Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden
Collapse
X
-
-
Re: Winterbanden
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
Nu komt de typische commentaar:
HLN is een platte krant voor dommerikken
Politiekers zijn regelnichten
België is een apenland
Rubber is rubber
En ik heb geen auto meer...It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht" In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)
Comment
-
Ik stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
Ik kan begrijpen dat sommige mensen die erg weinig km rijden de investering niet willen doen, een vriend van mij woont in Koekelberg (op 100m van een bakker, slager...), gaat werken met het openbaar vervoer (niet overstappen, 15 minuten, sneller dan met de wagen, en van deur tot deur). en heeft na 8 jaar 35.000km op de teller. Zijn wagen is perfect onderhouden, hij heeft vorig jaar zijn 4 banden vervangen omdat ze sporen van veroudering vertoonden. Als hij winterbanden had gehad, dan hadden zijn 8 stuks elk zo'n 17.000km gedraaid, en waren ze allemaal goed voor vervanging. Dat is dan wel een dure zaak.
En, ja, hij weet dat zijn auto hem per km veel geld kost, maar voor zware boodschappen en om zijn moeder ergens heen te brengen is die wagen echt nuttig, flexibeler dan een taxi.
NB, hij woonde vroeger in Kortenberg, ergens achterin. Hij was de eerste die winterrubber op zijn velgen had liggen.
Maar voor de meeste andere chauffeurs zijn winterbanden even belangrijk als de auto zelf. Ze verhogen de veiligheid enorm, op voorwaarde dat je je rijstijl aanpast.D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk berichtIk kan begrijpen dat sommige mensen die erg weinig km rijden de investering niet willen doen, een vriend van mij woont in Koekelberg (op 100m van een bakker, slager...), gaat werken met het openbaar vervoer (niet overstappen, 15 minuten, sneller dan met de wagen, en van deur tot deur). en heeft na 8 jaar 35.000km op de teller. Zijn wagen is perfect onderhouden, hij heeft vorig jaar zijn 4 banden vervangen omdat ze sporen van veroudering vertoonden. Als hij winterbanden had gehad, dan hadden zijn 8 stuks elk zo'n 17.000km gedraaid, en waren ze allemaal goed voor vervanging. Dat is dan wel een dure zaak.
En, ja, hij weet dat zijn auto hem per km veel geld kost, maar voor zware boodschappen en om zijn moeder ergens heen te brengen is die wagen echt nuttig, flexibeler dan een taxi.
NB, hij woonde vroeger in Kortenberg, ergens achterin. Hij was de eerste die winterrubber op zijn velgen had liggen.
Maar voor de meeste andere chauffeurs zijn winterbanden even belangrijk als de auto zelf. Ze verhogen de veiligheid enorm, op voorwaarde dat je je rijstijl aanpast.
Comment
-
Uw redenering klopt niet hoor.
Als hij winter banden had opzitten hadden ze nu elk 17000km en waren ze nog niet aan vervanging toe en konden ze nog elk 17000km
En tegen dan was zijn wagen 16 jaar en zou deze aan vervanging toe zijn
En dan kon hij er direct ne nieuwe wagen kopen met een extra set winter banden bij
Komt ook veel voordeliger uit als je dat direct doet
Vb. Een vriend van mij heeft vorige week nen nieuwe golf gekocht met direct extra set winter banden bij op velg (ijzeren wel)
Prijs voor de banden met velg 450 €
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalkbd0379be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtIk stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk berichtUw redenering klopt niet hoor.
Als hij winter banden had opzitten hadden ze nu elk 17000km en waren ze nog niet aan vervanging toe en konden ze nog elk 17000km
En tegen dan was zijn wagen 16 jaar en zou deze aan vervanging toe zijn
En dan kon hij er direct ne nieuwe wagen kopen met een extra set winter banden bij
Komt ook veel voordeliger uit als je dat direct doet
Vb. Een vriend van mij heeft vorige week nen nieuwe golf gekocht met direct extra set winter banden bij op velg (ijzeren wel)
Prijs voor de banden met velg 450 €
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtBedoel je met "sommige wagens met zwaardere motor" wagens met een zwaardere motor en vooral met achterwielaandrijving ?It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk berichtWinterband wordt best na 5 jaar vervangen... het rubber verhard...
niet specifiek rwd...maar je kan die discussie natuurlijk ook starten
En zo blijf men bezig
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalkbd0379be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtIk stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.
Voor iedere wagen die ik de laatste 20 jaar heb gehad , ook steeds een setje wintersloffen gehad ....
En nu bij mijn X-drive is het rijden echt een genot als het koud is , nat of sneeuwt ....
Zelf doe ik nu niet meer zo veel km's als vroeger +100,000 / jaar tov 20,000 / jaar nu ,
maar ik blijf bij mijn standpunt ....
Winterbanden zijn geen overbodige luxe . Het zou gewoon bij wet een verplichting moeten worden
en bij de investering of aankoop van een wagen inbegrepen moeten zijn ..grts Peter
BD1754BE / Body & glass
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht....
Winterbanden zijn geen overbodige luxe . Het zou gewoon bij wet een verplichting moeten worden
en bij de investering of aankoop van een wagen inbegrepen moeten zijn ..
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtdaar ben ik het mee eens.
grt,bouk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk berichtDat geldt dan voor zomer banden ook
En zo blijf men bezig
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
want op die 16jaar, heb je dus al 3 sets winterbanden vervangen...
en geld blijven buitengooien wilt niemand heIt's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Comment
Comment