Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenkraan lekt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Buitenkraan lekt

Na het terug inschakelen van mijn buitenkraan (ik kan die binnen afsluiten) zag ik dat de kraan lekte. Ik heb een nieuw kraantje gekocht en toen ik die vandaag erop gezet had zag ik dat het water niet aan de kraan zelf lekte, maar aan de leiding waar de kraan insteekt.
    Op de bijgevoegde foto zie je het stukje leiding dat uitsteekt, en het water komt tussen de muur uit, waarschijnlijk waar dat stukje leiding aangesloten is op de rest van de leiding.
    Dus water terug afgesloten en wou ik eens gaan kijken, maar ik krijg met alle moeite dat afdekplaatje er niet afgedraaid. Ik heb 2 linkerhanden op dat gebied, maar is er een simpele manier om dat eraf te krijgen, zodat ik wat meer zicht heb op dat stukje leiding dat uitsteekt?

Groetjes,
    Dominic

Simpelste (als dat ding er dan toch uit moet) is zo een nieuw systeem kraan zetten
    met leegloop functie, de kraan zit dan eigenlijk binnenshuis en de bediening via
    een stang naar buiten, deze kan je mooi op lengte zagen (volgens dikte muur).

Comment

Dat zal niet lukken, de leiding is weggewerkt in de muur en gaat ondergronds naar een andere ruimte waar een collector staat en waar ik de leiding kan onderbreken. Ik vermoed dat het stukje dat uit de muur komt niet meer goed aansluit op de rest van de leiding maar om dat te kunnen zien zou die schelp eraf moeten. Maar die zit dus potvast en ik durf niet te hard te wringen, en ik heb er eigenlijk ook niet het juiste materiaal voor.
      Groetjes,
      Dominic

Comment

Working...
      X