Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
wederom de winterbanden bezitters vervloek tijdens onze reis van Yerseke naar huis.
de winterband bezitters rijden je dan voorbij op de linker rijstrook waar de meeste sneeuw en water ligt.
daarna ziet de niet winterband bezitter gewoon even niet waar hij of zij rijd door die mafketels die je links voorbij scheuren.
laat het maar weer snel zomer worden.
grt,bouk.
Morgenvroeg vertrek ik vanuit Spanje naar België, dikke 2000km op zomerbanden. Geen plaats en zin om in de koffer 4 stuks 18" velgen met winterbanden mee te sleuren. 'k Zal in de plaats wat goed weer meebrengen (het is hier nu om 9h 's morgens al 23° in de schaduw).
Morgenvroeg vertrek ik vanuit Spanje naar België, dikke 2000km op zomerbanden. Geen plaats en zin om in de koffer 4 stuks 18" velgen met winterbanden mee te sleuren. 'k Zal in de plaats wat goed weer meebrengen (het is hier nu om 9h 's morgens al 23° in de schaduw).
Mijn zoon had dat ook beloofd als hij zaterdag van Kenia kwam , hij was alleen de temperaturen vergeten mee te brengen.Hij kwam bibberend buiten in Zaventem van +40° naar -0° in amper een 12uur ( vliegen ) was veel.
Ik rij nu terug 2 weken met mijn gewone banden. Moet zeggen dat ik wel de lage temperatuur van de ondergrond gewaar word in het gedrag van de banden. Je voelt goed dat de wagen minder grip heeft op de weg. Op plaatsen waar mijn stabiliteitscontrole systeem normaal niet ingrijpt doet die dat nu wel. Dus voor diegenen die nog zouden twijfelen, een winterband met zachtere gom plakt beter aan de weg bij lage temperaturen.
Deze van mij gaan er volgende week af Pol, en ik moet eerlijk zijn, het zal terug een ervaring van stilte zijn, bij het afremmen
laten mijn winterbanden zich wel goed horen op een droog wegdek, van de motor hoor ik zowiezo niets beneden de 3.000 rpm.
je weet gewoon niet dat daar een motor inzit op lage toeren, en aan 120 Kmh en in zesde versnelling is het toerental een 2.100 rpm.
Dus het wordt weer stil in de auto.
Deze van mij gaan er volgende week af Pol, en ik moet eerlijk zijn, het zal terug een ervaring van stilte zijn, bij het afremmen
laten mijn winterbanden zich wel goed horen op een droog wegdek, van de motor hoor ik zowiezo niets beneden de 3.000 rpm.
je weet gewoon niet dat daar een motor inzit op lage toeren, en aan 120 Kmh en in zesde versnelling is het toerental een 2.100 rpm.
Dus het wordt weer stil in de auto.
Bij mij ligt dit wel wat anders. Ik heb gekozen voor de sportieve kant en dus laag profielbanden die toch al wat meer geluid produceren dan comfortprofiel. Daarbij nog een Performance-uitlaat, die het geheel nog wat muzikaler maakt. Maar het plezier is er niet minder om. Zaterdag een dagje Francorchamps en met zomerbanden.
Toch nog altijd beter dan zo een pechwieltje met een dikke brommerband.
Ik had zelfs geen pechwieltje, nada, niks, mottebollen. Maar wel Run Flats (run crap), en dat gecombineerd met laagprofiel is steeds op kasseien rijden. Nu ik terug met gewone banden rijd, althans tijdens de zomer is het comfort wat beter. Maar ja, wat wil je, een sportief afgeveerde wagen en rijcomfort zijn twee tegenstijdige zaken. Dus ik heb mij ook zo'n pechwieltje aangeschaft dat ik in de koffer leg als ik grotere uitstappen doe, 't is maar voor het geval dat...
Maar ja, wat wil je, een sportief afgeveerde wagen en rijcomfort zijn twee tegenstijdige zaken. ...
Je vraagt je af waarom het type vering waar de legendarische Citroën DS mee was uitgerust, niet verder ontwikkeld werd. Super comfortabel én super baanvast.
Je vraagt je af waarom het type vering waar de legendarische Citroën DS mee was uitgerust, niet verder ontwikkeld werd. Super comfortabel én super baanvast.
Walter
De hydropneumatische vering (voor het eerst gebruikt in de Traction, de 15H) is wel degelijk doorontwikkeld, maar ik vermoed dat de kost te hoog is tov stalen vering. Ik denk dat de echte Citroënrijder (zoals ik, overigens) dit erg betreurt, en niet meer zo aan het merk gebonden is.
Enkel de C6 en de topmodellen C5 hebben nog hydropneumatische vering.
Spijtig.
Comment