Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    En om dit topic aan de gang te houden nog eens dit :



    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Khad het ook gelezen, maar wou het niet posten...
      Nu komt de typische commentaar:

      HLN is een platte krant voor dommerikken
      Politiekers zijn regelnichten
      België is een apenland
      Rubber is rubber
      En ik heb geen auto meer...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        De bandenlobby is in Brussel en Europa heel druk bezig met ons spaargeld in te vriezen.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Heb nog interessante info gevonden ..



          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Ik stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Ik kan begrijpen dat sommige mensen die erg weinig km rijden de investering niet willen doen, een vriend van mij woont in Koekelberg (op 100m van een bakker, slager...), gaat werken met het openbaar vervoer (niet overstappen, 15 minuten, sneller dan met de wagen, en van deur tot deur). en heeft na 8 jaar 35.000km op de teller. Zijn wagen is perfect onderhouden, hij heeft vorig jaar zijn 4 banden vervangen omdat ze sporen van veroudering vertoonden. Als hij winterbanden had gehad, dan hadden zijn 8 stuks elk zo'n 17.000km gedraaid, en waren ze allemaal goed voor vervanging. Dat is dan wel een dure zaak.
              En, ja, hij weet dat zijn auto hem per km veel geld kost, maar voor zware boodschappen en om zijn moeder ergens heen te brengen is die wagen echt nuttig, flexibeler dan een taxi.
              NB, hij woonde vroeger in Kortenberg, ergens achterin. Hij was de eerste die winterrubber op zijn velgen had liggen.
              Maar voor de meeste andere chauffeurs zijn winterbanden even belangrijk als de auto zelf. Ze verhogen de veiligheid enorm, op voorwaarde dat je je rijstijl aanpast.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Ik kan begrijpen dat sommige mensen die erg weinig km rijden de investering niet willen doen, een vriend van mij woont in Koekelberg (op 100m van een bakker, slager...), gaat werken met het openbaar vervoer (niet overstappen, 15 minuten, sneller dan met de wagen, en van deur tot deur). en heeft na 8 jaar 35.000km op de teller. Zijn wagen is perfect onderhouden, hij heeft vorig jaar zijn 4 banden vervangen omdat ze sporen van veroudering vertoonden. Als hij winterbanden had gehad, dan hadden zijn 8 stuks elk zo'n 17.000km gedraaid, en waren ze allemaal goed voor vervanging. Dat is dan wel een dure zaak.
                En, ja, hij weet dat zijn auto hem per km veel geld kost, maar voor zware boodschappen en om zijn moeder ergens heen te brengen is die wagen echt nuttig, flexibeler dan een taxi.
                NB, hij woonde vroeger in Kortenberg, ergens achterin. Hij was de eerste die winterrubber op zijn velgen had liggen.
                Maar voor de meeste andere chauffeurs zijn winterbanden even belangrijk als de auto zelf. Ze verhogen de veiligheid enorm, op voorwaarde dat je je rijstijl aanpast.
                Een extra set banden weegt toch niet op de prijs per km dat een wagen kost.
                Last edited by François02; 26 september 2013, 08:21. Reden: Schrijffout zoals gewoonlijk

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Uw redenering klopt niet hoor.
                  Als hij winter banden had opzitten hadden ze nu elk 17000km en waren ze nog niet aan vervanging toe en konden ze nog elk 17000km
                  En tegen dan was zijn wagen 16 jaar en zou deze aan vervanging toe zijn
                  En dan kon hij er direct ne nieuwe wagen kopen met een extra set winter banden bij
                  Komt ook veel voordeliger uit als je dat direct doet
                  Vb. Een vriend van mij heeft vorige week nen nieuwe golf gekocht met direct extra set winter banden bij op velg (ijzeren wel)
                  Prijs voor de banden met velg 450 €


                  Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                  bd0379be

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ik stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.
                    Bedoel je met "sommige wagens met zwaardere motor" wagens met een zwaardere motor en vooral met achterwielaandrijving ?

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                      Uw redenering klopt niet hoor.
                      Als hij winter banden had opzitten hadden ze nu elk 17000km en waren ze nog niet aan vervanging toe en konden ze nog elk 17000km
                      En tegen dan was zijn wagen 16 jaar en zou deze aan vervanging toe zijn
                      En dan kon hij er direct ne nieuwe wagen kopen met een extra set winter banden bij
                      Komt ook veel voordeliger uit als je dat direct doet
                      Vb. Een vriend van mij heeft vorige week nen nieuwe golf gekocht met direct extra set winter banden bij op velg (ijzeren wel)
                      Prijs voor de banden met velg 450 €


                      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                      Winterband wordt best na 5 jaar vervangen... het rubber verhard...

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Bedoel je met "sommige wagens met zwaardere motor" wagens met een zwaardere motor en vooral met achterwielaandrijving ?
                      niet specifiek rwd...maar je kan die discussie natuurlijk ook starten
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Winterband wordt best na 5 jaar vervangen... het rubber verhard...



                        niet specifiek rwd...maar je kan die discussie natuurlijk ook starten
                        Dat geldt dan voor zomer banden ook
                        En zo blijf men bezig

                        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                        bd0379be

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Ik stel vast dat er hier zijn die blijkbar nooit zullen overtuigd zijn van het nut van winterbanden. Jammer.., ik hoop dat dit hen op een dag niet zuur opbreekt. Ik ben althand een grote voorstander. 'Sommige' wagens met zwaardere motor zijn moeilijk te besturen zonder winterbanden en bijgevolg een gevaar voor anderen en ook voor zichzelf.
                          Volledig mee eens ..

                          Voor iedere wagen die ik de laatste 20 jaar heb gehad , ook steeds een setje wintersloffen gehad ....
                          En nu bij mijn X-drive is het rijden echt een genot als het koud is , nat of sneeuwt ....
                          Zelf doe ik nu niet meer zo veel km's als vroeger +100,000 / jaar tov 20,000 / jaar nu ,
                          maar ik blijf bij mijn standpunt ....
                          Winterbanden zijn geen overbodige luxe . Het zou gewoon bij wet een verplichting moeten worden
                          en bij de investering of aankoop van een wagen inbegrepen moeten zijn ..
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                            ....
                            Winterbanden zijn geen overbodige luxe . Het zou gewoon bij wet een verplichting moeten worden
                            en bij de investering of aankoop van een wagen inbegrepen moeten zijn ..
                            daar ben ik het mee eens.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              daar ben ik het mee eens.
                              grt,bouk.
                              ook mee eens

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                                Dat geldt dan voor zomer banden ook
                                En zo blijf men bezig

                                Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                                Maar als je met moeite rijdt ga je dus het rendement niet halen met je winterbandjes en kom je pakken duurder uit...
                                want op die 16jaar, heb je dus al 3 sets winterbanden vervangen...
                                en geld blijven buitengooien wilt niemand he
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X