Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Dat gewicht in de koffer had men mij ook al aangeraden. Probleem is dat wij drie kinderen hebben waaronder één heel jonge baby. Als ik ga beginnen met zakjes beton in de koffer dan heb ik geen plaats meer voor de kinderwagen en de boodschappen, dus dat is niet echt een optie, als het kan zou ik dat dus liever zo laten.

    Sowieso, door mijn onervarenheid (bij snotneuzen blijkbaar anders), ben ik een zeer rustige chauffeur.
    Die slipcursus was ik al van plan om te gaan volgen, maar met de sneeuw die ze dit weekend geven begon ik een beetje te panikeren.
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Dat gewicht in de koffer had men mij ook al aangeraden. Probleem is dat wij drie kinderen hebben waaronder één heel jonge baby. Als ik ga beginnen met zakjes beton in de koffer dan heb ik geen plaats meer voor de kinderwagen en de boodschappen, dus dat is niet echt een optie, als het kan zou ik dat dus liever zo laten.

      Sowieso, door mijn onervarenheid (bij snotneuzen blijkbaar anders), ben ik een zeer rustige chauffeur.
      Die slipcursus was ik al van plan om te gaan volgen, maar met de sneeuw die ze dit weekend geven begon ik een beetje te panikeren.
      Slippen doet een c200 niet gemakkelijk , heb er 330.000 km mee gereden en nooit in de slip gegaan.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik rij normaal zo'n 50.000 km per jaar, dus na 2 seizoenen hebben die banden meestal elk 50.000 km, en dan zijn ze er meestal door (toch zeker de aangedreven wielen).
        Ik doe meestal rond de 100.000km met een bandenset voor er een band vervangen moet worden.
        Slechts een keer nu twee nieuwe gehad omdat er een klapband was.

        Ik zou met dit weer toch nog eens graag met een achterwielaandrijver rijden. Overstuur is toch altijd leuker dan onderstuur.
        En echt gevaarlijk is het niet meer met de hulpmiddelen van tegenwoordig. Veel meer dan "uw kont" verzetten gaat niet tenzij je de veiligheidswinkel uitzet.
        Zolang ge er u aan verwacht dat uw achterste wat uitbreekt is dat niets ... onverwacht is dat heel anders en veel mensen slaan in paniek.
        Ge moet de techniek ook durven gebruiken, als die tussenkomen moet jij niet alles lossen en herbeginnen want dan dient heel die boel tot niets.
        Net als met ABS, veel mensen lossen de rem als ze wat schokjes voelen in die rempedaal ... net het slechtste dat je kan doen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Slippen doet een c200 niet gemakkelijk , heb er 330.000 km mee gereden en nooit in de slip gegaan.
          Dan hebben we verschillende ervaringen,
          tenzij tussen jouw model en dat van mijn schoonmoeder er zoveel verschil zat... (en nee, ze heeft geen zware voet )

          Maar het moet zeker niet gedramatiseerd worden,
          je kan perfect blijven rijden hoor....
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Dan hebben we verschillende ervaringen,
            tenzij tussen jouw model en dat van mijn schoonmoeder er zoveel verschil zat... (en nee, ze heeft geen zware voet )

            Maar het moet zeker niet gedramatiseerd worden,
            je kan perfect blijven rijden hoor....
            De mijne was nog een w203.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Strange, hier ook (een w202 c220 en de C200 W203).
              Maar goed, dan hebben we verschillende ervaringen, kan altijd natuurlijk
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Bedankt voor de geruststellende tips!
                Hoe zit dat met de esp als het glad is? Altijd uit of alleen bij het vertrekken?
                Tommy
                My homepage : www.digitalviolence.be

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  ESP nooit uitzetten, dat is je engelbewaarder als je schuift in bochten!
                  Enkel als je last hebt om te vertrekken met beide wielen in de sneeuw kan je dat eens uit zetten, maar eens je weg bent terug AAN!

                  Normaal gaat dat vanzelf terug aan als je sneller rijdt dan x kmh, of als je remt met ABS.
                  Alleen bij BMW zou je dat helemaal kunnen uitzetten door een seconde of 10 op de knop,te duwen.
                  Wat mij betreft, enkel goed als je eens wil spelen op een verlaten parking, of onozel wil doen.

                  Niet komen klagen als je "den decor" in gaat hé.

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                    Iemand nog tips voor een beginneling?
                    Op een rustige, vlakke weg waar geen obstakels zijn tegen 10km/u vol op de rem gaan staan, om gewoon al een idee te hebben wat er kan gebeuren als je iets dom doet.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Op een rustige, vlakke weg waar geen obstakels zijn tegen 10km/u vol op de rem gaan staan, om gewoon al een idee te hebben wat er kan gebeuren als je iets dom doet.
                      Ja, of gewoon naar een grote parking gaan (hier den aldi) terwijl er niemand is en even wat "zotter" doen zodat je voelt wat er kan gebeuren. Dan weet je wat er kan gebeuren en kan je je voorzorgen nemen, ook daar eens wat rapper vertrekken, dan ga je ook voelen wat de achtertrein doet als je te zot doet.

                      Vooral opletten met gas bijgeven in de bochten, een achtertractie durft wel eens te gaan driften als je niet oplet. Als je slipt, ontkoppeling in en tegensturen dan op het moment dat hij begint recht te komen u klaar houden om hem naar de andere kant tegen te sturen (de grootste fout die gemaakt wordt is denken dat je hem hebt omdat hij terug keert, maar bijna altijd gaat hij dan de andere kant op).

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        [QUOTE=demeyereg;3733352]Wat naief jong, alsof je met een voortrekker of een 4X4 niet moet remmen.

                        + de rest van al de uitleg (die in princiepe niks te maken heeft met het gestelde.[/QUOTE]

                        Yes inderdeed, jij zal wel gelijk hebben maar de ondervinding heeft al anders geleerd (twijfel niet aan de degelijkheid van voornoemde wagens
                        - had ik geld genoeg ik kocht me misschien ook ééntje van dat merk-
                        En ik heb ook niets gezegd over overmoedig zijn en een 4x4 trekker en niet moeten remmen.

                        Een goede raad, maar in jouw ogen denkelijk van een onwetende, pas je uw snelheid aan. Dat is één van de voornaamste punten.
                        Weet met welke wagen je rijd (met deze of gene banden). Weet wat die wagen doet in specifieke omstandigheden. Zelfs hoe die geladen is.
                        Ik was dagelijks op de baan met een camionette (fort 350T, zwaar geladen met ijzerwerk) en 250 à 300km/dag), gelijk welke periode, winter of zomer en geen bandenwissel hoor. dezelfde banden, zowel lente, zomer, herfst of winter...........den baas zal in fout geweest zijn zeker??
                        De chaufeur, de bestuurder....die is verantwoordeljk. Soms was het eens moeilijk vertrekken...maar meestal in onze contreien..best te doen.

                        Waarbij ik niet wil zeggen dat bij extreme gevallen winterbanden geen voordeel bieden.

                        Er blijft een eikel punt en dat vergeten of duwen velen in een achterhoekje....de bestuurder...
                        Last edited by perman; 6 december 2012, 20:23.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                        Comment


                        • Altijd opletten met tips ... een auto met of zonder al die snufjes moet je helemaal anders bedienen.
                          Wat voor de ene goed is, dat kan voor de andere net heel slecht zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            en nog steeds loopt deze "overbodige" discussie over de voor en nadelen van winterbanden? Tsssssssssss.... hoe is 't mogelijk?!!
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              en nog steeds loopt deze "overbodige" discussie over de voor en nadelen van winterbanden? Tsssssssssss.... hoe is 't mogelijk?!!
                              En ik hou me er dan nog volledig buiten ...
                              Laat die ESP trouwens maar gewoon aan. Mocht je echt niet kunnen vertrekken, dan kan je die eens uitschakelen, en eventueel in 2e vertrekken. Maar zolang het niet nodig is, is er geen reden om die uit te schakelen. Met een achterwielaangedreven wagen trouwens helemaal niet...

                              Mijn golfje heeft enkel ASR, en het moet al heel glad zijn vooraleer dat eens begint te werken bij het vertrekken.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                en nog steeds loopt deze "overbodige" discussie over de voor en nadelen van winterbanden? Tsssssssssss.... hoe is 't mogelijk?!!
                                Niemand is verplicht dit topic te volgen ...
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X