Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Precies ook interesse al denk ik dat jij niet veel met zo'n wagen kan doen zonder Coyote op langere afstanden. Dit beestje is wat te zenuwachtig.
    Niet te zenuwachtig voor mij, maar is me veel te klein qua binnenafmetingen. Ik rij tegenwoordig liever met een SUV of cross over. Kwestie van een hoger uitzichtpunt te hebben en met mijn hernia's nog comfortabel in-en uit te kunnen stappen.
    Binnenkort beschik ik in Spanje over een X6, maar die 550 paarden worden per transporteur naar daar gebracht want ze zijn nog niet gebrandmerkt in België. Dan moet ik ze onderweg ook niet continu in bedwang houden en is er geen discussie nodig met de Franse sheriffs. Dus geen Coyote nodig, en ook geen winterbanden voor onderweg. Waar ik in Spanje woon is de laagste nachttemperatuur in de winter 10°C.
    Last edited by notex; 3 december 2015, 12:57.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Niet te zenuwachtig voor mij, maar is me veel te klein qua binnenafmetingen. Ik rij tegenwoordig liever met een SUV of cross over. Kwestie van een hoger uitzichtpunt te hebben en met mijn hernia's nog comfortabel in-en uit te kunnen stappen.
      Binnenkort beschik ik in Spanje over een X6, maar die 550 paarden worden per transporteur naar daar gebracht want ze zijn nog niet gebrandmerkt in België. Dan moet ik ze onderweg ook niet continu in bedwang houden en is er geen discussie nodig met de Franse sheriffs. Dus geen Coyote nodig, en ook geen winterbanden voor onderweg. Waar ik in Spanje woon is de laagste nachttemperatuur in de winter 10°C.
      X6 ooit uitgeroepen tot lelijkste SUV van het jaar, maar dan in het wit.
      Niet slecht om in Spanje wat rond te toeren. X6M, V8Biturbo, 4,4l 550Pk. Voor 125K € heb je hem. Proficiat!
      Niet mijn ding, maar iedereen zijn meug hé. En nu het af en toe eens overstroming is in Spanje zal die goed van pas komen, hoog genoeg.



      Qua kleur moet je er ook voor zijn. Mijn toekomstige M2 wordt met dezelfde kleur gelanceerd. Ik heb maar gekozen voor iets minder opvallend, het Mineraal grijs, gezien er maar vier kleuren bestaan van dit type. En om niet al teveel in de kijker te rijden. Er zijn al teveel afgunstige blikken in deze maatschappij...
      Last edited by enero; 3 december 2015, 13:31.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Tevreden zijn met wat je hebt en vooral niemand benijden die accenten elders legt. Maar er zijn ook mensen die aan auto's hun hobby beleven ,net zoals er zijn die fotokes nemen met dure toestellen en dito objectieven. Vele hobby's zijn duur, en wie heeft er geen ?
        Inderdaad Pol, en ook niet vergeten te zeggen dat sommige mensen die auto beroepsmatig kunnen inschrijven, maakt ook wat uit hé,
        dan mag het al eens wat meer zijn.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          De kost van een wagen kan je op niet veel manieren uitrekenen. Eigenlijk is er maar 1 juiste manier...
          Effectief voorbeeld.

          Mijn moeder kocht een auto van 19000€ en betaalde effectief 16000€.
          Na 10 jaar was de verkoopwaarde 1500€.
          Enkel wagen heeft dus 14500€ gekost.

          Zelf een wagen van 34000€ gekocht en effectief 22000€ betaald na gratis packs en korting wegens actie kleine facelift.
          Na 10 jaar verkocht voor 7500€.
          Enkel wagen heeft dus 14500€ gekost.

          Haar wagen verbruikte 7,8 liter benzine en de onze 7 liter diesel.
          Een klein onderhoud kostte gemiddeld 600€ aan mijn moeder en aan ons 220€.

          BA was iets van 30€ verschil en omnium bijna 200€ duurder voor ons, beiden BM 0 en zelfde maatschappij.

          Hetgeen zij meer betaalde voor onderhoud en verbruik was ruim voldoende om onze wagen goedkoper te maken op de totale duur.
          Beiden bij dealer van aankoop, wel ander merk.

          Dus ja, een duurdere wagen kan zeker goedkoper uitkomen op het einde van de rit
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Inderdaad Pol, en ook niet vergeten te zeggen dat sommige mensen die auto beroepsmatig kunnen inschrijven, maakt ook wat uit hé,
            dan mag het al eens wat meer zijn.
            Ja Geert, mochten sommigen dat beseffen, dan zouden die misschien wat minder nijd uitstralen. Maar goed we zitten hier op BD en kennen dat al. Over de duizenden euros die naar een fotografie-uitrusting gaat wordt hier meestal niet gediscussieerd. En zoals wij al tal van keren hebben moeten vaststellen zijn ze hier niet zo auto minded, vooral als het gaat om de duurdere modellen.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              X6 ooit uitgeroepen tot lelijkste SUV van het jaar, maar dan in het wit.
              Niet slecht om in Spanje wat rond te toeren. X6M, V8Biturbo, 4,4l 550Pk. Voor 125K € heb je hem. Proficiat!
              Niet mijn ding, maar iedereen zijn meug hé. En nu het af en toe eens overstroming is in Spanje zal die goed van pas komen, hoog genoeg.
              Qua kleur moet je er ook voor zijn. Mijn toekomstige M2 wordt met dezelfde kleur gelanceerd. Ik heb maar gekozen voor iets minder opvallend, het Mineraal grijs, gezien er maar vier kleuren bestaan van dit type. En om niet al teveel in de kijker te rijden. Er zijn al teveel afgunstige blikken in deze maatschappij...
              125K heeft hij niet gekost want het is geen nieuwe. Iets minder dan de helft, ongevalvrij, van 2013 en 42.000km, met 1 jaar garantie.
              Niet dat ik het daar speciaal voor doe (of eigenlijk toch wél ), maar in Spanje is de jaarlijkse rijtaks voor deze auto 152€ en de BIV 1200€.
              Ik weet dat hij niet moeders mooiste is, maar een Qashqai of een Cayenne zijn dat evenmin. Eens je in de auto zit, gaat het om het rijcomfort en zie je dat niet meer. Iedereen heeft niet dezelfde smaak en ikzelf vind bijvoorbeeld een Lamborghini de lelijkste auto op de wereld.
              Qua afgunstige blikken wordt het afwachten. Ik heb pas een donkerblauwe X6 gezien die opzettelijk helemaal bekrast was, maar dat gebeurt niet alleen bij dure auto's. De parelmoerkleurige Qashqai van mijn dochter heeft vorige maand op de parking van luchthaven Eindhoven ook een golvende kras van voor naar achter gekregen. Waarom ? Misschien omdat het een Belgische nummerplaat was op een Nederlandse parking, wie zal het zeggen.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Inderdaad Pol, en ook niet vergeten te zeggen dat sommige mensen die auto beroepsmatig kunnen inschrijven, maakt ook wat uit hé,
                dan mag het al eens wat meer zijn.
                Maakt niet 'wat' uit, maar maakt zowat 'alles' uit.
                Benieuwd hoeveel dikke bedrijfswagens er nog zouden rondrijden mochten afschrijvingen en/kosten niet in mindering kunnen gebracht worden.
                Mijn boekhouder, ttz. mijn vrouw heeft bij het invullen van onze belastingsbrief nog nooit gezegd "het is tijd dat we eens een nieuwe wagen kopen, want we gaan daar voordeel uit halen..." .

                Gelukkig zijn er nog zaken die voor iedereen gelijk zijn... bvb. sterven moeten we allemaal .
                En veel lijkwagens met een aanhanger er aan vol geld heb ik nog niet zien passeren.
                Dus leven als het kan en op de manier waarop je graag leeft .
                Benieuw of sommigen met een dikke kar en/of ander luxezaken hun prioriteiten niet zouden verleggen moesten ze me een erge ziekte geconfronteerd worden... want daartoe hebben we
                allemaal even veel kans.

                Een buur van ons (mooie eigen woning, diverse stukken bouwgrond, appartement aan de kust, dikke BMW enz... zak plots ineen een 10 meter voorbij ons deur. Rap naar spoed gevoerd, pancreaskanker, heeft nog 8 weken geleefd....
                Ik ben zeker dat hij alles zou ingeruild hebben voor gezondheid, mocht het gekund hebben.
                Last edited by Guest17; 3 december 2015, 15:01.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  125K heeft hij niet gekost want het is geen nieuwe. Iets minder dan de helft, ongevalvrij, van 2013 en 42.000km, met 1 jaar garantie.
                  Niet dat ik het daar speciaal voor doe (of eigenlijk toch wél ), maar in Spanje is de jaarlijkse rijtaks voor deze auto 152€ en de BIV 1200€.
                  Ik weet dat hij niet moeders mooiste is, maar een Qashqai of een Cayenne zijn dat evenmin. Eens je in de auto zit, gaat het om het rijcomfort en zie je dat niet meer. Iedereen heeft niet dezelfde smaak en ikzelf vind bijvoorbeeld een Lamborghini de lelijkste auto op de wereld.
                  Qua afgunstige blikken wordt het afwachten. Ik heb pas een donkerblauwe X6 gezien die opzettelijk helemaal bekrast was, maar dat gebeurt niet alleen bij dure auto's. De parelmoerkleurige Qashqai van mijn dochter heeft vorige maand op de parking van luchthaven Eindhoven ook een golvende kras van voor naar achter gekregen. Waarom ? Misschien omdat het een Belgische nummerplaat was op een Nederlandse parking, wie zal het zeggen.
                  Probeer er dus, als je kan een Spaanse nummerplaat op te krijgen. De "guiri" wordt in Spanje niet altijd zo vriendelijk bekeken. Vrienden van ons in de streek van Almeria weten daar alles van. Verhalen zal ik maar besparen.
                  Ja.., en dat is een prachtige tweedehands. 42000 km, dat is niks voor zo'n wagen en dan nog maar 2 jaar oud. Geniet ervan want daarmee zal je zelfs niet voelen dat je ermee rijdt. Nogmaals dikke proficiat en geniet ervan op de Spaanse wegen, want daar kan je in het binnenland en de bergachtige gebieden met zo'n wagens nog genieten.
                  Last edited by enero; 3 december 2015, 15:36.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Maakt niet 'wat' uit, maar maakt zowat 'alles' uit.
                    Benieuwd hoeveel dikke bedrijfswagens er nog zouden rondrijden mochten afschrijvingen en/kosten niet in mindering kunnen gebracht worden.
                    Mijn boekhouder, ttz. mijn vrouw heeft bij het invullen van onze belastingsbrief nog nooit gezegd "het is tijd dat we eens een nieuwe wagen kopen, want we gaan daar voordeel uit halen..." .

                    Gelukkig zijn er nog zaken die voor iedereen gelijk zijn... bvb. sterven moeten we allemaal .
                    En veel lijkwagens met een aanhanger er aan vol geld heb ik nog niet zien passeren.
                    Dus leven als het kan en op de manier waarop je graag leeft .
                    Benieuw of sommigen met een dikke kar en/of ander luxezaken hun prioriteiten niet zouden verleggen moesten ze me een erge ziekte geconfronteerd worden... want daartoe hebben we
                    allemaal even veel kans.

                    Een buur van ons (mooie eigen woning, diverse stukken bouwgrond, appartement aan de kust, dikke BMW enz... zak plots ineen een 10 meter voorbij ons deur. Rap naar spoed gevoerd, pancreaskanker, heeft nog 8 weken geleefd....
                    Ik ben zeker dat hij alles zou ingeruild hebben voor gezondheid, mocht het gekund hebben.
                    En er is gelukkig in België nog een goeie sociale zekerheid en of hospitalisatie verzekeringen. Maar diegene die denkt dat hij later of als hij ziek wordt geen geld zal vandoen hebben slaat ook de bal mis. Oud worden kost ook zeer veel geld hé.
                    Last edited by enero; 3 december 2015, 16:42.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Dus leven als het kan en op de manier waarop je graag leeft .
                      Benieuw of sommigen met een dikke kar en/of ander luxezaken hun prioriteiten niet zouden verleggen moesten ze me een erge ziekte geconfronteerd worden... want daartoe hebben we
                      allemaal even veel kans.
                      Dat is natuurlijk een ander verhaal, misschien kunnen "winterbanden" je leven verlengen.
                      Maar als je kanker krijgt en in een oude 2Pk rijdt of in een dikke MB, maakt volgens mij weinig uit.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Binnenkort beschik ik in Spanje over een X6, maar die 550 paarden worden per transporteur naar daar gebracht want ze zijn nog niet gebrandmerkt in België. Dan moet ik ze onderweg ook niet continu in bedwang houden en is er geen discussie nodig met de Franse sheriffs. Dus geen Coyote nodig, en ook geen winterbanden voor onderweg. Waar ik in Spanje woon is de laagste nachttemperatuur in de winter 10°C.
                        En blijkbaar is die van mij ook al onderweg met de transporteur. Wel moeilijk te bepalen of die zuid- of noordwaarts rijdt.

                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Vier winterbanden he



                          Sent from my iPad using Tapatalk

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Benieuw of sommigen met een dikke kar en/of ander luxezaken hun prioriteiten niet zouden verleggen moesten ze me een erge ziekte geconfronteerd worden... want daartoe hebben we allemaal even veel kans.
                            Gezondheid kan je in de meeste gevallen niet afkopen, hoe rijk je ook bent.
                            Er heeft nog niemand kanker gekregen omdat hij een mooie wagen of dikke villa had en er is ook nog niemand gezonder geworden door dat weg te doen of zelfs nooit te kopen.
                            Verder gaan mensen die zeer ziek worden (binnen het mogelijke) vaak nog net iets kopen wat ze altijd graag gewild hebben.
                            Vermoedelijk wel geen winterbanden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Gezondheid kan je in de meeste gevallen niet afkopen, hoe rijk je ook bent.
                              Er heeft nog niemand kanker gekregen omdat hij een mooie wagen of dikke villa had en er is ook nog niemand gezonder geworden door dat weg te doen of zelfs nooit te kopen.
                              Verder gaan mensen die zeer ziek worden (binnen het mogelijke) vaak nog net iets kopen wat ze altijd graag gewild hebben.
                              Vermoedelijk wel geen winterbanden.
                              Ja.., ik begrijp dergelijke reactie ook niet goed hoor. Wat heeft een dikke kar of luxezaken nu met gezondheid te maken? Ziektes zijn van alle leeftijden en we kan voorzien wat hij of zij nog te wachten staat. Wie boven zijn stand leeft zal daar niet enkel de gevolgen van moeten dragen als hij of zij ziek wordt. Je leeft toch binnen je eigen mogelijkheden. Wie meer verdient kan meer opdoen en andersom en dat is doorgaans zo. Maar ik denk wel dat er een bepaalde laag van de maatschappij bestaat die nooit iets zal hebben omdat ze omwille van omstandigheden hierin verzeild zijn geraakt, maar ook "soms" niks doen om daar uit te geraken. Misschien is het dat wat Djivan bedoelt.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                En ondertussen is het geen weer voor winterbanden. Wel slecht voor de verkoop.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X