heel veel plezier in de opleiding van mijn kinderen, dat weten ze, en ze apprecieren het ook door zich in te zetten.
                Een dubbele voldoening en een dubbele beloning he Tommie
                Je weet waarvoor en voor wie je werkt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                  Akkoord!

Zelfs voor een absolute leek als ik.

Maar ik blijf toch nog met enorm veel vragen zitten. Zo bvb; welke online-broker of bank is 't beste? Lees; waar zadelt men je met het minste kosten op? En wat zijn deze kosten da precies?
                  Mvg,

J.
                  Ik werk enkel nog met Binckbank omdat die de laagste kosten hanteren. Vroeger Keytrade, maar daar moest je betalen om de beurzen in real time te kunnen volgen. Je krijgt wel een kleine intrest op je tegoeden op de rekening.
                  Bij Binckbank open je dus een rekening en je stapt in één of andere belegging wanneer jij het goedvindt. Je rekening brengt wel niks op, maar je moet die rekening zien als een middel om op elk moment klaar te staan als er zich een opportuniteit voordoet.
                  Bij grootbanken moet je daar alleszins niet voor zijn. Die hun instap en uitstapkosten zijn schandalig duur.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik ben voorlopig tevreden over Keytrade.
                    Koersen innreal-time,volg,ik ofwel bij Yahoo, of wel gewoon niet.
                    Voor fondsen is dagelijks of zelfs wekelijks opvolgen meer dan voldoende.

Als ik een apart aandeel koop is het sowieso een gokje met een beperkt bedrag.

Als ik een mailtje stuur naar Keytrade, dan heb ik al altijd binnen de 2-3 uur een antwoord gekregen.

Comment

Ik ben voorlopig tevreden over Keytrade.
                      Koersen innreal-time,volg,ik ofwel bij Yahoo, of wel gewoon niet.
                      Voor fondsen is dagelijks of zelfs wekelijks opvolgen meer dan voldoende.

Als ik een apart aandeel koop is het sowieso een gokje met een beperkt bedrag.

Als ik een mailtje stuur naar Keytrade, dan heb ik al altijd binnen de 2-3 uur een antwoord gekregen.
                      Toch een voordeel die in real time koersen vind ik. Als je bvb daar de koersen raadpleegt kan je onmiddellijk in de kolom naast het aandeel overgaan tot aankoop of verkoop.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Aan daytraden waag ik me niet...
                        En voor de rest kan ik leven met een vertraging van 20 miniten.

Comment

Ja, het is soms voor de rappe.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat zal wel: Volgens Ere-rector Oosterlinck betaal jij maar een twinstigste van wat dat ons kost. Hij had het zelfs over een gratis-verhaal: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1K3FVVGN
                            Maar, wat mij betreft mogen ze mijn belastingen daarvoor gebruiken. Ik vind dat iedereen recht heeft op onderwijs.
                            Ook graag gedaan, dus.
                            Als je toch zoveel geld hebt dat je kan daytraden, dan valt dat niet onder wat de personenbelasting als normaal beheer van je vermogen bestempelen, "zoals een goede huisvader". Niet vergeten aan te geven.
                            Ja, ok, je hebt ook geen kennis van de vastgoedmarkt, maar dat hoeft niet hoor: koop zoals ik een half-vervallen pand zonder elementaire voorzieningen, en knap dat zelf deftig op met subsidies. Laat je kinderen voorlopig daarin wonen tot ze er ne dikke klant voor stekken. Dan is hun villa al minstens voor de helft betaald.
                            Succes.
                            Last edited by Poza; 29 februari 2012, 04:02.

Comment

Working...
                            X