Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht

Dan namen we het 2de kaartje, maar iPhoto reageert niet. Zegt de leerkracht, "ik zal een nieuwe sessie beginnen", geen reactie, alle foto's blijken weg te zijn... Nog eens
    Moraal: ik wil geen debat starten of Windows nu beter is of slechter dan apple, maar het gaat toch een hele tijd duren voor ik mijn CF kaartje rechtstreeks in een apple stop. Niet na een backup genomen te hebben. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met windows meegemaakt dat hij iets wiste zonder bevestiging te vragen.
    Wazig verhaal hoor, of ik nu een kaartlezer gebruik (voor CF SD of Memorystick) of de camera er rechtstreeks aan hang, nog geen enkele keer foto's kwijt geweest.
    Nu, aan de opmerkingen van die leraar te lezen was er weinig kennis aanwezig. Die kan dat volgens mij even goed op een PC klaarspelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Nu, aan de opmerkingen van die leraar te lezen was er weinig kennis aanwezig. D
      Dat klopt zeker, maar ik dacht dat die apple toestanden juist monkey proof waren. Niet dus.
      Ik kan alleen vaststellen wat ik ondervonden heb, nl. mijn beide kaartjes waren gewist zonder waarschuwing.

(Ik programmeer dotnet, smartphones etc, dus ik ken er "iets" van.)

Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

Comment

Dat klopt zeker, maar ik dacht dat die apple toestanden juist monkey proof waren. Niet dus.
        Ik kan alleen vaststellen wat ik ondervonden heb, nl. mijn beide kaartjes waren gewist zonder waarschuwing.
        Monkey proof, nee hoor, je kan automatische scripts gaan bouwen die exact om zeep helpen wat je wil, maar ik geef toe, een PC om zeep helpen is gemakkelijker.

(zit ook in IT en ken er ook iets van)

Comment

Eerlijk gezegd jouw manier van foto's overzetten gebruik ik nooit. Ik sluit altijd via usb mijn DSLR aan op de pc. En nooit via die kaartjes. Niet alleen omdat ik beter beheer heb via de usb kabel, maar ook omdat ik niet wil dat door in en uithalen van de CF kaart er beschadiging aan de contactpunten komt.

Ik wil hier niet te veel herrie schoppen, maar wil toch even kwijt wat mij eerder deze week overkwam.

Ik was gevraagd in een school voor een shoot van een examen visagie, en had 2 kaartjes CF, 2 en 4 GB gebruikt. (5D mkii body)

De leerkracht zegt, oei, hoe ga ik die op mijn apple zetten, want ik heb geen CF slot.
          Geen probleem, ik had zo een USB multi-ding bij, we sluiten dat aan, en één of andere apple applicatie (iPhoto) laadt direct het 4mb kaartje over. Aan het einde van de sessie vraagt dat ding "foto's bewaren - foto's wissen" op het kaartje. Ik zeg tegen de leerkracht al lachend : als je niet wil dat ik heel boos word, "niet wissen". OK, ze kiest de juiste optie.

Dan namen we het 2de kaartje, maar iPhoto reageert niet. Zegt de leerkracht, "ik zal een nieuwe sessie beginnen", geen reactie, alle foto's blijken weg te zijn... Nog eens met het eerste kaartje geprobeerd, ook alle foto's verdwenen.

Terug thuis op mijn windows PC, kon ik zien dat op beide kaartjes alles gewist was, zonder verwittiging, en alles stond in .._trashes_..

Gelukkig was ik er vrij zeker van dat ik alles zou kunnen recupereren via een recovery programma, wat dan ook gebeurde.

Moraal: ik wil geen debat starten of Windows nu beter is of slechter dan apple, maar het gaat toch een hele tijd duren voor ik mijn CF kaartje rechtstreeks in een apple stop. Niet na een backup genomen te hebben. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met windows meegemaakt dat hij iets wiste zonder bevestiging te vragen.

DPaul
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik gebruik beide opties, weliswaar voor hun specifiek doel:
            1. Rechtstreeks aankoppelen van mijn 7D aan mijn iMac, geselecteerde JPGs opladen in iPhoto en dan de opgeladen foto's op het einde van de rit deleten (het komt erop neer het venster dat je te zien krijgt correct te interpreteren en nee: ook de Mac is niet monkey-proof!); dan Adobe Bridge opstarten en de RAWs (ik schiet in RAW + JPG) opladen. Daarna via camera formatteren van de geheugenkaart.
            2. Als wij van huis zijn, en enkel de MacBookPro van m'n vrouw meenemen, zal ik de CF-kaart uit de 7D halen, en de JPGs+CR2s kopiëren naar de harde schijf via een kaartlezer. Daarna mijn geheugenkaart via de camera formatteren. Thuisgekomen, laad ik JPGs+CR2s over naar mijn iMac; de raw bestanden gaan in Bridge; de jpg's in iPhoto.
            't Is misschien wat omslachtig, maar deze methode heeft nog nooit gefaald.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              Eerlijk gezegd jouw manier van foto's overzetten gebruik ik nooit. Ik sluit altijd via usb mijn DSLR aan op de pc. En nooit via die kaartjes. Niet alleen omdat ik beter beheer heb via de usb kabel, maar ook omdat ik niet wil dat door in en uithalen van de CF kaart er beschadiging aan de contactpunten komt.
              Zo doe ik het ook altijd.
              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                Als google je enige bron is, wens ik je veel succes...
                van selectief en tunnelvisie lezen gesproken.

Comment

(Ik programmeer dotnet, smartphones etc, dus ik ken er "iets" van.)

Dpaul
                  de dingen niet mengen of je krijgt nog last met gaya.
                  Monkey proof maar je hebt het wel over een leerkracht he.
                  Ik heb enige ervaring met uitlezen van kaartjes zowel via iphoto als aperture en ben nog nooit tegengekomen dat er gewist werd zonder actie van de gebruiker.
                  nu ja ik heb geleerd zeg nooit nooit.

Comment

ik werk hier op mijn 27 " iMac met 4 externe hd schijven tegelijk , via firewire 800 , dus nog snel ook . geen enkel probleem .
                    die externe schijven kosten net zoveel , als voor een windows pc .
                    er zit 8 GB DDR 3 geheugen in mijn iMac. 4 standaard en 4 bijgekocht.
                    die 4 GB extra koste mij bij apple zelf 90 euro .
                    als ik de moeite gedaan had om het geheugen via de één of andere site te bestellen zou ik waarschijnlijk wat goedkoper geweest zijn .

27 " iMac i7 met 8 Gb ram is gewoon
                    zowel voor foto als video bewerking .
                    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      van selectief en tunnelvisie lezen gesproken.
                      Wie het schoentje past...
                      nb: ik wacht nog altijd op de vooroordelen die ik meen te hebben tov. apple !!!
                      Buiten dat ene zinnentje over de connectoren !!! Ga je me daarop altijd blijven pakken ? Zielig !
                      (is ondertussen reeds verwijderd)
                      Wat de garantie betrof: Op sommige onderdelen krijg je 3 of zelfs 5 jaar garantie !!! Passen ze dit bij apple ook toe ? (vb: scherm, harde schijf,...) Dit lach je gewoon weg ?
                      Dat je het apple scherm niet op een reguliere pc kunt aansluiten en omgekeerd zonder tussenstukken dat negeer je gewoon. (bullschit)
                      En dan verwijt jij mij tunnelvisie... Ik heb hier absoluut geen zin in, en dat we elkaar ooit zullen begrijpen weet ik niet. Maar wat ik wel weet voor mezelf: Iedereen is vrij te kiezen. En zowel pc als apple hebben hun pro en contra. Als je me kan betrappen op het moedwillig neerhalen (onterechtte contra) van apple zeg het dan maar !!! Dan houd ik mijn mond wel. En begin nu niet over die connectoren... Je hebt echt wel lange tenen als het over je apple gaat
                      Last edited by Dirk007; 18 december 2010, 00:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                        Wie het schoentje past...
                        nb: ik wacht nog altijd op de vooroordelen die ik meen te hebben tov. apple !!!
                        :
                        Jij betrekt het direct op apple, ik geef gewoon aan dat het een opsomming is van clichées zonder de richting aan te geven, dat geef je zelf toe in 2933777.
                        Je probeert voorzichtig wat te provoceren en dan zijn het de anderen die zogenaamd niet argumenteren.....

Maak eens de oefening probeer eens jouw mening te geven in positieve eigenschappen ipv al dan niet verdekt je punt te maken door zogemaande gebreken (laat het nu pc of mac zijn ) naar voor te schuiven.
                        Probeer ook eens realist te zijn en geen zootje te maken van onvergelijkbare dingen.
                        trouwens wat anders dan inspelen op vooroordelen is je mededeling dat jij geen antivirus nodig hebt.....
                        Je verwijzing naar al dan niet odersteuning van randapparatuur....
                        je vergelijking met eizo schermen en je vergelijkt een 19" met een 27"

Steeds weer als er ergens het woordje mac of apple valt komen er PCevangilisten verwijten maken dat applegebruikers fanatiekelingen zijn dat ze verkeerde keuzes maken en dat ze dringend de zegen van de windows zouden moeten ontdekken.
                        (Intussen heben ze wel al door dat ze wat omfoerster te werk moeten gaan )
                        ik vraag me wel af wat ze zouden zeggen als er bij elke vraag van een pc gebruiker over missende of slecht werkende mogelijkeden een legertje applefanaten zou opduiken en enkel zou antwoorden dat apple dat beter doet, en een kruiwagentje clichées zou uitkiepen.
                        Maak de proef maar eens en zoek eens dergelijk gedrag op dit forum en vergelijk ze.

Amen.

Comment

Jij betrekt het direct op apple, ik geef gewoon aan dat het een opsomming is van clichées zonder de richting aan te geven, dat geef je zelf toe in 2933777.
                          Je probeert voorzichtig wat te provoceren en dan zijn het de anderen die zogenaamd niet argumenteren.....

Maak eens de oefening probeer eens jouw mening te geven in positieve eigenschappen ipv al dan niet verdekt je punt te maken door zogemaande gebreken (laat het nu pc of mac zijn ) naar voor te schuiven.
                          Probeer ook eens realist te zijn en geen zootje te maken van onvergelijkbare dingen.
                          trouwens wat anders dan inspelen op vooroordelen is je mededeling dat jij geen antivirus nodig hebt.....
                          Je verwijzing naar al dan niet odersteuning van randapparatuur....
                          je vergelijking met eizo schermen en je vergelijkt een 19" met een 27"

Steeds weer als er ergens het woordje mac of apple valt komen er PCevangilisten verwijten maken dat applegebruikers fanatiekelingen zijn dat ze verkeerde keuzes maken en dat ze dringend de zegen van de windows zouden moeten ontdekken.
                          (Intussen heben ze wel al door dat ze wat omfoerster te werk moeten gaan )
                          ik vraag me wel af wat ze zouden zeggen als er bij elke vraag van een pc gebruiker over missende of slecht werkende mogelijkeden een legertje applefanaten zou opduiken en enkel zou antwoorden dat apple dat beter doet, en een kruiwagentje clichées zou uitkiepen.
                          Maak de proef maar eens en zoek eens dergelijk gedrag op dit forum en vergelijk ze.

Amen.
                          Tjonge jonge jonge, zijn hier een paar puistende pubers bezig?

Comment

Ik heb enige ervaring met uitlezen van kaartjes zowel via iphoto als aperture en ben nog nooit tegengekomen dat er gewist werd zonder actie van de gebruiker.
                            nu ja ik heb geleerd zeg nooit nooit.
                            Ik zeg niet dat er geen actie van de gebruiker was, want die probeerde vergeefs de foto's van het tweede kaartje te downloaden. Ik zeg alleen dat de foto's op één of andere manier gewist zijn, ZONDER dat er om een bevestiging werd gevraagd, anders had ik wel ingegrepen.
                            In windows vraagt hij altijd om een bevestiging, zelfs als je naar de recycle bin stuurt, daarom liet ik de gebruiker maar begaan.

Het gaat er dus alleen om dat dit überhaupt mogelijk is. Komt zo een apple standaard met de software "Rescue Pro" misschien?

(Foei, dat had ik niet mogen zeggen)

DPaul
                            DPaul - A.FIAP
                            D810, nikkors and other stuff

Comment

Sorry, maar dit had ook kunnen gebeuren met elk willekeurig ander besturingssysteem. Denk dat we hier eerder praten over een "User Error" dan dat het systeem dit gedaan heeft, zonder tussen komst van de gebruiker.

Zelf ook geregeld meegemaakt dat mensen bestanden kwijt waren onder windows en volgens hen was dit te wijten aan windows. Negen van de tien keer was het gewoon gebrek aan kennis hoe het systeem te bedienen.

Wat betreft het altijd een bevestiging krijgen bij windows deze vlieger gaat helaas niet op. Ook windows laat je wel eens in de steek wat betreft meldingen en windows is ook een held in meldingen genereren die nauwelijks tot niet te vertalen zijn door een computer leek. Tevens verplaatst ook windows niet altijd de bestanden naar de prullenbak.

Zelf ben ik er content met OS X. Ben nu meer bezig met waarvoor ik de computer wil gebruiken in plaats van onderhoud en het herstellen van drivers etc etc. Windows 7 ken ik niet zo goed overige systemen ken ik redelijk tot goed.

Gewoon lekker gebruiken waar je prettig bij voelt Beide systemen hebben hun voordelen en nadelen. En eigen manier van werken. Zelf houd ik het bij Apple. ;-)
                              Last edited by Superdaantje; 18 december 2010, 09:40.

Comment

Ik heb beide systemen gehad, allebei werken ze volgens mij perfect, de één moet niet onderdoen voor het andere, 't zijn alleen 2 verschillende manieren van werken, goeie raad, probeer van een kennis eens een Mac uit als je windows gewoon bent, bevalt het systeem jou, kies dan voor Mac, bevalt het je niet, blijf dan bij een PC. 't Is even wennen om over te schakelen, voor de meesten lukt het prima ( voor mij dus niet maar da's persoonlijk ) Eén ding heeft een Mac zeker voor op een PC ( tenminste, ik denk toch dat het bij een PC niet mogelijk is ), je kan er zowel Mac OS op draaien als Windows 7. Je kan dan ook je eigen specifieke windows software blijven gebruiken, meestal heeft Mac OS wel alternatieven, maar de macht der gewoonte he, sommige dingen wil je absoluut blijven behouden . . .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X