Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Veel snelweg doet in principe ook minder slijten dan veel bochtwerk.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Het was precies niet druk die dag en hij zal me zo ook niet veel ophouden in een bocht. [emoji1][emoji1][emoji1]

      Ja, banden zullen wel wat sneller slijten dan de mijne. [emoji1]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Wat ik ook ervaar bij vier wiel tractie is dat deze veel minder banden slijt, voorste gaan bij iedere oliewissel
        ( om de 15.000 Km) naar achter en omgekeerd, en maken door de krachtverdeling heel wat minder sleet.
        Met zomerbanden haal ik gemakkelijk +60.000 Km.
        Ik schat dat het hier achteraan een 15.000 zal worden met de zomer Michelins. Met een andere velgenmaat achteraan kan je ook niet wisselen hé. Dat zijn natuurlijk allemaal zaken die je bij de aankoop van een wagen moet incalculeren. Een sportwagen is ook niet hetzelfde als een 4x4 SUV hé.
        Een zomer en een winterset heeft ook het nadeel dat je langer rijdt met de banden als je niet al teveel km doet. Dat houdt dus in dat de rubber na 4 à5 jaar niet meer dezelfde kwaliteiten heeft dan in het begin.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Ik schat dat het hier achteraan een 15.000 zal worden met de zomer Michelins.
          Toch redelijk sportief gereden dan. [emoji1]
          Of misschien ook op circuit gaan rijden?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Toch redelijk sportief gereden dan. [emoji1]
            Of misschien ook op circuit gaan rijden?
            Nog geen circuit met deze, anders waren ze ter plaatse al weg geweest.
            Maar met 370Pk op de achteras moet je niet te veel gas geven om de achterkant te doen swingen.
            Het is ook zo dat ik nooit wacht tot het fameuze blokje in de inkeping van de band aan de oppervlakte komt kijken. Met bandenmaat 265-35 achteraan is het op nat wegdek veiliger de banden vroeger te vervangen wil je watergladheid minimaliseren.
            Last edited by enero; 7 december 2017, 10:54.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Toch redelijk sportief gereden dan. [emoji1]
              Of misschien ook op circuit gaan rijden?
              Aai, bijna dubbele post.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Maar met 370Pk op de achteras moet je niet te veel gas geven om de achterkant te doen swingen.
                Zolang het droog is en tractiecontrole ingeschakeld is, dan valt het nog wat mee, maar bij goed doorduwen of op nat wegdek kan dat inderdaad redelijk snel.
                Reden waarom ik toch voorstander ben van vierwielaandrijving met zo'n krachtige motoren.
                Allemaal plezant als men dat specifiek wil om wat te driften (normaal op circuit) maar voor dagelijks gebruik niet zo mijn ding ... men heeft dan veel vermogen maar moet continu opletten wat men doet.

                Begin dit jaar de 440i eens gaan testen en dat moest in principe een Xdrive zijn maar we kregen blijkbaar een gewone achterwielaandrijving mee en het regende ... dan moet men heel voorzichtig zijn of men steekt ergens de kant in of men is ongewild eens even spookrijder.

                Het is ook zo dat ik nooit wacht tot het fameuze blokje in de inkeping van de band aan de oppervlakte komt kijken.
                Met bandenmaat 265-35 achteraan is het op nat wegdek veiliger de banden vroeger te vervangen wil je watergladheid minimaliseren.
                Ik heb nog nooit mijn banden minder dan 2 mm laten gaan, die wettelijke 1,6 mm is puur belachelijk, zeker bij wat nattigheid.
                Eigenlijk van zodra ik het idee krijg dat die minder goed de baan begint te houden bij nat, dan gaan ze er af ... wat de profieldiepte ook is.
                Dat is toch niet zo vaak dat dat hier gebeurt ... altijd jaren gerust.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zolang het droog is en tractiecontrole ingeschakeld is, dan valt het nog wat mee, maar bij goed doorduwen of op nat wegdek kan dat inderdaad redelijk snel.
                  Reden waarom ik toch voorstander ben van vierwielaandrijving met zo'n krachtige motoren.
                  Allemaal plezant als men dat specifiek wil om wat te driften (normaal op circuit) maar voor dagelijks gebruik niet zo mijn ding ... men heeft dan veel vermogen maar moet continu opletten wat men doet.

                  Begin dit jaar de 440i eens gaan testen en dat moest in principe een Xdrive zijn maar we kregen blijkbaar een gewone achterwielaandrijving mee en het regende ... dan moet men heel voorzichtig zijn of men steekt ergens de kant in of men is ongewild eens even spookrijder.

                  Ik heb nog nooit mijn banden minder dan 2 mm laten gaan, die wettelijke 1,6 mm is puur belachelijk, zeker bij wat nattigheid.
                  Eigenlijk van zodra ik het idee krijg dat die minder goed de baan begint te houden bij nat, dan gaan ze er af ... wat de profieldiepte ook is.
                  Dat is toch niet zo vaak dat dat hier gebeurt ... altijd jaren gerust.
                  Het is wel zo dat indien je alle stabiliteitshulpen laat aanstaan, er weinig kan fout lopen, althans met mijn M2. Het wordt anders wanneer tractiecontrole gedeeltelijk of volledig uitgeschakeld wordt. Dan moet je zelf wel in staat zijn te corrigeren wanneer het mocht vandoen zijn. Voor hen die graag driften wel een must.
                  En op een glad wegdek, winterse omstandigheden, wordt het wel heel gek met zoveel power op enkel de achteras. Die wagen is dan wel niet de beste oplossing. Laat je dan ook best in de garage staan.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    En op een glad wegdek, winterse omstandigheden, wordt het wel heel gek met zoveel power op enkel de achteras. Die wagen is dan wel niet de beste oplossing. Laat je dan ook best in de garage staan.
                    Het is meestal wel voor de fun dat de meesten zoiets kopen ... spijtig dat er weinig plaatsen zijn waar men zich wat kan/mag uitleven.
                    En met slecht weer komen de meesten daar inderdaad niet mee buiten. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      En met slecht weer komen de meesten daar inderdaad niet mee buiten. [emoji1]
                      Het is dan ook een voorrecht er in dergelijke omstandigheden een Quattro voor te kunnen inzetten. Onze jongste zoon rijdt zelfs met zijn RS5 nog steeds zonder winterset rond, wat ik natuurlijk ten stelligste moet afkeuren.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Zelfs met tractiecontrole en 370pk gaan de banden snel slijten als je regelmatig eens doorduwt.
                        Tractiecontrole laat ook wat slip toe, en dat op droog wegdek geeft altijd veel slijtage.

                        Maar je koopt een M2 niet om in 20s van 0-100 te gaan hé. Dan was een Dacia Sandero ook goed geweest.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Zelfs met tractiecontrole en 370pk gaan de banden snel slijten als je regelmatig eens doorduwt.
                          Tractiecontrole laat ook wat slip toe, en dat op droog wegdek geeft altijd veel slijtage.

                          Maar je koopt een M2 niet om in 20s van 0-100 te gaan hé. Dan was een Dacia Sandero ook goed geweest.
                          Zo is dat, die tractiecontrole laat je achterste wat zigzaggen (zeer kleine uitslag) maar uiteraard voelbaar op de achterste wielen. Bij even goed doortrekken vanuit stilstand en licht vettig wegdek een plezante ervaring.
                          En dit is dan de ultieme ervaring met de M2.
                          De Launch control : https://www.youtube.com/watch?v=LgKXzCmK5Nc
                          Last edited by enero; 8 december 2017, 09:49.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Dat gaat uw versnellingsbak ook graag doen...

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Ik heb gisteren een wandeling gemaakt (1,5 uur) en gekeken welke banden er op de geparkeerde wagens stonden, wel, ik schat het op zo'n 75 % winterbanden , dat is toch al heel wat .
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Dat lijkt me echt wel héél veel.
                                Veel bedrijfswagens tegen gekomen?

                                Comment

                                Working...
                                X