Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
    Ik heb die crossclimates nu een aantal weken onder mijn wagen liggen.
    2 stuks vooraan sinds de zomervakantie en nu 4 stuks sinds een aantal weken.
    Wat me meteen opviel tijdens de zomer al was dat die een veel betere grip hadden dan de continental zomerbanden die ik ervoor had.
    Ook met een nat wegdek merk ik nog geen enkel schuivertje.
    Hoe het met de vriestemperaturen/sneeuw zal gaan zal ik binnenkort misschien weten te vertellen
    Tsja, ik had zelfs met zomerbanden ook al in tientallen jaren geen schuivertje(s) op een nat wegdek...
    Zal wel met de rijstijl te maken hebben zeker, of met de breedte van de banden, of met voor- of achterwielaandrijving, of met het aantal PK, of met het type wagen, of of of ..... enz ?

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Voor wie winterbanden zoekt, kijk zeker eens naar de Nokian Hakkapeliitta R. Zowat de beste niet gespijkerde winterband die je kan vinden en nokian is over het algemeen goedkoper dan michelin, conti, e.d.
      Flickr

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Tsja, ik had zelfs met zomerbanden ook al in tientallen jaren geen schuivertje(s) op een nat wegdek...
        Zal wel met de rijstijl te maken hebben zeker, of met de breedte van de banden, of met voor- of achterwielaandrijving, of met het aantal PK, of met het type wagen, of of of ..... enz ?
        De moderne technieken als er zijn EPS/DST etc, of hoe bepaalde merken dit ook mogen noemen helpen je om slippertjes te voorkomen. Wie die kan afzetten zal dat wel kunnen. Ik heb op Francorchamps gereden met het systeem op en het systeem af. Mijn wagen is in het eerste geval geen enkele keer geslipt, in het tweede geval was dat el wat anders hoor.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          De moderne technieken als er zijn EPS/DST etc, of hoe bepaalde merken dit ook mogen noemen helpen je om slippertjes te voorkomen. Wie die kan afzetten zal dat wel kunnen. Ik heb op Francorchamps gereden met het systeem op en het systeem af. Mijn wagen is in het eerste geval geen enkele keer geslipt, in het tweede geval was dat el wat anders hoor.
          Tja, wie kan er dan op circuit rijden, jij of je wagen?

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Tja, wie kan er dan op circuit rijden, jij of je wagen?
            Alle twee.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              En ik was altijd in de veronderstelling dat ervaren circuitrijders een draadje van één der ABS sensors afkoppelen om al die 3-letter hulpmiddelen uit te schakelen

              Bij formule 1 is ABS zelfs absoluut verboden.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                En ik was altijd in de veronderstelling dat ervaren circuitrijders een draadje van één der ABS sensors afkoppelen om al die 3-letter hulpmiddelen uit te schakelen

                Bij formule 1 is ABS zelfs absoluut verboden.
                Ik reken mij absoluut niet bij de ervaren circuitrijders. Eens de voorhanden zijnde paardjes voor je kar te spannen heeft mij al de nodige fun bezorgd. Daarom laat ik dat draadje ook vast en ben al tevreden om één drieletter hulpmiddel eens uit te schakelen. Ik streef ook geen records of laptijden na. En het feit dat circuits de laatste jaren ook al voor het normale publiek toegankelijk zijn is goed meegenomen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Tja, wie kan er dan op circuit rijden, jij of je wagen?
                  Iedereen kan dat ... maar of het dan ook goed is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Tsja, ik had zelfs met zomerbanden ook al in tientallen jaren geen schuivertje(s) op een nat wegdek...
                    Zal wel met de rijstijl te maken hebben zeker, of met de breedte van de banden, of met voor- of achterwielaandrijving, of met het aantal PK, of met het type wagen, of of of ..... enz ?
                    Ik rij ook al 20 jaar enkel met zomerbanden. Met een schuivertje bedoel ik dat je voelt dat je grip aan het verliezen bent, in een bocht, of op een rotonde of bij het vertrekken of remmen.
                    Mijn vorige wagen had een laag zwaartepunt en die kreeg je niet van de weg af, zelfs met goedkope zomerbanden. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, niet in de zomer, in de winter bij sneeuw, niks.
                    Enkele jaren terug heb ik me een berlingo aangeschaft, dat is een heel andere manier van rijden. Die heeft het weggedrag van een boot op zee
                    Daar stonden de betere zomerbanden op, maar toch voelde ik dat die weinig grip had, zeker bij een nat wegdek. De voorbije winters waren echt een ramp en dan zijn het niet eens strenge winters geweest.
                    Bij een beetje sneeuw wou die wagen enkel nog rechtdoor rijden.
                    Nu met de crossclimates merk ik al een duidelijke verbetering bij droog en nat weer. Nu nog even afwachten wat het in winterse omstandigheden geeft.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Enkele jaren terug heb ik me een berlingo aangeschaft, dat is een heel andere manier van rijden. Die heeft het weggedrag van een boot op zee
                      Daar is ie immers voor gemaakt.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Daar is ie immers voor gemaakt.
                        Om in zee te dumpen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Daar is ie immers voor gemaakt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Om in zee te dumpen?
                          Grapjassen
                          Hij ziet er misschien niet uit, maar het is een zeer handig bakje met veel plaats en ideaal als je kinderen hebt.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                            Grapjassen
                            Hij ziet er misschien niet uit, maar het is een zeer handig bakje met veel plaats en ideaal als je kinderen hebt.
                            Daar twijfel ik niet aan.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Eens de voorhanden zijnde paardjes voor je kar te spannen heeft mij al de nodige fun bezorgd. Daarom laat ik dat draadje ook vast en ben al tevreden om één drieletter hulpmiddel eens uit te schakelen. Ik streef ook geen records of laptijden na. En het feit dat circuits de laatste jaren ook al voor het normale publiek toegankelijk zijn is goed meegenomen.
                              En met het "normale publiek" zie je https://www.youtube.com/watch?v=0vm7ToxPuQk

                              Niet alleen BMW's, maar ook Porsches moeten eraan geloven : https://www.youtube.com/watch?v=IfHJCv_S6iI

                              Mijn neefje is er onlangs ook eens gaan spelen met een Opel Astra OPC. Heeft hem 18000€ schade opgeleverd.
                              Last edited by notex; 26 november 2015, 01:48.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                En met het "normale publiek" zie je https://www.youtube.com/watch?v=0vm7ToxPuQk

                                Niet alleen BMW's, maar ook Porsches moeten eraan geloven : https://www.youtube.com/watch?v=IfHJCv_S6iI

                                Mijn neefje is er onlangs ook eens gaan spelen met een Opel Astra OPC. Heeft hem 18000€ schade opgeleverd.
                                Kan je nochtans makkelijk vermijden hoor. Ik reed ongeveer 25 jaar geleden al met een gewone wagen op de Nürburgring, en toen reeds wist iedereen, vooral zij die daar slechts één of een paar rondjes gingen rijden, waar de 'gevaarlijke' punten waren.

                                Wanneer er op een bepaalde plaats veel publiek op de grashellingen te zien is, licht je best je voet wat van het gaspedaal, want die komen enkel om te zien of er wagens in de prak gereden worden, en waar kan je dan beter zitten dan op de hotspots die gekend zijn omdat er daar veel wagens van de baan gaan.

                                Je hebt natuurlijk ook domoren, die net omdat er op een plaats veel publiek zit, eens aan dat publiek willen tonen wat ze kunnen... of liever wat ze niet kunnen.

                                Alle gevaarlijke plekken memoriseren is niet te doen op een circuit van 20 km, of je zou al héééél wat rondjes moeten rijden, en goedkoop is het niet.
                                Dus gewoon in de gaten houden waar de publieke belangstelling het hoogst is.

                                Die plaatsen zijn trouwens op het www te vinden voor de liefhebbers die eens een weekendje gewoon willen gaan kijken.
                                En voor wie het veilig wil houden, rij gewoon een toerke mee met de "circuittaxi' met een ervaren piloot.

                                Ps Ik hoop maar dat hij die wagen met 18.000 euro schade niet heeft laten herstellen, of hij rijdt nu zeker met een potentiële doodskist rond.
                                Last edited by Guest17; 26 november 2015, 08:46.

                                Comment

                                Working...
                                X