Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Volledig akkoord,maar bumperkleven is vandaag de dag een zeer frequente bezigheid.
    Zonder reclame te maken;Autogids vandaag volledige bijdrage over winterbanden,vergelijking voorwieltractie met winterbanden,quattro met zomerbanden (laatste duidelijk minder efficient,wat sommige quattrorijders toch even moet laten nadenken)en blijkbaar toch betere prestaties voor de alleseizoensband dan verwacht.
    Heb nu al een paar weken 4matic en winterbanden. Fenomenale grip maar wel defensief gebruikt

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      ,quattro met zomerbanden (laatste duidelijk minder efficient,wat sommige quattrorijders toch even moet laten nadenken)
      Ik denk dat er maar weinig quattrorijders zijn die in de winter met zomerbanden blijven rijden, althans ik zeker niet, als je de meerprijs voor quattro over hebt dan zal het niet meer op winterbanden aankomen ook...anders zou je beter een 2 wiel aangedreven wagen aanschaffen.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Me dunkt dat dit nu al de 2de opeenvolgende winter is dat ik flink wat geld bespaard heb door geen winterbanden te kopen. Kan me niet voorstellen dat iemand ze in België vorige en deze winter al nodig heeft gehad...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Me dunkt dat dit nu al de 2de opeenvolgende winter is dat ik flink wat geld bespaard heb door geen winterbanden te kopen. Kan me niet voorstellen dat iemand ze in België vorige en deze winter al nodig heeft gehad...
          Klopt inderdaad, maar jij bent een beetje" gedwongen" subjectief hé, voor jou is het nu ongetwijfeld schitterend zomerweer.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Me dunkt dat dit nu al de 2de opeenvolgende winter is dat ik flink wat geld bespaard heb door geen winterbanden te kopen. Kan me niet voorstellen dat iemand ze in België vorige en deze winter al nodig heeft gehad...
            Binnen een paar jaar kan je op skivakantie gaan met het uitgespaarde geld ... of misschien daarvoor dan toch maar winterbanden plaatsen .

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Klopt inderdaad, maar jij bent een beetje" gedwongen" subjectief hé, voor jou is het nu ongetwijfeld schitterend zomerweer.
              Inderdaad, 't weekend is nu wel wat nat, maar de voorbije dagen was 't koud en droog, ideaal !

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Binnen een paar jaar kan je op skivakantie gaan met het uitgespaarde geld ... of misschien daarvoor dan toch maar winterbanden plaatsen .
              Wel, ik haat sneeuw al evenveel als de zon dus op skivakantie ga ik nooit, never have, never will. En wat winterbanden betreft, die ga ik plaatsen, ja, op 't moment dat 't hier in ons apenlandje verplicht wordt...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Me dunkt dat dit nu al de 2de opeenvolgende winter is dat ik flink wat geld bespaard heb door geen winterbanden te kopen. Kan me niet voorstellen dat iemand ze in België vorige en deze winter al nodig heeft gehad...
                Als je niet weet waar winterbanden voor dienen, dan kunt ge die gedachte volgen.
                Maar als je beseft dat ook op een gewoon droog of vochtig wegdek winterbanden een nut hebben onder de 7°C, dan klopt uw redenering niet.
                En nog minder als je rekent dat ondertussen uw zomerbanden niet slijten en je winterbanden eigenlijk geen extra kost zijn maar een verlenging.
                Jij zal gewoon veel sneller je zomerbanden moeten wisselen dan iemand anders dat in de winter met een andere set rijdt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als je niet weet waar winterbanden voor dienen, dan kunt ge die gedachte volgen.
                  Maar als je beseft dat ook op een gewoon droog of vochtig wegdek winterbanden een nut hebben onder de 7°C, dan klopt uw redenering niet.
                  En nog minder als je rekent dat ondertussen uw zomerbanden niet slijten en je winterbanden eigenlijk geen extra kost zijn maar een verlenging.
                  Jij zal gewoon veel sneller je zomerbanden moeten wisselen dan iemand anders dat in de winter met een andere set rijdt.
                  Als ik winterbanden leg, wil ik een mooie velg erbij, ik rijd niet met lelijke zwarte stalen velgen. Dus kost meer dan enkel maar een verlenging. Plus, omdat ze zachter zijn, ligt je verbruik hoger. Ga je nu echt beweren dat winterbanden deze winter en vorige winter hun nut al hebben gehad ?
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Ja, al tweek eer op sneeuw en een keer op ijs gereden hier in België.
                    Sinds wanneer moet je nieuwe velgen kopen voor winterbanden?
                    Zijn je velgen zo exotisch dat er geen winterbanden voor bestaan of zo?

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ja, al tweek eer op sneeuw en een keer op ijs gereden hier in België.
                      Sinds wanneer moet je nieuwe velgen kopen voor winterbanden?
                      Zijn je velgen zo exotisch dat er geen winterbanden voor bestaan of zo?
                      Nee, maar telkens de banden eraf halen om op een andere velg te leggen is nefast voor de banden. En zoals gezegd, winterbanden kopen met een lelijke stalen velg doe ik niet. Een beetje autoliefhebber wil dat z'n auto er mooi blijft uitzien, zelfs met winterbanden...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Nee, maar telkens de banden eraf halen om op een andere velg te leggen is nefast voor de banden. En zoals gezegd, winterbanden kopen met een lelijke stalen velg doe ik niet. Een beetje autoliefhebber wil dat z'n auto er mooi blijft uitzien, zelfs met winterbanden...
                        En als je zelf geen banden kunt wisselen, mag je ook nog eens betalen daarvoor.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Ja, al tweek eer op sneeuw en een keer op ijs gereden hier in België.
                          Sinds wanneer moet je nieuwe velgen kopen voor winterbanden?
                          Zijn je velgen zo exotisch dat er geen winterbanden voor bestaan of zo?
                          Hier ook winterbanden inclusief de velgen. Een groot gemak als je ze zelf vervangt, wat hier jaarlijks gebeurt op de BMW en nu ook op de AUDI.De meerprijs op zoveel jaren + het gemak van ze te plaatsen en te verwijderen als het je past heeft ook zijn prijs. Hier bijvoorbeeld de standaard velg van de Audi S5 (18") met de winterbanden erop en daarnaast voor de zomer de Rotor 19" velgen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Heb nu al een paar weken 4matic en winterbanden. Fenomenale grip maar wel defensief gebruikt
                            Hier de Audio S5 Quattro zelfs met winterbanden. Wat een vastheid op de weg... Onze jongste zoon heeft dezelfde Audi en heeft een hekel aan winterbanden. Ik weet niet waarom, maar hij heeft ongelijk volgens mij, maar goed dat is jong hé... Nu.., ergens kan ik heb een klein beetje begrijpen omwille van de tractie op de vier wielen. Maar voor mij kan het niet veilig genoeg zijn, dus.. winterbanden.
                            Last edited by enero; 25 januari 2015, 17:40.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Als ik winterbanden leg, wil ik een mooie velg erbij, ik rijd niet met lelijke zwarte stalen velgen. Dus kost meer dan enkel maar een verlenging. Plus, omdat ze zachter zijn, ligt je verbruik hoger. Ga je nu echt beweren dat winterbanden deze winter en vorige winter hun nut al hebben gehad ?
                              Ik rij jaar in jaar uit met alu velgen, dat belet toch niet om er winterbanden op te zetten.
                              Ja, een wissel kost u de montage, maar dat is nog altijd véél goedkoper dan een eventueel ongeval dat vermeden kon worden.
                              En hoeveel ligt uw verbruik hoger met winterbanden?
                              Vermoedelijk zelf nooit getest want anders ken je het resultaat.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                                En als je zelf geen banden kunt wisselen, mag je ook nog eens betalen daarvoor.
                                En als je één meter minder kort kan stoppen dan iemand met winterbanden ... hoeveel betaal je dan?
                                Juist, 2€ voor een paar papieren zakdoeken.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X