Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik zou zeggen ... rij eerst één keer in een winter zoals de vorige met winterbanden en spreek dan eens opnieuw.
    Er is wel degelijk een groot verschil in baanhouding tussen winterbanden en zomerbanden.
    De meesten vinden het de moeite niet waard omdat ze weinig km's doen maar als ze één keer een schuivertje maken dan zeggen ze nadien bijna allemaal "winterbanden hadden goedkoper geweest".
    Natuurlijk is het geen zekerheid om nooit iets voor te hebben maar het helpt wel zeker.
    Akkoord hoor. Toen ik vroeger nog met winterbanden reed (nu niet meer gezien ik nog heel weinig km rij 's winters) ondervond ik bij felle regen vééél minder die 'klappen' wanneer ik op autowegen door plassen reed.
    Dus dat die winterbanden ook goed/beter zijn bij regenweer hoeft men mij niet meer te vertellen, dat heb ik meerdere jaren aan den lijve of liever aan den wagen, ondervonden.
    Groetjes

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Zomervelgen gewassen en behandeld , staan nu op een velgenboom.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Zomervelgen gewassen en behandeld , staan nu op een velgenboom.
        Ik heb nog altijd 4 winterbanden in bewaring bij mijn bandencentrale. Ze zouden ze vorige winter verkopen, maar tijdens de winter kreeg ik de melding dat dit niet gelukt was (wat begrijpelijk is, want ze verkopen natuurlijk liever hun nieuwe hé).
        Ik overwoog nu om toch een viertal velgen te kopen om die winterbanden te laten opleggen, om dan zelf twee keer per jaar te wisselen (op en af- de velgen laten doen bij bandencentrale kostte me telkens ongeveer 60 euro, dat tweemaal per jaar).
        Nu kreeg ik echter een offerte voor velgen : gewone stalen velgen 60 euro/stuk en alu velgen 90 euro/stuk. Ik dacht gewoon, wanneer de winterbanden er op liggen, slijten mijn zomerbanden niet, maar om hier nu terug 240 euro of 360 euro ijn te investeren!?!? Ik ga ze, om het even wat ik doe, toch moeten halen, want nu rekenen ze 8 euro/jaar voor de stockage.
        Voor de veiligheid hoef ik het niet te doen, want wanneer de wegen glad, of besneeuwd zijn blijven we toch thuis.......
        Zouden er eventueel 2dehandsvelgen tegen een goedkope(re) prijs te vinden zijn ?
        Ik was er reeds bijna mee naar het containerpark gereden, maar vind het toch zonde, ze zijn bijna niet van nieuw te onderscheiden.
        En mocht ik ze toch naar het containerpark doen, dan ga ik er zeker eerst eens de slijpschijf doorjagen .
        Groetjes
        Last edited by Guest17; 15 november 2013, 12:43.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          ...
          Zouden er eventueel 2dehandsvelgen tegen een goedkope(re) prijs te vinden zijn ?
          Ik was er reeds bijna mee naar het containerpark gereden, maar vind het toch zonde, ze zijn bijna niet van nieuw te onderscheiden.
          En mocht ik ze toch naar het containerpark doen, dan ga ik er zeker eerst eens de slijpschijf doorjagen .
          Misschien kun je de maat van de velgen die je nodig hebt (model wagen) hier even posten, er zou wel eens een BD-er kunnen zijn die er heeft liggen.
          Of je zou de maat van je winterbanden kunnen opgeven, wellicht heeft iemand hier interesse. Beter iets voor krijgen dan de slijpschijf erdoor te jagen.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb nog altijd 4 winterbanden in bewaring bij mijn bandencentrale. Ze zouden ze vorige winter verkopen, maar tijdens de winter kreeg ik de melding dat dit niet gelukt was (wat begrijpelijk is, want ze verkopen natuurlijk liever hun nieuwe hé).
            Ik overwoog nu om toch een viertal velgen te kopen om die winterbanden te laten opleggen, om dan zelf twee keer per jaar te wisselen (op en af- de velgen laten doen bij bandencentrale kostte me telkens ongeveer 60 euro, dat tweemaal per jaar).
            Nu kreeg ik echter een offerte voor velgen : gewone stalen velgen 60 euro/stuk en alu velgen 90 euro/stuk. Ik dacht gewoon, wanneer de winterbanden er op liggen, slijten mijn zomerbanden niet, maar om hier nu terug 240 euro of 360 euro ijn te investeren!?!? Ik ga ze, om het even wat ik doe, toch moeten halen, want nu rekenen ze 8 euro/jaar voor de stockage.
            Voor de veiligheid hoef ik het niet te doen, want wanneer de wegen glad, of besneeuwd zijn blijven we toch thuis.......
            Zouden er eventueel 2dehandsvelgen tegen een goedkope(re) prijs te vinden zijn ?
            Ik was er reeds bijna mee naar het containerpark gereden, maar vind het toch zonde, ze zijn bijna niet van nieuw te onderscheiden.
            En mocht ik ze toch naar het containerpark doen, dan ga ik er zeker eerst eens de slijpschijf doorjagen .
            Groetjes
            Niet makkelijk vanaf te geraken , heb hier nog 2 sets liggen voor mercedes 4X15" en 4X18".

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Verwijzend naar mijn reactie # 3003 :

              - maat winterbanden die ik heb : Michelin 195/65R15 Alpin A3 91 T (profieldiepte die op mijn factuur genoteerd staat door de bandencentrale is 8 mm)
              - maat velgen die ik zoek : voor banden 185/60R15 (voor Opel Meriva)

              Kan ergens onlogisch lijken, maar de winterbanden kwamen oorspronkelijk van mijn vorige wagen (Opel Vectra) vandaar de iets grotere maat,
              maar ze werden reeds een paar keer op de velgen 185/60R15 gemonteerd zonder problemen, alleen moest ik mijn snelheidsmeter iets beter in de gaten houden.

              Dus mocht er iemand van velgen (5 gaats) weten......
              Of heeft er iemand interesse in de banden, die mogen weg tegen een spotprijs, want alles wat ik er voor krijg is beter dan hetgeen ik er moet voor betalen op het containerpark.

              Groetjes
              Last edited by Guest17; 15 november 2013, 15:50.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Verwijzend naar mijn reactie # 3003 :

                - maat winterbanden die ik heb : Michelin 195/65R15 Alpin A3 91 T (profieldiepte die op mijn factuur genoteerd staat door de bandencentrale is 8 mm)
                - maat velgen die ik zoek : voor banden 185/60R15 (voor Opel Meriva)

                Kan ergens onlogisch lijken, maar de winterbanden kwamen oorspronkelijk van mijn vorige wagen (Opel Vectra) vandaar de iets grotere maat,
                maar ze werden reeds een paar keer op de velgen 185/60R15 gemonteerd zonder problemen, alleen moest ik mijn snelheidsmeter iets beter in de gaten houden.

                Dus mocht er iemand van velgen (5 gaats) weten......
                Of heeft er iemand interesse in de banden, die mogen weg tegen een spotprijs, want alles wat ik er voor krijg is beter dan hetgeen ik er moet voor betalen op het containerpark.

                Groetjes
                Hier begrijp ik iets niet. Ofwel bestaat die combinatie niet, ofwel wil jouw bandencentrale jou niet helpen. Ik heb winterbanden met de bijpassende stalen velgen voor Opel Meriva gekocht in de bandencentrale.
                Last edited by Hasseltenaar; 15 november 2013, 16:30. Reden: tikfout
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Hier begrijp ik iets niet. Ofwel bestaat die combinatie niet, ofwel wil jouw bandencentrale jou niet helpen. Ik heb winterbanden met de bijpassende stalen velgen voor Ople Meriva gekocht in de bandencentrale.
                  Zij willen mij wel degelijk 'helpen', zie #3003 door nieuwe velgen te verkopen en daar mijn winterbanden op te monteren.
                  Het is in feite eenvoudig :
                  - ik koop stalen/alu velgen met een maat voor banden 185/60/15 en laat daar mijn winterbanden (weliswaar met een lichtjes ander maat) op plaatsen
                  - of ik verkoop gewoon mijn winterbanden met maat 195/65/15
                  Indien niet duidelijk laat me maar weten wat je niet begrijpt, misschien leg ik het nog niet duidelijk genoeg uit !?
                  Groetjes

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Zij willen mij wel degelijk 'helpen', zie #3003 door nieuwe velgen te verkopen en daar mijn winterbanden op te monteren.
                    Het is in feite eenvoudig :
                    - ik koop stalen/alu velgen met een maat voor banden 185/60/15 en laat daar mijn winterbanden (weliswaar met een lichtjes ander maat) op plaatsen
                    - of ik verkoop gewoon mijn winterbanden met maat 195/65/15
                    Indien niet duidelijk laat me maar weten wat je niet begrijpt, misschien leg ik het nog niet duidelijk genoeg uit !?
                    Groetjes
                    OK, dan is het gewoon een kwestie van beslissen.
                    Ik heb ooit een set winterbanden op velg te koop aangeboden op ik dacht Kapaza. Op een wip waren ze verkocht en ik denk dat het nu wel het goede moment is om winterbanden te verkopen.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Verwijzend naar mijn reactie # 3003 :

                      - maat winterbanden die ik heb : Michelin 195/65R15 Alpin A3 91 T (profieldiepte die op mijn factuur genoteerd staat door de bandencentrale is 8 mm)
                      - maat velgen die ik zoek : voor banden 185/60R15 (voor Opel Meriva)

                      Kan ergens onlogisch lijken, maar de winterbanden kwamen oorspronkelijk van mijn vorige wagen (Opel Vectra) vandaar de iets grotere maat,
                      maar ze werden reeds een paar keer op de velgen 185/60R15 gemonteerd zonder problemen, alleen moest ik mijn snelheidsmeter iets beter in de gaten houden.

                      Dus mocht er iemand van velgen (5 gaats) weten......
                      Of heeft er iemand interesse in de banden, die mogen weg tegen een spotprijs, want alles wat ik er voor krijg is beter dan hetgeen ik er moet voor betalen op het containerpark.

                      Groetjes
                      Ik heb er liggen , deze komen van een mercedes c (W203) zijn geen originele mb velgen maar weet niet af de gaten op dezelfde afstand staan als bij opel.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        Ik heb er liggen , deze komen van een mercedes c (W203) zijn geen originele mb velgen maar weet niet af de gaten op dezelfde afstand staan als bij opel.
                        Behalve de gatafstand moet er ook nog gekeken worden naar de positie van de naaf tov het velgbed. Dit kan meer naar buiten of naar binnen staan, zodat de banden eveneens meer naar buiten/binnen staan, wat voor problemen kan zorgen met het raken van de wielkasten, of evtl de ophanging (driehoeken).
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                          Behalve de gatafstand moet er ook nog gekeken worden naar de positie van de naaf tov het velgbed. Dit kan meer naar buiten of naar binnen staan, zodat de banden eveneens meer naar buiten/binnen staan, wat voor problemen kan zorgen met het raken van de wielkasten, of evtl de ophanging (driehoeken).
                          Dit klopt zeker, want toen men die iets bredere en iets hogere banden voor de eerste keer op mijn velgen had gemonteerd, vroeg men mij een ritje te maken, en hier en daar eens met volledig overgedraaid stuur een paar bochtjes te maken over de betonnen goot langs de kant van de weg, juist om te luisteren of er nergens iets haperde. Dit was niet het geval, dus mochten ze er op blijven en kon ik er in alle veiligheid mee de weg op.
                          Groetjes

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                            Behalve de gatafstand moet er ook nog gekeken worden naar de positie van de naaf tov het velgbed. Dit kan meer naar buiten of naar binnen staan, zodat de banden eveneens meer naar buiten/binnen staan, wat voor problemen kan zorgen met het raken van de wielkasten, of evtl de ophanging (driehoeken).
                            Deze waarde noemt men de ET waarde.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Hier kan je alles controleren.En dan zie je dat mijn velgen niet passen.
                              Steekmaat.nl Opel naaf Zoek steekmaat op automerk - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto
                              Last edited by François02; 15 november 2013, 18:53.

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                                Hier kan je alles controleren.En dan zie je dat mijn velgen niet passen.
                                http://www.steekmaat.nl/auto/Opel.html
                                Interessante link waarvoor dank .

                                Groetjes

                                Comment

                                Working...
                                X